Jump to content
Pre-order FM25 nu. Steun MU & ontvang korting! ×

Festivals

Richarð.

Recommended Posts

Zaterdag naar Flying Dutch geweest, Armin van Buuren. _O_

Hij draaide goed he! Had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Zijn set staat al op YouTube:

[YOUTUBE]H8kTxI9ZngA[/YOUTUBE]

Ik vond Martin Garrix en Oliver Heldens trouwens ook erg lekker draaien!

Welke stad was je geweest?

Hij draaide goed he! Had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Zijn set staat al op YouTube:

[YOUTUBE]H8kTxI9ZngA[/YOUTUBE]

Ik vond Martin Garrix en Oliver Heldens trouwens ook erg lekker draaien!

Welke stad was je geweest?

In Amsterdam, vond helaas Nicky Romero en Afrojack wat tegenvallen en heb Tiësto helaas moeten missen.

Zaterdag naar Flying Dutch geweest, Armin van Buuren. _O_

Armin was weer ouderwets goed ja, net als Oliver Heldens. Die stond bij ons in Rotterdam helaas al om 13.00u :(

Swedish Edition van TFD gecancelled, omdat 'Avicii geen duidelijkheid over zijn aanwezigheid kan geven'. Bagger man. Had vanwege die line-up echt zin erin, maar de kaartverkoop viel volgens mij flink tegen. Klinkt als een zwak excuus dit namelijk.

Dik balen ja. Wellicht hadden ze ook beter over een datum na kunnen denken, midden in een zomervakantie. Heb gelukkig nog kaartjes achter de hand voor een festival hier in Vlaardingen. Lekker op de fiets.

Zo op het gemak richting Landgraaf :) Zin in. Paar bands live zien die weer van het lijstje kunnen, paar oude bekende weer eens bekijken.

Swedish Edition van TFD gecancelled, omdat 'Avicii geen duidelijkheid over zijn aanwezigheid kan geven'. Bagger man. Had vanwege die line-up echt zin erin, maar de kaartverkoop viel volgens mij flink tegen. Klinkt als een zwak excuus dit namelijk.

Dikke bullshit idd. Gewoon slechte kaartverkoop en dan komt het ze goed uit dat het management van Avicii geen duidelijkheid kan geven.

Baal er wel van. :(

Verslag:

In het begin kort, in het zonnetje dat toen nog scheen, gezeten bij het hoofdpodium waar Douwe Bob speelde. Prima voor op de achtergrond. Toen staan schuilen voor de keiharde regen. Na de regen vervolgens even staan kijken bij Vintage Trouble. Was wel tof, maar niet helemaal mijn ding. Na Vintage Trouble kwam Slaves, dé ontdekking van het festival. Lekker stevige, typisch Engelse, garagerock duo. Ga ik zeker meer van opzoeken. Overigens dikke kudo's voor die gasten. Stopte de show, omdat er iets mis was bij iemand in het publiek. Moest zelfs een brancard aan te pas komen. De band vroegen iedereen om wat ruimte te maken voor de professionals en ze hun werk te laten doen. Wat ik zeer netjes vond van hen, want het kostte ze hun eigen tijd, maar gaven aan de gezondheid van hun fans erg belangrijk te vinden.

Na Slaves volgde Kygo. Een artiest die ik graag wilde vermijden, maar m'n vrienden wilde hem graag zien. Muziek was niet veel, op af en toe een geinig melodietje na, maar de show zag er wel geinig uit met de rook, vuur en confetti. Kan me voorstellen dat je je als fan prima kan vermaken. Na Kygo even gegeten en staan kijken bij Lionel Richie. Ook niet echt mijn ding, maar Easy en Hello zijn wel leuk om dan even voorbij te zien komen. Halverwege Lionel Richie's show alvast gaan lopen naar de Brand Bier Stage voor Balthazar. Samen met de afsluiter de enige die ik wilde zien. En ze stelde me niet teleur. Heerlijk optreden met kneiters als Fifteen Floors, Oldest of Sisters, Then What, Bunker en natuurlijk Blood Like Wine.

Toen was het tijd voor het moment waar ik de hele dag al op wachtte; Paul McCartney. Eigenlijk de enige reden dat ik naar Pinkpop kwam. Moest en zou nog een keer een Beatle live zien. Of nja, Paul McCartney dus. Ringo is niet echt de moeite waard. En ik heb staan genieten op dat veld. Keihard lopen meezingen bij alle klassiekers; Love Me Do, We Can Work It Out, Back in the USSR, Ob-la-di, ob-la-da en de vele andere. Wat heerlijk om te doen! Helaas tijdens Live and Let Die al moeten vertrekken in verband met de trein. Had graag nog Hey Jude en het toegift mee willen pakken, maar wilde ook graag nog thuiskomen. Wat ik overigens om de keurige tijd van 04:30 deed na een, al met al, zeer geslaagde Pinkpop zondag.

Een groot deel van het programma van het Zomerparkfeest (25 tm 28 augustus) is ook weer bekend en er zitten best een paar leuke namen bij (waar ik wel interesse voor heb, heb ik vet gedrukt)

Headliners

The Common Linnets / Jeff Mills + philharmonie zuidnederland / Memphis Maniacs / De Staat / Gang of Four / Kevin Morby / Moksi / Ronnie Flex & Lil' Kleine

Rest van het programma (alleen de muzikale acts eruit gefilterd)

Aloha Sluts / Anbu Nevlo / Andy Frasco / Anita Meijer / Blues Pills / Causes / Chouk Bwa Libète / De Likt / Dick El Damasiado / Discohen / DJ Fett / Donnie / Eefje de Visser / Föllakzoid / Grimeyard / Guts / Heymoonshaker / Indian Askin / Islam Chipsy & EEK / Jambinai / Jeremy Loops / Joe Stone / Jonathan Toubin’s Soul Clap & Dance-Off / Kel Assouf / Kwante Hippe / Lucky Done Gone / Mambo Kurt / Manudigital / Max Meser / Me And My Drummer / Michelle David & The Gospel Sessions / Mingo Fishtrap / My Bubba / Nahko And Medicine For The People / Nevermind: Storksky + Limburgs Jeugdorkest / Pat Thomas & Kwashibu Area Band / Plaistow / Radio EIiza / Rave van Fortuin / Rebel Up! / Rusty Apollo / Sevn Alias / Sir Spyro Ft. Jammz / Statesmen / Steak Number Eight / Storksky / The Bad Men From Bodie / The Boy Next Door / The Brahms / The Dutch Bluegrass Revue / The Jacques / The Soup / Traplo / Travellin’ Brothers / Ultimate Painting / Vieux Farka Touré / Woodie Smalls / Yakumo Orchestra / Yung Nnelg

Nou, op het Zomerparkfeest gaat het altijd ook meer om de gezelligheid. Wat ik mee kan pakken, kan ik meepakken. Het is meer ook een sociale bezigheid waarbij iedereen uit de omgeving van Venlo aan het eind van de vakantie weer elkaar tegenkomt en bijpraat. Toegang is sowieso gratis, dus het is ook niet zo dat je geld hebt betaald om één iemand specifiek te zien en dat je die dan zou missen omdat anderen niet mee willen.

Ik ga morgen voor 3/3.5 dag naar Best Kept Secret [MENTION=7711]Richarð.[/MENTION]; [MENTION=15750]bas2204[/MENTION]; zit over te denken om deze jaar gang eens niet alleen voor de grote/bekende namen te gaan...

Op eerst oog opslag leek/lijtk me Air/Beck/Yeasayer/Band of Horses/Asgeir heel tof

Maar ik twijfel nu om allicht ook naar Sleaford Mods/Yela Wolf/Psychic Ills/Alice on the Roof en dat soort namen te gaan en net Koreless geluisterd vond ik ook heel chill. Wordt iig 3 dagen enorm genieten alleen vorig jaar niet geweest.

Wat ik iig 100% wil zien is The Slow Show en eventueel Air/Beck de rest van de grote namen is mooi meegenomen.

Edited by Kyrill