Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Wielrennen - Algemeen

Moser

Aanbevolen berichten

Gaat weer een mooie etappe worden in de Giro verwacht ik. Hoop eigenlijk op een aanval van Hindley. Verder erg benieuwd wat het koppel van Intermarché gaat proberen en of López gaat standhouden in de top-10.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei 007mark:

Gaat weer een mooie etappe worden in de Giro verwacht ik. Hoop eigenlijk op een aanval van Hindley. Verder erg benieuwd wat het koppel van Intermarché gaat proberen en of López gaat standhouden in de top-10.

Ik zie eigenlijk niet hoe hij Carapaz moet gaan lossen. Misschien zijn team gebruiken (twee vooruitgeschoven mannen als springplank). Maar mijn indruk is toch wel dat Carapaz de sterkste is.

Eigenlijk jammer dat Landa dan weer een keer gevallen is en tijd heeft verloren in een heuvelrit. Ook de bergetappes zijn net niet zwaar genoeg voor hem op dit moment.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Socrates:

Ik zie eigenlijk niet hoe hij Carapaz moet gaan lossen. Misschien zijn team gebruiken (twee vooruitgeschoven mannen als springplank). Maar mijn indruk is toch wel dat Carapaz de sterkste is.

Eigenlijk jammer dat Landa dan weer een keer gevallen is en tijd heeft verloren in een heuvelrit. Ook de bergetappes zijn net niet zwaar genoeg voor hem op dit moment.

Zie het zelf inderdaad ook niet zo snel gebeuren inderdaad, maar voor de strijd zou het wel mooi zijn. Heeft wel een iets beter sprintje in de benen lijkt het, dus kan ook nog d.m.v. boni's beslist worden (en de tijdrit ofcourse).

Landa eigenlijk nog nergens echt scherp zien aanvallen, helaas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei 007mark:

Landa eigenlijk nog nergens echt scherp zien aanvallen, helaas.

Op zich wel een aantal aardige pogingen gezien, maar die drie verschillen bergop heel weinig van elkaar. Komen allen nauwelijks los. Met een zware derde week op hoogte en bergop-aankomsten had Landa misschien nog wat kunnen doen (altijd goed in de derde week normaliter en op hoogte), maar dat zit er nu ook niet in. Daarnaast klimt Landa allang niet zo soepel meer als een paar jaar geleden, ondanks dat zijn niveau nu wel gewoon goed is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Socrates:

Hindley de Giro aan het winnen, verrassend. Niet verwacht dat Carapaz op dit terrein zou inzakken. Toch een slecht dagje.

Sterker nog, 3 weken geleden had iedereen je gek aangekeken als je dit had voorspeld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Erwin.:

Sterker nog, 3 weken geleden had iedereen je gek aangekeken als je dit had voorspeld

Ja, na de Giro met Hart (die al een zwak deelnemersveld had) niet echt meer kunnen imponeren. Had hem deze Giro wel verwacht als beste Bora-man, maar voor de winst waren imo Carapaz, S. Yates en Almeida de favorieten. Landa als outsider. Maar ja, van deze vier vielen twee eruit, dus dan is het misschien niet eens zo heel gek dat je dan top 3 komt.

Maar vanmorgen had ik toch echt verwacht dat Carapaz vandaag orde op zaken zou stellen gezien de hoogtemeters en het steile tweede deel van de slotklim. Landa (valt ook wat tegen) en Carthy gingen nog over hem heen zelfs. Licht ging gewoon uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Socrates:

Ja, na de Giro met Hart (die al een zwak deelnemersveld had) niet echt meer kunnen imponeren. Had hem deze Giro wel verwacht als beste Bora-man, maar voor de winst waren imo Carapaz, S. Yates en Almeida de favorieten. Landa als outsider. Maar ja, van deze vier vielen twee eruit, dus dan is het misschien niet eens zo heel gek dat je dan top 3 komt.

Maar vanmorgen had ik toch echt verwacht dat Carapaz vandaag orde op zaken zou stellen gezien de hoogtemeters en het steile tweede deel van de slotklim. Landa (valt ook wat tegen) en Carthy gingen nog over hem heen zelfs. Licht ging gewoon uit.

Had ook gedacht dat het een 1 Giro wonder was voor hem. Had hem wel geselecteerd in mijn pronolijst, maar voornamlig als vrijbuiter. En Buchmann erbij voor het klassement. Beetje op basis van zijn Tirenno, die dit jaar goed was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onzinnig ook, je kan ook gewoon zoals MvdP op spaarmodus vanuit een kopgroep je weer af laten zakken. Zeker voor een redelijke klimmer zoals Arensman spaar je dan energie in de laatste uurtjes tov de rest van het deelnemersveld. Maar goed, Thymen Arensman, lekker boeiend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Socrates:

Onzinnig ook, je kan ook gewoon zoals MvdP op spaarmodus vanuit een kopgroep je weer af laten zakken. Zeker voor een redelijke klimmer zoals Arensman spaar je dan energie in de laatste uurtjes tov de rest van het deelnemersveld. Maar goed, Thymen Arensman, lekker boeiend.

Volgens mij zit de frustratie erin dat ie zich van de ploeg niet mocht laten uitzakken. Hij had de afgelopen dagen rustig aan gedaan om juist volle bak voor de ITT te kunnen gaan, werd ook al derde vorig jaar in de Vuelta in de afsluitende tijdrit. Alleen nu zat ie in die vlucht en moest ie mee blijven draaien. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond het trouwens maar een duffe bedoening

Zo ging er slechts één bergrit vanuit de groep der favorieten gewonnen + alleen nog de Yates-etappe naar Turijn met de klassementsleiders erbij: Hirt won vanuit de vroege vlucht. Daarnaast is de ”beste klimmer” steeds minder vaak de daadwerkelijk beste klimmer, met als dieptepunt Bouwman die een punt meer pakt voor die trui dan de top 9 van het klassement GECOMBINEERD (en dat incluis Hirt en Carthy), terwijl ie op een schitterende 21e plaats eindigt op meer dan een uur. Dit ondanks twee van die vluchtersritzeges en een 8e plaats in de Buitrago-rit.

Het was ook zwaar tekenend hoe Hindley die Giro won. Carapaz parkeerde op de laatste berg van de ronde, waardoor die eerste 1,5 minuut pakt op die laatste. Het was niet eens een demarrage. Ik miste verder die typische overgangsritten, die zo tekenend zijn voor de Giro en vaak spannender zijn dan de andere ritten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanuit AK perspectief: helemaal eens. Ik heb er eigenlijk wel van genoten doordat veel van die kopgroepen vol zaten met onvoorspelbare / verrassende Nederlanders zoals Leemreize, MvdP, Arensman en Bouwman. Als die dimensie zou ontbreken dan zou het rap minder interessant zijn geweest. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Lenstra:

Vanuit AK perspectief: helemaal eens. Ik heb er eigenlijk wel van genoten doordat veel van die kopgroepen vol zaten met onvoorspelbare / verrassende Nederlanders zoals Leemreize, MvdP, Arensman en Bouwman. Als die dimensie zou ontbreken dan zou het rap minder interessant zijn geweest. 

Eens, ik vind dat ook altijd leuk, niet per se omdat het Nederlanders zijn overigens. 

Echter was de AK strijd sowieso wat tam, weinig aanvallen of wat halfslachtige pogingen waarbij er 3 wegrijden die vervolgens niet doorrijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volledig eens wel met Viktor. Nederlands zijn boeit mij geen reetje, voel die sympathie obv een vlaggetje nooit zo. En ook de bergtrui inderdaad. Nu wint Bouwman nog twee ritjes in matige kopgroepjes, maar een echt offensieve klimmer die ook gewoon bij de beste 5/8 bergop zit is normaliter wel leuker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij zijn er twee mogelijkheden met de bergtrui: of het wordt een type Ciccone / Bouwman zoals in deze Giro, of het wordt de winnaar van het AK. Ze proberen al jaren om dat te veranderen in de grote rondes, maar lukt niet. Dan heb ik 100 keer liever dit dan de winnaar van het AK. Idealiter zou het mooi zijn om het in te richten dat een offensieve renner van de tweede lijn (wat Ciccone ook zou kunnen zijn) zowel top 10 rijdt als de bergtrui wint, maar lijkt me een utopie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Lenstra:

Volgens mij zijn er twee mogelijkheden met de bergtrui: of het wordt een type Ciccone / Bouwman zoals in deze Giro, of het wordt de winnaar van het AK. Ze proberen al jaren om dat te veranderen in de grote rondes, maar lukt niet. Dan heb ik 100 keer liever dit dan de winnaar van het AK. Idealiter zou het mooi zijn om het in te richten dat een offensieve renner van de tweede lijn (wat Ciccone ook zou kunnen zijn) zowel top 10 rijdt als de bergtrui wint, maar lijkt me een utopie. 

Dit dus. In de Tour hebben ze sinds de aanpassing (2015?) elk jaar of een dubbelslag of een Alaphilippe/Bardet die buiten de klassementsstrijd valt en dan maar punten gaat pakken.

bewerkt door PJHoutman
Link naar opmerking
Deel via andere websites