Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Festivals

Richarð.

Aanbevolen berichten

Wat een heerlijke Lowlands zeg.

Top 5 (6)

1. Gesaffelstein (Echt een hele zieke set, hele tent ging van begin tot eind helemaal los.)

2. Typhoon (Ik wist dat hij er een zieke show van maakt, het zat echt heel goed in elkaar. Het regende hard toen het optreden begon en in de laatste 2 minuten begond e zon weer keihard te schijnen. Genieten.)

3. Thomas Azier (Ik kende 'm niet, maar was echt heel erg tof. Zeker vaker luisteren)

4. James Holden (Had 'm hoger verwacht, ging mijn inziens iets te traag)

5. Milky Chance (Dit was live niet steengoed, maar vind zijn muziek gewoon heel erg vet.

(6. Gui Borrato)

Vooral Gesaffelstein, wat was dat intens dik zeg.

Nominatie voor Larry Gus trouwens ook. Ik heb overigens het nachtprogramma overgeslagen, waar Funkineven en John Talabot wel dik waren, maar moeilijk te zeggen of dat echt veel vetter was dan andere djs. Sophie trouwens ook wel prima voglens mij. Weet ook niet exact wat wat is.

Chet Faker/ The Acid ontbreken, daar allebei maar 10 minuten van gezien om daarna op tijd naar James Holden te gaan.

Was inderdaad heerlijk

Heb niet alles gezien wat jij hebt gezien. heb helaas Gesaffeltstein gemist.. Thomas Azier vond ik vrij matig. Zang vond ik niet geweldig en spreekt mij totaal niet aan Als ik een top 5 MOET maken, denk ik:

1. Typhoon: beste live optreden, hierdoor Skrillex gemist, maar was zeker moeite waard. Heb van Skrillex alleen laatste kwartier gezien, dat was erg matig. Heb ik laatste kwartier maar helft vd tijd muziek gehoord (ipv geschreeuw van die/een kerel)

2. Royal Blood: gewoon goed en straks gespeeld, verrassend omdat ik ze nog niet echt heel goed kende

3. Queens of the Stone Age: gewoon erg goed, maar gewoon zoals verwacht

4. Triggerfinger; niet echt mijn muziek, maar goed gespeeld

5. Jett Rebel: goede show, hij heeft wel iets geniaals.

Verder nog gezien:

Blood Red Shoes: niet bijzonder

Sam Smith: maar stukje gezien, moeilijk over te oordelen. Goede zanger sowieso.

Kaiser Chiefs: al eerder gezien, dus maar stukje gekeken. Gewoon leuk,

Milky Chance: ook maar stukje gezien, dus kan er niet echt iets over zeggen

Image Dragons: prima optreden, niet alle nummers van hun even boeiend

I Am Legion: Dat was wel even losgaan, hierdoor groot stuk van Disclosure gemist

Hoffmaestro: leuk showtje, beetje heen en weer rennen :)

Nick Mulvey: redelijk, beetje eentonig

Gregory Porter/Boxer Rebellion/Real Estate: gehoord toen ik even op het gras lag, leuke achtergrondmuziekjes (niet veel van meegekregen)

The Kik: prima showtje, beter dan de vorige keer dat ik ze zag (in Groningen)

Stromae: geweldig optreden natuurlijk, maar was echt te druk om er iets van mee te krijgen

Snoop Dogg: leuk optreden, maar precies zoals in 2009. Kwaliteit was een beetje matig.

Die Antwoord: leuker dan ik van tevoren had gedacht. Gewoon even losgaan met hele Alpha tent. Niet echt muzikaal natuurlijjk..

Red Fang: niet mijn ding

Slohmho: voor de zondagnacht en in een dronken toestand veels te saai en eentonig

Dub FX: gewoon leuk, niet echt goed bijgebleven, maar stond daar vooral om te schuilen voor de regen

Vergeet vast nog iets. Verder nog (tot diep in de nacht) rondgehangen bij 90's Hip-Hop (leuk, maar helft van de keren niet echte 90's Hip-Hop), Titty Twister (strippende mannen in leren pakjes/bloespuitende band en bierspugende vrouwelijk DJ in SM-kostuumpje) en Lowlands afgesloten met Disko Revolutsija (container in de lucht, strandballen..en weetikveelwat).

