Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Wielrennen - Algemeen

Moser

Aanbevolen berichten

Jammerlijke ontwikkeling, Saudi-Arabië erbij en de VS eraf. Die eerste wordt ongetwijfeld binnen een paar jaar World Tour en dan krijg je het volgende dorre woestijnrondje in een olierijk land met een verschrikkelijk gebrek aan een sportcultuur. Dan had ik nog het liefste Iran gezien, die hebben tenminste nog iets van een wielercultuur.

Prima hoor, nieuwe wedstrijden onder het mom mondialisering. Maar dan liever nieuwe of gepromoveerde koersen in landen waar ze op zijn minst een degelijke sportcultuur hebben. Dat maakt het verlies van Californië wat wranger. De VS zijn een land waar ze een sportcultuur hebben en zelfs enigszins een link met fietsen. Het lijkt me makkelijker wielrennen in te passen in een land waarin ze enig belang hechten aan en interesse hebben in sport dan waar het publiek wegblijft of alleen bestaat uit de sjeiks en buitenlanders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei Kavinos:

Ik denk dat je dat enigszins wel weg kunt laten. Wielrennen is daar groter dan de meeste weten denk ik.

Eerlijk gezegd valt dat vies tegen. Vanuit Amerikaanse contacten me wielerinteresse begrepen dat het (prof)wielrennen een nichesport, waarbij zelfs de Touruitzendingen niet echt populair zijn, Juist omdat er sinds Armstrong weinig sprake is van echt goede Amerikanen en wedstrijden op onmogelijke tijden zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tegelijk waren er rond 1900 al wielerwedstrijden (veelal baan) in de VS. Zesdaagsen zijn volgens mij zelfs een Amerikaanse uitvinding. Is inderdaad een nichesport, maar wel met een lange geschiedenis en ook een lange relatie met het Europese wielrennen (wederom, vooral baan).

Kijkend naar het huidige peloton is het vooral zonde dat de WT niet uitbreid naar Zuid-Amerika. San Luis en Ronde van Colombia zouden in principe niet misstaan. Veel interessanter bovendien dan koersen in het Midden-Oosten. Dat soort koersen doet ook niets voor de internationale populariteit van de sport.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van AD.nl:

Naar nu blijkt, heeft Bauke Mollema vorige maand de Japan Cup mede dankzij een slimmigheidje gewonnen. De Groninger klopte na 144 kilometer zijn Canadese medevluchter Michael Woods in de sprint. Woods had even daarvoor aan Mollema gevraagd hoe lang het nog rijden was, de Nederlander beweerde toen dat ze nog een rondje moesten rijden.

De Canadese renner van Education First was daarom heel verrast toen Mollema op enkele honderden meters voor de streep ineens aanzette. Woods ging nog wel in de achtervolging, maar toen was Mollema al weg. 

Hoofdschuddend kwam hij over de streep. Mollema bleek een leugentje om eigen bestwil te hebben gemaakt.

Education First zette dinsdag een filmpje online, met een blik achter de schermen bij de wedstrijd om de Japan Cup. Daarin is te zien hoe de ploegleider in de volgauto vol verbazing vraagt hoe het toch kan dat Woods de sprint heeft verloren. Teambaas Jonathan Vaughters vertelt hem dat Mollema tegen Woods had gezegd dat ze nog een rondje moesten rijden. ,,Het is een les voor 'Mike', dat je concurrenten niet altijd eerlijk tegen je zijn", aldus Vaughters.

https://www.ad.nl/wielrennen/mollema-won-in-japan-door-leugentje-we-moeten-nog-een-rondje~a1c5c0bb/

Geniaal. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei neva:

Van AD.nl:

Naar nu blijkt, heeft Bauke Mollema vorige maand de Japan Cup mede dankzij een slimmigheidje gewonnen. De Groninger klopte na 144 kilometer zijn Canadese medevluchter Michael Woods in de sprint. Woods had even daarvoor aan Mollema gevraagd hoe lang het nog rijden was, de Nederlander beweerde toen dat ze nog een rondje moesten rijden.

De Canadese renner van Education First was daarom heel verrast toen Mollema op enkele honderden meters voor de streep ineens aanzette. Woods ging nog wel in de achtervolging, maar toen was Mollema al weg. 

Hoofdschuddend kwam hij over de streep. Mollema bleek een leugentje om eigen bestwil te hebben gemaakt.

Education First zette dinsdag een filmpje online, met een blik achter de schermen bij de wedstrijd om de Japan Cup. Daarin is te zien hoe de ploegleider in de volgauto vol verbazing vraagt hoe het toch kan dat Woods de sprint heeft verloren. Teambaas Jonathan Vaughters vertelt hem dat Mollema tegen Woods had gezegd dat ze nog een rondje moesten rijden. ,,Het is een les voor 'Mike', dat je concurrenten niet altijd eerlijk tegen je zijn", aldus Vaughters.

https://www.ad.nl/wielrennen/mollema-won-in-japan-door-leugentje-we-moeten-nog-een-rondje~a1c5c0bb/

Geniaal. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Pino:

Ik vind het eerder heel dom en zeer onprofessioneel van Woods.

Onprofessioneel? Zeker. Hij moet dit zelf weten. Dom? Mah.. Als je dit aan de zogenaamde ideale schoonzoon vraagt, dan zou ik er ook wel vanuit gaan. Dan is het hoogstens naïef.

bewerkt door Gert
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Gert:

Onprofessioneel? Zeker. Hij moet dit zelf weten. Dom? Mah.. Als je dit aan de zogenaamde ideale schoonzoon vraagt, dan zou ik er ook wel vanuit gaan. Dan is het hoogstens naïef.

Nee ik bedoel dom en onprofessioneel dat Woods niet weet hoeveel rondjes ze nog moeten rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jumbo-Visma gaat in principe met de volgende namen naar de Tour: Dumoulin, Roglic, Kruijswijk, Van Aert, De Plus, Kuss, Gesink en Martin.

Verder rijdt Dumoulin ook San Remo en de Amstel. Kruijswijk als kopman naar de Vuelta. Groenewegen doet de Giro en de Vuelta. 

bewerkt door 007mark
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die gaan zich in elk geval niet aanpassen aan Jumbo. Met een goede Bernal heb je in principe ook weinig te vrezen van Jumbo, zelfs in deze samenstelling.

Normaal gesproken zullen Kruijswijk en Dumoulin uiteindelijk voor Roglic moeten gaan werken. Ik vraag me alleen af hoe snel Jumbo dat van ze durft te vragen en dan met name van Dumoulin. Ik zie ze daar nog wel een fout in maken, zoals ook Ineos destijds gebeurde met Froome en Wiggins. Tegelijkertijd heeft Zeeman al wel uitgesproken dat Roglic bovenaan staat in de hiërarchie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites