Jump to content

KNVB Beker

Ilias.
 Share

Recommended Posts

Hopelijk doen ze het beter in de EL dan afgelopen seizoen toen ze er door Aberdeen uitgegooid werden ("Schotse competitie stelt niets voor")

FC Utrecht werd ook uitgeschakeld door Differdange. "Luxemburgse competitie stelt niks voor". En ze zijn nu verzekerd van 6 potjes hè.

Lekker avondje alcoholvrije troep drinken, veel plezier dan:P.

Verdiende overwinning van Groningen, had stiekem nog op een spectaculair slot gehoopt maar dat zat er natuurlijk niet in. Gefeliciteerd supporters hier(y).

2.6 miljoen euro startgeld en 360.000 per overwinning. Niet verkeerd!!

Vergeet de verschillende bijkomende kosten ook niet. Startgelden zijn nu wel hoger dan vroeger, maar ik weet dat bijv. Westerlo een paar jaar geleden verlies heeft gedaan aan z'n Europese campagne. Zeg niet dat dat bij Groningen ook gaat gebeuren, maar ik zeg het maar.

Vergeet de verschillende bijkomende kosten ook niet. Startgelden zijn nu wel hoger dan vroeger, maar ik weet dat bijv. Westerlo een paar jaar geleden verlies heeft gedaan aan z'n Europese campagne. Zeg niet dat dat bij Groningen ook gaat gebeuren, maar ik zeg het maar.

Was dat niet vooral door verbouwingen/aanpassingen die nodig waren aan het stadion om conform de regels van de UEFA te zijn? Stadions in NL zijn wel beter in orde ;c

Was dat niet vooral door verbouwingen/aanpassingen die nodig waren aan het stadion om conform de regels van de UEFA te zijn? Stadions in NL zijn wel beter in orde ;c

Oh ja, dat zou wel kunnen, dat herinner ik me niet meer ;c In ieder geval blijf ik er bij dat je de kosten niet mag onderschatten als je zo'n tripjes moet maken naar pakweg Wit-Rusland. Al blijft het natuurlijk een fantastische ervaring voor team en supporters hoor, daar niet van.

Er wordt nooit alcohol verkocht bij Europese wedstrijden.

Klopt, zwaar klote gewoon :cab: Wordt altijd maximaal veel meegesmokkeld bij zulke wedstrijden.

Gefeliciteerd Grunningers hier :huhu: Nog dik feestje gehad na de tijd?

Ik vind het eigenlijk alleen maar beter, want ik denk dat een Groningen veel beter voor de dag komt in een poulefase dan in een voorronde in de voorbereiding. Terwijl Feyenoord dan weer een veel grotere kans maakt om de poulefase te halen via voorrondes dan Groningen. Eind van de dag denk ik dat je meer Nederlandse clubs in de poulefase hebt en dat je dus voor de coëfficiënten ook meer puntjes bij elkaar sprokkelt.

Daarnaast is het bekertoernooi een stuk belangrijker om te winnen, in plaats van een of ander heel slap bonusje.

Was het nog steeds kansloos geweest als Feyenoord de beker had gewonnen?

Nja het ligt er in dit geval aan wie de beker wint :cab: Wint een Feyenoord, PSV of Ajax de beker.. Ja, dan is het voor het Nederlandse voetbal beter maar dat gebeurd ook niet veel de laatste jaren, dat 1 van die clubs de beker wint. PSV paar jaar geleden nog tegen Heracles?

Groningen zal wel aardig wat spelers kwijtraken en er mindere voor terug halen.

Ik vind het eigenlijk alleen maar beter, want ik denk dat een Groningen veel beter voor de dag komt in een poulefase dan in een voorronde in de voorbereiding. Terwijl Feyenoord dan weer een veel grotere kans maakt om de poulefase te halen via voorrondes dan Groningen. Eind van de dag denk ik dat je meer Nederlandse clubs in de poulefase hebt en dat je dus voor de coëfficiënten ook meer puntjes bij elkaar sprokkelt.

Ja zo kan je het ook bekijken inderdaad, dan is het positiever.

Nja het ligt er in dit geval aan wie de beker wint :cab: Wint een Feyenoord, PSV of Ajax de beker.. Ja, dan is het voor het Nederlandse voetbal beter maar dat gebeurd ook niet veel de laatste jaren, dat 1 van die clubs de beker wint. PSV paar jaar geleden nog tegen Heracles?

Groningen zal wel aardig wat spelers kwijtraken en er mindere voor terug halen.

Alleen Botteghin en Chery zal je bij verkoop echt gaan missen. Met wat geld kan misschien eindelijk weer een nieuwe Suarez of Berg gehaald worden. Laatste jaren is dat drama.