Jump to content

Algemeen wielernieuws


Recommended Posts

Ze rijden altijd dicht bij elkaar omdat je profiteert van elkaars slipstream. Dus wat je ook met de weg doet verder; dat zal niet veranderen. Die hekken maken ook weinig uit, als je met 80 km/u een stevige kwak krijgt val je evengoed ontzettend hard. Als je ze van zwaar staal maakt sleep je misschien niks mee, maar ben je wel halfdood na de klap erop.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Als je de Tour wil winnen en INEOS echt het vuur aan de schenen wil leggen, heb je echt helemaal niks aan Groenewegen. Dat is een type sprinter die pure ballast is in een klassementsploeg. Hij kan eig

ammattipyöräily

Een proloog waarvoor hij niet warm kon rijden telt niet.

Ik haal de DSQ van Sagan in de Tour na het incident met Cavendish voor de geest, die val werd i.t.t. tot die vandaag wel grotendeels gebroken door fatsoenlijk materiaal.

Edited by Le Saux
Link to post
Share on other sites
9 uur geleden zei Rogier.:

Is er overigens hier een wielerkenner die mij kan vertellen hoe het in godsnaam mogelijk is dat die hekken zo mee de lucht in vliegen? Los van dat de Ronde van Polen niet een amateurrondje is en ze daar zeker betere hekken zouden moeten plaatsen, waarom zijn er geen andere oplossingen voor dit soort crashes? Ik noem bijvoorbeeld een wijder wordende finishstrook (waar het 300m voor de finish 10 meter breed is, en op de finish 15 meter), dat zou lijnafwijkingen al meteen een stuk minder desastreus maken. Dat was op deze weg niet mogelijk kijkende naar wat er naast het asfalt lag, maar kies dan een andere finishplek.

 

Dit zei ik gisteren ook al tegen vrienden. Die hekken kunnen toch makkelijk vervangen worden door zachter materiaal?

 

Heftig allemaal man.

Link to post
Share on other sites

Gelukkig komt er steeds meer positief nieuws naar buiten. Geen hersenschade, geen vitale delen,... dat gaat de goede kant op.

 

Over de aankomst: Vooral die harde finishboog begrijp ik niet. Ik denk dat de klap daartegen de grootste schade heeft veroorzaakt. De UCI moet daarin betere richtlijnen voorzien.

 

Wat betreft Groenewegen: De DSQ is zeker te begrijpen (en terecht), maar we mogen niet vergeten dat bijna elke sprint iemand van zijn lijn afwijkt. Groenewegen wijkt minder dan een halve baan af. Fabio wil door een gat waarvan je weet dat het er niet gaat zijn. De elleboogbeweging van Groenewegen is raar, maar kan volgens mij te maken hebben met volledig kapot zijn icm de hoge snelheid. Je ziet ook dat zijn fiets een rare beweging maakt, net voor die beweging. Maar Groenewegen heeft zijn naam niet mee, dus dat zal de discussie moeilijker maken.

 

Wat mij betreft moet de UCI hier ook betere richtlijnen voorzien en die ook volgen. Dus bijvoorbeeld vanaf nu iedereen die van zijn lijn DSQ.

 

 

Link to post
Share on other sites
37 minuten geleden zei FlyD:

Gelukkig komt er steeds meer positief nieuws naar buiten. Geen hersenschade, geen vitale delen,... dat gaat de goede kant op.

 

Over de aankomst: Vooral die harde finishboog begrijp ik niet. Ik denk dat de klap daartegen de grootste schade heeft veroorzaakt. De UCI moet daarin betere richtlijnen voorzien.

 

Wat betreft Groenewegen: De DSQ is zeker te begrijpen (en terecht), maar we mogen niet vergeten dat bijna elke sprint iemand van zijn lijn afwijkt. Groenewegen wijkt minder dan een halve baan af. Fabio wil door een gat waarvan je weet dat het er niet gaat zijn. De elleboogbeweging van Groenewegen is raar, maar kan volgens mij te maken hebben met volledig kapot zijn icm de hoge snelheid. Je ziet ook dat zijn fiets een rare beweging maakt, net voor die beweging. Maar Groenewegen heeft zijn naam niet mee, dus dat zal de discussie moeilijker maken.

 

Wat mij betreft moet de UCI hier ook betere richtlijnen voorzien en die ook volgen. Dus bijvoorbeeld vanaf nu iedereen die van zijn lijn DSQ.

 

 

Wat de fuck is dit dan :D Groenewegen gooit zich er letterlijk voor, niets te maken met 'kapot zijn door hoge snelheid'. Op het moment dat Jakobsen dat gat in duikt is dat gat er ook gewoon, het gaat past dicht op het moment dat Groenewegen zijn lijn afsluit.

Link to post
Share on other sites
3 minuten geleden zei PJHoutman:

Wat de fuck is dit dan :D Groenewegen gooit zich er letterlijk voor, niets te maken met 'kapot zijn door hoge snelheid'. Op het moment dat Jakobsen dat gat in duikt is dat gat er ook gewoon, het gaat past dicht op het moment dat Groenewegen zijn lijn afsluit.

Heb je de vertraagde weergave van de sprint ook gekeken? ik zeg trouwens niet dat hij kapot is door de hoge snelheid. Het gaat over kapot zijn in combinatie met de hoge snelheid. In die vertraagde weergave zie je dat Groenewegen zijn fiets daardoor een rare beweging maakt wat de elleboogbeweging kan verklaren. 

 

Verder denk ik dat iedereen die de sprint zat te kijken wist dat de kans klein was dat je aan die kant van Groenewegen ging kunnen passeren. Dat betekent niet dat ik het goed wil praten, maar zoals aangehaald wordt er in bijna elke sprint van de lijn afgeweken. Als dat 90% van de tijd ongestraft blijft gaan de renners het blijven doen.

Link to post
Share on other sites
1 uur geleden zei NicoHaak:

Of juist steviger en wat schuiner aflopende zoals in de Tour. Dit is idd waardeloos.

Vooral dit. Er kunnen toch vast wel hekken ontworpen worden die een soort van meeveren (staal aan de onderkant - sterk rubber aan de bovenkant oid) zodra iemand er in valt, waarna die renner niet over de grond schaaft maar op bijvoorbeeld matten oid. Dan staat het publiek e.d. maar wat verder erachter.

 

Ben benieuwd wat ze gaan doen in ieder geval met reglementen omtrent sprinten. Heb het nog een paar keer teruggezien, maar hij is niet de eerste die op die manier van zijn lijn afwijkt, maar in dit geval was er gewoon geen ruimte meer voor Jakobsen.

Link to post
Share on other sites
1 minuut geleden zei FlyD:

Heb je de vertraagde weergave van de sprint ook gekeken? ik zeg trouwens niet dat hij kapot is door de hoge snelheid. Het gaat over kapot zijn in combinatie met de hoge snelheid. In die vertraagde weergave zie je dat Groenewegen zijn fiets daardoor een rare beweging maakt wat de elleboogbeweging kan verklaren. 

 

Verder denk ik dat iedereen die de sprint zat te kijken wist dat de kans klein was dat je aan die kant van Groenewegen ging kunnen passeren. Dat betekent niet dat ik het goed wil praten, maar zoals aangehaald wordt er in bijna elke sprint van de lijn afgeweken. Als dat 90% van de tijd ongestraft blijft gaan de renners het blijven doen.

Ik heb de sprint nu zo'n 10 keer gezien, ook vertraagd, waaronder van bovenaf. In die beelden zie je overduidelijk dat Groenewegen bewust Jakobsen wil afhouden. 

Link to post
Share on other sites
2 minuten geleden zei PJHoutman:

Ik heb de sprint nu zo'n 10 keer gezien, ook vertraagd, waaronder van bovenaf. In die beelden zie je overduidelijk dat Groenewegen bewust Jakobsen wil afhouden. 

Dat klopt. Ik beweer ook nergens dat dit niet zo is.

Link to post
Share on other sites

Feit blijft wel dat we dit al heel vaak hebben gezien. Lefevre ook die nu bijzonder ferm is in zijn uitlatingen terwijl hij Cavendish nog verdedigde in de tijd dat hij onder contract stond bij hem. 

Link to post
Share on other sites
50 minuten geleden zei Zeus:

Feit blijft wel dat we dit al heel vaak hebben gezien. Lefevre ook die nu bijzonder ferm is in zijn uitlatingen terwijl hij Cavendish nog verdedigde in de tijd dat hij onder contract stond bij hem. 

Dit verbaast je omdat...? Lefevere kennen we nu toch allemaal wel door en door?

Link to post
Share on other sites

Ging me meer om dat we dit soort taferelen wel vaker zien. Lefevre en Cavendish is een mooi voorbeeld van enige hypocrisie daarin. Nergens zeg ik dat ik me verbaas over het platvloerse gedrag van patjepeeër Lefevre.

Link to post
Share on other sites

Normaal gesproken ben ik het daar grotendeels mee eens, maar in deze situatie kijk ik er toch anders naar dan bij een triviale beslissing van een jury (geen tijdstraf voor aan plakbidon), ploeg (niet meerijden) of coureur (rijdt niet genoeg op kop) waar hij het niet mee eens is.

 

Dit is (of 'was' als we de laatste hoopgevende berichten mogen geloven) een zaak van leven of dood. Dan vind ik alle emotionele reacties compleet toelaatbaar (ofjah 'begrijpelijk'). 

Link to post
Share on other sites

https://www.ad.nl/wielrennen/het-gevaar-in-het-wielrennen-wordt-nooit-echt-aangepakt~ad709d00/

 

Citaat

De focus op Groenewegen is logisch, maar het leidt ook af van het onderliggende probleem. Dat van de veiligheid in het wielrennen. Ieder jaar klagen renners over de aankomst van de eerste etappe van de Ronde van Polen. Die wordt niet voor niets ‘the fastest sprint in procycling’ genoemd: de streep is getrokken in een afdaling. Daardoor loopt de snelheid op tot boven de tachtig kilometer per uur. Het verkleint de foutmarge aanzienlijk. Maar je kunt je ook afvragen hoe het in vredesnaam mogelijk is dat een pelotonssprint in de WorldTour wordt beveiligd door een paar simpele ijzeren dranghekken. Hoe kan het dat Jakobsen niet tégen de hekken viel, maar er dwars doorheen? Waarom is de minimumstandaard voor de beveiliging van een sprint zo laag? Wie keurt er goed dat die massasprint in een afdaling ligt? Waarom liggen er niet allang opblaasbare kussens langs de laatste honderden meters, zoals in het schaatsen?

 

Sterke column betreft bovenstaande van Zonneveld.

Link to post
Share on other sites

Beetje simplistisch open deuren intrappen, zoals altijd met ijdele Zonneveld. Dat die sprint zo gevaarlijk is hoorde je helemaal niet zo veel en er zijn zat aankomsten die aflopend zijn. Opblaasbare kussens gaan je val ook echt niet breken als je met 60 km/u over de kop gaat met je fiets. Ik zou je aanraden om vooral niet de columns van Zonneveld te lezen als je je interesseert voor wielrennen. 

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
Citaat

Berkhout: "Dylan zit in een mentaal traject waar hij uit moet komen. Hij heeft ontzettend veel voor de kiezen gekregen, ook qua sociale media. Wat er allemaal op hem af is gekomen, dat hebben we nog nooit gezien in de wielrennerij."

Volgens Berkhout wordt Groenewegen nu, ruim een maand na het voorval, nog steeds bedreigd via sociale media. "Zeker, en dat gaat eigenlijk nog altijd door.

 

Je bent natuurlijk sowieso al niet goed in je hoofd als je mensen via internet bedreigd, maar zelfs een maand later nog dan zit er echt iets niet goed in je bovenkop hoor.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...