Jump to content
Sign in to follow this  
steijns

Resultaten Topic #2

Recommended Posts

Toch begonnen met Orica en gelukkig meteen twee doelstellingen gehaald. 1e in Australisch Kampioenschap en TdU. Het spande er nog om in de TdU, maar gelukkig tijd goed gemaakt in de voorlaatste etappe.

sh1y.png

5hnb.png

Nog een maandje wachten en je krijgt 15 berichten dat je renners ontevreden zijn met hun programma. Desondanks succes.

Is mij ook opgevallen bij Astana. Weinig aan de hand, renners rijden lekker hun rondjes. Krijg ik ook van die rare berichten. Ik gekeken, zijn alle renners gewoon tevreden.

net het peloton verrast in Oman op het laatste bergje op 5 km van de streep. daar ging ik met Horner. op de meet had hij nog een wiel of 3 over op Goss. had al op 20 km weggereden met Horner op het eerste bergje (beschermd door Popovitsj) en toen we dus ingelopen waren op 6 km van de streep, ging ik meteen weer (zonder bescherming) op het volgende (en meteen laatste) bergje. Horner staat nu 2e in Oman op 18 seconden van leider Goss. Nizzolo was 5e geworden in de eerste rit.

Ik bak helemaal niks van die ploegentijdritten :cab: Zelfs met BMC klaar gespeeld om laatste te worden.

Hangt er vanaf hoelang een ploegentijdrit is. Als die langer dan 20 km is, is het wel te doen. Korte tijdritten lukt het mij ook nooit, heb het gevoel dat het een soort bug is. Zelfs als je bij een 10 km tijdrit met je beste renner 99 op kop gaat word je nog laatste.

Hangt er vanaf hoelang een ploegentijdrit is. Als die langer dan 20 km is, is het wel te doen. Korte tijdritten lukt het mij ook nooit, heb het gevoel dat het een soort bug is. Zelfs als je bij een 10 km tijdrit met je beste renner 99 op kop gaat word je nog laatste.

wat doe je dan bij lange TTT's?

Hangt er een beetje vanaf hoe je team is opgebouwd. Verdeel mijn team meestal in een paar groepen. Beste tijdrijders zet ik op 80-90 en dan 15 sec, de middelmatige op 85-90 en dan 8-10 sec en mijn mindere mannen 90-99 op 5 sec. En dan een beetje proberen (gaan de balkjes langzaam kracht omhoog), zorgen dat je je minste tijdrijders kapot rijdt en de laatste 10-15 km alleen je beste mannen (5 man) overhoud en die moeten dan nog wat over hebben. De laatste drie km laat ik altijd mijn beste tijdrijder vol doortrekken, alleen moet je er dan op letten dat je de rest niet kwijt raakt.

Maar gewoon een beetje met de percentages spelen.

Pffff, wat een spanning in mijn Tour :cab

Samen met Contador was Samuel Sanchez om en om de gele trui aan het dragen. Ik verloor met Sanchez een minuut op d'Alpe Duez, maar pakte anderhalve minuut in een goed getimede jump in de etappe erna. Daarna nog een paar seconden bonificatie in een massasprint gepakt en daardoor met 1.52 voorsprong de eennalaatste etappe in, een mega lange tijdrit. Ik simuleer die altijd, ik haat die dingen. Maar ja, ik heb nog nooit de tour gewonnen met PCM, dus het moest maar. Contador is iets beter in tijdrijden, maar ik had twee ploeggenoten die evengoed zijn als Sanchez en kon dus een beetje uitkienen welke snelheid hij moest rijden zonder dood te gaan.

Dit was de einduitslag van de tijdrit:

rk1vmd.png

Ik ga eindelijk de Tour winnen, hehehe

Nice :) Chavanel gaat ook lekker

Ja, die pakte in een gesimuleerde vlakke etappe 3 minuten en daarmee het geel. Maar die kwam duidelijk te kort in de bergen, net als Trofimov, die van 3 naar 6 viel op d'Alpe Duez.

Ik reed gisteren de proloog van Parijs Nice, en verloor met Rolland meer dan 1minuut, op 3km :mrgy:

Pas op voor crash tijdens laatste rit....;c

Serieus, er ging in Parijs in de allerlaatste bocht nog een sprinter onderuit :cab: Sanchez reed er pal achter, maar ging er doorheen, hahaha

Heb het idd wel eens meegemaakt dat ik in de bollen onderuit ging en de finish niet haalde in Parijs :cab: Mooie prestatie met Sanchez ;)

Serieus, er ging in Parijs in de allerlaatste bocht nog een sprinter onderuit :cab: Sanchez reed er pal achter, maar ging er doorheen, hahaha

Voordeel van versies voor 2011. Gefeliciteerd;)

Ploeggenoot van Contador?

Ploeggenoot van Contador?

Geen idee, haha.

Ik heb Sanchez, Asterloza,nog twee dure gozers en veel onnodige renners weg laten gaan/ontslagen en met het vrijgekomen salaris Freire, Contador en de enige niet-Spanjaard Cancellara erbij gehaald. Ik heb nu nog maar 20 renners over, maar óf ze zijn beregoed, of ze hebben potentie. Met Freire alle etappes in Australie gewonnen + GP van Marseille, Cancellara heeft 3 kasseikoersen gewonnen en Contador is mijn kopman bij Parijs - Nice (doelstelling: winnen).

Ik scout keurig in Baskenland en probeer alleen Spanjaarden te halen, maar in PCM2008 kunnen renners die 1 januari zonder team zitten, pas in juli worden aangetrokken. Dus ik heb Cancellara eind december maar gehaald, anders mis je die in het spel en da's zonde.

Is het normaal als je op een vlakke etappe op zo'n 8 km van de finish weg kan rijden van het peloton met bolletje 95-99 met vier andere renners van jouw team in je wiel en dit ook gewoon vol kan houden tot de finish, ondanks dat je balkjes leeg zijn... De vijf renners hadden een halve minuut voorsprong en de sprintknop was niet nodig om 1-2-3-4-5 te worden...