Lenstra Gepost January 9 Share Gepost January 9 Haha geen fan van Visma? Wat bedoel je qua idiote acties?  Ik denk dat de renners altijd idioot zullen doen, simpelweg omdat het hun wat oplevert en ze anders niet meekomen. De grenzen moeten dus 'extern' worden gesteld, anders lukt het niet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kelvin Gepost January 10 Share Gepost January 10 Een discussie over gevaarlijke sprints en dan Sagan als positief voorbeeld nemen en Kruiswijk als negatief voorbeeld.  Bovendien vind ik het hebben van stuurmanskunst ook niet altijd iemand vrijpleiten. Pogacar afgelopen Tour klapt bijna tegen straatmeubilair maar wurmt zich last minute in het peloton, maar de reactie op zijn actie zorgt voor een valpartij verder in het peloton. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aron24 Gepost January 10 Share Gepost January 10 48 minuten geleden zei Kelvin: Een discussie over gevaarlijke sprints en dan Sagan als positief voorbeeld nemen en Kruiswijk als negatief voorbeeld.  Bovendien vind ik het hebben van stuurmanskunst ook niet altijd iemand vrijpleiten. Pogacar afgelopen Tour klapt bijna tegen straatmeubilair maar wurmt zich last minute in het peloton, maar de reactie op zijn actie zorgt voor een valpartij verder in het peloton. Nee, jij leest het dus totaal verkeerd. Beide waren een negatief voorbeeld. Ik schets een simpele situatie van hoe valpartijen ontstaan. Niveauverschillen zijn een grote reden.  Kruijswijk kan niet goed sturen en vormt daarmee dus een gevaar voor het peloton (volgens mij ook op latere leeftijd begonnen (dat is vaak ook probleem met dit soort zaken). Sagan vormde een risico doordat hij door zijn vaardigheden veel agressiever door bochten kan rijden, waar andere renners dat niet zien aankomen (omdat ze simpelweg die vaardigheden niet hebben).  15 uur geleden zei Lenstra: Haha geen fan van Visma? Wat bedoel je qua idiote acties?  Ik denk dat de renners altijd idioot zullen doen, simpelweg omdat het hun wat oplevert en ze anders niet meekomen. De grenzen moeten dus 'extern' worden gesteld, anders lukt het niet. Het is algemeen bekend dat Visma niet zo populair is het peloton door hun manier van rijden. Ik ben geen fan van de ploeg, nee, maar dat staat hier los van. Ik ben sowieso geen fan van een wielerploeg namelijk.  Kijkend naar de vele blessures en valpartijen was Visma een (dus niet de enige) ploeg die een groot veroorzaker is voor valpartijen. Als je er zo vaak bij ligt, ligt dat echt aan de manier van rijden. Zelf van Aert (iemand die echt wat kan met een fiets) valt ongelofelijk vaak.  Goed voorbeeld van een idiote actie is deze trouwens: https://www.wielerflits.nl/nieuws/tour-2024-gretige-wout-van-aert-crasht-in-razendsnelle-aanloop-naar-finale. Het scheelt dat van Aert hier enkel zelf onderuit gaat, maar met dit soort acties kan je makkelijk een grote valpartij veroorzaken. Maar dit soort tempoversnellingen naar een klim toe, zie je heel vaak. Dat doet Visma echt niet als enige. 10 km daarvoor gaat het in een slakkentempo en dan schreeuwen de ploegleiders: nu moet je voorin zitten en dan krijg je dit soort acties. Dit soort dingen kan je niet kapot reguleren. Dat kunnen echt alleen de renners en ploegleiders zelf aanpassen.  Of je moet verbieden dat ploegleiders actief mogen communiceren. Oortjes verbieden zelf is ook niet de oplossing (want het is in sommige situaties belangrijk dat renners kunnen communiceren met ploegleiders). Daarmee bedoel ik dat ploegleiders enkel mogen bevestigen dat ze gehoord hebben wat de renners tegen hen gezegd hebben en dus geen opdrachten meer mogen geven.  Verder terug naar mijn voorbeeld:  Ik erger me sowieso aan klassementsploegen die denken voorin te moeten rijden in een sprintfinale. Je hebt er niets te zoeken met een treintje. Zet gewoon 1 man voor je klassementrenner en that is it. Je hoeft niet met een heel treintje (dat ook nog eens uitzakt), daar te zijn.  Het punt is dat je ook niet alle idiote acties kunt bestraffen. Want dan houd je weinig renners over in het peloton. Ik ben het eens dat je grenzen moet stellen, 100%, maar dan moet je zo consequent handhaven. Niet recht gesprint: automatisch terug naar het einde van de groep. Op de stoep gereden: uit koers. En dat moet je dan vanaf de jongste categorie al doen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kelvin Gepost January 10 Share Gepost January 10 3 minuten geleden zei aron24: Nee, jij leest het dus totaal verkeerd. Beide waren een negatief voorbeeld. Ik schets een simpele situatie van hoe valpartijen ontstaan. Niveauverschillen zijn een grote reden.   Nou, dan lees ik het niet verkeerd. Dan verwoord je het ontzettend onhandig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aron24 Gepost January 10 Share Gepost January 10 7 minuten geleden zei Kelvin:  Nou, dan lees ik het niet verkeerd. Dan verwoord je het ontzettend onhandig. Volgens mij impliceert mijn zin vrij duidelijk de combinatie: 'meer risico'. Lijkt me gezien de context van de discussie nogal duidelijk dat dat niet per se positief is. Het citaat: 'neemt hij net wat meer risico in een bocht'.  Het kan zijn dat voor jou onduidelijk is, prima. Alleen in zo'n geval kan je, in mijn opinie, dan beter een vraag stellen in plaats van een onterechte conclusie aan mijn woorden te geven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
007mark Gepost February 5 Share Gepost February 5 Ronde van Nederland keert na 21 jaar terug met avondproloog en vijf etappes Nice! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aron24 Gepost February 5 Share Gepost February 5 3 uur geleden zei 007mark: Ronde van Nederland keert na 21 jaar terug met avondproloog en vijf etappes Nice! Hebben we hier wel genoeg politie voor? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
007mark Gepost February 5 Share Gepost February 5 1 minuut geleden zei aron24: Hebben we hier wel genoeg politie voor?  Zal in zijn geheel zonder politie plaatsvinden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts