Jump to content
Pre-order FM25 nu. Steun MU & ontvang korting! ×

Wielrennen - Algemeen

Moser

Recommended Posts

Citaat

Red Bull wil meerderheidsaandeel in wielerploeg BORA-hansgrohe

Red Bull was al op vele fronten actief in de wielersport, maar lijkt nu nog meer te gaan investeren in het wielrennen. Het populaire energiedrankmerk heeft op 29 december een aanvraag gedaan om een meerderheidsaandeel in RD Pro Cycling en RD Beteiligungs te verkrijgen. Deze bedrijven geven leiding aan BORA-hansgrohe.

Red Bull wil 51% van de aandelen verwerven van de twee bedrijven, die eerder nog eigendom waren van Ralph Denk, de teammanager van BORA-hansgrohe. Dit is inmiddels bevestigd door de Oostenrijkse Mededingingsautoriteit. De overdracht van de aandelen zou tegen 26 januari voltooid moeten zijn.

Intensievere samenwerking?
Het lijkt er op dat Red Bull in de nabije toekomst nog meer zal investeren in BORA-hansgrohe, en een nog prominentere rol zal vervullen binnen de WorldTour-formatie. De twee partijen werken overigens al langere tijd samen. BORA-hansgrohe is sinds begin 2023 met Red Bull op zoek naar nieuwe talenten voor de eigen juniorenploeg. Dit scoutingsprogramma gaat door het leven als ‘Red Bull Junior Brothers’.

In het huidige wielerpeloton rijden een aantal Red Bull-atleten rond. Zo zien we Wout van Aert, Tom Pidcock en BORA-hansgrohe-renner Anton Palzer (die vooral doorbrak in de ski-sport) rondrijden met speciale helmen. (woensdag 3 januari 13.42 uur)

Update 16.20 uur

BORA-hansgrohe heeft een reactie gegeven op het nieuws dat Red Bull een meerderheidsaandeel wil verkrijgen in BORA-hansgrohe. Volgens de Duitse formatie gaat het vooralsnog om een plan van Red Bull om haar invloed in het wielrennen uit te breiden. “Door partner te worden van het bedrijf van manager Ralph Denk, wil Red Bull graag deel uit blijven maken van de sponsoren die voor de lange termijn kiezen bij BORA-hansgrohe. Zij zullen voor een brede basis zorgen”, staat in het statement.

“De geplande joint venture (als meerdere bedrijven hun krachten bundelen in een bedrijf, maar zelfstandig blijven bestaan) is daarom aangemeld bij de betreffende autoriteiten”, meldt BORA-hansgrohe. De Mededingingsautoriteit van Oostenrijk gaat zich nu buigen over de plannen. Tot die tijd zal BORA-hansgrohe niet reageren op het nieuws.

• Like 1

Op 17-1-2024 om 14:00 zei Djordison:

Een Mexicaan is ook niet alledaags in het profpeloton en zeker geen goede. Tof hoor

Mooie (heel vroege) herinneringen aan Raul Alcala. PDM-ploegmaat van Breukink. Enige die naar verluidt geen last had van de 'bedorven kip'.

50 minuten geleden zei Vreven:

En ken je Perez Cuapio nog.

Ja, die was een stukje later. Wist alleen niet meer dat die Mexicaan was. Dacht zelf nog aan Alvaro Mejia, maar dat bleek een Colombiaan.

• Like 1

Op 10-2-2024 om 18:16 zei Bogatyr:

Remco! 

Misschien ook wel eens goed om specifiek te benoemen waarom ik het niet zo op hem heb, ondanks dat hij natuurlijk een fenomenale renner is. Het gaat om de reacties na deze finish, waaronder onderstaande. 

Twee dingen. 

1. Het continu over 'another guy' hebben. Daniel Felipe Martinez was sneller. Niet een of andere random gast. Nul komma nul reflectie op de prestatie van d'n ander, maar het gaat alleen over Remco. 

2. Zijn uitgangspunt is dat het tweede misschien niet het hoogst haalbare was. Ja, als mijn oma wielen had dan was ze een fiets geweest. Je bent niet uit je pedaal geklapt of wat dan ook, maar op een ruimte fietslengte gezet door DFM. 

En dit is geen afgunst omdat het een Belg is, maar het gaat om de stijl van reactie die je niet terug ziet bij een Wout van Aert, Jasper Philipsen of Arnaud De Lie - of voor mijn part Gerben Thijssen de dag ervoor. 

• Like 1

56 minuten geleden zei Lenstra:

Misschien ook wel eens goed om specifiek te benoemen waarom ik het niet zo op hem heb, ondanks dat hij natuurlijk een fenomenale renner is. Het gaat om de reacties na deze finish, waaronder onderstaande. 

Twee dingen. 

1. Het continu over 'another guy' hebben. Daniel Felipe Martinez was sneller. Niet een of andere random gast. Nul komma nul reflectie op de prestatie van d'n ander, maar het gaat alleen over Remco. 

2. Zijn uitgangspunt is dat het tweede misschien niet het hoogst haalbare was. Ja, als mijn oma wielen had dan was ze een fiets geweest. Je bent niet uit je pedaal geklapt of wat dan ook, maar op een ruimte fietslengte gezet door DFM. 

En dit is geen afgunst omdat het een Belg is, maar het gaat om de stijl van reactie die je niet terug ziet bij een Wout van Aert, Jasper Philipsen of Arnaud De Lie - of voor mijn part Gerben Thijssen de dag ervoor. 

Helemaal akkoord met jou hoor. Hij komt vaak arrogant uit de hoek en kan beter soms eens wat meer op zijn woorden letten, want het is vaak gewoon echt niet slim. Maar ik hou er gewoon van, net zoals met WVA die dat ook heeft, maar misschien in iets mindere mate. 

Feit is gewoon dat ik enorm fan ben van beide en de Belgische renners in het algemeen. Maar snap de commentaar meestal ook wel ;)

• Like 1