Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Festivals

Richarð.

Aanbevolen berichten

Nou gisteren dus voor het eerst naar Pinkpop geweest, was wel aardig, maar ik zal volgend jaar alleen gaan als één dagprogramma echt heel vet is. We kwamen helaas 10 minuten te laat bij Typhoon (2 uur speling met rijden bleek niet genoeg te zijn) en stonden dus best wel achteraan. Toch nog een toffe show gezien van hem. Daarna gingen m'n vrienden naar Counting Crows, waar ik niet echt veel trek in had, dus ik ben gelukkig naar een leuk optreden geweest van Oscar and the Wolf. Daarna nog een feestje van de Jeugd, eventjes van een afstandje het voor mij nostalgische Rise Against bekeken en daarna een uur lang lijden bij OneRepublic. Zal vast een goede show geweest zijn, maar wat een kutmuziek. Daarna nog een beetje vermaakt bij Fiddlers Green en Pharell Williams, maar dat was beiden niet erg bijzonder. Foo Fighters had het echt een stuk leuker kunnen maken, maar helaas...

Ik kijk weer uit naar Lowlands, maar even afwachten of ik volgend jaar nog naar Pinkpop ga. Dat zal puur afhangen van de namen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hele weekend Pinkpop achter de rug. Vrijdag genoten van Coasts en Shaka Ponk, Pop Evil en Aurora waren ook niet verkeerd. Muse was heerlijke afsluiter. Op de zaterdag was vooral het optreden van Kensington heel sterk, Dotan werd pas interessant toen die zijn hits ging spelen. Gisteren was eigenlijk drama, Counting Crows was de verschrikking van het weekend samen met George Ezra. Gelukkig met Evert and the Two Dragons en Fiddler's Green goed kunnen afsluiten.

bewerkt door Kelvin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gister ook geweest, de lineup was inderdaad wat minder. Toch heb ik me prima vermaakt, lekker weertje en een biertje erbij. Typhoon was geweldig, de Jeugd van Tegenwoordig was goed en verder heb ik me prima vermaakt bij Kitty, Daisy en Lewis, Peace, Frank Turner en Placebo. Kende de bandjes niet, maar het was prima te doen.

OneRepublic viel mij ook tegen, stonden van een afstandje te luisteren, maar het klonk qua zang nergens na.

Volgend jaar weer, maar dan of een heel weekend (vriend van mij kan waarschijnlijk gratis overnachting in de buurt regelen) of op een dag dat er echt een leuk programma komt met bandjes die ik wel ken qua naam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ook. Wist niet eens dat je ging. :o Welke bands staan op je lijstje?

Wij gaan donderdagmiddag trouwens al, wordt mooi feestje met die coverbands, vooral Pantera _O_

Vrijdag onder meer Dead Daisies, H.E.A.T., Thunder, Slash, Kiss. Zaterdag A Day To Remember, Godsmack, We Are Harlot, Judas Priest en Alcest. En zondag hele mainstage en Papa Roach, Dragonforce, FM. Ben toch vooral van de oudere muziek en sowieso geen fan van grunten.

Ga met me pa en vriend van hem. Slapen dan ook niet op de camping maar in een vakantiepark.

bewerkt door Jeroen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vrijdag onder meer Dead Daisies, H.E.A.T., Thunder, Slash, Kiss. Zaterdag A Day To Remember, Godsmack, We Are Harlot, Judas Priest en Alcest. En zondag hele mainstage en Papa Roach, Dragonforce, FM. Ben toch vooral van de oudere muziek en sowieso geen fan van grunten.

Ga met me pa en vriend van hem. Slapen dan ook niet op de camping maar in een vakantiepark.

Ga je grotendeels wel naar de andere dingen dan ik. Ik wil vooral naar Septicflesh, Ne Obliviscaris, Sigh, Shining, Alcest, The Ocean, Orphaned Land, Faith no More, Body Count en nog wat dingetjes. Ben zelf meer van het alternatieve.

Over Dragonforce gesproken, zag dat ze afgelopen weekend bij Download een gast meenamen:

LfcQogqBkvA

Zou het wel geniaal vinden als die er ook zijn dit weekend. :-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stiekem hoop ik op een mooi verslagje van NOS Primavera Sound, [MENTION=204]Tijn[/MENTION];

Dat heeft helaas weinig zin, moest onverhoopt vrijdag terug naar Nederland. Erg fijn Mikal Cronin gezien en was ook best onder de indruk van een akoestische greatest hits show die Patti Smith gaf. Over het festival zelf kan ik verder dus vrij weinig zeggen, behalve dat het wordt gegeven in een prachtig park en dat Portugese meisjes graag hun haar in alle kleuren van de regenboog verven. Als ik het goed is heb ik volgend jaar wel de mogelijkheid om naar Barcelona te gaan, dus misschien dan een herkansing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand alvast aanraders voor Lowlands? Heb nog niet heel veel namen die ik ECHT moet zien. Moet zeker nog wat bijkomen

Als ik nu een lijstje zal moeten maken dan maar het volgende. Maar zit hierbij nog genoeg dingen tussen waarvan ik denk mwoahh: Bastille, Chef's Special, The Chemical Brothers, Christine and the Queens, James Bay, De Jeugd van Tegenwoordig, Jose Gonzales, Kendrick Lamar, Limp Bizkit, Major Lazer, Mark Ronson, Paolo Nutini, Passenger, Opgezwolle, Tame Impala.

Hoeveel hoofdacts zitten hier volgens jullie al tussen? Chemical Brothers, De Jeugd, Limp Bizkit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand alvast aanraders voor Lowlands? Heb nog niet heel veel namen die ik ECHT moet zien. Moet zeker nog wat bijkomen

Als ik nu een lijstje zal moeten maken dan maar het volgende. Maar zit hierbij nog genoeg dingen tussen waarvan ik denk mwoahh: Bastille, Chef's Special, The Chemical Brothers, Christine and the Queens, James Bay, De Jeugd van Tegenwoordig, Jose Gonzales, Kendrick Lamar, Limp Bizkit, Major Lazer, Mark Ronson, Paolo Nutini, Passenger, Opgezwolle, Tame Impala.

Hoeveel hoofdacts zitten hier volgens jullie al tussen? Chemical Brothers, De Jeugd, Limp Bizkit?

Ga zelf in ieder geval naar Ben Howard, Interpol en Paolo Nutini, dat zijn voor mij de leukste namen. Verder wat leuke namen:

- The Antlers, heel melancholisch, maar wel echt prachtige muziek. Zeker het album Hospice is prachtig.

- Bear's Den, ga daar zeer waarschijnlijk ook naartoe. Vind het zelf erg leuk, maar kan me ook voorstellen dat sommigen het weinig bijzonder vinden.

- Allah-Las, leuk als er niets anders is.

- FFS (met Franz Ferdinand)

- Kodaline, past wel in het rijtje wat jij noemt. Heb ze twee jaar terug gezien op Lowlands en ik vond ze wel aardig.

- Låpsley, aanrader. Ik kende dit nog niet, maar ik vind het heerlijke muziek!

- The Indien, nog niet zo bekend, maar vond het erg leuk klinken.

Waar je verder nog naar kunt kijken (oftewel, waar ik nog meer naar ga luisteren): AWOLNATION, Batida (als je wilt dansen), Benjamin Clementine, Christine and the Queens, Curtis Harding, DMA's, The Districts, Django Django, Eaves, Formation, Gallowstreet, Illibilley Hitec, The Maccabees, The Mysterons, Mighty Oaks, Rondé en The Staves.

Ik denk dat hier wat meer bandjes tussen staan die in de middag zullen spelen. Heb voor mezelf een Spotify lijst gemaakt met groot aantal (voornamelijk voor mij onbekende) muziek, kan het je wel PMen als je wilt;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga zelf in ieder geval naar Ben Howard, Interpol en Paolo Nutini, dat zijn voor mij de leukste namen. Verder wat leuke namen:

- The Antlers, heel melancholisch, maar wel echt prachtige muziek. Zeker het album Hospice is prachtig.

- Bear's Den, ga daar zeer waarschijnlijk ook naartoe. Vind het zelf erg leuk, maar kan me ook voorstellen dat sommigen het weinig bijzonder vinden.

- Kodaline, past wel in het rijtje wat jij noemt. Heb ze twee jaar terug gezien op Lowlands en ik vond ze wel aardig.

Waar je verder nog naar kunt kijken (oftewel, waar ik nog meer naar ga luisteren): AWOLNATION, Batida (als je wilt dansen), Benjamin Clementine, Christine and the Queens, Curtis Harding, DMA's, The Districts, Django Django, Eaves, Formation, Gallowstreet, Illibilley Hitec, The Maccabees, The Mysterons, Mighty Oaks, Rondé en The Staves.

Ik denk dat hier wat meer bandjes tussen staan die in de middag zullen spelen. Heb voor mezelf een Spotify lijst gemaakt met groot aantal (voornamelijk voor mij onbekende) muziek, kan het je wel PMen als je wilt;)

Er is gewoon ook een officiële Lowlands spotify hè.

Die Lapsley gisteren ontdekt, klinkt inderdaad wel leuk. Gewoon ff door blijven luisteren en dan kijken hoe het programma er straks uitziet. War on Drugs komt ook, maaar dat past redelijk in het straattje met Interpol en Tame Impala. Best goed, ietswat saai. Moet bij Lowlands niet te veel rustige muziek hebben, anders kak ik zo in halverwege ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die Lapsley gisteren ontdekt, klinkt inderdaad wel leuk. Gewoon ff door blijven luisteren en dan kijken hoe het programma er straks uitziet. War on Drugs komt ook, maaar dat past redelijk in het straattje met Interpol en Tame Impala. Best goed, ietswat saai. Moet bij Lowlands niet te veel rustige muziek hebben, anders kak ik zo in halverwege ;)

Ja klopt, maar daar staat volgens mij echt alles in, dus ook de Psychedelische Piratenmetal en bandjes die Kerfts zal aanraden. Die heb ik er een beetje grofweg uitgefilterd, en heb van de bandjes die me bevallen wat meer nummers toegevoegd.

Maar idd ff wachten tot het programma bekend wordt, dan wordt het wat gerichter luisteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

The War on Drugs komt niet. Ik heb met mijn vrienden ook een LL playlist maar goed daar staat die piratenmetal ook in, omdat een maat van mij dat tof vindt haha.

Nog wat tips:

Todd Terje - Voor wat onvervalste discobeats

Courtney Barnett - Je moet het album eens luisteren, staan een aantal zeer goede nummers op.

Caribou - Elektronische indie, bekend van oa Odessa en Can't Do Without You

Mini Mansions - Indie rock bandje van bassist van Queens of the Stoneage. Hebben een aantal toffe nummers waaronder 1 met Alex Turner

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Playlistje mag wel idd ff. Ben op zich nog wel op zoek naar zo'n soort lijstje. Groot deel vd muziek geloof ik wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh, wat was BKS weer heerlijk. :<

Zag ook leuke dingen voorbij komen op 3voor12. Had zelf erg graag naar Alt-J en Tallest Man on Earth gegaan, daar nog naartoe geweest? Wellicht dat ik er een een keer naartoe ga als ze gewoon een show geven in Nederland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van beide een paar nummer gezien. Alt-j al twee keer eerder gezien, waaronder een keer eerder dit jaar, dus zijn naar Dan Deacon geweest. Tallest Man on Earth had ik ook al gezien en heb ik nu zo'n 5 a 6 nummers gezien en toen naar Jesus and Mary Chain gegaan. Was met twee andere uit onze groep die daar vooraan wilde staan. Kwam daar overigens [MENTION=204]Tijn[/MENTION]; tegen, die stond helemaal vooraan. ;c

Dit heb ik gezien;

Vrijdag: METZ - Drenge - FIDLAR - Yak - Eagulls - The Tallest Man on Earth - The Jesus and Mary Chain - The Libertines - Blanck Mass

Zaterdag: Temples - Cheatahs - Death Cab for Cutie - Föllakzoid/Balthazar - Ride - The Vaccines - Noel Gallagher's High Flying Birds

Zondag: First Aid Kit - Kate Tempest - Future Islands - Ariel Pink - Reigning Sound - Dan Deacon - Alt-j

Future Islands:

0dlwjRRHzw4

:-D

bewerkt door Richarð.
Link naar opmerking
Deel via andere websites