Jump to content

Opmerkelijke nieuwsfeiten uit de voetbalwereld

Captain
 Share

Recommended Posts

Op 5-5-2022 om 06:26 zei neva:

Nee, geen verschil. Er is iemand dood door een ongeval. Dat is de catastrofe. Manier waarop is niet relevant.

Als er alcohol in het spel is moet ie zwaarder gestraft worden dan wanneer het zomaar een ongeluk was, als het überhaupt zijn schuld is. Maar dat maakt de ramp er niet groter of kleiner op.

Really? Dus als je net iets te veel op hebt moet je zwaarder bestraft worden dan wanneer veel te hard rijd? Want dat is zomaar een ongeluk? 

Weet niet waar het (veel) te hard rijden ineens vandaan komt, maar er zit natuurlijk een verschil tussen met drank op een ongeluk veroorzaken, door (veel) te hard rijden een ongeluk veroorzaken of door botte pech zomaar een ongeluk hebben door bijv. gladheid of vanuit een blinde hoek een aanrijding hebben. Lezen blijft een kunst. 

8 minuten geleden zei Fantasy:

Weet niet waar het (veel) te hard rijden ineens vandaan komt, maar er zit natuurlijk een verschil tussen met drank op een ongeluk veroorzaken, door (veel) te hard rijden een ongeluk veroorzaken of door botte pech zomaar een ongeluk hebben door bijv. gladheid of vanuit een blinde hoek een aanrijding hebben. Lezen blijft een kunst. 

Citaat

En of Van Drongelen nu 80 of 280 reed en 10 bier of 1 koffie op had, dat maakt geen bal verschil. 

Daarnaast, als je rijdt met drank en gepakt wordt moet je maar gewoon op de blaren zitten, hoe flink die dan ook moge zijn

Het komt voor mij iig over dat drank harder moet aangepakt worden in de discussie tussen  Kyrill en Neva. Misschien bedoelt neva het idd anders maar dan kan hij volgens mij zelf prima op reageren. Aangezien ik hem citeerde. 

Om op jouw voorbeelden terug te komen. Gladheid is gewoon aangepast rijden. Wat velen helaas niet kunnen. Blinde hoek is in principe ook gewoon te voorkomen door gewoon goede spiegels en deze ook te gebruiken. Natuurlijk kun je ongelukken nooit voorkomen maar zie niet waarom niet aanpassen of niet opletten zwaarder bestraft moeten worden dan te hard rijden. 

31 minuten geleden zei Djurovski:

Really? Dus als je net iets te veel op hebt moet je zwaarder bestraft worden dan wanneer veel te hard rijd? Want dat is zomaar een ongeluk? 

Ho, wie heeft het over straffen? Kyrill gaf aan dat het dan een catastrofe zou zijn. Voor de impact op de mensen is dit natuurlijk sowieso een catastrofe en de grootte van de ramp is naar mijn idee niet afhankelijk van of er opzet, alcohol of wat dan ook in het spel was. Ik heb het nergens over bestraffen.

Van mij mogen ze mensen die met 2 bier achter het stuur kruipen al van de weg plukken en opsluiten, maar dat is geen discussie die ik hier in deze topic ga voeren.

4 minuten geleden zei neva:

Ho, wie heeft het over straffen? Kyrill gaf aan dat het dan een catastrofe zou zijn. Voor de impact op de mensen is dit natuurlijk sowieso een catastrofe en de grootte van de ramp is naar mijn idee niet afhankelijk van of er opzet, alcohol of wat dan ook in het spel was. Ik heb het nergens over bestraffen.

Van mij mogen ze mensen die met 2 bier achter het stuur kruipen al van de weg plukken en opsluiten, maar dat is geen discussie die ik hier in deze topic ga voeren.

Volgens mij zeg je toch echt zelf dat er wanneer er alcohol in het spel is hij zwaarder moet worden gestraft. 

Citaat

Als er alcohol in het spel is moet ie zwaarder gestraft worden dan wanneer het zomaar een ongeluk was

Maar goed gezien je laatste zinnen is het wel duidelijk waarom. En je hebt gelijk , deze discussie niet hier voeren

14 minuten geleden zei Djurovski:

Volgens mij zeg je toch echt zelf dat er wanneer er alcohol in het spel is hij zwaarder moet worden gestraft. 

Maar goed gezien je laatste zinnen is het wel duidelijk waarom. En je hebt gelijk , deze discussie niet hier voeren

Sorry, is al laat. Je hebt gelijk! Dat was in m'n volgende post ja.

Alle zaken die roekeloos zijn wegen daarin mee. Alcohol, snel rijden, onvoorzichtig zijn, etc., niet alleen drank.

Maar.. komt goed, doen we nog wel een keer ergens anders.

1 uur geleden zei Fantasy:

Geen idee of het waar is, maar zou sprake zijn van zelfmoord.

Direct een disclaimer erbij. Heb je zelf gedachtes over zelfmoord? Praat erover. Met naasten of via 0800-0113

https://www.113.nl/

Anderen zeggen dat het hier om gaat: https://www.ad.nl/rotterdam/getuige-dodelijke-mishandeling-club-blu-gebeurde-in-vip-ruimte-hij-werd-blauw~a93d947b/

2 uur geleden zei La Pulga:

Eng man, zal altijd herinnert worden aan de panna tegen De Cler.

Hopelijk kan hij nu zijn rust vinden.

Jep en aan het meerdere keren aftuigen van z'n vriendin.

Zojuist zei Mansveld:

Jep en aan het meerdere keren aftuigen van z'n vriendin.

Dus is het maar niet droevig voor de nabestaanden, zijn kinderen bijvoorbeeld? Lekker meelevend joh ..

Ohja, over de doden niks dan goed... Hypocriet gedoe altijd, bahbah.

Hij is daadwerkelijk veroordeeld voor het slaan, niet alleen beschuldigd. Dat mag best gezegd worden.

3 minuten geleden zei Satyr:

Ohja, over de doden niks dan goed... Hypocriet gedoe altijd, bahbah.

Hij is daadwerkelijk veroordeeld voor het slaan, niet alleen beschuldigd. Dat mag best gezegd worden.

En daar heeft hij zijn straf voor gehad. Ik praat het ook niet goed maar een beetje sympathie en medeleven voor bijvoorbeeld zijn zoontje van 7 en andere familie is wel zo gepast.. Die hebben niet de keuzes voor Lukoki genomen.

1 minuut geleden zei Jotew:

En daar heeft hij zijn straf voor gehad. Ik praat het ook niet goed maar een beetje sympathie en medeleven voor bijvoorbeeld zijn zoontje van 7 en andere familie is wel zo gepast.. Die hebben niet de keuzes voor Lukoki genomen.

Dus ik heb geen sympathie voor zijn kinderen en familie, omdat ik zeg dat Lukoki een veroordeling aan de broek had hangen?

Wat een onzin. Voor de duidelijkheid, bij deze mijn oprechte deelneming aan de familie van een veroordeelde vrouwenmepper.

1 uur geleden zei Jotew:

Dus is het maar niet droevig voor de nabestaanden, zijn kinderen bijvoorbeeld? Lekker meelevend joh ..

Beetje vreemde interpretatie van mijn post door een staflid of is het weer eens tijd om op elke slak (post) van mij zout te gaan leggen???

Wat jij nu beweert zeg ik letterlijk nergens. Ik reageer op iets waaraan hij (door iemand) herinnerd wordt en dit is mijn herinnering.

Ik zeg ook nergens dat ik zijn gedragingen goedkeur m.b.t. zijn vrouw/vriendin, en ik zeg ook niet dat jij dat zegt of vind. Echter is iemand wel overleden op een veel te jonge leeftijd, ondanks dat hij fouten in zijn privéleven in het verleden heeft gemaakt. Als dat dan het enige is wat opgerakeld kan worden, ipv te denken aan familie en kinderen die hun papa moeten missen, vind ik, dus ik praat voor mezelf, het niet relevant om zijn misdragingen van toen er nu bij te gaan halen om nog even een trap na te kunnen geven. Dat doet niks af aan het feit dat het gewoon een trieste zaak is voor betrokkenen. Maargoed, dat is mijn mening.

Citaat

Jody Lukoki is overleden na een gewelddadige ruzie met familieleden, zo schrijft het Algemeen Dagblad. Aanvankelijk was er niets bekend over zijn doodsoorzaak, maar volgens de krant heeft de voetballer 'rake klappen' geïncasseerd op een feest. Toen hij eenmaal thuis was, besloot hij vanwege extreme hoofd- en kniepijn naar het ziekenhuis te gaan, waar het snel bergafwaarts ging met zijn gezondheid.

Dokters constateerden dat een been van Lukoki als gevolg van een hardnekkige infectie en zuurstoftekort geamputeerd moest worden. Na die zware ingreep werd hij tijdelijk in coma gehouden. Maandag rond 06.00 uur overleed hij aan een hartstilstand, meldt de krant op basis van bronnen rondom de overleden aanvaller.

Lukoki speelde gedurende zijn carrière onder meer voor Ajax, SC Cambuur en PEC Zwolle. Meest recentelijk stond hij onder contract bij FC Twente, waar zijn verbintenis eerder dit jaar werd verbroken. De aanvaller kwam geen minuut in actie voor de Tukkers, daar hij in de zomer zwaar geblesseerd raakte. Lukoki zag zijn verbintenis eerder dit jaar verbroken worden.

"Het is ongelofelijk. Op deze jonge leeftijd. Zo triest. Dit is echt verschrikkelijk. We leven mee met zijn familie en vrienden”, reageerde technisch directeur Jan Streuer van FC Twente tegenover De Telegraaf. Lukoki vertegenwoordigde Nederland in verschillende jeugdelftallen, daar hij beschikte over de dubbele nationaliteit. In maart 2015 ontving de buitenspeler zijn eerste oproep voor DR Congo en maakte hij zijn debuut tegen Irak. In totaal kwam hij drie keer uit voor zijn geboorteland.

Naar hoor als je dit zo leest.

17 minuten geleden zei 007mark:

'We leven mee met zijn familie'. Ohja, diegene die hem de dood in hebben geholpen inderdaad :cab:

Vreselijk verhaal man.

Deze quote was een paar uur voor het nieuws van de familieleden. Alsnog wel raar dat het in dit artikel staat, dat wel.