Rogier. Geplaatst 25 september 2023 Share Geplaatst 25 september 2023 Kan me best voorstellen dat dit is opgeworpen door Patlef en er nu gesprekken lopen. Zie het echter in de praktijk niet gebeuren, wat heeft Jumbo hier ook namelijk aan? Vanochtend in de auto alvast een deel van de In Het Wiel-podcast geluisterd. Nu halverwege, maar Thijs Zonneveld (wat je ook van hem mag vinden) vat het tot nog toe goed samen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Viktor Geplaatst 25 september 2023 Share Geplaatst 25 september 2023 Raymond Kerckhoffs zat er bij de Telegraaf ook steevast compleet naast met zijn zogenaamde scoops. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 25 september 2023 Share Geplaatst 25 september 2023 29 minuten geleden zei Rogier.: Kan me best voorstellen dat dit is opgeworpen door Patlef en er nu gesprekken lopen. Zie het echter in de praktijk niet gebeuren, wat heeft Jumbo hier ook namelijk aan? Vanochtend in de auto alvast een deel van de In Het Wiel-podcast geluisterd. Nu halverwege, maar Thijs Zonneveld (wat je ook van hem mag vinden) vat het tot nog toe goed samen. Ik denk dat Jumbo het alleen zou doen om een sponsor binnen te hengelen die niet uit een olieland komt. Soudal zal nog een aantal jaar verbonden zijn aan de ploeg van Patlef (?) waardoor een merger dan voor de hand ligt. Ik kan me verder niet voorstellen dat er verder veel van Quick-Step overgenomen zal worden. Er zal nog wel wat gesteggel ontstaan over welk fietsenmerk ze zullen gaan rijden of daar moet toevallig ook net een contract aflopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 25 september 2023 Share Geplaatst 25 september 2023 1 uur geleden zei Erwin.: Ik denk dat Jumbo het alleen zou doen om een sponsor binnen te hengelen die niet uit een olieland komt. En dit zou dus redelijk zorgwekkend zijn voor de wielersport. Dat de ploeg die zó domineert geen sponsor kan vinden. Het gaat dan wel om een redelijk groot bedrag, maar hoe gaan al die andere ploegen dan ooit aan sponsoren komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 25 september 2023 Share Geplaatst 25 september 2023 3 minuten geleden zei Rogier.: En dit zou dus redelijk zorgwekkend zijn voor de wielersport. Dat de ploeg die zó domineert geen sponsor kan vinden. Het gaat dan wel om een redelijk groot bedrag, maar hoe gaan al die andere ploegen dan ooit aan sponsoren komen. Eens inderdaad. Lefevre gaf het ook al eens eerder aan voor zijn ploeg, toen ze nog wat dominanter waren in het voorjaar. Ten tijde van de grote schandalen leek het nog makkelijker om sponsoren te vinden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 25 september 2023 Share Geplaatst 25 september 2023 De ploeg van Lefèvre bestaat natuurlijk ook al voor een groot gedeelte bij de gratie van Bakala. Een land als Italië heeft ook helemaal geen grote ploeg meer. Spanje is ook amper nog wat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 25 september 2023 Share Geplaatst 25 september 2023 3 uur geleden zei Rogier.: Kan me best voorstellen dat dit is opgeworpen door Patlef en er nu gesprekken lopen. Zie het echter in de praktijk niet gebeuren, wat heeft Jumbo hier ook namelijk aan? Vanochtend in de auto alvast een deel van de In Het Wiel-podcast geluisterd. Nu halverwege, maar Thijs Zonneveld (wat je ook van hem mag vinden) vat het tot nog toe goed samen. Niet helemaal mee eens. Ik ben in principe fan van hem, maar ik vond 'm gisteren wat gehaaid. Het stuk over het niet vinden van een (niet olie) sponsor was goed, maar hij bleef verder wel heel erg hangen in hoe het dan met de renners moet. Ik vond dat hij wel heel beschouwend bleef en niet echt genoeg waardering had voor de lastige situatie voor de ploeg, zonder Jumbo als sponsor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 25 september 2023 Share Geplaatst 25 september 2023 57 minuten geleden zei Lenstra: Niet helemaal mee eens. Ik ben in principe fan van hem, maar ik vond 'm gisteren wat gehaaid. Het stuk over het niet vinden van een (niet olie) sponsor was goed, maar hij bleef verder wel heel erg hangen in hoe het dan met de renners moet. Ik vond dat hij wel heel beschouwend bleef en niet echt genoeg waardering had voor de lastige situatie voor de ploeg, zonder Jumbo als sponsor. Denk dat ik daar dan nog niet ben; nog 35 minuten te gaan. Dus kan best zijn dat dat 35 minuten volledige schijt is Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 26 september 2023 Share Geplaatst 26 september 2023 Froome Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 28 september 2023 Share Geplaatst 28 september 2023 Roglic zou op weg zijn naar Movistar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 28 september 2023 Share Geplaatst 28 september 2023 Amazon zou instappen als sponsor bij de Jumbo Visma fusie ploeg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 29 september 2023 Share Geplaatst 29 september 2023 8 uur geleden zei Bogatyr: Roglic zou op weg zijn naar Movistar. Lidl-trek wordt ook genoemd. Dat lijkt me ook logischer dan Movistar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 29 september 2023 Share Geplaatst 29 september 2023 4 uur geleden zei rich ruzzian: Lidl-trek wordt ook genoemd. Dat lijkt me ook logischer dan Movistar. Ik heb juist INEOS gehoord. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 29 september 2023 Share Geplaatst 29 september 2023 Ik hoorde laatst Bahrein, dus hij heeft keuze genoeg Maar wel nog een contract van 2 jaar... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 29 september 2023 Share Geplaatst 29 september 2023 (bewerkt) Exit Primoz Roglic bij Jumbo-Visma: Sloveen is op weg naar Movistar Primoz Roglic (33) vertrekt bij Jumbo-Visma ondanks zijn nog twee jaar doorlopend contract. De Sloveen is op weg naar Movistar, dat zo Lidl-Trek en Ineos Grenadiers te snel af is. Of dit invloed heeft op de mogelijke fusiegesprekken tussen Jumbo-Visma en Soudal Quick-Step met in het bijzonder Remco Evenepoel, is nog onduidelijk. ----- Binnen een maand is Roglic 34 en dan waarschijnlijk ook nog eens van ploeg/omgeving veranderen... Het zou me sowieso verbazen dat hij in de Tour nog écht gaat kunnen concurreren met Vingegaard, Pogacar (en wie weet Remco). 29 september 2023 bewerkt door Bogatyr Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 29 september 2023 Share Geplaatst 29 september 2023 Amazon wordt genoeg als co-sponsor met een bedrag van tussen de 10-15 miljoen. Dan hebben ze nog Visma. Vraag me dan ook af als dit nieuws waar is, waar de eerder genoemde fusie dan voor nodig is met Soudal-Quick Step. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 29 september 2023 Share Geplaatst 29 september 2023 Mogelijk dat Amazon wil instappen als ze zowel Kuss als Lamperti als Amerikanen hebben Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 29 september 2023 Share Geplaatst 29 september 2023 Dat zou het makkelijker kunnen maken, maar ik denk juist dat de positie van Amazon in de VS al behoorlijk goed is en dat het sponsoren van een wielerploeg voor hen interessant is om ook in Europa belangrijker te worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aron24 Geplaatst 29 september 2023 Share Geplaatst 29 september 2023 2 uur geleden zei Bogatyr: Exit Primoz Roglic bij Jumbo-Visma: Sloveen is op weg naar Movistar Primoz Roglic (33) vertrekt bij Jumbo-Visma ondanks zijn nog twee jaar doorlopend contract. De Sloveen is op weg naar Movistar, dat zo Lidl-Trek en Ineos Grenadiers te snel af is. Of dit invloed heeft op de mogelijke fusiegesprekken tussen Jumbo-Visma en Soudal Quick-Step met in het bijzonder Remco Evenepoel, is nog onduidelijk. ----- Binnen een maand is Roglic 34 en dan waarschijnlijk ook nog eens van ploeg/omgeving veranderen... Het zou me sowieso verbazen dat hij in de Tour nog écht gaat kunnen concurreren met Vingegaard, Pogacar (en wie weet Remco). Mooi, zou slim van Roglic als hij vertrekt. Samen met Mas een goed blok, al is Ineos denk ik een nog betere keuze. 7 minuten geleden zei Hwb: Dat zou het makkelijker kunnen maken, maar ik denk juist dat de positie van Amazon in de VS al behoorlijk goed is en dat het sponsoren van een wielerploeg voor hen interessant is om ook in Europa belangrijker te worden. Denk wel dat Vuelta-winst van Kuss een boost heeft gegeven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 29 september 2023 Share Geplaatst 29 september 2023 Movistar wat een joke zeg. Hoopte dat hij een slimme keuze maakte en bijv naar Ineos zou gaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 30 september 2023 Share Geplaatst 30 september 2023 https://www.wielerflits.nl/nieuws/patrick-lefevere-maandag-moet-duidelijk-zijn-of-fusie-met-jumbo-visma-doorgaat/ Is dit de eerste keer dat het gerucht van de fusie echt bevestigd wordt? Tot nu toe werd het volgens mij veelal ontkend of werd er over de situatie gezwegen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 30 september 2023 Share Geplaatst 30 september 2023 1 uur geleden zei MisterX: https://www.wielerflits.nl/nieuws/patrick-lefevere-maandag-moet-duidelijk-zijn-of-fusie-met-jumbo-visma-doorgaat/ Is dit de eerste keer dat het gerucht van de fusie echt bevestigd wordt? Tot nu toe werd het volgens mij veelal ontkend of werd er over de situatie gezwegen. Lefevere heeft zelfs een interne mail gestuurd waarin alles werd ontkend Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 30 september 2023 Share Geplaatst 30 september 2023 Roglic dus inderdaad weg bij Jumbo. Waarheen is nog niet bekend gemaakt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aron24 Geplaatst 1 oktober 2023 Share Geplaatst 1 oktober 2023 Zou mooi zijn als Sagan op zijn laatste koersdag nog eens wat kan laten zien. Echt genoten van hem in zijn hoogtijdagen. Op 30-9-2023 om 12:22 zei delichris: Roglic dus inderdaad weg bij Jumbo. Waarheen is nog niet bekend gemaakt. Goed nieuws. Hopelijk naar Ineos. Dan heb je 3 sterke blokken in de Tour. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 1 oktober 2023 Share Geplaatst 1 oktober 2023 (bewerkt) In L'Equipe blijkbaar een verhaal dat Evenepoel naar Ineos gaat als de fusie doorgaat. Er wordt gesteld dat zodra het bedrijf achter TJV de leiding overneemt, de contracten van Soudal-personeel aflopen en vrij zijn om elders te tekenen. Lijkt mij eerlijk gezegd een vreemd verhaal, juist omdat er steeds gezegd is dat er zoveel contracten afgekocht zouden moeten worden. Als citaat wordt aangehaald dat "iedereen in het vak weet dat Evenepoel nooit voor Plugge zal rijden." In dat geval lekker voor Amazon kiezen, zou ik zeggen. Enige reden dat die fusie me eventueel interessant lijkt voor TJV (als er andere alternatieven zijn) is het vastleggen van Evenepoel. 1 oktober 2023 bewerkt door Hwb Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten