delichris Geplaatst 4 april 2021 Share Geplaatst 4 april 2021 Volgens mij had vd Poel geen macht meer. Hij liet het op het laatste stukje lopen. Wel een mooie koers gezien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 4 april 2021 Share Geplaatst 4 april 2021 Heb nog wel 12 uurtjes nodig om het zo te rationaliseren als sommigen hier Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 5 april 2021 Share Geplaatst 5 april 2021 alsof VDP een topsprinter is... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 6 april 2021 Share Geplaatst 6 april 2021 21 uur geleden zei Aaron21: alsof VDP een topsprinter is... Ik zie hem niet zoals Van Aert massasprints winnen, maar in een normale koers legt hij Asgreen er toch echt 99/100 keer op Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 6 april 2021 Share Geplaatst 6 april 2021 Ja sowieso. Echt een ontgoocheling was het zondag aan de finish. Moest even kort buiten een luchtje scheppen om niet binnen te vloeken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 6 april 2021 Share Geplaatst 6 april 2021 Ik vind het heel mooi dat de eerste twee monumenten van het jaar naar Asgreen en Stuyven zijn gegaan. Niet omdat ik geen fan ben van VDP of van Aert, maar als tegenhanger van 'de grote drie die het wel even gingen verdelen'. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 6 april 2021 Share Geplaatst 6 april 2021 39 minuten geleden zei Abe: Ik vind het heel mooi dat de eerste twee monumenten van het jaar naar Asgreen en Stuyven zijn gegaan. Niet omdat ik geen fan ben van VDP of van Aert, maar als tegenhanger van 'de grote drie die het wel even gingen verdelen'. Ja, dat vond ik ook. Uiteraard had ik verwacht dat vdP zou winnen, maar er zal toch niemand tegen de zege van Asgreen zijn geweest zondag? Was zeer verdiend. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 6 april 2021 Share Geplaatst 6 april 2021 Klopt. Asgreen was van A tot Z de beste renner in koers. Op vrijwel elke serieuze kasseistrook. Na zo'n enorm lange en afmattende wedstrijd gaat het ook om hoeveel je nog in de tank hebt zitten. Als dat ongeveer gelijk was, wint Van der Poel inderdaad 95 van de 100 keer een sprint van Asgreen. Maar het is geen computerspel: Asgreen had gewoon meer inhoud en overschot. Dan sprint je misschien niet sneller, maar wel langer. Zo simpel kan het soms zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 6 april 2021 Share Geplaatst 6 april 2021 (bewerkt) Dat is een plausibele verklaring die ik op veel plekken voorbij heb horen komen over waarom Asgreen de sprint won. Die verklaring 'koop' ik inmiddels ook. Maar dat geeft nog geen verklaring waarom Asgreen het op een sprint aan liet komen zonder enige poging tot demarrage; hoe wist Asgreen zo zeker dat hij überhaupt een kans maakte in een sprint? Omdat hij zag/voelde dat hij de sterkste was op de klimmetjes? Maar dat hoeft toch niet te zeggen dat je wint in een sprint a deux op het vlakke? Daar heb ik nog geen bevredigende verklaring over gehoord. Maar misschien is die er ook wel niet. 6 april 2021 bewerkt door Sophomore Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 6 april 2021 Share Geplaatst 6 april 2021 Wat had hij dan moeten doen, met de laatste 15 km vlak? Proberen weg te rijden? Kans is er natuurlijk ook dat hij zag dat vdP niet goed meer was en de gok wel wilde nemen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 6 april 2021 Share Geplaatst 6 april 2021 Begreep dat ze met elkaar gepraat hebben na de Paterberg om samen door te rijden naar de finish. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 6 april 2021 Share Geplaatst 6 april 2021 (bewerkt) 5 minuten geleden zei Satyr: Wat had hij dan moeten doen, met de laatste 15 km vlak? Proberen weg te rijden? Dat is toch zo'n beetje zijn trademark? 6 april 2021 bewerkt door Sophomore Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 6 april 2021 Share Geplaatst 6 april 2021 Zojuist zei Sophomore: Dat is toch zo'n beetje zijn trademark? Ja, maar niet na 200+ km met één van de beste renners van het moment in je wiel? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 6 april 2021 Share Geplaatst 6 april 2021 Dat is wel makkelijker in een groepje waar men naar elkaar gaat loeren. Met een tweetal gaat de ander altijd vol erop springen. En dan is Van der Poel explosiever. Eigenlijk gewoon het sprintverhaal. Dus ja, heeft weinig zin. Op tijd de sprint aangaan en hopen dat Van der Poel het niet vol weet te houden tot de meet was zijn enige mogelijkheid. En misschien niet al te veel geven op kop. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CrisChivu Geplaatst 6 april 2021 Share Geplaatst 6 april 2021 Op 4-4-2021 om 16:24 zei Rogier.: Van der Poel is dus tóch een mens. Mooie laatste 30 km gezien. Zeg maar gerust 70 meter. Dit is toch wat koers zo allemachtig mooi maakt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CrisChivu Geplaatst 6 april 2021 Share Geplaatst 6 april 2021 Uiteraard 70 KILO meter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 6 april 2021 Share Geplaatst 6 april 2021 (bewerkt) 1 uur geleden zei Satyr: Ja, maar niet na 200+ km met één van de beste renners van het moment in je wiel? Dacht aan iets zoals in de E3. Maar daar zat je idd met een groepje. 1 uur geleden zei Zeus: Dat is wel makkelijker in een groepje waar men naar elkaar gaat loeren. Met een tweetal gaat de ander altijd vol erop springen. En dan is Van der Poel explosiever. Eigenlijk gewoon het sprintverhaal. Dus ja, heeft weinig zin. Op tijd de sprint aangaan en hopen dat Van der Poel het niet vol weet te houden tot de meet was zijn enige mogelijkheid. En misschien niet al te veel geven op kop. Hmmm dus wat je zegt is dat de kans op overwinning bij een sprint groter was dan bij een demarrage, hoe klein dan ook? En dat het dus een kwestie was van vol gaan voor het minst slechte scenario? Daar zit rationeel gezien wel wat in. Nu moet ik mijzelf er nog van overtuigen 6 april 2021 bewerkt door Sophomore Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 6 april 2021 Share Geplaatst 6 april 2021 (bewerkt) 4 uur geleden zei Zeus: Klopt. Asgreen was van A tot Z de beste renner in koers. Op vrijwel elke serieuze kasseistrook. Na zo'n enorm lange en afmattende wedstrijd gaat het ook om hoeveel je nog in de tank hebt zitten. Als dat ongeveer gelijk was, wint Van der Poel inderdaad 95 van de 100 keer een sprint van Asgreen. Maar het is geen computerspel: Asgreen had gewoon meer inhoud en overschot. Dan sprint je misschien niet sneller, maar wel langer. Zo simpel kan het soms zijn. Van A tot Z ben ik niet helemaal met je eens. Op alle klimmetjes waar gekoerst werd, was Vd Poel de beste. Asgreen kon soms mee in het wiel, maar niet altijd. Alleen kreeg Asgreen itt Van Aert het gaatje wel weer steeds dicht. Verder heeft Asgreen een (korte) tijd niet meegereden met Vd Poel en Van Aert, omdat Alaphilippe in de achtervolgende groep zat, terwijl die 2 op dat moment veel gaven. Ik denk dat ze elkaar redelijk waard waren. 6 april 2021 bewerkt door Hwb Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 6 april 2021 Share Geplaatst 6 april 2021 Wablief? Asgreen versnelde en kletste de rest uit het wiel. Was op meerdere stroken de eerste die boven kwam. Van der Poel heeft nog heel lang vooral in de wielen gereden. Dan heb je naar iets anders lopen turen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 6 april 2021 Share Geplaatst 6 april 2021 Aranburu met een Asgreentje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 6 april 2021 Share Geplaatst 6 april 2021 1 uur geleden zei Sophomore: Dacht aan iets zoals in de E3. Maar daar zat je idd met een groepje. Hmmm dus wat je zegt is dat de kans op overwinning bij een sprint groter was dan bij een demarrage, hoe klein dan ook? En dat het dus een kwestie was van vol gaan voor het minst slechte scenario? Daar zit rationeel gezien wel wat in. Nu moet ik mijzelf er nog van overtuigen Ze hadden afgesproken om samen naar de finish te rijden. Als je met 2 vooruit bent is het ook heel lastig om weg te rijden en als het dan niet lukt kan het volledig stilvallen en komt de rest terug. Dan heb je helemaal niks. Daarnaast had Asgreen wel vertrouwen in zijn sprint. Na zo'n koers sprinten is nu eenmaal iets anders dan in een makkelijke sprintetappe. @Zeus en @Hwb: Op de klimmetjes deden Asgreen en Van der Poel niet veel voor mekaar onder denk ik. Van der Poel begon meestal iets verder achteraan waardoor Asgreen vaak voor hem bovenkwam, maar ze reden ongeveer even snel naar boven. En op de laatste keer Kwaremont was Mathieu iets beter. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 6 april 2021 Share Geplaatst 6 april 2021 (bewerkt) 1 uur geleden zei FlyD: Ze hadden afgesproken om samen naar de finish te rijden. Als je met 2 vooruit bent is het ook heel lastig om weg te rijden en als het dan niet lukt kan het volledig stilvallen en komt de rest terug. Dan heb je helemaal niks. Maar als de rest terugkomt, zou wegrijden dus wel weer minder lastig worden? (Lever je wel een zekere tweede plek in.) Plus je hebt daar nog Senechal zitten, al is de kans dat die de sprint won in de groep misschien niet eens zo heel vele groter dan Asgreen het won in een sprint met twee. Heb het nu iig een stuk meer op een rijtje dan zondagmiddag. Nog even nog wat meer dingetjes lezen/luisteren en dan heb ik er denk ik rond vrijdag vrede mee hehe. 6 april 2021 bewerkt door Sophomore Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 6 april 2021 Share Geplaatst 6 april 2021 (bewerkt) 3 uur geleden zei Zeus: Wablief? Asgreen versnelde en kletste de rest uit het wiel. Was op meerdere stroken de eerste die boven kwam. Van der Poel heeft nog heel lang vooral in de wielen gereden. Dan heb je naar iets anders lopen turen. Op de Koppenberg (denk ik) toen Alaphilippe voorop reed, reed Mathieu iedereen los. Even later ook. Net als op de klim waar Van Aert eraf moest. Flyd heeft wel gelijk dat Vd Poel niet overal in de beste positie begon, waardoor hij niet steeds als eerste boven kwam van zijn groep. Maar ik heb hem in geen enkele beklimming gelost zien worden door Asgreen. Kijk anders hier nog even de samenvatting terug, let op de Koppenberg en de laatste Paterberg. 6 april 2021 bewerkt door Hwb Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CrisChivu Geplaatst 6 april 2021 Share Geplaatst 6 april 2021 Iemand enig idee hoe het met Dumoulin gaat of is die inmiddels postbode geworden? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 7 april 2021 Share Geplaatst 7 april 2021 Was laatst gespot op een racefiets maar blijft voorlopig gestopt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten