Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

KNVB Beker

Ilias.

Aanbevolen berichten

Het probleem van Vitesse is niet dat ze weinig supporters hebben, maar een veel te groot stadion.

En dat is relevant in deze kwestie, omdat? Feit is gewoon dat het aantal bezoekers of fans vrij klein is, en dat is een raar gezicht omdat ze relatief goed presteren. Een Arnhem kan echt wel het Gelredome vullen hoor. Het is geen dorp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dat is relevant in deze kwestie, omdat? Feit is gewoon dat het aantal bezoekers of fans vrij klein is, en dat is een raar gezicht omdat ze relatief goed presteren. Een Arnhem kan echt wel het Gelredome vullen hoor. Het is geen dorp.

Het aantal bezoekers is niet vrij klein. Het is bijvoorbeeld groter dan bij AZ of NEC. Het lijkt klein, omdat er door het te grote stadion veel lege plekken zijn.

Het aantal bezoekers is vergelijkbaar met Utrecht, volgens de cijfers die ik vond. Dat terwijl Utrecht een veel grotere stad is.

bewerkt door Hwb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan zou FC Den Bosch zo'n stadion ook moeten kunnen vullen.

Maar in Den Bosch is er bijna geen liefde voor de plaatselijke club. Van wat ik heb gezien zijn er veel inwoners voor NAC of PSV. Te groot stadion ben ik het niet mee eens, blijf erbij dat zij als stad het stadion kunnen vullen. Willem II zit hier bijna tegen haar capaciteit gemiddeld, bij belangrijke wedstrijden zoals playoffs geloof ik zelfs dat we de capaciteit van het Gelredome kunnen vullen. Is wel een grotere stad, maar de club leeft hier wat meer. De gemeente doet bijvoorbeeld ontzettend veel maatschappelijke activiteiten rondom de club of het stadion.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar in Den Bosch is er bijna geen liefde voor de plaatselijke club. Van wat ik heb gezien zijn er veel inwoners voor NAC of PSV. Te groot stadion ben ik het niet mee eens, blijf erbij dat zij als stad het stadion kunnen vullen. Willem II zit hier bijna tegen haar capaciteit gemiddeld, bij belangrijke wedstrijden zoals playoffs geloof ik zelfs dat we de capaciteit van het Gelredome kunnen vullen. Is wel een grotere stad, maar de club leeft hier wat meer. De gemeente doet bijvoorbeeld ontzettend veel maatschappelijke activiteiten rondom de club of het stadion.

Oh dat is nu wel een argument maar bij Vitesse niet? Kun je daar dan ook van zeggen toch? Heb je direct de discussie afgesloten met en voor jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prima besluit om de JC schaal te spelen in het stadion van de kampioen, maar verdeel de kaarten dan 50/50 zoals bij de beker. Vitesse krijgt 1200 kaarten :cab:

Belachelijk zeg.

Zou heel graag een nationaal voetbalstadion willen (zet het desnoods in Almere), zoals elk normaal land in de wereld. "Naar Wembley, de Heizel, Saint Denis, Hampden Park. Dat vind ik echt gigantisch mooi, ook al is er ook kritiek op een aantal van die stadions vooral mbt de sfeer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De vraag wie het gaat betalen lijkt me redelijk belangrijk. De KNVB kan en wil zoiets niet in zijn eentje ophoesten neem ik aan. Je zou er meerdere evenementen in moeten gaan houden om kosten te spreiden en meer inkomsten te genereren maar of daar nog een markt voor is.. Je hebt met de Arena en het Gelredome als stadions waar concerten gehouden worden bijvoorbeeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat heb ik niet gezegd? Ik zeg alleen dat iedereen zo'n stadion heeft en wij moeten dan gelijk zo'n idee afschieten. De hele wereld is gek, behalve wij.

Geef dan eens antwoord. Ik vraag me af wie dat dan gaat betalen en welke voordelen die partij dan van zou hebben. Lijkt me geen gekke vraag. Zou zelf niet weten waarom, buiten dat het 'leuk' is.

Misschien is het voor 'iedereen' ook niet rendabel, weet jij daar meer van?

bewerkt door Magikarp
Link naar opmerking
Deel via andere websites