Geplaatst 5 december 201311 jr. The Kerfts had het toevallig op Skype even over de muzieksmaak van zijn pa. Toen kwam bij mij een idee voor een nieuw topic, namelijk wat voor muziek je vanuit huis hebt meegekregen door je vader/moeder/broer/zus/oom/tante/weet ik het. Is het echt totaal verschillend of komt er heel veel overeen? Met de smaak van mijn vader heb ik wel de meeste overeenkomsten. Dingen die ik echt van hem heb meegekregen zijn in ieder geval Pink Floyd en Golden Earring. Verder nog enkele nummers van The Moody Blues en Alan Parsons Project. Van mijn moeder heb een niet heel veel qua muziek meegekregen, enkel wat interesse voor Franse nummers. Bands die trouwens zowel door mijn pa als ma werden gedraaid waren Eagles, Dire Straits, iets wat ik ook wel heb kunnen waarderen. Met mijn zus heb ik niet zoveel overeenkomsten qua muziek, zij is meer van dingen als Rammstein, Avenged Sevenfold, Iron Maiden en nog meer van dat soort dingen. Kan daar eigenlijk niet heel lang naar luisteren, al begin ik Iron Maiden tegenwoordig wel wat te waarderen. Ben benieuwd hoe dat bij jullie is :D
Geplaatst 5 december 201311 jr. Auteur The Kerfts had het toevallig op Skype even over de muzieksmaak van zijn pa. Toen kwam bij mij een idee voor een nieuw topic, namelijk wat voor muziek je vanuit huis hebt meegekregen door je vader/moeder/broer/zus/oom/tante/weet ik het. Is het echt totaal verschillend of komt er heel veel overeen? Met de smaak van mijn vader heb ik wel de meeste overeenkomsten. Dingen die ik echt van hem heb meegekregen zijn in ieder geval Pink Floyd en Golden Earring. Verder nog enkele nummers van The Moody Blues en Alan Parsons Project. Van mijn moeder heb een niet heel veel qua muziek meegekregen, enkel wat interesse voor Franse nummers. Bands die trouwens zowel door mijn pa als ma werden gedraaid waren Eagles, Dire Straits, iets wat ik ook wel heb kunnen waarderen. Met mijn zus heb ik niet zoveel overeenkomsten qua muziek, zij is meer van dingen als Rammstein, Avenged Sevenfold, Iron Maiden en nog meer van dat soort dingen. Kan daar eigenlijk niet heel lang naar luisteren, al begin ik Iron Maiden tegenwoordig wel wat te waarderen. Ben benieuwd hoe dat bij jullie is :D
Geplaatst 5 december 201311 jr. Mijn familie geeft echt geen zak om muziek. M'n zus luistert ski-hut muziek en m'n moeder kan volgens mij nog geen vijf artiesten noemen. Enige die een beetje om muziek geeft is m'n pa en daar heb ik dan ook wel een beetje overeenkomsten mee. (De oude) Genesis, Fleetwood Mac, Pearl Jam, Simon & Garfunkel etc. Al dat soort muziek van hem luister ik graag. Ook vind hij soms mijn muziek wel goed te toeven. Zo is hij pas achter Sufjan Stevens, The Tallest Man on Earth en nog wat bands gekomen door mij.
Geplaatst 5 december 201311 jr. Mijn pa geeft niet om muziek, houdt alleen van Franse chansons. Mijn moeder is echt van de Nederlandstalige, en mijn zus vindt alles leuk dat in de top-40 staat. Zelf dus moeten uitzoeken wat een beetje luisterbaar is.
Geplaatst 5 december 201311 jr. M'n vader is vooral van de oude muziek; The Beatles, The Rolling Stones, Joe Cocker en AC/DC vindt hij geweldig. Mijn moeder is juist beïnvloed door mij en m'n broer. Luistert vaak naar The Killers, Editors en Arctic Monkeys. Kan ook genieten van Kaiser Chiefs, Franz Ferdinand en Arcade Fire. Heeft ze overduidelijk van ons. ;c Ik heb mijn muziek vooral van mijn broer. Sliep vroeger op één kamer met hem en kon zelf toen geen muziek luisteren, omdat hij die aan had staan. Maar dat was dus niet zo erg. Heb daardoor o.a. The National, The Shins en Sigur Rós ontdekt. Vanuit daar zelf verder gegaan. Sigur Rós luisterde ik al in groep 7/8. Heel apart als de rest alleen maar van die standaard commerciële Top 40 muziek luistert en jij komt dan aan met een Popplagið, hehe. Owja, mijn zus lijkt te zijn geadopteerd. Luistert alleen maar Nederlandstalige muziek. Daar houden zowel mijn vader, mijn moeder als ik en mijn broer niet van.
Geplaatst 5 december 201311 jr. Mijn vader luistert vooral Metallica, AC/DC. Toto, Guns n Roses van de wat betere muziek. Eigenlijk heeft ie alleen met Toto een beetje invloed op me gehad. Want voor de rest is het zware meuk zoals Guus Meeuwis of Django Wagner. Mijn moeder zit qua muziek echt nog vast in de jaren 80, die geeft er ook niet zoveel om. Zusjes snappen er geen reet van en luisteren alleen de grootste meuk die je op je standaard popkanalen tegenkomt. Alles waar ik een hekel aan heb vinden zij geweldig (Bruno Mars, Adele, alles met dikke autotune en trapbeats etc etc) Dus heb alles een beetje zelf ontdekt als het ware. Van mij nemen ze trouwens geen een van allen iets aan, vragen er ook niet om wat ik luister en tonen geen interesse, nja jammer dan. Their loss. :D 5 december 201311 jr. bewerkt door The Kerfts
Geplaatst 5 december 201311 jr. Mijn vader is van de oude stempel. U2, Pink Floyd, ga zo maar door. Van die laatste was hij ook eens naar een concert geweest in London. Oninteressant weetje, maar goed ;c Vroeger vond ik dat allemaal maar niks, had de gedachte van 'oud = stom'. Ben echter het laatste jaar meer oudere muziek gaan luisteren en kan een aantal artiesten absoluut waarderen. Een aantal nummers van Bruce Springsteen of U2 achter elkaar afspelen doe ik tegenwoordig graag bijvoorbeeld. Dat ik naar oudere muziek ben gaan luisteren is niet echt door zijn invloed, tegenwoordig luistert hij amper muziek. In de auto wilt hij altijd Radio Veronica opzetten, misschien heeft dat enigszins meegewerkt. Kan ik nu ook prima naar luisteren. Mijn moeder is een typische 100%NL-type. Heb ik niks van overgenomen, en ik heb ook niet de intentie om dat te veranderen. Mijn zus luistert veel naar klassieke muziek, ook dat zal ik niet overnemen.
Geplaatst 5 december 201311 jr. Mijn pa is 60 en echt precies hoe Kerft en Richard op dit moment zijn, die kan echt intens genieten als ie net een of andere vage Arabische triphop artiest of Malinese surfrock band heeft ontdekt. Verder ben ik niet echt bewust beinvloed door hem al hebben we over het algemeen wel dezelfde muzikale interesses. Voornamelijk oudere rock, zoals Led Zeppelin, CSNY, Pink Floyd, Tom Waits etc.. Mijn moeder weet volgens mij niet zo goed wat ze wil, vroeger ook wel rock (Moody Blues, typische moederband volgens mij), trance/dance fase gehad (Tiesto, Faithless etc.), de befaamde Boudewijn de Groot jaren, noem maar op. Nu luistert ze dit allemaal door elkaar. Mijn zusje interesseert zich niet zo in muziek als ik en mn pa, voornamelijk rnb en wat er verder in de top40 staat.
Geplaatst 5 december 201311 jr. Bruce Springsteen, Beatletjes, Beach Boys, die tijd ja :cab: Of een hele box van 53 cd's gitaarsolo's.
Geplaatst 5 december 201311 jr. Hier ook vooral invloed van mijn pa en dan de wat oudere rock. Maar grootste invloed is denk ik wel nog het feit geweest dat hij ons tot in den treure liet luisteren naar Mark Knopfler in de auto. Inmiddels hem zeer dankbaar voor, want Sailing to Philadelphia heb ik de laatste tijd ontdekt aps een van de beste albums die ik ken en het heeft er in zijn totaal ook voor gezorgd dat ik vrij snel van de kinderlijke top 40 meuk af ben gekomen en een eigen smaak heb ontwikkeld. Van mijn moeder weinig meegekregen, die luistert alleen wat losse dingen en mijn broertje heeft echt zo'n beetje de tegenovergestelde muzieksmaak van mij
Geplaatst 6 december 201311 jr. M'n pa is heel erg van de muziek, vroeger in een bandje, platen verzamelen enzo, top 2000 alles, altijd muziek aan tijdens het werken Vooral oude muziek, progressive en classic rock Weet niet in hoeverre dat van invloed is geweest eigenlijk, misschien de interesse voor muziek, maar kwa smaak is die niet zo zeer hetzelfde.
Geplaatst 6 december 201311 jr. Mijn pa luistert enkel klassieke muziek, in principe mijn ma ook al kan die ook wel zaken als The Beatles en The Rolling Stones nice vinden. Mijn muzieksmaak staat totaal los van beide, al kan ik zeker sommige klassieke shit waarderen en zeker ook The Beatles en de Stones, maar dat is niet omdat ik er beïnvloed door ben vanuit huis.
Geplaatst 6 december 201311 jr. Wel enigszins beïnvloed door mijn ouders maar voor het grootste deel zelf en via anderen ontdekt. Mijn vader luistert van vroeger met name de rock, zoals de stones, ccr, elo. Verder heeft aan bijna alle muziek, met name met iets van een beat, van tegenwoordig een hekel en luistert hij bijna alleen maar zangeresjes, Alicia Keys, Adele, Caro Emerald... en Rammstein. Mijn moeder is van vroeger dan weer meer van The Beatles, Simon & Garfunkel, Commodores maar ze heeft bijv ook L.A. Woman op plaat. Later is ze heel erg fan van Clannad geworden en van tegenwoordig vind ze een aantal popnummers wel leuk en soms ook iets wat ik luister. Heb met haar ook wel het meest gemeen qua muzieksmaak denk ik.
Geplaatst 6 december 201311 jr. Mijn vader luisterde een hele hoop Motown en andere "zwarte" muziek. Artiesten als Edwin Starr en Al Green zijn toch echt zijn favorieten. Hij heeft dan ook nog veel Motown platen. Mag ook wel aangezien hij geboren is in Chicago. Mijn moeder heb ik nooit echt gekend, weet wel dat ze veel houdt van Latino-muziek. Artiestennamen weet ik niet, maar ik hoor nog steeds de irritante trompetten als ik er aan denk. Ik heb veel stiefmoeders gehad en die hadden ook veel muzieksmaken. Franse chansons en eentje die hield van de vage Indie-bandjes waren toch wel twee die me waren bij gebleven. Mijn zus luistert al die foute hiphop-platen, zoals nu tegenwoordig Lil' Wayne, 2 Chainz en Nicki Minaj. De enige waarmee ik in mijn "familie" een muzikale band mee heb, is mijn nep-broertje. In het gezin waar ik ben ingetrokken luisterde mijn jongere broertje altijd naar Old School hiphop. De rest luisterde daar in het huis naar House en Dance, aangezien mijn andere nep-broer zelf muziek maakt in die strekking. Hij is er best goed in, maar hij heeft mij nooit kunnen inspireren om een CD aan te zetten van bijvoorbeeld Armin van Buuren, Afrojack of een Tiesto.
Geplaatst 10 december 201311 jr. Mijn vader heeft eigenlijk identiek dezelfde muzieksmaak als mij, zowel m'n vader of moeder zijn echte muziekliefhebbers. Ikzelf heb eigenlijk m'n complete leven een klik gehad met Creedence Clearwater Revival, op een of andere manier vind ik die muziek zo tof. Kan er ook echt wel uren achter elkaar naar luisteren, schijnt dat mijn opa van moeders kant ook altijd fan is geweest van CCR. Toch wel bijzonder eigenlijk. Verder heb ik eigenlijk ook veel van de muziek waar ik naar luister van m'n vader meegekregen, had hij weer een CD opstaan in de auto & genoot ik van bepaalde artiesten die ik dan later op mijn computertje weer opzocht. Mijn vriendin vind het als buitenstaande ook echt super gezellig als we met z'n allen in de auto zitten, en er staat bijvoorbeeld een CD van Fleetwood Mac op :mrgy:
Geplaatst 13 december 201311 jr. Vader luistert vooral hardrock. Moeder Hazes en top 40 shizzle. Vroeger wel vaak met m'n vader van die rock nummertjes meezingen, was een jaar of 5-9 toen. Op de middelbare school zelf wat meer ontdekken, toen toch uiteindelijk wat meer richting van die indie/britpopbandjes. Uiteindelijk vooral invloed van [MENTION=677]Dennis.[/MENTION]; op m'n huidige smaak. Vooral het aanbevelen van Interpol kan ik me nog goed herinneren. Die man heeft 3 maanden lang lopen blaffen dat ik het moest luisteren. Gelukkig gedaan ook :< Maargoed, wat ik tegenwoordig luister is op zich ook wel logisch op een tijdlijn, van de lichtere indierock naar de toch wat volwassener muziek die ik nu luister, icm de 'rock basis' van m'n vader af. Oja, hij luistert ook dingen als RHCP, dat heb ik wel zeker van hem. Dat keiharde kon me nooit bekoren, maar RHCP wel lekker :< 13 december 201311 jr. bewerkt door Magikarp
Geplaatst 13 december 201311 jr. Mijn pa was classic rock all the way, had vroeger een gigantische LP collectie. Heb dus dingen als Pink Floyd met de paplepel ingekregen. Hoewel ik er héél lang tegen gerebelleerd heb ;c uiteindelijk toch het licht gezien Mn moeder was vroeger een hippie :cab: ze ging naar superveel concerten en festivals (het begin van Torhout/Werchter etc) en was vooral fan van aparte artiesten zoals een David Bowie, Melanie Safka, Lou Reed etc ^heel blij met mn muzikale opvoeding dus
Geplaatst 14 december 201311 jr. Zie net de stemlijst voor de top2000 van mn pa, heeft er best wat nummers in staan die ik ook best nice vind. Met mn moeder idem dito, zij luistert wel wat muziek die ik nice vind. Sommige nummers vind ik wel leuk omdat dat vroeger vaak opstond, maar dat zijn toch maar enkele losse artiesten/nummers die ik af en toe luister. Luister verder hiphop, techno, deephouse, deep dubstep en veeeeeeel andere soorten elektronische muziek en eigenlijk nog veel meer genres. Maar daar hebben mijn ouders niet zo veel mee. Niet echt door hun beïnvloed dus.