Geplaatst 12 augustus 201311 jr. Ik had eerder ook al zo'n topic maar die kan ik niet meer laden door de hoeveelheid yt vids die erinstaan en is een andere strekking. Geïnspireerd door Ilias wil ik graag albums aanraden, aangezien ik veel met muziek bezig ben is het aan mij om jullie occupied te houden. Ik zal vooral ondergewaardeerde albums op dit forum en redelijk onbekende albums gaan behandelen, maar ook classics die hier niet zo populair zijn. Laten we beginnen. 1. Can - Ege Bamyasi Wat een gekke hoes zal je denken, dat is het dan ook. Menig Turk krijgt nachtmerries als hij aan deze groenten denkt, maar ik denk aan geweldige muziek dan. Het 4e album van de Duitse krautrock band Can uit 1972. Can worden gezien als de originators van de krautrock. Krautrock is eigenlijk een soort mix van progressieve experimentele rock met jazz manier van instrumenten bespelen. Dit album is niet zo experimenteel als hun meest geprezen album Tago Mago, wat het een makkelijk opstapje maakt voor mensen die met Can willen beginnen. Als je jezelf als een muziekliefhebber beschouwt is dit een van de albums die je ooit gehoord moet hebben. Het album is geweldig ontvangen, Onder andere Stephen Malkmus van Pavement, Thurston Moore van Sonic Youth, Beck en zelfs Kanye West hebben inspiratie opgedaan vanuit dit album. Het Britse muziekblad Music Weekly noemt Can zelfs de beste Europese band ooit. De uitblinker op het album is wat mij betreft Jaki Liebezeit, de drummer. De drums worden in hele speciale ritmes afgespeeld en zijn erg infectieus. Ik vind het knap als je niet mee loopt te tikken op nummers als 'Pinch' en 'Vitamin C'. Ten slotte duurt dit album slechts een schamele 39 minuten. Een klassieker staat op je te wachten, ga het gauw luisteren zou ik zeggen.
Geplaatst 12 augustus 201311 jr. Auteur Ik had eerder ook al zo'n topic maar die kan ik niet meer laden door de hoeveelheid yt vids die erinstaan en is een andere strekking. Geïnspireerd door Ilias wil ik graag albums aanraden, aangezien ik veel met muziek bezig ben is het aan mij om jullie occupied te houden. Ik zal vooral ondergewaardeerde albums op dit forum en redelijk onbekende albums gaan behandelen, maar ook classics die hier niet zo populair zijn. Laten we beginnen. 1. Can - Ege Bamyasi Wat een gekke hoes zal je denken, dat is het dan ook. Menig Turk krijgt nachtmerries als hij aan deze groenten denkt, maar ik denk aan geweldige muziek dan. Het 4e album van de Duitse krautrock band Can uit 1972. Can worden gezien als de originators van de krautrock. Krautrock is eigenlijk een soort mix van progressieve experimentele rock met jazz manier van instrumenten bespelen. Dit album is niet zo experimenteel als hun meest geprezen album Tago Mago, wat het een makkelijk opstapje maakt voor mensen die met Can willen beginnen. Als je jezelf als een muziekliefhebber beschouwt is dit een van de albums die je ooit gehoord moet hebben. Het album is geweldig ontvangen, Onder andere Stephen Malkmus van Pavement, Thurston Moore van Sonic Youth, Beck en zelfs Kanye West hebben inspiratie opgedaan vanuit dit album. Het Britse muziekblad Music Weekly noemt Can zelfs de beste Europese band ooit. De uitblinker op het album is wat mij betreft Jaki Liebezeit, de drummer. De drums worden in hele speciale ritmes afgespeeld en zijn erg infectieus. Ik vind het knap als je niet mee loopt te tikken op nummers als 'Pinch' en 'Vitamin C'. Ten slotte duurt dit album slechts een schamele 39 minuten. Een klassieker staat op je te wachten, ga het gauw luisteren zou ik zeggen.
Geplaatst 13 augustus 201311 jr. Auteur Mooie reacties allemaal, ik ben blij dat jullie de moeite hebben genomen om een van de meest geprezen albums ooit te luisteren. :D Tijd voor nog een veelgeprezen album, dat maar betrekkelijk weinig love hier op het forum krijgt (no pun intended) 2. My Bloody Valentine - Loveless Dit album heeft de wereld veranderd. Een Iers kwartet dat lange tijd in Nederland heeft gezeten met een van de meesterwerkjes in de muziek. Dit album wordt gezien als begin van de shoegaze wat weer gezien wordt als de voorvader van heavy gitaareffecten, distortions etc. Ik kan dit album bijna niet beschrijven, zo goed is het. De invloeden die het op de muziek heeft gehad zijn ongekend en dus wederom is dit album een essentiële luisterervaring voor menig muziekliefhebber. Het is zeker een groeiplaat, de eerste keer dat je de nummers zal horen zal je je waarschijnlijk afvragen wat er in hemelsnaam allemaal gebeurt en of je koptelefoon/speakers niet kapot zijn. Dit is niet het geval, de riffs zijn prachtig en er wordt met veel achtergrond noise een soort droomwereld nagebootst. Ik kan op sommige nummers ook erg goed in slaap vallen, omdat het zo rustgevend is. De vrouwelijke vocalen zijn heerlijk dromerig en kunnen een inspiratie geweest zijn voor bijna elke dream-pop band. Ik durf te wedden dat iedereen wel een favoriete band heeft die inspiratie hebben opgedaan bij My Bloody Valentine. Dit is echt een geweldig album en als ik dit album opnieuw ga reraten kan het bijna niet anders dan dat ik 5 sterren uitdeel. Verder komen ze eind september ook nog in De Effenaar in Eindhoven, ik zou er graag heen willen, alleen heb ik geen zin om alleen te gaan, verder is het ook wel erg prijzig. Tip: Als je gaat, neem oordoppen mee, want soms kan de distortion oorverdovend zijn.
Geplaatst 13 augustus 201311 jr. Dit zijn wat mij betreft mooie topics en hoop er nog genoeg nieuwe muziek te vinden. Tot nu toe past het nog niet in mijn straatje, maar ik wacht af. Nu heb je iig een reactie. ;)
Geplaatst 13 augustus 201311 jr. Loveless is geweldig ja, vind het ook erg knap hoe m b v er op aansluit met al die jaren die er tussen zitten. Concert is al over drie weken, je mag best met mij mee.
Geplaatst 14 augustus 201311 jr. Auteur 3. Kyuss - Welcome to Sky Valley Wat een geweldige plaat is dit, de titels hebben bijna allemaal iets met ruimte en outerspace te maken. Dit album is dan ook buitenaards goed. Kyuss was de voorganger van Queens of the Stone Age en de eerste band van de levende legende Josh Homme. De vocalen bij Kyuss zijn echter verzorgd door John Garcia die een wat diepere stem heeft, maar hij kan er heel veel mee. Het album is erg divers, Space Cadet is puur op Spaanse gitaren gespeeld en voelt als een hobbelige autorit door de woestijn, terwijl al je maten met gitaren een liedje aan het spelen zijn in de achterbak. Kyuss is wat rustiger en wat donkerder dan Qotsa, iets ontoegankelijker ook, de nummers zijn minder catchy, maar je kan er nog steeds erg hard van genieten. Dit is een van mijn favoriete albums ooit gemaakt, Kyuss wordt gezien als de allereerste stonerband, deze band heeft tegelijkertijd een aantal genres direct geïnspireerd. Ik zou zeggen, waag een keer een tripje in het ruimteschip van Kyuss, dat over de woestijnen heensuist.
Geplaatst 19 augustus 201311 jr. Auteur 4. Thundercat - Apocalypse Kwam dit album toevallig vandaag tegen in de recordstore. Stond bovenop de schappen en wat mij betreft volledig terecht. Een van de beste albums die ik dit jaar gehoord heb. Thundercat is een virtuoso op de basgitaar en kan allerlei verschillende genres spelen. Hij speelt mee bij een Thrash-metal band waar ik zelf niet zoveel interesse in heb, maar ook solo begint hij aan de weg te timmeren. Onder contract bij het label van Flying Lotus, dan kan je dus veel vrijheid, experimentele en authentieke muziek verwachten. Dat is dan ook precies wat je op deze schijf vindt. Het genre is wat moeilijk aan te duiden. Wikipedia zegt Nu-Jazz, maar ook R&B/Neo-Soul en Funk zouden voldoen. Het belangrijkste is in elk geval dat het erg fijne, relaxte en toch hele gevoelige muziek is. Mijn favoriete nummer is 'Oh Sheit It's X', een erg funky nummertje over het gebruik van XTC. De teksten hebben lading, het basgitaarspel is geweldig en alles klinkt heel groovy en funky. Zeer fijn album, we gaan nog veel van deze man horen, dus jump on the bandwagon!
Geplaatst 8 september 201311 jr. Auteur 5. Modest Mouse - The Moon & Antarctica Modest Mouse is een hele unieke band in het Indie-genre. Hun nummers variëren van akoestische riedeltjes tot echte knallers in het post-punk genre. Een ding is zeker: de muziek die ze maken is altijd op een zeer hoog niveau. Ik heb altijd moeite om bij de Modest Mouse platen te onthouden hoe elk nummer heet, dit komt omdat elk nummer solide is, maar dat het toch allemaal heel smooth in elkaar overloopt. Het is een van de wat diepere Modest Mouse album met diepere teksten. Echter heb je de eerste paar keren dat je het album luistert nog niet de tijd om echt na te denken over de teksten, omdat er zoveel gebeurt. Kortom, een aanrader voor iedereen en een muziekessential voor eenieder die zich een muziekliefhebber noemt.
Geplaatst 8 september 201311 jr. The Lonesome Crowded West > alles van Modest Mouse :p Maar goed, dit was ook best een leuke plaat.