Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Festivals

Richarð.

Aanbevolen berichten

Op 27-3-2024 om 16:36 zei 007mark:

image.png.34129020f91d936102c6e09eb60ba712.png

Reclameee!

Dag MU vriendjes. In Juli staat er een geweldig 5-daags festival op het programma in Roemenië, nbij Cluj-Napoca. Lachen om tijdens een roadtrip mee te pakken, of gewoon als festival in het buitenland! Vluchten gaan direct vanaf Eindhoven.

Klik hier voor een mooie aanbieding.

Je kan voor slechts 218,- via deze link 2 tickets kopen. En dan ben je er dus 5 dagen lang bij, voor 109,- per persoon.
Dat is bijna even goedkoop als 1 dagje DGTL @Thierryvane

Gister heeft ook Festileaks een artikel online gezet over Electric Castle. Lees vooral als je meer informatie wilt: https://festileaks.com/2024/03/betaalbaar-feesten-rondom-een-sprookjeskasteel-maak-kennis-met-electric-castle-festival/

Line-up tot nu toe:

image.png.26db13c225317b797c7c9ca2bf20aa2d.png

Andere geinsteresseerden wellicht (die hier soms reageren): @Wolf_pd @Vreven @The Saint @bas2204 @Chiemel @Erwin. @Richarð. @Tim' @Keko @Satyr @Djurovski @sennid @FlyD @bas huijsmans @The Kerfts @ElMarcos @Justin

Voor mensen leuk gaan doen; ja, ik krijg wat kleine perks/cadeau's als jullie via mijn link dat duo-ticket bestellen. Doe ik verder ook niet moeilijk over, mogen jullie best weten. Heb overigen toch al een half jaar geleden zelf een ticket gekocht haha Maar beetje korting zijn jullie ook vast niet vies van ;)

Na vandaag gaan de ticketprijzen overigens omhoog.

Mochten er nog mensen geinteresseerd zijn, koop dan snel nog 2 tickets voor een totaal van 218,-!

Kortingslink: https://electriccastle.ro/tickets?discount=RWQR2NBGRGML7RN2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is rustig op kantoor dus dacht laat ik mijn Paaspop avontuur maar eens deels neerschrijven. Details laat ik verder maar achterwegen. Dat gaat de staff niet leuk vinden ;c

Afgelopen paasweekend dus voor de zoveelste keer naar Paaspop geweest. Paaspop is onze traditie. Line-up is niet belangrijk en het weer wat dat betreft ook niet. Gewoon drie dagen gezelligheid en daarna nog minimaal een week nagenieten in de vorm van ziek zijn, dipjes en detoxen. 

Dit jaar met een iets kleinere groep dus vertrokken met één camper en één caravan. Ieder jaar gaat er een mindervalide maat mee met een elektrische rolstoel, ieder jaar sturen we dan ook netjes een mailtje of we een stroompunt kunnen krijgen zodat hij zijn rolstoel kan opladen wanneer nodig. Vanuit Paaspop was dit ook dit jaar weer prima geregeld. Voor ons een plus, want we kunnen dan ook gewoon zelf een bakkie koffie zetten en wat koken. Geen gehannes met gasflessen die, als ze die vinden, afpakken.

Vrijdags ergens rond 15:00uur geïnstalleerd en al op het terrein. Bedoeling was om vroeger daar te zijn, maar een falende trekhaak gooide roet in het eten. Kennismaken met de buren want die zijn voor de komende dagen je beste vrienden. Twee zussen van rond de 50, die wat gekkigheid eigenlijk niet onder doen voor ons. Hele gezellige dames waar we uiteindelijk het hele festival mee zijn opgetrokken. 

18:00 toch maar eens richting festivalterrein want 18:30 aftrap Prins S en de Geit. Schijnbaar op de dag zelf is hun nieuwe album uitgekomen en het merendeel van het uur werden dan ook nummers van dat album ten gehore gebracht. Dat in combinatie met het vroege tijdstip maakte het bepaald geen memorabel optreden. Zonde, want het is een band waarbij zo'n tent gesloopt kan worden. Hierna door naar Acda en de Munnik. Dit was gewoon top. Precies wat je verwacht. Een tot de nok toe gevulde Apollo aan de karaoke. Hierna heb ik een gat :cab: Geen idee wat ik gezien heb, uiteindelijk eindigen we altijd in de techno tent tot sluit. Daarna nog naar het kampvuur op de camping en uiteindelijk de camping over spoken, dat is vaste prik en dan gebeuren de gekste dingen, en tegen 06:00 uur slaapzak ingekropen. 

Zaterdagochtend koffietje of biertje, eitje bakken, tosti's maken, kipspiesen op de grill. Buren jaloers,  want die lusten ook wel een warme hap. Aanschuiven dan. Dit is voor ons wat Paaspop zo gezellig maakt. Met vreemde mensen praten die je nacht van tevoren bent tegengekomen maar totaal niet herkent, drinken, grappen, verhalen vertellen en uiteindelijk de tijd vergeten. De zon was zowat al weer onder voordat we de oversteek naar festivalterrein maakte. Froukje. Als ik dj's even buiten beschouwing laat was haar optreden het beste wat ik dat weekend heb gezien. Nu is dat een slechte graadmeter want zoveel zie nou eigenlijk ook weer niet :-D Haar optreden was zo energiek en ze straalde ontzettend veel plezier uit. Op het einde kwam S10 er bij voor een tweetal nummers. Wat dat betreft hebben we best wat leuk NL muziektalent rondhuppelen.

Na Froukje door naar, god weet waarom, Sophie Ellis-Baxtor. Eigenlijk gewoon een uurtje karaoke. Die vrouw heeft natuurlijk maar één hit gehad, voor de rest vulde ze haar optreden met covers. Hierna weer een gat waarbij we wat rondgestruind hebben. De kleine tentjes af, die eigenlijk stiekem het leukst zijn. Oude bekenden tegenkomen die je daarna een heel jaar niet ziet of spreekt. Afsluiten weer in de Phoenix, al was dat deze nacht maar matig. Ieder jaar ook weer de silent disco proberen. Waarom trappen we er ieder jaar ook in, want een bagger is dat ook :cab: 

Zondag scheen het zonnetje! In ieder geval tijdens het ontbijt. Zondag is ook de dag dat we eerder richting muziek gaan en op een soort van ontdekkingsreis gaan. Paaspop zit vol met van die kleine feesttentjes, spelletjes en andere maffe dingen. Beetje kattenkwaad uithalen (dit jaar wat verkeersborden weggehaald en aan de rolstoel gehangen). Helaas is er op die laatste dag toch nogal wat regen gevallen waardoor het rondlopen tot een minimum beperkt werd. 19:30 De jeugd van tegenwoordig. Zal misschien aan onze plaats in de tent hebben gelegen, maar het was nogal timide. Ze leken er ook maar weinig zin in te hebben. Vroegtijdig weggegaan en in de Pixl beland, daar was het lekker raggen en konden we goed op stoom komen voor I Hate Models en 999999999. De nacht was weer een fantastisch avontuur. Zon kwam op toen we maar eens besloten de oogjes al dan niet onvrijwillig te sluiten. 

Hoorde later van mensen dat er veel optredens niet in de smaak vielen. Di-rect met schijnbaar een nieuw album, Donny die aftrapte met vier nummers die totaal geen energie hadden. Editors, headliner op PinkPop, Werchter, etc, staan op Paaspop in een half lege tent te spelen :classic_ninja: Wat dat betreft is Paaspop ook wel een apart festival. Mensen komen hier gewoon niet voor de namen. 

Ik heb me ontzettend goed vermaakt. Is een optreden kut, huppelen we gewoon verder. Wat dat betreft betalen we gewoon heel veel geld voor drie dagen kamperen. Kaarten voor volgend jaar ook weer gekocht. Keer geluk gehad in de vvk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels heeft Electric Castle in hun Whatsapp channel hints gegeven voor de rest van de line-up. Morgen gaan ze het uit de doeken doen, maar kan alvast beetje speculeren.

🇯🇲 Vlag: Jamaica Emoji
🔩🌅
🚁👙👙🎺
Flag of Iran - Wikipedia Flag of the Netherlands & Other Dutch flags👩🏻
🦪➡️👖
🙋🏼‍♀🤺🔙
💿👑Union Jack - Wikipedia b2b 💿❤️Flag of Argentina - Wikipedia

Ben zelf heel slecht in dit soort gokspelletjes, maar de 4e lijkt toch zeker wel Sevdaliza te zijn. Zou daar enorm enthousiast van worden. Iemand die ik al langer heel graag een keer live wil zien _O_

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Erwin.:

Wat moet ik me voorstellen bij Sean Paul x Paolo Nutini :-D 

Die 2 staan zover van elkaar af

Hele goeie vraag. Maar staat echt op die manier op de line-up haha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 8-4-2024 om 16:09 zei The Saint:

Het is rustig op kantoor dus dacht laat ik mijn Paaspop avontuur maar eens deels neerschrijven. Details laat ik verder maar achterwegen. Dat gaat de staff niet leuk vinden 

Afgelopen paasweekend dus voor de zoveelste keer naar Paaspop geweest. Paaspop is onze traditie. Line-up is niet belangrijk en het weer wat dat betreft ook niet. Gewoon drie dagen gezelligheid en daarna nog minimaal een week nagenieten in de vorm van ziek zijn, dipjes en detoxen. 

Dit jaar met een iets kleinere groep dus vertrokken met één camper en één caravan. Ieder jaar gaat er een mindervalide maat mee met een elektrische rolstoel, ieder jaar sturen we dan ook netjes een mailtje of we een stroompunt kunnen krijgen zodat hij zijn rolstoel kan opladen wanneer nodig. Vanuit Paaspop was dit ook dit jaar weer prima geregeld. Voor ons een plus, want we kunnen dan ook gewoon zelf een bakkie koffie zetten en wat koken. Geen gehannes met gasflessen die, als ze die vinden, afpakken.

Vrijdags ergens rond 15:00uur geïnstalleerd en al op het terrein. Bedoeling was om vroeger daar te zijn, maar een falende trekhaak gooide roet in het eten. Kennismaken met de buren want die zijn voor de komende dagen je beste vrienden. Twee zussen van rond de 50, die wat gekkigheid eigenlijk niet onder doen voor ons. Hele gezellige dames waar we uiteindelijk het hele festival mee zijn opgetrokken. 

18:00 toch maar eens richting festivalterrein want 18:30 aftrap Prins S en de Geit. Schijnbaar op de dag zelf is hun nieuwe album uitgekomen en het merendeel van het uur werden dan ook nummers van dat album ten gehore gebracht. Dat in combinatie met het vroege tijdstip maakte het bepaald geen memorabel optreden. Zonde, want het is een band waarbij zo'n tent gesloopt kan worden. Hierna door naar Acda en de Munnik. Dit was gewoon top. Precies wat je verwacht. Een tot de nok toe gevulde Apollo aan de karaoke. Hierna heb ik een gat  Geen idee wat ik gezien heb, uiteindelijk eindigen we altijd in de techno tent tot sluit. Daarna nog naar het kampvuur op de camping en uiteindelijk de camping over spoken, dat is vaste prik en dan gebeuren de gekste dingen, en tegen 06:00 uur slaapzak ingekropen. 

Zaterdagochtend koffietje of biertje, eitje bakken, tosti's maken, kipspiesen op de grill. Buren jaloers,  want die lusten ook wel een warme hap. Aanschuiven dan. Dit is voor ons wat Paaspop zo gezellig maakt. Met vreemde mensen praten die je nacht van tevoren bent tegengekomen maar totaal niet herkent, drinken, grappen, verhalen vertellen en uiteindelijk de tijd vergeten. De zon was zowat al weer onder voordat we de oversteek naar festivalterrein maakte. Froukje. Als ik dj's even buiten beschouwing laat was haar optreden het beste wat ik dat weekend heb gezien. Nu is dat een slechte graadmeter want zoveel zie nou eigenlijk ook weer niet  Haar optreden was zo energiek en ze straalde ontzettend veel plezier uit. Op het einde kwam S10 er bij voor een tweetal nummers. Wat dat betreft hebben we best wat leuk NL muziektalent rondhuppelen.

Na Froukje door naar, god weet waarom, Sophie Ellis-Baxtor. Eigenlijk gewoon een uurtje karaoke. Die vrouw heeft natuurlijk maar één hit gehad, voor de rest vulde ze haar optreden met covers. Hierna weer een gat waarbij we wat rondgestruind hebben. De kleine tentjes af, die eigenlijk stiekem het leukst zijn. Oude bekenden tegenkomen die je daarna een heel jaar niet ziet of spreekt. Afsluiten weer in de Phoenix, al was dat deze nacht maar matig. Ieder jaar ook weer de silent disco proberen. Waarom trappen we er ieder jaar ook in, want een bagger is dat ook  

Zondag scheen het zonnetje! In ieder geval tijdens het ontbijt. Zondag is ook de dag dat we eerder richting muziek gaan en op een soort van ontdekkingsreis gaan. Paaspop zit vol met van die kleine feesttentjes, spelletjes en andere maffe dingen. Beetje kattenkwaad uithalen (dit jaar wat verkeersborden weggehaald en aan de rolstoel gehangen). Helaas is er op die laatste dag toch nogal wat regen gevallen waardoor het rondlopen tot een minimum beperkt werd. 19:30 De jeugd van tegenwoordig. Zal misschien aan onze plaats in de tent hebben gelegen, maar het was nogal timide. Ze leken er ook maar weinig zin in te hebben. Vroegtijdig weggegaan en in de Pixl beland, daar was het lekker raggen en konden we goed op stoom komen voor I Hate Models en 999999999. De nacht was weer een fantastisch avontuur. Zon kwam op toen we maar eens besloten de oogjes al dan niet onvrijwillig te sluiten. 

Hoorde later van mensen dat er veel optredens niet in de smaak vielen. Di-rect met schijnbaar een nieuw album, Donny die aftrapte met vier nummers die totaal geen energie hadden. Editors, headliner op PinkPop, Werchter, etc, staan op Paaspop in een half lege tent te spelen  Wat dat betreft is Paaspop ook wel een apart festival. Mensen komen hier gewoon niet voor de namen. 

Ik heb me ontzettend goed vermaakt. Is een optreden kut, huppelen we gewoon verder. Wat dat betreft betalen we gewoon heel veel geld voor drie dagen kamperen. Kaarten voor volgend jaar ook weer gekocht. Keer geluk gehad in de vvk.

Leuk om te lezen hoe jouw ervaring was. Paaspop dit jaar zelf ook voor de eerste keer geweest en meteen super Early bird kaarten voor volgend jaar gekocht. Dan valt het ook nog later (eind April) dus vast weer goed weer 😄

Voor mij waren echt wel de tegenvallers: Prins S. en de Geit (matig nieuw album wat de halve show kostte) en Die Antwoord (eerste optreden in tijden, maar ik vond het gewoon niet echt wat). Editors als optreden vond ik niet slecht, maar was wel een beetje misplaatst, ook qua tijdstip (afsluiten tot 2 uur in de nacht). 

De positieve ervaringen waren echter belangrijker :

- The mighty Chase & Status. Wat een show gaven die gasten weg. En eerlijk, wat is Drum and Bass toch lekker op een festival. 

- Dikke Baap en Natte Visstick. Het is natuurlijk verschrikkelijk infantiele rommel, maar het heeft wel iets. Lekker rammend de middag door en even gezamenlijk gek doen. Ook dat is een festival. 

- DJ Tiesto. Had hem nog nooit live gezien, maar wat.een.mix. Heerlijk om ook gewoon de echte ouderwetsere trance er tussendoor te hebben ipv enkel main stream bangers. 

- Rene van Meurs en Rene Smolders. Beetje comedy gedurende de dag was ook een heel geslaagd concept. 

- Zo'n Poolse band in de eetzaal. Wat een briljant stukje entertainment. Zal de naam nog even weer opzoeken later. 

- Zeroes Heroes en 90's muziek (weet de naam van de tweede even niet meer). Maar mooi zo even tussendoor. 

Wat me wel opviel is dat er echt veel jeugd (I know, word oud) van 18 en jonger rond loopt op paaspop. Werd zelfs nog even aangesproken of ik voor iemand bier wou halen 🤣 Wisselde wel veel per optreden though. Ow, en een powerbank voor je continue snapchat op een concert is wel echt de teloorgang van onze samenlevening. 

Heeft de boer jullie nog los moeten trekken uit de parkeerplaats? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Roprop:

Leuk om te lezen hoe jouw ervaring was. Paaspop dit jaar zelf ook voor de eerste keer geweest en meteen super Early bird kaarten voor volgend jaar gekocht. Dan valt het ook nog later (eind April) dus vast weer goed weer 😄

Voor mij waren echt wel de tegenvallers: Prins S. en de Geit (matig nieuw album wat de halve show kostte) en Die Antwoord (eerste optreden in tijden, maar ik vond het gewoon niet echt wat). Editors als optreden vond ik niet slecht, maar was wel een beetje misplaatst, ook qua tijdstip (afsluiten tot 2 uur in de nacht). 

De positieve ervaringen waren echter belangrijker :

- The mighty Chase & Status. Wat een show gaven die gasten weg. En eerlijk, wat is Drum and Bass toch lekker op een festival. 

- Dikke Baap en Natte Visstick. Het is natuurlijk verschrikkelijk infantiele rommel, maar het heeft wel iets. Lekker rammend de middag door en even gezamenlijk gek doen. Ook dat is een festival. 

- DJ Tiesto. Had hem nog nooit live gezien, maar wat.een.mix. Heerlijk om ook gewoon de echte ouderwetsere trance er tussendoor te hebben ipv enkel main stream bangers. 

- Rene van Meurs en Rene Smolders. Beetje comedy gedurende de dag was ook een heel geslaagd concept. 

- Zo'n Poolse band in de eetzaal. Wat een briljant stukje entertainment. Zal de naam nog even weer opzoeken later. 

- Zeroes Heroes en 90's muziek (weet de naam van de tweede even niet meer). Maar mooi zo even tussendoor. 

Wat me wel opviel is dat er echt veel jeugd (I know, word oud) van 18 en jonger rond loopt op paaspop. Werd zelfs nog even aangesproken of ik voor iemand bier wou halen 🤣 Wisselde wel veel per optreden though. Ow, en een powerbank voor je continue snapchat op een concert is wel echt de teloorgang van onze samenlevening. 

Heeft de boer jullie nog los moeten trekken uit de parkeerplaats? 

Ja dat van Prins S is echt zonde. Vorige jaar waren ze bijvoorbeeld geweldig en heb ze in Doornroosje gezien en dat was ook echt briljant. Zo'n nieuw album moet ook altijd even sudderen bij de mensen.

Vooral zondag is de gemiddelde leeftijd behoorlijk laag. Beetje familiedag ook. Geen problemen gehad met vastzitten, maar ik was dan ook met de camper. Afgelopen jaar was het veel drassiger en toen eigenlijk ook geen problemen gehad. Maar jij dus wel? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha ja. Kwam ook een beetje omdat we de laatste dag nog even van het terrein af zijn geweest met de auto en hem dus in een drassig veld hebben teruggezet. Denk dat het prima was gegaan als ie op zijn originele plek bleef staan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet iemand nog een leuk (klein) festivalletje of anders concert in het pinksterweekend (17, 18 of 19 mei)? Willen met vrienden weekendje weg en eventueel een geinig klein festivalletje bezoeken. Kan gewoon iets lokaals zijn, net over de grens met Duitsland zou ook kunnen. Enige optie die we een beetje konden vinden is Ribs en Blues festival in Raalte. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 13-4-2024 om 15:51 zei Chiemel:

Weet iemand nog een leuk (klein) festivalletje of anders concert in het pinksterweekend (17, 18 of 19 mei)? Willen met vrienden weekendje weg en eventueel een geinig klein festivalletje bezoeken. Kan gewoon iets lokaals zijn, net over de grens met Duitsland zou ook kunnen. Enige optie die we een beetje konden vinden is Ribs en Blues festival in Raalte. 

Welke muziekrichting wil je op? Als je naar een leuk technofestival wilt zou ik in de auto stappen en naar Dortmund rijden voor PollerWiesen. 

Verder 7th sunday, Lente kabinet, kom schon Alter, Music meeting festival

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei The Saint:

Welke muziekrichting wil je op? Als je naar een leuk technofestival wilt zou ik in de auto stappen en naar Dortmund rijden voor PollerWiesen. 

Verder 7th sunday, Lente kabinet, kom schon Alter, Music meeting festival

Techno niet inderdaad. Dortmund ook wat verder dan gewenst. Die andere zal ik ff checken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 13-4-2024 om 15:51 zei Chiemel:

https://www.mezz.nl/ikzieugraag/

Niet echt een festival festival, want alles zal plaatsvinden in de Mezz maar toch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Erwin.:

Zeker, maar vooral omdat we er met onze vriendengroep heen gaan. Ben niet heel erg fan van de line up

Hier hetzelfde verhaal. Gaan met een groepje van 7. Ken alleen Kaytranada (wel héél dik) en Sef.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Thierryvane:

Hier hetzelfde verhaal. Gaan met een groepje van 7. Ken alleen Kaytranada (wel héél dik) en Sef.

Oh ja ik ken er wel best wat. Jungle en LCD Soundsystem ga ik wel gaaf vinden. Khruangbin vind ik ook tof. Maar ik wil op zo'n festival wel meer dan een paar leuke namen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga er niet heen. Line-up even gekeken;

• Jungle is zeker een aanrader, luister ik graag naar en live gewoon strak.
  • Kiwanuka en  The National ook gewoon goede muziek toch? 
  • Khruangbin luister ik laatste tijd wel eens naar, ook erg interessant.

Daarna veel onbekend of gewoon nog wat standaard aardige namen, zoals The Vaccines.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 2-6-2024 om 12:07 zei Thierryvane:

Nog mensen die Down the Rabbit Hole gaan?

Yes, hier ook.

Kijk heel erg uit naar Eefje de Visser, Raye, Aurora en The Last Dinner Party. Sef ook wel tof ja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Namens Karel een bericht: Kyrill/Karel komt 100% ook naar Down the Rabbit Hole. En hij gaat gedichten uit hoofd en niet uit hoofd voordragen bij de Speakers Corner bij Eva Crutzen en Yvonne van den Eerenbeemt en niet geheel onbelangrijk, of je nou kijkt naar mijn optreden of niet, ze hebben daar altijd oplaad punten om je mobiele telefoon op te laden

Link naar opmerking
Deel via andere websites