Kortom: ben het er helemaal mee eens dat het heerlijk was.

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de Le Guess Who? editie van Mouth To Mouth koos Gira onder andere zijn eigen band Swans, de legendarische postpunkers van Wire, psychedelisch/elektronische pioniers Silver Apples, Prurient (Dominick Fernow van Vatican Shadow), Carla Bozulich (Evangelista), Xiu Xiu, Baby Dee, Dominick Fernow, Sir Richard Bishop, Carla Bozulich, Xylouris White, Victor Herrero, Okkyung Lee, Father Murphy, Leafcutter John en Ben Frost.

Ook het eerder aangekondigde project Words To The Blind van Savages en Bo Ningen maakt deel uit van het Mouth To Mouth-programma.

De eerste namen voor de wereldpremiére van 24-Hour Dronefest zijn avantgardist William Basinski, Stephen O’Malley (Sunn O)))), Tim Hecker, Raime en Steve Hauschildt (voormalig lid van Emeralds).[/Quote]

Oh oh wat is het weer vet wat Le Guess Who heeft aangekondigd vandaag, begint heel hard te kriebelen om maar gewoon een passe-partout te kopen voor het hele weekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=18663]Chiemel[/MENTION]; Ik heb nagenoeg niks gezien wat jij hebt gezien :cab:

Sam Smith(gras), Thomas Azier, Atomic Bomb, Milky Chance, Fiddlers Green, Cinnaman & Job Jobse, Sophie, Evian Christ, Acid Arab

Jungle by Night, Larry Gus, Gregory Porter, Jungle, Chet Faker/The Acid(beide heel kort), James Holden, Gesaffelstein, Dekmantel Soundsystem, John Talabot, Happa, Boddika

Snoop Dog, SOHN, Gogol Bordello, Dub FX, Typhoon, Gui Boratto, daarna gewisseld tussen Bravo en X-Ray; Interstellar Funk, Prosumer, FunkinEven, Shlomo, Cashmere Cat. Waarin de eerste 3 beter waren.

Dat is wat ik heb gezien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=18663]Chiemel[/MENTION]; Ik heb nagenoeg niks gezien wat jij hebt gezien :cab:

Sam Smith(gras), Thomas Azier, Atomic Bomb, Milky Chance, Fiddlers Green, Cinnaman & Job Jobse, Sophie, Evian Christ, Acid Arab

Jungle by Night, Larry Gus, Gregory Porter, Jungle, Chet Faker/The Acid(beide heel kort), James Holden, Gesaffelstein, Dekmantel Soundsystem, John Talabot, Happa, Boddika

Snoop Dog, SOHN, Gogol Bordello, Dub FX, Typhoon, Gui Boratto, daarna gewisseld tussen Bravo en X-Ray; Interstellar Funk, Prosumer, FunkinEven, Shlomo, Cashmere Cat. Waarin de eerste 3 beter waren.

Dat is wat ik heb gezien.

Kan zeker! Heb zeker wat dingen gemist. Wilde zelf niet te veel elektronische muziek zien, vind ik een soort van zonde. Velen van je lijstje ken ik ook niet echt. En de acten van 's nachts, tja toen waren mijn vrienden en ik meer in een goed gekke toestand, oftewel: soppend pijpen, denkbeeldig poesjes aaien en vervolgens wegslingeren, strandballenafpakwedstrijd, elke half uur pissen, titty twister, jenka ondergoed, beste feestmuziek komt uit Oekraine). Tja, 't was wat :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was inderdaad heerlijk

Heb niet alles gezien wat jij hebt gezien. heb helaas Gesaffeltstein gemist.. Thomas Azier vond ik vrij matig. Zang vond ik niet geweldig en spreekt mij totaal niet aan Als ik een top 5 MOET maken, denk ik:

1. Typhoon: beste live optreden, hierdoor Skrillex gemist, maar was zeker moeite waard. Heb van Skrillex alleen laatste kwartier gezien, dat was erg matig. Heb ik laatste kwartier maar helft vd tijd muziek gehoord (ipv geschreeuw van die/een kerel)

2. Royal Blood: gewoon goed en straks gespeeld, verrassend omdat ik ze nog niet echt heel goed kende

3. Queens of the Stone Age: gewoon erg goed, maar gewoon zoals verwacht

4. Triggerfinger; niet echt mijn muziek, maar goed gespeeld

5. Jett Rebel: goede show, hij heeft wel iets geniaals.

Verder nog gezien:

Blood Red Shoes: niet bijzonder

Sam Smith: maar stukje gezien, moeilijk over te oordelen. Goede zanger sowieso.

Kaiser Chiefs: al eerder gezien, dus maar stukje gekeken. Gewoon leuk,

Milky Chance: ook maar stukje gezien, dus kan er niet echt iets over zeggen

Image Dragons: prima optreden, niet alle nummers van hun even boeiend

I Am Legion: Dat was wel even losgaan, hierdoor groot stuk van Disclosure gemist

Hoffmaestro: leuk showtje, beetje heen en weer rennen :)

Nick Mulvey: redelijk, beetje eentonig

Gregory Porter/Boxer Rebellion/Real Estate: gehoord toen ik even op het gras lag, leuke achtergrondmuziekjes (niet veel van meegekregen)

The Kik: prima showtje, beter dan de vorige keer dat ik ze zag (in Groningen)

Stromae: geweldig optreden natuurlijk, maar was echt te druk om er iets van mee te krijgen

Snoop Dogg: leuk optreden, maar precies zoals in 2009. Kwaliteit was een beetje matig.

Die Antwoord: leuker dan ik van tevoren had gedacht. Gewoon even losgaan met hele Alpha tent. Niet echt muzikaal natuurlijjk..

Red Fang: niet mijn ding

Slohmho: voor de zondagnacht en in een dronken toestand veels te saai en eentonig

Dub FX: gewoon leuk, niet echt goed bijgebleven, maar stond daar vooral om te schuilen voor de regen

Vergeet vast nog iets. Verder nog (tot diep in de nacht) rondgehangen bij 90's Hip-Hop (leuk, maar helft van de keren niet echte 90's Hip-Hop), Titty Twister (strippende mannen in leren pakjes/bloespuitende band en bierspugende vrouwelijk DJ in SM-kostuumpje) en Lowlands afgesloten met Disko Revolutsija (container in de lucht, strandballen..en weetikveelwat).

Kortom: ben het er helemaal mee eens dat het heerlijk was.

Die show van Typhoon, lekker he. Zei dat iedereen erheen moest. :P Kreeg in mn FB timeline een opname van Zandloper die die als afsluiter deed, heerlijk, die uitvoering was nog beter dan op Woohah!

Verder Qotsa _O_ Blijft mn favoriete band, denk dat ze ong dezelfde setlist spelen als vorig jaar nog, al kunnen ze verdomme shows van 5 uur spelen bij wijze van en ik blijf nog geboeid. Gregory Porter schijnt live echt heel vet te zijn, vind ik op plaat niet zo spannend. Red Fang vind ik wel lekker, hebben echt een teringhard nummer: Throw Up, beetje technische stoner, heb wel maar 1 album van ze gehad.

Oh oh wat is het weer vet wat Le Guess Who heeft aangekondigd vandaag, begint heel hard te kriebelen om maar gewoon een passe-partout te kopen voor het hele weekend.

Ken er niet veel van. Weet dat ik Bo Ningen nog eens moet proberen en dat Okkyung Lee hele gekke violenmuziek maakt. Duurt dat Dronefest trouwens echt 24 uur. :-D Heb al moeite met het beluisteren van 1 Sunn plaat, laat staan die riffjes uren horen.

Ook geweest en zal voor de geïnteresseerden een verslagje doen:)

Top 5:

1. Typhoon: Totaal onverwachts. Kende niet zoveel van hun werk, maar had niet zo veel zin om naar Skrillex te gaan in een overvolle Alpha. Toen met 3 anderen hiernaartoe gegaan en het was mind-blowing hoe zij er een show van maken. Helemaal uit m'n plaat gegaan.

2. Mando Diao: Die gasten kunnen echt geweldig rocken, misschien dat ik nog naar hun optreden ga in November.

3. The National: Jammer dat ik Stromae ervoor moest missen, maar The National moest ik gewoon zien. Gelukkig maakten ze het waar, erg goed optreden.

4. Cage the Elephant: Maken er gewoon een geweldige show van, kan je goed uit je dak mee gaan.

5. The Cat Empire: Keek hier het meest naar uit, maar moest helaas in m'n eentje er naartoe omdat de rest naar Chet Faker en wat andere bands wilden. Toch nog erg naar m'n zin gehad bij dit optreden.

Verder nog naar:

Glass Animals: Leuk, jammer dat ze Cacao Hooves niet speelden, maar verder prima.

Hamilton Leithauser: Leuk optreden, goede stem heeft die vent.

Thomas Azier: Erg goed optreden, al is die vent wel wat te vol van zichzelf op dat podium.

Milky Chance: Vond ik wat tegenvallen, ook Stolen Dance had beter gekund.

Imagine Dragons: Laatste kwartier gekeken omdat dat vorig jaar het beste was. Achteraan de Alpha niet zoveel sfeer als voorin plus gewoon exact hetzelfde als vorig jaar. Leuk, maar niet veel meer.

Disclosure: Vorig jaar weggegaan omdat het veel te druk was, dit jaar weer. Heb nog nooit zoveel meiden geschuurd, helaas ook nog nooit zoveel jongens. Erbij komend dat ik ook niet weg ben van deze muziek, had ik het al snel gezien.

First Aid Kit: Heerlijk om mee wakker te worden, erg sterk optreden.

Real Estate: Kende wel wat van ze, maar niet veel. Dan wordt het erg eentonig allemaal. Was net wakker geworden met First Aid Kit, maar viel hier weer in slaap. Eerder weggegaan om wat te eten.

Nick Mulvey: Gewoon in beeld geweest (h) Leuk optreden.

Rene van Meurs: Cabaretier uit mijn dorp Schipluiden, sloot goed aan op The National dus even wezen kijken. Grappige gast.

Fink: Fonk erg leuk (sorry voor de slechte woordgrap). Ook goed om mee wakker te worden, toch weer jammer dat een persoonlijke favoriet (Yesterday was hard on all of us) niet werd gespeeld.

Lucius: Klein beetje van gezien, deden het erg leuk.

Carolina Chocolat Drops: Sfeer zat er goed in in de Lima, leuk bandje.

The Neighbourhood: Viel erg tegen. Geluid was niet goed afgestemd leek het wel, dus uiteindelijk eerder weggegaan om naar SOHN te gaan.

SOHN: Erg goed optreden.

Blaudzun: Redelijk geforceerd gekeken wegens de stortregen, maar gelukkig was het een leuk optreden.

Portishead: Kwamen we laat aan wegens Typhoon, konden daardoor niet echt een leuk plekje vinden. Iets ervan meegekregen, maar toch eerder weggegaan.

Zeer geslaagd weekend!:)

Typhoon is zelf alleen de rapper he. :P

Voor zijn laatste plaat heeft hij een hele band mee de studio ingenomen en die neemt ie ook mee op tour, heerlijke toevoeging. zijn progressieve songstructuur bij liveshows is ook heerlijk, elk nummer tikt minimaal de 10 minuten aan, altijd paar stukjes waar je heerlijk los kan gaan. Wil hem echt graag nog eens zien, zat keus is er blijkbaar huhu, ga denk ik naar zijn show in Nijmegen, lekker dichtbij. Ken verder maar weinig van je lijstje, ken bij Dost al bijna helemaal niks. :P

bewerkt door The Kerfts
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook geweest en zal voor de geïnteresseerden een verslagje doen:)

Top 5:

1. Typhoon: Totaal onverwachts. Kende niet zoveel van hun werk, maar had niet zo veel zin om naar Skrillex te gaan in een overvolle Alpha. Toen met 3 anderen hiernaartoe gegaan en het was mind-blowing hoe zij er een show van maken. Helemaal uit m'n plaat gegaan.

2. Mando Diao: Die gasten kunnen echt geweldig rocken, misschien dat ik nog naar hun optreden ga in November.

3. The National: Jammer dat ik Stromae ervoor moest missen, maar The National moest ik gewoon zien. Gelukkig maakten ze het waar, erg goed optreden.

4. Cage the Elephant: Maken er gewoon een geweldige show van, kan je goed uit je dak mee gaan.

5. The Cat Empire: Keek hier het meest naar uit, maar moest helaas in m'n eentje er naartoe omdat de rest naar Chet Faker en wat andere bands wilden. Toch nog erg naar m'n zin gehad bij dit optreden.

Verder nog naar:

Glass Animals: Leuk, jammer dat ze Cacao Hooves niet speelden, maar verder prima.

Hamilton Leithauser: Leuk optreden, goede stem heeft die vent.

Thomas Azier: Erg goed optreden, al is die vent wel wat te vol van zichzelf op dat podium.

Milky Chance: Vond ik wat tegenvallen, ook Stolen Dance had beter gekund.

Imagine Dragons: Laatste kwartier gekeken omdat dat vorig jaar het beste was. Achteraan de Alpha niet zoveel sfeer als voorin plus gewoon exact hetzelfde als vorig jaar. Leuk, maar niet veel meer.

Disclosure: Vorig jaar weggegaan omdat het veel te druk was, dit jaar weer. Heb nog nooit zoveel meiden geschuurd, helaas ook nog nooit zoveel jongens. Erbij komend dat ik ook niet weg ben van deze muziek, had ik het al snel gezien.

First Aid Kit: Heerlijk om mee wakker te worden, erg sterk optreden.

Real Estate: Kende wel wat van ze, maar niet veel. Dan wordt het erg eentonig allemaal. Was net wakker geworden met First Aid Kit, maar viel hier weer in slaap. Eerder weggegaan om wat te eten.

Nick Mulvey: Gewoon in beeld geweest (h) Leuk optreden.

Rene van Meurs: Cabaretier uit mijn dorp Schipluiden, sloot goed aan op The National dus even wezen kijken. Grappige gast.

Fink: Fonk erg leuk (sorry voor de slechte woordgrap). Ook goed om mee wakker te worden, toch weer jammer dat een persoonlijke favoriet (Yesterday was hard on all of us) niet werd gespeeld.

Lucius: Klein beetje van gezien, deden het erg leuk.

Carolina Chocolat Drops: Sfeer zat er goed in in de Lima, leuk bandje.

The Neighbourhood: Viel erg tegen. Geluid was niet goed afgestemd leek het wel, dus uiteindelijk eerder weggegaan om naar SOHN te gaan.

SOHN: Erg goed optreden.

Blaudzun: Redelijk geforceerd gekeken wegens de stortregen, maar gelukkig was het een leuk optreden.

Portishead: Kwamen we laat aan wegens Typhoon, konden daardoor niet echt een leuk plekje vinden. Iets ervan meegekregen, maar toch eerder weggegaan.

Zeer geslaagd weekend!:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blijkbaar wel, das vrij weinig vergeleken met Keko (200eu) en mij (rond 270 eu). Niet om stoer te doen..maar ben het gewoon niet met je eens (h)

Veel bier zelf meegenomen, hiernaast maar een paar biertjes overdag gedronken. 's Avonds helemaal niet, dan is het niet vol te houden tot na vijven. Gewoon veel water, is net zo lekker als cola/wat dan ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij namen 1,5L petflessen met mixdrank mee om het wat te bevorderen ;c Leuke nachtjes mee gehad, met name de 1e donderdagavond.

Heb je toevallig nog mensen vodka gevoerd tijdens de laatste nacht? Of was je niet op Lowlands?

Verder ben ik zelf gewoon lekker van 14:00 - 4:30 aan het bier. Gemiddeld 1 per uur denk ik. Tja, dat tikt dan aardig aan... Verder hadden we nog per persoon 3 of 4 sixpackjes mee :D Die inderdaad ruilen voor koud bier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites