Sick Blik Gepost June 22, 2015 Share Gepost June 22, 2015 Nou Graspop dus, zat net te zoeken naar beeldmateriaal en kan alleen volledige sets vinden van Slash en Hollywood Undead, misschien komt dat nog later. Maar goed, we vertrokken rond een uur of half 1 vanuit mijn huis, eerst ff bij de Nettodrama boodschappen gedaan, achteraf hadden we nog veel meer kunnen halen, maar goed. Daarna vonden we het even tijd om wat te eten, gingen we naar La Place waar ik lekker kip en zwammen op had. Daarna was het tijd om te vertrekken naar Dessel, net over de grens bij Eindhoven. Onderweg kwamen we al goed in de stemming voor een Metal-festival, ik was namelijk de DJ en koos ervoor om toepasselijke muziek te draaien, althans, het eerste half uur. Daarna had ik er genoeg van en luisterden we naar een selectie foute hits, zoals Grace Kelly van Mika, Bring it all Back van S Club 7, Kylie Minogue, Boogie Wonderland en Always Hardcore van Scooter, vooral dat laatste nummer speelde een essentiële rol op het festival. We voelden het direct toen we in België kwamen, want Ragnarok (de Mitsubishi van mn maatje) had direct enorme moeite met het wegdek. Echt niet te geloven wat een lelijk en afgevallen stuk land het was waar we heen reden vanaf de grens tot aan Dessel, mja dat is België buiten de grote steden voor je. Net iets na 3en kwamen we aan op de parkeerplaats en was het even tijd om de spullen te sjouwen. We zagen er allemaal uit als een soort hybrid tussen een pakezel en een militair en hoopten zo snel mogelijk bij de camping aan te komen. Niks was minder waar, uiteindelijk kwamen we uit op een soort zandvlakte vol met baard-en-staartjes (onze benaming voor de stereotype metalhead), waar maar geen beweging in kwam. Overal zaten er gasten met bandshirts pokkeherrie te draaien op hun boxjes en keihard 'SLAAAAYEEEER' te roepen. Deze staart-en-baardjes kunnen over het algemeen maar 2 dingen roepen: 'SLAAAAYEEEER en TIMMEH', waar de laatste na 3 keer echt gruwelijk irritant werd. Aangezien ik als Hip-Hopper en mijn maatjes als normies een beetje buiten de boot vielen, moesten we onze eigen kreten bedenken. In de gigantische rij riepen we dus willekeurig dingen om het leuk te houden voor onszelf. Vrijwel alle internetgekkies werden geciteerd totdat het tijd was om 'L'amour Toujours' hard door de rij te schreeuwen. Ik ben erachtergekomen dat metalheads dat nummer niet waarderen, want we werden constant kwaad aangekeken. Daarna was het tijd voor dé kreet van Graspop: 'I AM THE HORSEMAN' R0zjVDBGIaE I am the horseman Ook dit konden de meeste metalheads niet echt waarderen, op een selecte groep Nederlanders na die het helemaal grappig vonden, met hun raakten we in gesprek in de rij, waar we wel 2 á 3 uur vast stonden. Later in de rij kwamen we nog een groep landgenoten tegen, we vonden het zo gezellig met elkaar dat we besloten om campingbuurtjes te worden. We hadden een enorm gevarieerd gezelschap: de Zeeuwse tweelingbroer van [MENTION=9426]Dansmeister[/MENTION]; die zoveel op hem leek dat ik daadwerkelijk zn achternaam wilde horen of die niet dezelfde was, hij ging ook net zo hard aan de M zoals Dans tijdens het festival. Dan hadden we een wat stiller vrouwtje die volgens mij alleen maar voor de M kwam (beetje erg vadsig was ze, maar wel aardig), een stereotype metalhead zonder staart (wel lang haar) en ook zonder baard, maar wel met bandshirt. Die zei niet al te veel, maar ging ook hard op de M. Dan was er een biker met een grote sik waar een Zweedse kerel die zong als en leek op een Power Metal zanger aan gesabbeld heeft en ten slotte een roadie die elk festival waar die heen ging op zijn lichaam heeft getattooëerd. Al met al dus knettergek volk, moest wel een mooi gezelschap zijn. Nadat we een plek toegewezen kregen op de camping en ik binnen 10 seconden mijn tent had opgezet en als een lamme in mn stoel zat was het tijd voor het onvermijdelijke. Ik moest eerst een tijd wachten tot de rest klaar was, maar we moesten nog onze boodschappen halen. Twee grote dozen vol betekent afzien en dat was het ook zeker. Nadat we een enorme hindernisbaan af zijn gegaan, 2 van de dozen afbraken waardoor we ik weet niet hoeveel kilo als een brancard moesten tillen was het eindelijk tijd om naar het festivalterrein te gaan. Rond een uur of 10 kwamen we daar aan, aten we rustig waarna we naar de Marquee gingen, een van de 2 concerttenten, daarnaast waren er 2 mainstages die afgewisseld werden en de kleine Jupiler Stage waar vooral Hardcore Punk, Metalcore en kleinere bandjes kwamen. Een avond vol coverbands is wat zou volgen, helaas hebben we de Pantera coverband al gemist, iets dat ik zelf graag wilde zien. Daarna kwam een Iron Maiden coverband, die goed speelden, maar niet echt de bekende nummers spelen, waardoor ik amper iets mee kon zingen (hier had ik meer last van tijdens het festival), terwijl de rest dat wel kon. Daarna echter kwam een Metallica-coverband uit Kaatsheuvel die zo strak en lekker speelden dat zelfs een Metallica-hater als ik volledig losging. Ik hoorde zelfs iemand zeggen dat ze beter speelden dan Metallica live. Daarna volgde de leukste avond op het festivalterrein. We waren van plan om het Hard Rock Café te checken, maar echt 10 meter voordat we daar belandden raakten we aan de praat met ik weet niet hoeveel mensen. Als eerste die Power Metal Zweed die veel humor had en erg dronken was. Omdat mijn maatje niet zo heel goed is met vrouwen en binnenkort naar Zweden gaat vroeg ik of hij hem tips wilde geven om Zweedse vrouwen te regelen, zijn antwoord was dat hij dat aan zijn vriendin moest vragen. Hij haalde deze erbij en de helft van onze groep kreeg een bobbel in hun broek (vond dr zelf niet zo, maar ze was niet lelijk). Nadat vrijwel onze hele groep met die meid vertrok raakte ik aan de praat met een kerel uit Israel. Ik was al verbaasd dat hij zo ver ging reizen voor een festival, totdat ik vroeg wat hij van zijn landgenoten Orphaned Land vond. Bleek dat dus de manager te zijn, en daarnaast ook de manager van Septicflesh. Ik zei in eerste instantie dat ik hem niet geloofde, maar hij had voldoende bewijs om aan te tonen dat hij het wel was. Hij liet me zelfs de setlist voor Septicflesh zien om te kijken of mijn favoriete nummer van ze ertussen zat. Later raakte ik ook nog aan de praat met een Zweedse meid waar het echt over van alles ging, behalve over Metal-muziek. Schelden met ziektes, frietsauzen, Hip-Hop cultuur en zelfs Counterstrike kwamen aan bod. Toen we vertrokken besloot ik als de ultieme Broloni die ik ben, haar nog aan te sporen om haar vriendje (wat een ultiem chille kerel was ook) toch wel ff te verwennen nog vannacht. Daarna heb ik dr niet meer gezien, ze zou me adden op Facebook, had mn naam nog doorgegeven, mja zal wel erbij verschoten zijn, kan er niet mee zitten. Daarna renden we nog even rond op de camping waar we nog een paar keer schreeuwden dat we toch echt wel THE HORSEMEN waren. Een ander leuk feitje: ik droeg, de tegendraadse etter die ik ben, een shirt van Nederhop groep Zo Moeilijk op het festival, want ik draag graag een Hip-Hop shirt op een Metal festival, gedurende de avond kwam er gewoon iemand naar me toe die mn shirt herkende en dat aangaf door met zn handen 0-2-4 te maken, aangezien Zo Moeilijk uit Nijmegen komt, ik met mn domme kop had dat echter totaal niet door, want ja ik was moe en dat verwacht je niet op zon festival, mja het was wel vet. Vrijdag: Vrijdag besloot ik weer lekker tegendraads te doen door een strakke v-hals aan te trekken met een khaki broek. Werd een paar keer weer heerlijk nagekeken, die maat van me liep er al helemaal als een kakker bij, genieten joh. Kreeg nog te horen 'wat zie jij er hip uit vandaag'. Werd wel duidelijk dat het niet echt mijn volk was daar, werd ook gedurende het festival steeds tegendraadser. Ging steeds meer Hip-Hop dingen roepen omdat ik dat grappig vond en omdat die metalheads grotendeels maar engerds zijn, van die gasten die niet van gezelligheid houden. Mja Kerft het was toch een festival? Waar is je fucking muziek. Oja er was ook muziek. Waar begonnen we mee? We begonnen met Avatarium, ofja beter gezegd eindigden ermee, want we waren zo lam met opstaan dat we alleen de laatste 5 minuten hebben gezien, dus kon daar geen mening over geven. Daarna gingen we met onze groep het terrein verkennen en kwamen we voor het eerst bij de main stage terecht. Daar speelden Butcher Babies, jezus christus wat was dat fucking slecht. 2 wijven met barbiehaar die krijsten alsof ze vermoord werden, iedereen riep dat het slecht was en alleen enge mannetjes bleven hangen omdat ze het 'wel lekkere wijven' vonden. Daarna hebben we maar even het terrein verkend, totdat Blues Pills begon. Dat is op plaat wel geinige Blues Rock, maar niet heel bijzonder en dat was het optreden ook, kon niet echt mn aandacht erbij houden dus koos ervoor om maar alvast een plaatsje vooraan bij Sigh te fixen. Het verbaasde me echt hoe je bij 9/10 acts echt binnen no time vooraan kon komen. Stond 2e of 3e rij ofzo en de hele band was al direct aan het soundchecken. Wat me op viel is dat ze gelijk mijn favoriet van ze speelden 'Purgatorium', iets wat ik totaal niet verwacht had. Ook grappig was dat de bassist nog minder Metal eruit zag dan ik zelf, die kwam zo het kantoor uit. Mja het optreden was ijzersterk, Dr. Mikannibal had zich in lingerie uitgedost om haar goede lichaam te tonen waar ze als band strak speelden. Sigh vind ik een hele bijzondere band, men noemt het Black Metal, maar er zitten zoveel elementen in dat ik dat totaal niet vind, hele veelzijdige muziek is het. Verder spuwden ze graag met vuur, zetten ze bijbels in de fik en liet Dr. Mikannibal een soort rood achtig brandend spul over haar lichaam en hoofd heen lopen, iets wat veel mensen toch wel schokte. Daarna moest ik gelijk door naar de makers van een van de beste albums vorig jaar, Ne Obliviscaris stond in de Metal Dome (wat veruit mijn favoriete plek was, mooiste concerten daar gehad), wat een wat bredere tent was met 4 projectieschermen voor visuals, waar in de Marquee vooral closeups werden gegeven van de artiesten. Ne Obliviscaris speelde ook retestrak en gaf misschien wel technisch gezien de beste performance, die songwriting is wel zo sterk, heerlijk progressief met intense viool erbij. Daarna was het etenstijd, keek ik vanaf de eetkraampjes naar Life of Agony op de mainstage, dat was niet heel bijzonder. Het opvallende was dat de zanger sinds kort een zangeres is, ze ging ook kusjes uitdelen vooraan het publiek, aan mannen ja, dat was wel ff vies. Toen dat klaar was sprintte ik snel naar voren naar de main stage voor mn man Max Cavalera (bekend van Sepultura en Soulfly) met Cavalera Conspiracy. Dat was een groot feest, we hebben 50 minuten lang staan moshpitten, 2 keer volle circlepits gehad en 'Roots Bloody Roots' was de meest chaotische festivalervaring op een goede manier. Toen ik klaar was liep ik even naar mn maatjes toe die bij Heidevolk stonden op de kleinste stage, keek vanaf achteraan ff de laatste minuten. Heidevolk is Power Metal met hele cheesy Nederlandse teksten, was wel grappig. De gasten zelf waren lekker bescheiden: 'Wij lopen rond op het terrein, als je ons ziet, drink dan bier met ons!' Daarna was het tijd voor Ice 'motherfucking' T Bitch en Body Count. Dat was leuk om te zien, maar had vorige week op mn schermpje al precies dezelfde show gezien op Pinkpop, met dezelfde grappen, nja ze waren de eerste keer iig wel leuk. Was wel lekker cult, maar verder niks bijzonders. De rest van de dag heb ik bij de mainstage uitgehangen. Eerst speelde Slash met zijn band, dat was geowon een veredelde Guns 'N Roses coverband, maar was wel leuk voor op de achtergrond. Daarna waren In Flames aan de beurt met een duidelijk bericht voor de fans, ze wilden het record van 77 crowdsurfers per minuut verbreken 'I WANNA FUCKING SEE PEOPLE FLY' aldus de zanger. Dat lukte aardig, maar wat ik op plaat al had, had ik in het echt ook, ik word een beetje zenuwachtig van In Flames, dus ben toen maar naar de camping teruggelopen om ff te relaxen (dat moet gewoon 3x per dag als je het vol wil houden). Toen het klaar was waren we weer terug, voor Kiss. Die gaven me toch een show weg, wat een spektakel. De muziek was misschien niet zo bijzonder, maar ze haalden echt alle trucs uit de kast. Gene Simmons met zn uitrekbare tong die vast zat aan zn gitaar, de leadzanger die ff abseilt naar een ander podium over paar 100 meter, ik weet niet hoeveel vuurwerk en een kapotgegooide gitaar op het eind. Toen dacht ik, als Kiss dit al doet, wat voor show moet Marilyn Manson als afsluiter wel niet geven? Het antwoord: een verschrikking. Dat was echt waardeloos, er was geen beleving, na elk nummer was het 30 seconden stil en er was gewoon geen show. Na 30 minuten was bijna het hele terrein leeg. Dus ja dat was een enorme teleurstelling, toen zochten we maar de andere tenten op waar DJ's bezig waren. Eerst in de Metal Dome, dat was ook waardeloos, stonden ze enorme pokkeherrie te draaien waar een paar honderd man helemaal in hun eigen wereld voor zich uit staarden. Daarna maar naar het Hard Rock Café, dat was een leuk concept, allemaal Hard Rock klassiekers uit de jaren 80, oa Queen en Scorpions passeerden de revue, 'We're Not Gonna Take It' van Twisted Sister was veruit het populairste nummer en ook het nummer wat ik het gehele weekend veel heb gehoord. Op zich was het best gezellig, het concept dan, maar dat volk joh, dat volk. Wat is dat doods. Ik sta met mn maatje allemaal te dansen en gek te doen, kijkt iedereen je kwaad aan, die gasten kennen gewoon geen ritme. Zaterdag: Zaterdag moest ik vroeg op, dat kostte een hoop moeite, maar uiteindelijk was ik maar een paar minuten te laat bij het Israelische Orphaned Land. Een band die Metal maakt, gecombineerd met heerlijk dansbare Midden-Oosterse ritmes over vrede en eenheid qua geloof. Dat was erg leuk, maar niet echt een topshow. Buikdanseres erbij was wel nog geinig. Daarna ging ik wederom ff kijken wat mn maatjes deden bij Orchid, dat was een Black Sabbath achtige Traditional Doom Metal band, maar dan een stuk toegankelijker dan het genre voorschrijft. Dat was op zich ook wel leuk. Toen had ik een uurtje niks te doen en bleef ik op aanraden van de roadie hangen bij Hollywood Undead. Echt WTF, dat was zo verschrikkelijk slecht. Als Ali B een rap metal band zou starten en alles vanaf een bandje zou spelen met teksten die alleen over drinken en feesten gaan zou je dat hebben. Waar-de-loos. Gelijk daarna was het tijd voor de volgende band op mijn lijstje, Shining. Niet echt Metal, erg experimenteel, maken gewoon hele harde Jazz als het ware, met hele complexe saxofoon solo's. Ik dacht dat het gewoonn een leuke act zou worden en meer niet, maar dat was echt fantastisch. Ik werd letterlijk weggeblazen. Er kwam op momenten echt een enorme windvlaag van geluid voorbij. De zanger/gitarist/saxofonist stond de hele tijd ook met een enorme lach op zijn gezicht te grappen met de stewards, pakte de pet van eentje, al die stewards gingen ook volledig los, eentje ging zelfs crowdsurfen. :D Werd enorm genoten en dat was een complete verrassing voor mij. Ff snel op en neer naar de camping en dan The Ocean, wederom in de Metal Dome. The Ocean is atmosferische Sludge die over de diepe zee gaat. Dat was ook enorm sterk, had wel enorme last van mn poten dus kon helaas niet volledig genieten van het concert. Maar het was intens, de visuals waren prachtig en alle muzikanten speelden enorm sterk, wederom had de zanger er heel veel plezier in en bliezen ze de hele tent weg. Het is me echt een wonder hoe de Metal Dome is blijven staan, later nog meer. Dannn etenstijd met Godsmack (bekend van I STAND ALOONNEE), dacht dat dat maar meuk was, was niet supersterk, maar in het midden was er een enorm drumduet dat echt fucking vet was en mijn mening over de band een stuk positiever maakte. Ik vond het wel tijd voor een feestje, dus gingen we naar het Finse Korpiklaani. Die maken Humppa Metal, aldus Finse accordion feest muziek op zn metals. Dat begon met een knaller, maar na een paar nummers hadden we het wel gezien. Five Finger Death Punch was de volgende, heb er niet veel van meegekregen, niet echt mijn ding, beetje te puberaal, maar het was niet slecht. Kreeg daarvoor nog een stuk Sonata Arctica mee en dat was meuk. Alice Cooper was de volgende en dat vond ik niet heel interessant, al was ik daar vrij de enige in. De meesten zaten te geilen op gitariste Orianthi. Ik ben maar ff naar de camping gegaan waar we Korn daarna nog hoorden beginnen, wat een pleurisherrie man, niet te geloven. Had er gauw genoeg van dus ik vond het tijd voor Alcest, dat was heel bijzonder dus nieuwe alinea. Alcest dus, heel bijzonder. Niet echt metal meer, ze maken Dream Pop/Shoegaze tegenwoordig. Ik ging erheen met het idee om lekker tegen het hek te staan en stilletjes te genieten, maar gedurende het concert ging ik zelfs tegen de muur zitten. Ik zat zo lekker dat ik zelfs in slaap ben gevallen, en dat is totaal niet negatief bedoeld. De muziek was zo prachtig, ik viel een beetje in slaap, maar bevond me in mijn half-slaap echt in een state of trance met die muziek. Zo mooi, dat was echt mijn allerbeste powernap aller tijden. Het mooie was ook dat de zanger een beetje verlegen was, hij zei letterlijk dat hij niet echt wist wat te zeggen en je kon duidelijk zien dat hij erg onder de indruk was van het publiek. Net voor het eind zag ik de minst Metal-gast ook weer rondlopen, aldus de bassist van Sigh, die werd door niemand herkend en heeft net zo'n mooie ervaring gehad als ik. Main Stage tijd! Judas Priest als eerste, hele sterke set, die oude lullen kunnen nog spelen als wat. Kwam nog ff met een Harley het podium op en met Painkiller werden 10.000en mensen gek gemaakt. Daarna de afsluiter, Slipknot. Wat een pleurisherrie man, elk nummer klonk hetzelfde en had het enorm moeilijk om het 1.5 uur vol te houden, die fans zijn ook fucking aso, duwen als mongolen terwijl we niet eens vooraan stonden. Stonden 10 man op het podium gek te doen, twee gasten op hoge podiums op een soort drums te smijten waar geen microfoon bij zat en allerlei gefrustreerde tieners die alles meezongen, nee vond het helemaal niks. Wederom het Hard Rock Café in geweest met de hoop op een feestje en het bleef weer uit, not to mention dat de muziek hetzelfde was als de dag ervoor. Ik was frusti omdat ik gekte wilde, dus we gingen rondrennen en schreeuwen dat we horsemen waren. Uiteindelijk rende ik vol naar de grote tent met frietenbakkers en een festivalbar waar ik schreeuwend en stampend binnenkwam. Een paar gasten begonnen terug te schreeuwen waarop ik lekker rondjes begon te rennen. Blijkbaar werkte het want binnen 3 minuten lagen er 5 tafels op zn kop, 2 tafels op elkaar met een rare vent aan het balanceren. Die vrijwilligers keken alsof ze dood gingen, prachtig. Toen maar snel ervandoor want de security kwam eraan en wilde iemand verwijderen. Zondag: Zondag besloot ik rustig aan te doen, lekker uitslapen en veel rust nemen, zodat ik geen voetpijn meer had tijdens concerten. Later op de middag vertrokken we naar Tremonti, de band van de gitarist van Creed. Dat was ook niet verkeerd en leuk om van een afstandje te bekijken. Toen twijfelden of we terug moesten gaan naar de camping of even iets anders mee zouden pakken. We kozen voor het laatste en kwamen terecht bij Sylosis. En wauw, dat was een goede keus, wat een performance. Aan de naam had ik het al kunnen herkennen, maar het was dus Sludge Metal als in de vroege Mastodon met heerlijke tempowisselingen, die gasten konden knallen en iedereen had het naar zijn zin. De zanger maakte er ook geen geheim van waar zijn invloeden vandaan kwamen door een Mastodon shirt te dragen, dus dan ben je sowieso een baas. Dat was echt de ontdekking van het festival. Daarna alsnog even naar de camping gegaan waar we terugkeerden voor Ensiferum. Folk Metal en ook een behoorlijk feestje. Gaven een goede show weg en dus wederom iets wat ik moet gaan leren kennen. Op het einde brachten ze nog een man en vrouw op stage. De man ging vol enthousiasme zijn meid ten huwelijk vragen, in response heb ik nog even de laatste gillen die mijn lichaam aankon gegeven want dat was echt enorm cute. Band zelf genoot er ook echt van. Etenstijd, met Papa Roach. Wat een gejank man, hoefde gelijk mn eten niet meer. Toen maar ff op internet gezeten, maar kon het gekrijs van die vent niet meer aanhoren dus ging mooi weg. Want het was tijd voor mijn meest geanticipeerde show, de Griekse symfonische Death Metallers van Septicflesh, toen ik me in Death ging verdiepen was dat de band die ik veruit het meeste kon waarderen. Helaas was het een lichte teleurstelling voor me, ze hadden de meeste vertraging van welke band dan ook op het festival en hierdoor kwam ze niet eens aan de hele setlist toe, waardoor mijn favoriete nummer ook opeens geskipt werd terwijl de manger me nog zei dat ze die zouden spelen. Het klonk live ook minder intens op plaat, omdat de meeste achtergrondgeluiden lastig instrumentaal nagespeeld konden worden. Wel bijna voor het eerst een drumstick gevangen tijdens een concert, had hem nog even vast maar hij kwam net iets voor me terecht. Weer maar ff op internet en iets eten bij de main stage, was Lamb of God bezig. Wauw, dat was echt het slechtste wat ik gehoord heb, wat een verschrikkelijk gekrijs man, niet om aan te horen. Ik ging maar naar de camping want kreeg er bijna koppijn van, meest komische beeld wat ik zag was 2 oudjes die voor Scorpions en Motorhead kwamen en maar gingen headbangen op Lamb of God om erbij te horen, terwijl je duidelijk kon zien dat ze het niks vonden. We keken nog even bij Amorphis, een prima band die helaas een album integraal speelden waar ik niet heel veel mee kon, was meer Death Metal dan hun progressievere werk dat ik cool vind. Het was weer tijd voor een feestje daarna, want we gingen even naar Terror, het enige wat ik op de kleine Jupiler Stage ging kijken, dat was keiharde Hardcore Punk en je kon zien dat er een aantal speciaal daarvoor gekomen waren, in het begin gingen we nog even de pit in, maar nadat er een aantal ellebogen op hoofdhoogte probeerden uit te delen ben ik maar wat teruggedeinst, had geen zin om bebloed te raken, mn maatje kwam daar wat later pas achter toen hij wat bloed op zijn arm had van iemand anders. Het festival was al bijna ten einde, we hoefden nog maar 2 dingen echt te zien, een daarvan is Dragonforce. Iedereen kent Dragonforce, ofja iedereen kent de reputatie van Dragonforce, teringsnelle cheesy band die hun eigen nummers niet kunnen spelen. Iedereen vindt Through the Fire and Flames en daarvoor werd de Metal Dome volledig volgeladen. Maar de band had andere plannen, die kwamen wel om te spelen, met bommen aan energie, Hans Klok-achtige windmachines en de grappigste podiumacts op het festival stalen ze de show. De gitaristen stonden tijdens het shredden elkaar voor de gek te houden en als Jackie Chan over het podium heen te springen, rondjes te draaien en trucjes te doen. Maar ze konden zeker wel spelen, wat was dat heerlijk. Gooiden ze er opeens een Power Metal versie uit van Ring of Fire, dat klonk dan wel voor geen meter maar was wel hilarisch. Ten slotte kwam Through the Fire and Flames en ik vroeg me echt af hoe de Metal Dome nog kon staan na dat concert. Wederom een enorme verrassing, vooral leuk om te zien dat die gasten veel lol hebben en zichzelf niet te serieus nemen. Motorhead hebben we bewust gemist en dat bleek ook waardeloos te zijn, Scorpions boeiden ons ook niet veel dus gingen we maar even naar Cradle of Filth, stonden al wat kruizen met skeletten klaar. Het was de moeite waard want ik kon het laatste op mijn Graspop-bucketlist afspelen, het horen van een live kikkergrunt, dat duurde ook niet lang. Onze aanwezigheid ook niet, na 3 nummers hadden we het gegil wel gezien. Na nog een aanvaring gehad te hebben op de camping met een rare metalhead die mayonaise op ons wilde spuiten besloten we alvast naar voren te gaan voor Faith No More. Scorpions was nog bezig en ik was echt aan het aftellen tot die klaar waren, zwaar over de datum heen, al zijn het wel sympathieke gasten. Faith no More had een feestje moeten worden, stond behoorlijk vooraan de enorme menigte, totdat ik tijdens het derde nummer met 2 handen in mn rug vol de pit in werd geduwd, daar kwam ik niet echt uit en toen ik opeens naar mijn telefoon op zoek was, was mijn zak leeg. Heb lopen zoeken, wat bro's probeerden me te helpen, maar dat was gewoon niet te doen in zo'n menigte. Vond mn hoesje uiteindelijk nog wel maar mijn telefoon was dus kwijt. Uiteindelijk kostte het maar 88 euro en niet eens veel moeite, maar ik heb niet volledig van het concert kunnen genieten en ook een kutavond voor de rest gehad. In het Hard Rock Café daarna stond mn maat opeens met een Zweedse te bekken wat ik wel geniaal vond, waar mn andere maat kwaad om werd omdat het pas net uit was met zn ex. Ik zei op mn chagrijnige zelf dat ik het maar onzin vond en hij dr lekker moet ballen als hij dat graag wil 'doe het voor mn telefoon'. Zelf uiteindelijk niet veel later vertrokken waar ik op de camping nog met ziektes heb gescholen naar metalheads die maar TIMMEH bleven riepen. Vandaag was het alleen maar fucking veel sjouwen dus niet interessant. Wel in Nederland bij de Texaco lekker goedkoop heerlijke broodjes zitten vreten. Het is wel leuk om te zien hoe iedereen zon festival beleeft. Een maat van me had een volledige planning gemaakt waar hij niet van wilde afwijken, hoeveel voetpijn hij ook had, terwijl anderen in onze groep gewoon een hele dag op de camping zijn blijven liggen door de 'Fissa met M' [MENTION=9127]Zokipfc[/MENTION]; Heb het enorm naar mijn zin gehad, maar dat volk is wel zo doods, denk niet dat ik nog op dit festival zal terugkeren. Ga ik liever naar iets als Werchter of Dour. Nog ff cliffs voor mensen die te lui zijn om mijn gigantische verhaal te lezen: Beste performances naar mijn mening: 1. Shining 2. Ne Obliviscaris 3. Dragonforce 4. Sigh 5. Alcest 6. The Ocean 7. Cavalera Conspiracy 8. Sylosis 9. Kiss 10. Judas Priest Slechtste performances: 1. Lamb of God 2. Hollywood Undead 3. Butcher Babies 4. Marilyn Manson 5. Papa Roach Grootste verrassing: 1. Shining 2. Dragonforce 3. Sylosis 4. Ensiferum 5. Godsmack Moet ik het snelst meer van checken: 1. Sigh 2. Shining 3. Sylosis 4. Ensiferum 5. Dragonforce Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen. Gepost June 22, 2015 Share Gepost June 22, 2015 Ik zal morgen een iets korter verslag plaatsen van mijn festival die er toch wel flink anders uitzag. Mede doordat ik de zondag vanwege een slechte rug heb laten schieten en uiteindelijk dus maar twee dagen in Dessel heb doorgebracht. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen. Gepost June 23, 2015 Share Gepost June 23, 2015 Hierbij dan mijn avonturen in Dessel. Vrijdagmorgen vroeg de wekker gezet om op het onschappelijke tijdstip van 8 uur richting Dessel te rijzen. Hier uiteindelijk rond de klok van half elf aangekomen waarna de wandeling richting entree kon beginnen. Een klein halfuurtje lopen later polsbandje om en door de uiterst strenge tassencontrole(waarom zou je in godsnaam enkel en alleen de onderkant van een tas voelen) richting het festivalterrein. Aangezien de eerste band die we daadwerkelijk wouden zien pas om half twaalf op de planning stond even de Metal Dome ingelopen om naar King Hiss te kijken. Een vreselijke lichtshow en vooral een ongelooflijk slecht afgesteld geluid bij het eerste nummer iets dat bij het tweede nummer iets beter onder controle was. Vervolgens richting Mainstage 2 waar The Dead Daisies zouden gaan optreden. Voormalig leden van onder meer Guns 'n Roses en Thin Lizzy die een prima opening van de dag bleken te bieden. Niet heel bijzonder maar prima vermaak. Daarna om het middenstuk dat afgezet is heen richting Mainstage 1 waar H.E.A.T op ging treden. En wat een optreden was het. De zanger is zo gek als een deur en rent en vliegt over het podium waardoor zijn zang af en toe iets minder word maar hij maakt dit goed met een ongekend enthousiasme. Het laatste nummer stond hij zelfs tussen het publiek en voor mij een van de hoogtepunten van het festival. Hierna gelunchd met op de achtergrond een van de dieptepunten van het festival in de vorm van The Butcher Babies. Wat een ongeloofelijke herrie kwam er uit die twee. Daarna terug naar mainstage 1 voor de oudgedienden van Thunder. Een beetje een mweh gevoel gas dit. Zanger probeerde geforceerd de boel in gang te krijgen waardoor het voor mij een beetje te werd. Muzikaal aardig maar niet helemaal wat ik ervan verwacht had. Hierna een rondje over het terrein om weer terug te keren bij het mainstage voor Epica. Niet echt mijn muziek maar mijn vader vind het geweldig en de zangeres is prima om naar te kijken. Vervolgens een vrij lange pauze waarin we onder meer ons diner hebben verorberd en de meest bijzonder uitgedoste mensen hebben gezien. Daarna weer richting Metaldome om bij Evergrey te gaan kijken. Een prima optreden maar moesten op tijd weg om richting Slash te gaan. Spijtig genoeg weinig nummers van zijn huidige project en hoewel ik de keuze voor Guns 'n Roses materiaal prima kan begrijpen vind ik het jammer dat het hierdoor een beetje een GnR coverband lijkt met Myles die vooral probeert als Axl te klinken. Hierna op de weide blijven zitten waarbij we gedwongen werden In Flames te beluisteren. Af en toe aardig maar vooral een hele bak herrie en een zanger die een kwart van het optreden met het publiek aan het praten was. Uiteindelijk nog de afsluiter met Kiss. Niet de eerste keer dat ik ze zag maar hoop voor hun wel de laatste. Paul Stanley zijn stem is een stuk minder dan het geweest is wat ervoor zorgt dat het toch wat tegenvalt. Blijft een prachtige show wat ze neerzetten maar met een betere setlist kunnen ze het denk nog meer meekrijgen. Beginnen met een nummer die door Paul gezongen word is niet de beste keuze zeker aangezien Gene nog altijd prima bij stem is. De volgende dag wat later pas richting Dessel getrokken. Rond half drie uiteindelijk op het terrein waar we nog een stukje Danko Jones meepakten. Had persoonlijk graag begonnen met Lower than atlantis maar de drie uur die het zou duren tussen dit optreden en het eerstvolgende van A Day To Remember vonden we ietwat te groot. A Day To Remember was een prima start van de dag. Vergeleken met wat daarna kwam viel het echter in het niets. Godsmack was de volgende op het programma en bleek een prima band. Strak en hard met een zanger die een prima stem heeft. Hoogtepunt was zonder twijfel toen deze zanger achter een tweede drumstel plaatsnam en samen met de drummer een geweldige solo eruit gooide. Hierna op het veld blijven hangen voor de grootste teleustelling van het festival. Sonata Arctica was bij vlagen slaapverwekkend en vooral het publiek om ons heen zorgde voor vermaak. Een halfnaakte man met flinke buik en tattoo's deed aanzoeken aan elke vrouw die langsliep en werd hierbij keer op keer afgewezen. Hierna richting Jupiler Stage voor We Are Harlot. Een prima optreden met onvervalste hard rock waarbij ik vooral fan ben van de stem van Danny Worsnop. Hierna door naar mainstage 2 en Alice Cooper. Een geweldige show zet deze man neer met muziek die mij niet helemaal kan boeien maar over het geheel prima is. Nog even wat gegeten met Korn op de achtergrond voordat mijn festival werd afgesloten met Judas Priest. Rob Halford was nog prima bij stem alleen de ontelbare keren dat hij naar achter ging om zich om te kleden werden me een beetje te veel maar uiteindelijk een mooie afsluiter. De zondag uiteindelijk besloten om in ons huisje te blijven aangezien mijn rug al op zaterdag de hele dag pijn deed en ik geen bands zag die ik perse koste wat kost wou zien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juca Gepost June 23, 2015 Share Gepost June 23, 2015 Morgen naar Werchter. Zoveel zin in : Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richarð. Gepost June 23, 2015 Author Share Gepost June 23, 2015 Nice. Verwacht een verslagje als je terug bent. (d) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tijn Gepost June 24, 2015 Share Gepost June 24, 2015 Eerste deel van mijn BKS verslagje. Vrijdag: Het festival begonnen met Metz in de Two. Had vooraf mijn twijfels of hun muziek goed zou werken op zo’n groot podium, maar die werden al vrij snel weggenomen met het eerste goede optreden van het weekend. Was natuurlijk wel nog veel toffer geweest als ze tijdens the Libertines in de Five hadden gestaan, maar goed. Ik ben best fan van het tweede album van Drenge, maar helaas bleek de One een paar maten te groot want de muziek kwam totaal niet over op het veld. Heb daarna even bij Klangstof gestaan, maar hield dat al vrij snel voor gezien door de hoeveelheid praters bij Three het hele weekend door. Yak was daarna het eerste echte hoogtepunt van mijn weekend, hoop daar absoluut meer van te horen van ’t najaar. Nadat ik had gegeten teruggegaan naar de Five voor Eagulls. Vorig jaar in het Stroomhuisje nog een van de betere optredens van 2014 zien geven, maar op BKS kwam het niet binnen wat misschien ligt aan de hoeveelheid nieuwe nummers in de setlist. Wilde koste wat het kost een mooie plek vooraan bij the Jesus and Mary Chain scoren, waardoor ik uiteindelijk een groot deel van de set van Chet Faker heb gezien. Was meteen het slechtste wat ik afgelopen weekend heb gezien, waarna afloop bleek dat je zonder problemen vooraan kon staan als je pas als een half uur voor TJAMC was gekomen. Wat mij betreft gaven de Schotten het optreden van het weekend weg: ontzettend gaaf om Psychocandy op zo’n goede manier gespeeld te zien worden en met als kers op de taart nog drie van hun beste nummers toe. Had niet zo’n behoefte om the Libertines voor een tweede keer te zien na de HMH show en anderhalf uur wachten voor Blanck Mass was iets teveel van het goede, dus de vrijdag zat er al vroeg op voor mij. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrill Gepost June 25, 2015 Share Gepost June 25, 2015 Vandaag passpartout ticket voor Pitch gekocht. Vrijdag 2 en Zaterdag 3 juli. Alleen iedereen die ik spreek /ken gaan maar 1 dag haha. Nu ik hoor waarom snap ik het wel hehe. Maar ja fuck dat. Vrijdag: Hot Chip, Flume, James Blake, Dekmantel Zaterdag: Jamie xx, Jungle, Jon Hopkins, Sirius Modeselektor Heb er zin in :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richarð. Gepost June 25, 2015 Author Share Gepost June 25, 2015 TĀLĀ en LA Priest zijn ook nog aanradertjes, [MENTION=21191]Kyrill[/MENTION]; ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrill Gepost June 25, 2015 Share Gepost June 25, 2015 TĀLĀ en LA Priest zijn ook nog aanradertjes, [MENTION=21191]Kyrill[/MENTION]; ;) Thnx Richard. TALA kan ik nog wel doen gezien het schema maar LA Priest laat ik zitten want ik wil goede plek hebben bij Flume :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richarð. Gepost June 25, 2015 Author Share Gepost June 25, 2015 TĀLĀ ga je geen spijt van krijgen. Goede muziek en een leuk uitzicht; ;c Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrill Gepost June 25, 2015 Share Gepost June 25, 2015 TĀLĀ ga je geen spijt van krijgen. Goede muziek en een leuk uitzicht; ;c Ja zag het op de website!! Leuk hoor :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansje Gepost June 25, 2015 Share Gepost June 25, 2015 Zo, even bijgelezen jongens. Zonde om te horen dat het dan toch een beetje tegenviel(?) [MENTION=12112]The Kerfts[/MENTION]; Meeste sfeer is er 's avonds inderdaad in de Metal Dome, dat Hard Rock Café is toch vooral om even lekker te chillen heb ik het idee. Dat irritante roepen en nastaren, tsja. Snap wel dat het vervelend is. Op iets als Dour is er inderdaad toch iets meer openheid. Dat stukje Alcest is wel heerlijk man :< Klinkt als een fantastische ervaring. [MENTION=35]Jeroen[/MENTION]; Zonde van je rug wel, maar ook van jou leuk stukje om te lezen. Afsluiten met Priest, kan inderdaad slechter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sick Blik Gepost June 25, 2015 Share Gepost June 25, 2015 (edited) Zo, even bijgelezen jongens. Zonde om te horen dat het dan toch een beetje tegenviel(?) [MENTION=12112]The Kerfts[/MENTION]; Meeste sfeer is er 's avonds inderdaad in de Metal Dome, dat Hard Rock Café is toch vooral om even lekker te chillen heb ik het idee. Dat irritante roepen en nastaren, tsja. Snap wel dat het vervelend is. Op iets als Dour is er inderdaad toch iets meer openheid. Dat stukje Alcest is wel heerlijk man :< Klinkt als een fantastische ervaring. [MENTION=35]Jeroen[/MENTION]; Zonde van je rug wel, maar ook van jou leuk stukje om te lezen. Afsluiten met Priest, kan inderdaad slechter. Mwah tegenvallen zou ik het zeker niet noemen, meer gewoon het volk waar ik me niet echt verbonden mee voelde, maar dat heeft mn ervaring zeker niet negatiever gemaakt, maar had wel het verschil tussen een fucking vet festival en een levensveranderende ervaring kunnen zijn. :D Denk bijvoorbeeld dat zon meeting meer dynamisch en overall gekker is dan wat ik daar meemaakte. Maar muzikaal gezien was het echt genieten en heb ik geen seconde spijt dat ik gegaan ben. En ja hoopte toch op een feestje in Hard Rock Cafe. En Alcest idd _O_ Speelden van elk album 2 nummers, dan vraag ik me echt af hoe ik Souvenirs destijds zo heb kunnen kraken, vond alles zo goed klinken he. Zelf meteen Shelter opgezet thuis, ook [MENTION=15369]Christian.[/MENTION]; er direct aan gekregen. :D Edited June 25, 2015 by The Kerfts Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansje Gepost June 25, 2015 Share Gepost June 25, 2015 Gelukkig :D Nja, zoals ik al zei, Dour lijkt me veel meer wat voor jou. Daar loopt alles door elkaar qua nationaliteiten en zijn er uiteraard veel meer 'echte' muziekliefhebbers die alles proberen ipv te blijven hangen in één genre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian. Gepost June 26, 2015 Share Gepost June 26, 2015 Alcest :< Ontdekking van de maand hoor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansje Gepost June 28, 2015 Share Gepost June 28, 2015 Alcest :< Ontdekking van de maand hoor. Wauw, dit had ik niet van jou verwacht :D Ook het tweede en derde album? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian. Gepost June 28, 2015 Share Gepost June 28, 2015 Wauw, dit had ik niet van jou verwacht :D Ook het tweede en derde album? Tot nu toe vooral derde en vierde album. Zal het tweede binnenkort ook nog eens proberen (d) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MetalMichael Gepost June 28, 2015 Share Gepost June 28, 2015 n4qKEjLtV9w Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
007mark Gepost June 28, 2015 Share Gepost June 28, 2015 Morgen een verhaaltje over Concert at SEA. Nu nog even te moe en heb nog steeds niet alles op een rijtje ;c Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KN Gepost June 29, 2015 Share Gepost June 29, 2015 Waar blijft die? ;c Ben wel benieuwd.. [MENTION=21212]007mark[/MENTION]; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manager Mitchell Gepost June 29, 2015 Share Gepost June 29, 2015 Gelukkig :D Nja, zoals ik al zei, Dour lijkt me veel meer wat voor jou. Daar loopt alles door elkaar qua nationaliteiten en zijn er uiteraard veel meer 'echte' muziekliefhebbers die alles proberen ipv te blijven hangen in één genre. Doureuuuh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
007mark Gepost June 30, 2015 Share Gepost June 30, 2015 Concert at SEA Voor het eerst ging ik een weekend naar een festival. Met een groep van 15 man gingen we vrijdag in alle vroegte (half 9) rijden richting Zeeland. Het was voor ons iets meer dan anderhalf uur rijden volgens mij. Op camping Zeeuwse Kust alle tentjes opgezet en meteen met de iedereen een pilsje gepakt. De eerste was eigenlijk al om 9 uur in de auto naar binnen gegoten, dus we hoefden niet bang te zijn dat we droog kwamen te staan. Rond half 2 gingen we onderweg naar het festival, wat vanaf de camping ongeveer 20 minuutjes lopen was. Veel van de groep wilde dit jaar Covers at SEA zien, aangezien ze in eerdere edities dit telkens hadden gemist. Niemand vond het eigenlijk heel speciaal, maar ik vond de zang van Rikki Borgelt (Rondé) tijdens ik meen Smells Like Teen Spirit erg indrukwekkend. Minpuntje van CAS was dat de twee podia wat ver van elkaar stonden en ik daarom in het gehele weekend bijna niets gezien heb van wat er op dat tweede podium stond op te treden. Bijna alle headliners stonden eigenlijk toch op main stage, dus een echt groot probleem was het ook weer niet. Na een uurtje wachten kwam Dotan, die mij positief verraste. Hem hem eerder live zien optreden en toen viel het een beetje tegen. Deze keer vond ik het in ieder geval een sterk optreden. Minpuntje van Dotan is dat alle nummers toch een beetje op elkaar lijken, waardoor je snel het idee krijgt alle nummers al te hebben gehoord. Kensington is op dit moment echt wel mijn favoriete Nederlandse band en heb ik al meerdere keren live gezien. Helaas was het deze keer toch echt minder. Geluid was vrij matig, waardoor de lyrics niet echt goed te verstaan waren. Daarna wilde ik eigenlijk naar Rondé, omdat het me zo verraste tijdens het eerder genoemde Covers at SEA. Helaas duurde het door de drukte erg lang tot we bij dat podium waren en besloten we na een kwartiertje silent disco (echt geniaal :D) terug te gaan naar main stage. Voor mij was daar echt een van de hoogtepunten van CAS. Racoon had ik tijdens bevrijdingspop al gezien en ook nu waren ze echt geweldig. Oceaan was weer feilloos gespeeld en ik stond er echt met kippenvel van top tot teen. Zo goed als Racoon weer was, wat een tegenvaller ik Lenny Kravitz vond. Ken sowieso weinig nummer van hem hoor, maar had het idee dat de grote meneer toch een beetje teveel met zichzelf bezig was. Vond persoonlijk dat hij maar matig het publiek erbij betrok, wat echt heel jammer was. Kwalitatief wel goede muziek, daar niet van. Uiteindelijk zelfs iets eerder weg gegaan met 2 anderen van de groep naar The Dirty Daddies. We hoorde later dat de rest van de groep na Kravitz naar de tenten was terug gegaan. Die hebben dus echt wat gemist hoor. The Dirty Daddies gingen echt superhard en is voor iedereen een aanrader. We zijn daar met zijn drieën zo ongeveer anderhalf uur compleet uit onze plaat gegaan met geweldige covers van Nirvana, Queen, maar ook Armin van Buuren en Afrojack. Alles kwam voorbij, maar alles was vooral superhard. Wel beetje zere poten bij het teruglopen naar de camping :D Daar vervolgens nog paar biertjes gedaan en om ongeveer half 3 de tent ingedoken met zo'n 5 waarschuwingen van de camping op zak. Zondag wilde ik graag Miss Montreal zien, maar de rest dacht daar toch net iets anders over. Misschien had het ook te maken met de drankinname van de dag ervoor. Het eerste optreden waar we zondag bij waren was van Rowwen Hèze. Nog nooit echt specifiek naar hun nummers geluisterd ofzo, maar was best een feestje. Daarnaast nodigde de nummers ook uit tot het gooien van bier door het publiek. Het VIP gedeelte boven de dranktentjes was een mooi doelwit, waarbij er daarna dus ook een aantal liter naar beneden werd gegooid, mooi man. Had niet verwacht, maar vond dit optreden echt leuk. Chef'Special daarna, die mij nooit konden warm maken als ik thuis nummers van hun luisterde. Ook hier werd ik echter verrast. Beetje de dag van de verrassingen misschien wel. Vond deze mannen namelijk een zeer aangenaam optreden neerzetten. Filemon die nog 2 lines mocht zingen :r Toen al 2 uur van tevoren naar het andere podium gegaan om vooraan te staan bij Typhoon, die er op bevrijdingspop een echt feestje van maakte en die ik dus nu weer wilde zien. Daardoor wel Couting Crows gemist, maar die konden me sowieso gestolen worden. Typhoon loste de verwachting weer in hoor. Ook een mooie ode aan Thé Lau met een eigen versie van Iedereen Is Van De Wereld. Aan het einde ging het natuurlijk weer helemaal los bij Zandloper _O_ Doordat we bij Typhoon vooraan stonden met een paar, konden we bij Blof niet meer genoeg naar voren komen om te rest van de groep te vergezellen. Daar hebben we dus van een afstandje gekeken. Eerlijk gezegd niet meer zo veel van meegekregen. Daar is dan eindelijk mijn verhaal @KN.; Nu jou verhaal nog. (;c) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KN Gepost June 30, 2015 Share Gepost June 30, 2015 Ah, leuk om te lezen hoor! Ik geef ook wel een kleine samenvatting dan haha. Ik was al op donderdagmiddag op de camping dus gingen we donderdagavond ''even'' Renesse in. Nou dat had ik achteraf beter niet kunnen doen, want in zo'n tent is uitslapen niet mogelijk heb ik gemerkt. Werd denk elke ochtend rond half 9 mijn tent uitgebrand.. Maar dat mocht de pret niet drukken op zaterdag. Ik was er denk rond 3 uur ofzo en toen hebben we eerst een uurtje beetje rondgelopen en op het strand voordat Dotan begon. Ik hoorde van te voren dat hij live niet zo goed was, maar dat viel echt reuze mee. Alleen ken ik maar 2 nummers van hem dus zo speciaal vond ik het niet. Toen gingen we weer beetje rondlopen en uiteindelijk stonden we bij dat silent disco wat echt bruut was. Daardoor ook Kensington gemist, maar daar ben ik ook geen fan van gelukkig. Uiteindelijk was het alweer tijd voor Racoon en die waren echt heel goed :< Alleen jammer dat ze, op Oceaan na, precies dezelfde volgorde hadden als met bevrijdingspop in Haarlem. Daarna hebben we eigenlijk nog maar beetje lopen ronddolen en weer bij dat silent disco gedoe wezen staan waardoor ik niets van Lenny Kravitz heb gehoord, maar ook daar ben ik geen fan van ;c Wel fijn dat ik te laat was voor de pendelbus waardoor we eerst heel stuk moesten lopen waarna we met de taxi konden gaan, dus toen was ik pas rond half 4 op de camping ofzo. Die zondag waren wij er ook toen Rowwen Heze begon, dat was wel echt mooi om te zien en te horen. Heerlijk om al dat bier te zien vliegen en ze maakten er ook een lekker feestje van. Toen Matt Simons wat ook niet slecht was maar was toch ff wat anders dan Rowwen Heze ;c Chef Special had ik van te voren ook geen verwachtingen van maar die waren inderdaad best wel goed. Al gingen we wel wat eerder weg omdat een maatje van me naar Kenny B wilde. Het feit dat die Kenny B nu een bepaalde bijnaam heeft bij mij en dat maatje zegt eigenlijk wel hoe slecht dat was. Ik verstond em de helft van de tijd niet, vraag me af of die uberhaupt normaal Nederlands spreekt.. En het klonk ook gewoon totaal niet vond ik. Hierna weer uurtje rondgelopen want dat Counting Crows daar hoefde ik nou niet bepaald bij te zijn. Helaas bleven we niet vooraan staan voor Typhoon, want die maakte er wel echt wat leuks van. Helaas was ik de enige die het leuk vond en wilde de rest alvast naar Blof. Daar heb je wel gelijk mijn hoogtepunt van CAS. Dat was echt geweldig om bij te zijn. Had wel verwacht dat het leuk zo zijn, maar zo leuk had ik niet verwacht. Daarna nog afgesloten bij Wipneus en Pim. Ook een aanradertje. Ik heb trouwens nergens echt vooraan gestaan. Bij dat hoofdpodium stonden we op die steile muur en bij dat andere podium stonden we vaak op de banken. . [MENTION=21212]007mark[/MENTION]; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
007mark Gepost June 30, 2015 Share Gepost June 30, 2015 Toch wel een beetje dezelfde mening over veel optredens zo te lezen. Heb zelf eigenlijk niet eens gemerkt dat Racoon dezelfde set had als op Bevrijdingspop. Dacht dat ze nu Brick by Brick bijvoorbeeld niet hadden gespeeld, al weet ik het niet helemaal zeker. Als het al hetzelfde was als in Haarlem toen, vond ik het alsnog een vet optreden. Kenny B heb ik eigenlijk niks van gehoord omdat we toen ook even bij de Silent Disco waren. Had al wel die week ervoor gehoord dat hij bij concert van Guus Meeuwis live echt heel matig was, niet zo rouwig dat ik het gemist heb dus. Wij stonden eigenlijk bij main stage een beetje links van dat huisje in het midden. Als je snapt wat ik bedoel ;c Mooi om te lezen dat jij ook een leuk weekend heb gehad (y) Gerucht gaat dat volgend jaar misschien 3 dagen festival wordt _O_ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KN Gepost June 30, 2015 Share Gepost June 30, 2015 Jaa wel een beetje dezelfde smaak inderdaad. Ik had echt geen zin om door die massa steeds naar voren en weer terug te moeten lopen en gelukkig had niemand daar van onze groep ook zin in. Wel leuker hoor als je dichterbij staat, maar mij teveel moeite.. Maar ik snap wat je bedoelt met je plek ;c Ik weet niet of ik volgend jaar weer ga. Was echt heel leuk, maar die 3 dagen in een tent die zijn echt niet goed voor me. En we gaan ook naar Guus volgend jaar, daar maken we ook een weekendje van. Dus moet ook even kijken of de rest nog wil omdat niet iedereen fulltime werkt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts