Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Opmerkelijke nieuwsfeiten uit de voetbalwereld

Captain

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 2,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Op 4-10-2024 om 12:05 zei ElMarcos:

De rechter heeft ook geoordeeld dat het systeem wel een doel dient en dus niet helemaal aan de kant geschoven kan worden als ik het artikel goed interpreteer. Eenzijdig opzeggen als standaard zie ik dus niet zo snel gebeuren.

Ik geloof dat enkele landen wel een dergelijke regel hebben. Ik dacht oa België op basis van een wet uit de jaren 70?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Wolf_pd:

Ik geloof dat enkele landen wel een dergelijke regel hebben. Ik dacht oa België op basis van een wet uit de jaren 70?

Inderdaad, de wet van '78. Die zorgt ervoor dat voetballers hun contract kunnen opzeggen, maar met een hogere opzegvergoeding dan een 'gewone' werknemer (wel begrensd op max 36 maanden). Wordt zelden effectief toegepast, maar er zijn wel regelmatig voetballers die ermee dreigen om weg te komen bij een club.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Sophomore:

De uitleg van de speler was dat hij wilde voorkomen dat de vrije trap snel genomen zou worden.

En dat is dus NIET zijn taak maar die van die scheidsrechter. Dus helemaal terecht dat ie dan geel en of penalty  tegen kreeg.

bewerkt door Kyrill
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meen dat er ook een regel is dat als je drie (?) jaar van je contract hebt uitgediend, dat je de overeenkomst als speler op mag zeggen. Dacht dat Neymar daarmee dreigde op een gegeven moment bij PSG. 

image.png.5f2ec0b1dbf3277247bdb04872584962.png

https://www.mundodeportivo.com/futbol/fc-barcelona/20190903/47156120863/neymar-clausula-precio-libertad-2020.html

bewerkt door Sophomore
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lucas Paqueta was al geschorst voor gokken/manipuleren en nu mag hij zich weer melden en dreigt een levenslange ban.

Opvallend, Paqueta heeft zijn telefoon in de oceaan gegooid na de beschuldigingen :classic_blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei 007mark:

Het veld inspecteren, vervolgens de wedstrijd een halfuur uitstellen en dan nog hier op moeten spelen. Lekker gewerkt scheids. Bal viel letterlijk stil op veel plekken.

Dit is wel een leuke reactie op deze Tweet :-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 22-10-2024 om 17:14 zei FlyD:

Ja eens heel gaaf .

https://www.nu.nl/voetbal/6332943/lazio-meldt-racisme-door-fans-fc-twente-en-verwacht-actie-van-uefa.html

Dit is wel erg opmerkelijk en ironisch, komend van een club als Lazio....en hun fans

Link naar opmerking
Deel via andere websites