Hwb Geplaatst 25 oktober 2020 Share Geplaatst 25 oktober 2020 Donderdag moest Sunweb een keuze maken tussen twee verdedigbare opties. Ene vooraf niet aantoonbaar beter dan de andere. Beide hebben goede argumenten tegen en goede argumenten voor. Beide kunnen goed en fout uitpakken. Alleen wijsheid achteraf kan uitwijzen wat het beste was geweest, maar die bezit je nog niet op het moment dat de keuze gemaakt moet worden. Opvallend is dat ik in de rit van gisteren het bewijs zie dat de 'beste' keuze gemaakt is, terwijl anderen dat duidelijk anders zien. Conclusie is hoe dan ook dat Dennis die twee dagen de sterkste was en dat Tao daarom (waarschijnlijk) wint. Denk niet dat het veel uit had gemaakt als Sunweb Hindley had laten wachten. Overigens was Hindley in de eerste (vlakke) TT van 15 km bijna 50 seconden sneller dan Hart. Weet niet wat daar is gebeurd, was natuurlijk ook iets met weersomstandigheden, maar geeft wel aan dat de eindzege voor Hart nog niet 100% zeker is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 25 oktober 2020 Share Geplaatst 25 oktober 2020 1 uur geleden zei Hwb: Overigens was Hindley in de eerste (vlakke) TT van 15 km bijna 50 seconden sneller dan Hart. Weet niet wat daar is gebeurd, was natuurlijk ook iets met weersomstandigheden, maar geeft wel aan dat de eindzege voor Hart nog niet 100% zeker is. De wind draaide inderdaad halverwege de dag, waardoor alle renners uit het eerste gedeelte veel sneller waren dan de renners aan het einde (de klassementsrenners). 9 van de 10 keer gaat Hart 'm dus winnen, maar er gebeuren wel gekkere dingen aan het eind van een grote ronde. Kelderman zat zo stuk gisteren dat ik denk dat hij zelfs langzamer zal zijn dan Hart. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 25 oktober 2020 Share Geplaatst 25 oktober 2020 38 minuten geleden zei Rogier.: De wind draaide inderdaad halverwege de dag, waardoor alle renners uit het eerste gedeelte veel sneller waren dan de renners aan het einde (de klassementsrenners). 9 van de 10 keer gaat Hart 'm dus winnen, maar er gebeuren wel gekkere dingen aan het eind van een grote ronde. Kelderman zat zo stuk gisteren dat ik denk dat hij zelfs langzamer zal zijn dan Hart. Weet ik. Wist alleen niet waar Hart en Hindley in het schema zaten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 25 oktober 2020 Share Geplaatst 25 oktober 2020 1 minuut geleden zei Hwb: Weet ik. Wist alleen niet waar Hart en Hindley in het schema zaten. Ah. Hindley in het begin en Hart richting het einde dus Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 25 oktober 2020 Share Geplaatst 25 oktober 2020 Geen verrassingen meer in de Giro. Uiteindelijk een mooie/spannende ronde. Heel benieuwd in hoeverre Hart en Hindley de komende jaren nog gaan meespelen in de grote rondes. In de Vuelta een zeer zware rit, onder andere door de weersomstandigheden. Carapaz nu in pole position en de grote favoriet voor de eindzege. Zo kan het zijn dat Ineos dit jaar 2 van de grote rondes wint (en dat Bernal, Thomas en Froome daar weinig aan bijdragen). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 25 oktober 2020 Share Geplaatst 25 oktober 2020 Waar baseer je op dat Carapaz nu de grote favoriet voor de eindzege is? Hij is een serieuze kanshebber, maar er zijn nog wel meer gegadigden. Voorsprong is nog beperkt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 25 oktober 2020 Share Geplaatst 25 oktober 2020 Hij maakt een goede (de beste) indruk bergop, heeft een sterke ploeg en nu ook de beste uitgangspositie. Wat mij betreft is hij in elk geval de grootste favoriet op dit moment. Roglic schrijf ik nog niet af, maar verder zie ik weinig anderen waarvan ik verwacht dat ze Carapaz kunnen bedreigen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 25 oktober 2020 Share Geplaatst 25 oktober 2020 20 minuten geleden zei FlyD: Hij maakt een goede (de beste) indruk bergop, heeft een sterke ploeg en nu ook de beste uitgangspositie. Wat mij betreft is hij in elk geval de grootste favoriet op dit moment. Roglic schrijf ik nog niet af, maar verder zie ik weinig anderen waarvan ik verwacht dat ze Carapaz kunnen bedreigen. Als Roglic nog goed is, heeft hij de beste uitgangspositie, met de ITT die nog volgt. Ik verwacht ook niet dat Carthy en Martin over 2,5 week beter presteren dan Carapaz, maar vandaag reed Carthy Carapaz er wel af bergop. Valt imo nog niet echt een (grote) favoriet aan te wijzen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 25 oktober 2020 Share Geplaatst 25 oktober 2020 Er komen nog zat zware ritten. Het is echt niet zo dat die tijdrit nu het enige belangrijke uitzicht vormt. Carapaz als favoriet beschouwen is met dit parcours en gezien zijn capaciteiten vrij logisch. Maar in de laatste grote ronde is voorspellen altijd gevaarlijk. Veel heeft ook te maken met frisheid en vormpeil. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 30 oktober 2020 Share Geplaatst 30 oktober 2020 Wat een spanning in de Vuelta. Nu Roglic in het rood. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 30 oktober 2020 Share Geplaatst 30 oktober 2020 Twee heel sterke dagen van Roglic (en tussendoor die sprintetappe). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 31 oktober 2020 Share Geplaatst 31 oktober 2020 Op 25-10-2020 om 21:20 zei Zeus: Er komen nog zat zware ritten. Het is echt niet zo dat die tijdrit nu het enige belangrijke uitzicht vormt. Carapaz als favoriet beschouwen is met dit parcours en gezien zijn capaciteiten vrij logisch. Maar in de laatste grote ronde is voorspellen altijd gevaarlijk. Veel heeft ook te maken met frisheid en vormpeil. Ik vind dit echt vreemd. Om over een favoriet te spreken als er na 1/3e van de etappes, met nog veel bergritten (waaronder bijvoorbeeld Angliru) en een lastige tijdrit 4 renners binnen 30 seconden staan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 31 oktober 2020 Share Geplaatst 31 oktober 2020 Dat zegt Zeus toch ook? Als je een naam moet noemen, Carapaz, maar hij zegt ook dat dat eigenlijk niet kan op dit moment. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 31 oktober 2020 Share Geplaatst 31 oktober 2020 Toch een protest geweest van de renners na gisteren. Zij zeggen dat de UCI de regels na de finish hadden veranderd. Ze zijn ondertussen wel van start gegaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 31 oktober 2020 Share Geplaatst 31 oktober 2020 (bewerkt) Blijkbaar mag volgens het regelement de regels achteraf aangepast worden, maar sneaky is het wel. 31 oktober 2020 bewerkt door Sophomore Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 1 november 2020 Share Geplaatst 1 november 2020 Zoals verwacht Carapaz > Roglic op de l'Angliru, maar niet met erg groot verschil. Carapaz toch wel een mindere dag. Mas wel weer wat sterker, maar staat al vrij ver. Jammer, want heeft doorgaans wel een goede tijdrit en was dus zeker niet kansloos geweest. Roglic met zicht op de tijdrit en weinig zware bergritten meer wel in een ideaal scenario nu. Heeft verder natuurlijk by far de beste ploeg, hetgeen hem vandaag ook wel erg geholpen heeft. Tenzij Roglic instort en altijd goed herstellende Mas gaat vliegen zie ik het niet meer een andere kant op gaan. Heel misschien als Carapaz of Carthy op La Covatilla een kunststukje opvoeren. Dan nog zijn ze afhankelijk van een Roglic die dan weer moet inzakken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 1 november 2020 Share Geplaatst 1 november 2020 Als Roglic iedereen dinsdag op anderhalve minuut zet, dan zie ik het wel goedkomen voor Jumbo. Zoals hierboven ook aangegeven: het parcours is niet meer zo loodzwaar. Alleen zaterdag nog een aankomst bergop, maar die klim is niet zo zwaar als de Angliru. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 3 november 2020 Share Geplaatst 3 november 2020 Op 31-10-2020 om 13:08 zei Rogier.: Dat zegt Zeus toch ook? Als je een naam moet noemen, Carapaz, maar hij zegt ook dat dat eigenlijk niet kan op dit moment. Ik reageerde op "Carapaz als favoriet beschouwen is vrij logisch". Na 1/3e van de koers 4 man binnen de halve minuut, dan kun je imo niet iemand favoriet noemen. Er zijn verschillende kanshebbers, de een meer dan de ander. Maar favoriet is nog wel iets anders. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 3 november 2020 Share Geplaatst 3 november 2020 4 uur geleden zei Hwb: Ik reageerde op "Carapaz als favoriet beschouwen is vrij logisch". Na 1/3e van de koers 4 man binnen de halve minuut, dan kun je imo niet iemand favoriet noemen. Er zijn verschillende kanshebbers, de een meer dan de ander. Maar favoriet is nog wel iets anders. Volgens het woordenboek is 'favoriet'='de grootste kanshebber' Voor het begin van een wedstrijden spreek je toch ook over een (of meerdere) favoriet(en), waarom dan niet na 1/3 van de koers? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 6 november 2020 Share Geplaatst 6 november 2020 Op 3-11-2020 om 21:40 zei FlyD: Volgens het woordenboek is 'favoriet'='de grootste kanshebber' Voor het begin van een wedstrijden spreek je toch ook over een (of meerdere) favoriet(en), waarom dan niet na 1/3 van de koers? Natuurlijk is dat de woordenboekdefinitie. Maar als de marges tussen de verschillende kanshebbers heel klein zijn, is het imo vreemd om dat favoriet te noemen (zeker grote favoriet, zoals in eerste instantie). Daarnaast is het verschil tussen vooraf en na 1/3 van de koers dat er op dat moment koers is geweest en is gebleken dat de kanshebbers elkaar heel weinig ontlopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 6 november 2020 Share Geplaatst 6 november 2020 Let's agree to disagree. We hebben blijkbaar een andere definitie/gebruik voor het woord favoriet. Inmiddels is de uitspraak ook al achterhaald. Ik denk dat Roglic nu die iets grotere kanshebber is ten opzichte van de andere kanshebbers met daarbij Carthy en Carapaz. Dat Carthy zo goed kon standhouden in de TT (ook op het vlakke stuk) heeft me wel verbaasd, ik kende hem toch vooral als goede klimmer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 7 november 2020 Share Geplaatst 7 november 2020 Ben benieuwd of Roglic kan standhouden. Laatste bergetappe waren Carapaz en Carthy wat sterker, maar ware wel enorm zware ritten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 7 november 2020 Share Geplaatst 7 november 2020 Hij hoeft niet te aanvallen en als Jumbo het heft niet in handen neemt dan heeft het team ook zeker een kans om lang mee te draaien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 7 november 2020 Share Geplaatst 7 november 2020 Zou juist niet gaan controleren. Laat de kopgroep maar een kwartier pakken. Dan zijn in ieder geval de bonificatieseconden weg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 7 november 2020 Share Geplaatst 7 november 2020 @007mark Dat zeg ik ook ja. Ze moeten het heft niet in handen nemen. Laat Ineos dat maar doen. Roglic kan dan rustig er achter aan rijden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten