Jump to content

KNVB Beker

Ilias.

Recommended Posts

1 uur geleden zei Rossi:

Ach wordt het niet eens tijd voor een nationaal stadion. waar je bijv vanaf de halve finale de beker speelt, promotie/degradate playoffs speelt en waar uiteraard het Nederlands Elftal speelt. Tevens kan je als KNVB zijnde zo'n stadion verhuren voor andere evenementen.

Zou dit ook graag willen zien. MM heeft natuurlijk een punt dat dit geld gaat kosten, maar voor mij is dat het waard voor volkssport nummer één. Al heb ik natuurlijk hier geen berekeningen klaar liggen hoeveel het precies gaat kosten ;c 

1 minuut geleden zei Sophomore:

Zou dit ook graag willen zien. MM heeft natuurlijk een punt dat dit geld gaat kosten, maar voor mij is dat het waard voor volkssport nummer één. Al heb ik natuurlijk hier geen berekeningen klaar liggen hoeveel het precies gaat kosten ;c 

Natuurlijk kost dat geld. Ik heb afgelopen zomer het nationaal stadion van Polen bezocht en een rondleiding gehad. Op voetbaldagen is dat een fantastisch stadion, en voor elke wedstrijd wordt er een nieuwe grasmat aangelegd. De overige dagen van het jaar zijn er concerten en allerlei andere evenementen. Het is een investering maar op den duur verwacht ik wel dat er winst geboekt kan worden. Echter blijft de vraag waar je het zou moeten bouwen.

21 minuten geleden zei Rossi:

Wat kan er tegenwoordig verder nog gebeuren dan wat liedjes? Als er al wat gebeurt is het buiten het stadion en meer dan tegen wat hekken duwen is er tegenwoordig niet echt meer bij. Het wordt allemaal wat overdreven.

Dit dus.   Laatste keer met uitsupporters bij de Arena gebeurde er ook niks behalve de ME die zichzelf weer eens misdroeg zoals wel vaker het geval is bij voetbalwedstrijden.  Laatste keer dat zelfde jaar in Rotterdam zijn geloof ik alle treinen halverwege de toegang ontzegd  en stond iedereen op een spoor te wachten om met bussen terug te gaan naar Amsterdam.  Dan vraag je ook om problemen. Bij het stadion kan weinig gebeuren aangezien je vanuit de trein gelijk bij naar een sluis rii uitvak word geleid. zowel in Amsterdam als Rotterdam

Edited by Regis

Dit dus.   Laatste keer met uitsupporters bij de Arena gebeurde er ook niks behalve de ME die zichzelf weer eens misdroeg zoals wel vaker het geval is bij voetbalwedstrijden.  Laatste keer dat zelfde jaar in Rotterdam zijn geloof ik alle treinen halverwege de toegang ontzegd  en stond iedereen op een spoor te wachten om met bussen terug te gaan naar Amsterdam.  Dan vraag je ook om problemen. Bij het stadion kan weinig gebeuren aangezien je vanuit de trein gelijk bij naar een sluis rii uitvak word geleid. zowel in Amsterdam als Rotterdam

Inderdaad. Veel mensen snappen dat niet. Die oordelen vanachter hun tv/computer schermpje op basis van wat sensatiebeelden.

In de praktijk gebeurt er echter vrij weinig, uitzonderingen daargelaten. En vaak is het een machtsvertoon vanuit de politie.

Ik heb geen behoefte om al mijn persoonlijke ervaringen te delen want mensen plaatsen je graag in hokjes. Maar het zijn vooral de autoriteiten die deze angst in stand houden. Kunnen ze pochen kijk mij eens goed bezig. Nee je bent niet goed bezig. Je verneukt alles.

Als er echt geknokt wil worden gebeurt dat toch wel, daar is geen wedstrijd voor nodig. Daarvoor zijn tegenwoordig bossen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Wel één groot verschil: in bossen raken er geen onschuldige toeschouwers gewond. Slaat het alsnog nergens op natuurlijk, maar liever daar dan bij een stadion.

Wel grappig trouwens. Jij geeft aan dat 'mensen je graag in hokjes plaatsen', maar zelf loop je iedereen in je eerste regel over een kam te scheren. Ik heb ooit eens een onschuldig potje NAC-uit bezocht, in het thuisvak. Vak naast ons zaten ook twee Ajacieden, maar die waren zo dom om te gaan juichen bij elke Ajax-goal. Stonden er na een tijdje een stuk of vijftig boze stieren een hek eruit te trekken, om vervolgens dat vak binnen te stormen met de intentie die gasten even bij te tikken. Die werden ondertussen uit het vak gehaald (door twee medewerkers van NAC...), maar die kregen onderaan de trap alsnog een paar goede kletsers. Zoiets gebeurde ook eens bij RKC - Feyenoord als ik het me goed herinner.

Verder lees en hoor ik dat er bekers pis over en weer gegooid worden, wordt er met vuurwerk naar elkaar gegooid, worden bussen bekogeld, worden mensen thuis opgezocht, worden cafés waar supporters van de tegenstander zitten overhoop geslagen en weet ik veel wat nog meer. Sommige van die dingen in en/of rondom het stadion, sommige (ver) buiten het stadion. Reden waarom Ajax toen besloot om geen uitsupporters meer mee te nemen, was omdat die even De Kuip eigenhandig aan het slopen waren. Nee, het gaat tegenwoordig nergens meer over en ik snap die clubs/gemeentes ook wel.

Je moet er ook rekening mee houden dat er ook fatsoenlijke mensen naar het stadion gaan, dat kinderen gewoon normaal een wedstrijd willen bekijken en dat het op TV uitgezonden wordt. Dan vind ik het een beetje luguber als er bijvoorbeeld liedjes over Nouri gezongen geworden of dat er een pop van Vermeer opgehangen wordt. Die supporters lopen allemaal maar te klagen, maar als zij eens structureel laten zien dat ze zich kunnen gedragen, dan zouden er een stuk minder problemen zijn.

En ho, de ME treedt ook niet altijd even goed op inderdaad. Helemaal mee eens. Vind alleen dat supporters ook wel even naar zichzelf mogen kijken. Een echte/normale supporter gaat naar het stadion om zijn club te supporten en een leuke pot te zien, niet om om het minste geringste te gaan vechten, bekers met urine naar elkaar te gooien en/of weet ik veel wat. Ik weet dat dat voor een aardig zooitje mensen niet mogelijk is, maar dan moet je lekker oprotten ook. Stadionverbod en lekker op de bank kijken dan maar.

• Like 1

Voetbalhumor, die bekers pis.

Maar verder heb je gelijk inderdaad. Er vallen dan wel geen doden maar ze gedragen zich als een stel mafketels dus ik snap wel dat iedereen zoiets heeft van 'is het de moeite waard? nee'

Persoonlijk hoogtepuntje was dit overigens:

https://www.youtube.com/watch?v= PM30y5ZdDdI

5 minuten de ballen uit mn broek gelachen, waarna ik me toch ging beseffen dat het heel anders af had kunnen lopen als ie in een ander vak terecht kwam. En zélfs dat is eigenlijk iets wat niet helemaal klopt, want ook in dat ADO vak zaten gewoon 'normale' mensen.

Edited by Magikarp

2 uur geleden zei JanVertonghen:

Jammer dat je er niet op kon betten inderdaad. Dat was er namelijk een die zelfs bij mij niet fout kon gaan.

Ach, verder wel prima natuurlijk. Drie keer winnen in De Kuip in één seizoen is heel erg lekker. 

Dan had je nog steeds geld verloren waarschijnlijk.

8 uur geleden zei Kokkie:

O de wereld is weer te klein hoor want het gaat over MrMHB. Jij bent jij en ik ben ik. Klaar, opgelost. Slaaplekker.

FINALE. JONGENS. JUICHEN.

Kreeg je vroeger vaak klappen? Of nog steeds? Je komt altijd zo gefrustreerd over, misschien eens in therapie gaan en kijken welke diagnose op jou van toepassing is...

Komt bij dat het niet over mij ging, maar dat ben je blijkbaar alweer vergeten?

Edited by MrMHB