Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[Tournament] Beste MC

Sick Blik

Aanbevolen berichten

Backpacker? Wat? Jij weet niet wat ik luister dus bespaar me deze onzin.

Alsjeblieft schei uit man. Wat luister jij dan zoal? Voor zover ik weet luister je alleen Kanye, Jay-Z en Kendrick. Fuck Tyga, praten we niet over. Tonedeff was toevallig mijn inzending, en dan stem ik daar ook op. Ik heb vorig jaar zomer alles van Kendrick geluisterd, maar kan het gewoon echt niet verder luisteren, voor de rest is Kendrick tof. Dat jij zo fanboy bent en dat je acuut in verdediging gaat ok, prima voor je.

Dit heb ik afgelopen jaar geluisterd, en niet 1 a 2 keer maar meer dan 30 keer: Kendrick Lamar, Jay-Z, Kanye, Nas, Wale, The Roots, A$AP Rocky, Rozay, Absoul, J. Cole, Biggie, Ryan Leslie, Eminem, ScHoolboy Q, Tyler, Trinidad James, 50 cent, Drake, Lil Wayne, Tyga, 2 pac, the Game, KiD CuDi, Meek Mill, Pusha T, Dr. Dre, Wu Tang, Childish Gambino, Hopsin, Lupe Fiasco, Talib Kweli, Cheef Keef, Dom Kennedy, Common, Ghostface Killah, Wiz Khalifa, Pharoahe Monch, Method Man, Raekwon, Curren$y, Young Jeezy, Joey Bada$$, Snoop Dogg, Outkast, Ice Cube, Black Milk, Cypress Hill,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 555
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Grappig dat die discussie van oud vs nieuw nooit echt weg gaat hier.

Laat ik dit erover zeggen, ik heb het idee dat vroeger het gemiddelde hoger lag. Alles was wel acceptabel en het merendeel was erg goed. Tegenwoordig zit er wat meer bagger tussen. Maar ook tegenwoordig zijn er echt nog wel gems te vinden.

En over wat een goeie MC maakt...

Content, niemand luistert naar je als je niks boeiends te zeggen hebt. Ik denk dat hier ook voor een deel de 'generatiekloof' te verklaren valt. Verschillende leeftijden vinden verschillende dingen boeiend. Ook hebben de 'grote' rappers het tegenwoordig te makkelijk. Kunst is vaak beter als de artiest het moeilijk heeft. En dan bedoel ik niet de kleuze voor de kleur van het interieur in je Phantom. By the time you can afford it, the car ain't important.

Orignaliteit in woordkeuze, manier van dingen zeggen die al vaker gezegd zijn. Virtuositeit van rhyming en rijmschema's

Dit is voor mij denk ik het belangrijkste.

Flow, zeg je je teksten gewoon of zit er een ritme in , weet je het goed af te wisselen. Blijf je strak op de beat. Of kun je zelfs 'tussen' de drums door rappen.

Treffend voorbeeld zijn die freestyles van Biggie en Mac Miller. Wat was dat slecht btw.

Weet je het publiek goed te bespelen en te betrekken. Dit is de oorsprong van de MC, het publiek betrekken bij wat de DJ doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk maar wie in dit topic op Tonedeff heeft gestemd. Voor de rest kan ik niet naar Kendrick luisteren. Ik heb alleen Swimming Pools van hem, de rest vind ik gewoon niet tof. Kan toch? Of is dat ook ":-D"?

Edit: Oh nee wacht heb alles van hem, maar luister er nooit naar. Vind het gewoon niet, heb 't een kans gegeven. Anders niet gedownload.

Jij maakt je even COMPLEET BELACHELIJK. Hoe kan je nu een deftig oordeel over iemand vellen als je alleen zijn meest belachelijke en slechte schijf luistert?

Ik luister naar vanalles en nog wat, ook Kendrick zijn muziek ken ik. En flow heeft hij zeker en vast wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

The votes are in:

Redman - Gift of Gab 11-5

Eminem - KRS-One 7-8

Jeru the Damaja - Edan 13-0

Tonedeff - Kendrick Lamar 9-7

Mike G - Slug 2-13

Krayzie Bone - Tech N9ne 10-4

Ill Bill - Craig G 8-5

Slick Rick - Viro the Virus 10-4

Wat een sensatie al, 2 favorieten voor de eindoverwinning mogen meteen afscheid nemen van de battlegrounds, het leven is hard en dit is het bewijs.

Ronde 1: 2/8:

Torae - Danny Brown'

[YOUTUBE]wXMqd3UHh8E[/YOUTUBE] [YOUTUBE]L_Rn7UvP0yo[/YOUTUBE]

DMX - Killah Priest

[YOUTUBE]ThlhSnRk21E[/YOUTUBE] [YOUTUBE]J-z9eHVEVIk[/YOUTUBE]

Percee P - Skyzoo

[YOUTUBE]ammzSxTPzpo[/YOUTUBE] [YOUTUBE]QHuIfMSM4f8[/YOUTUBE]

Busta Rhymes - Asher Roth

[YOUTUBE]eHHT7dTmw8U[/YOUTUBE] [YOUTUBE]TtK9CXqEUGY[/YOUTUBE]

Asher Roth is 2e vid vanaf 2:26

Ras Kass - Tyler, The Creator

[YOUTUBE]IipVkh2P3-o[/YOUTUBE] [YOUTUBE]w9_0s-54Zf4[/YOUTUBE]

Fabolous - Del the Funkee Homosapien

[YOUTUBE]zyz1oAHY-_g[/YOUTUBE] [YOUTUBE]Q7_jbluF0qo[/YOUTUBE]

Scarface - Notorious B.I.G.

[YOUTUBE]KutXyPEEbQs[/YOUTUBE] [YOUTUBE]ZYb_8MM1tGQ[/YOUTUBE]

Scarface 1e vid verse 1 en 3.

Method Man - 2Pac

[YOUTUBE]kZlhbx3yGkQ[/YOUTUBE] [YOUTUBE]Ry5gxne5t5Y[/YOUTUBE]

Gelieve je stemmen te beargumenteren, zo krijgen we wat discussie. :)

bewerkt door The Kerfts
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan je niet beter gewoon een schijf van Killah Priest zelf nemen? ;c

En wie waren die 2 favo's dan? Zie er maar eentje uit hoor

Volgens sommigen Kendrick ook, verder vind ik B.I.B.L.E. echt een van de hardste tracks ooit gemaakt dus daarom. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Torae - Danny Brown'

DMX - Killah Priest

Percee P - Skyzoo

Method Man - 2Pac

Argumenten komen later..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Torae - Danny Brown

Danny Brown is echt uniek, hele aparte stijl en flow, but he makes it work.

DMX - Killah Priest

DMX vond ik vroeger wel vet, maar dat is niks bijzonders. Killah Priest is een koning.

Percee P - Skyzoo

Strijdt wat mij betreft met Pharoahe Monch voor de titel van beste flower alltime, het maakt geen reet uit over welke beat Percee P rapt, met zo'n geweldige flow en het gebruik van zoveel multi's klinkt alles goed.

Busta op basis van begin jaren 90.

Tyler is niet supertechnisch, maar heeft zo'n unieke stijl, verder is zijn subject matter echt geniaal, heeft met Wolf ook bewezen dynamisch te zijn, hij is nog humoristisch ook.

Pfoe lastige hoor, nee, gewoon niet.

Biggie is echt overrated as hell.

Method Man - 2Pac

2Pac ook al gigantisch overrated en Meth is nog een god ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Torae - Danny Brown'

DMX - Killah Priest DMX altijd tof gevonden vanwege Slippin'. Maar Killah Priest klinkt wel lekker.

Percee P - Skyzoo

Method Man - 2Pac

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Torae - Danny Brown'

Een lastige, want vind beiden echt vet. Maar vanwege zijn unieke stijl ga ik toch voor Danny, en omdat hij het allicht toch moet afleggen tegen Torae.

DMX - Killah Priest

Rapper met inhoud, itt die hondenbeul

Percee P - Skyzoo

Zijn rauwere stijl en flow liggen mij gewoon beter, qua inhoud ook een verschil in mijn ogen

Heeft een hoop goede platen, vooral in het iets verdere verleden dan. En die andere is mij nog te groen achter zijn oren

Deze man is keeeeeiharrrrd. Tyler mag terug naar school. Ja hij is gek, maar dat maakt hem nog geen goede rapper.

Gewoon al vanwege het Deltron 3030 album

G Code heeft een zware emotionele waarde voor mij, daarom alleen al deze keuze.

Method Man - 2Pac

Omdat Method Man een Wu Tang lid is, al jaren meedraait en een geniale flow heeft. Tevens is 2pac de meest overroepen rapper aller tijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Torae - Danny Brown'

Poeh moeilijke dit. Coinflip voor Torae.

DMX - Killah Priest

DMX zelf genomineerd omdat hij toch in zo'n lijstje hoort, maar Killah Priest duidelijk beter.

Percee P - Skyzoo

Ik stem voor de (zware) underdog. Percee wint em toch wel en ik ben wel fan van Skyz

Ja, die man spit de Bijbel in 30 seconden ofzo :cab: DIe oude platen zijn echt zwaar baas, terwijl ik Asher Roth nu ook niet weer zoooo goed vind

Tyler is een fucking baas, zeker met Wolf heeft hij me weggeblazen na het mindere Goblin. Tyler moet het natuurlijk wel vooral hebben van zijn persoonlijkheid, rappen hoort eigenlijk gewoon bij zijn figuur en is niet echt zijn hoofddoel. Dit gezegd zijnde is Ras Kass puur als MC zijnde wel beter.

Zijn concurrent staat niet eens op de foto, makkelijk deze.

Scarface is wel goed, maarja Biggie fucking Smalls (h)

Method Man - 2Pac

2Pac is natuurlijk lang niet slecht, maar wel overrated as hell. En Method heeft die Wu Tang stijl dus keuze snel gemaakt

bewerkt door Scifo
argumentatie toegevoegd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Torae - Danny Brown'

DMX - Killah Priest

Percee P - Skyzoo

Method Man - 2Pac

Alles even geluisterd wat ik niet kende dus is vooral gebaseerd op de filmpjes die hierboven staan (d)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Torae - Danny Brown'

Vind het beide niets, maar deze boy heeft gatare kapsel

DMX - Killah Priest

vind killah vetter

Percee P - Skyzoo

Ook niet zoveel over te zeggen

Asher Roth is skeer, daarbij Slum Village - What it's all about

Kan live wel wat nice neerzetten