Jump to content
Wegens succes verlengd! Bestel nu jouw Mystery United shirtje met korting. Gebruik de code 'manutd' 🔥 ×

Wielrennen - Algemeen

Moser

Recommended Posts

Voor die jongen zelf zou het mooi zijn. Ik lig er totaal niet wakker van. Hij reed enkel alleen de Tour op niveau en de rest van de koersen kneep hij na 10km in de remmen. Gechargeerd, dat weet ik maar ik word er niet warm van.

Zeker de laatste jaren werd het steeds erger en erger ja, zonde vind ik het.

De Belgische wielrenner Kristof Vandewalle is tijdens een trainingsritje aangereden door een auto. Dat maakte de coureur Trek Factory Racing donderdag op Twitter bekend. De botsing gebeurde op amper 500 meter van zijn huis. Bij het ongeval heeft hij een barst in een handwortelbeentje opgelopen en ook een meniscus in een knie is geraakt. De 29-jarige Belg heeft tevens enkele schaafwonden in zijn gezicht.

Door de verwondingen is het seizoen voor de Belgische kampioen tijdrijden voorbij. Vandewalle won dit jaar een tijdrit in de Ronde van Oostenrijk en één in de Ronde van Polen.

Op 500 meter van z'n huis ook echt, dat is wel heel cru. In China gaat het overigens ook weer lekker, vandaag etappe ingekort en die van morgen zou op de nominatie staan om helemaal geschrapt te worden vanwege de hevige smog. Maar goed dat daar vanaf volgend seizoen niet meer gekoerst hoeft te worden.

Goed man, die Parijs-Tours voor beloften.

1 Mike TEUNISSEN RABOBANK DEVELOPMENT TEAM en 3h46'06''

2 Martijn TUSVELD RABOBANK DEVELOPMENT TEAM 00:04

3 Sam OOMEN RABOBANK DEVELOPMENT TEAM 00:06

4 Benjamin DECLERCQ EFC - OMEGA PHARMA QUICK STEP 00:41

5 Antoine WARNIER COLOR CODE - BIOWANZE 00:41

6 Hugo HOFSTETTER CC.ETUPES LE DOUBS, PAYS DE MONTBELIARD 00:41

7 Daniel MCLAY LOTTO-BELISOL U23 01:00

8 Dylan PAGE ROTH - FELT 01:02

9 Mickael GUICHARD LIMOUSIN 01:02

10 Timo ROOSEN RABOBANK DEVELOPMENT TEAM 01:02