Jump to content

Roda JC Kerkrade

steijns
 Share

Recommended Posts

Roda JC bereikt mondeling akkoord met Korotaev

Gepubliceerd: dinsdag 19 mei 2020 om 15:22

Roda JC en Aleksei Korotaev zijn van elkaar verlost. Volgens de Limburger hebben de partijen dinsdag een mondeling akkoord bereikt over het vertrek van de Zwitserse Rus als aandeelhouder.

Korotaev levert volgens de regiokrant zijn twintig procent van de aandelen in. Roda JC en de investeerder moeten nu naar de notaris om de breuk officieel te maken. Dat proces moet via een videoverbinding geregeld worden, omdat Korotaev Dubai niet kan verlaten vanwege een juridische kwestie. Nu de aandeelhouder de deur uit is, kan Roda JC werken aan het nieuwe plan waarin beursmiljonair Roger Hodenius, ondernemer Stijn Koster en beleggingsmaatschappij Mercurius een rol spelen.

Korotaev werd in 2018 aandeelhouder bij Roda JC en plande een overname van de club, maar raakte al snel verzeild in een juridisch conflict in Dubai en kon zijn financiële verplichtingen niet meer nakomen. Het is onduidelijk of Roda JC nog geld gaat zien van Korotaev.

Hier had echt een documentaire van gemaakt moeten worden. Dat verhaal op VI Pro belooft in principe wel wat met de nieuwe mensen daar, al is het maar dat veel slechter niet kan (ofjah failliet gaan is nog erger natuurlijk). 

Al denk ik soms wel eens van laat de boel maar klappen en begin zonder schulden met een schone lei onderaan. 

Edited by Sophomore

Geen fan van Roda, maar ik heb liever dat ze er zijn dan dat ze zouden wegvallen. Na tien jaren geplaag door Roda-supporters omdat Fortuna het zo slecht deed, is het wel fijn als ik de komende jaren dat privilege mag hebben vanwege de prestaties van Roda. Dat kan natuurlijk niet als ze failliet gaan. Dat zou het einde betekenen van die rivaliteit en da's jammer.

• 3 weeks later...
3 minuten geleden zei NicoHaak:

Denk dat dat wisselen toen minder erg was dan dat hij hele dagen tegen Frenkie aan het schreeuwen was en hem niet opstelde :D

Ging toen toch over Veerman waar het publiek massaal om schreeuwde altijd ten koste van Reza?

Het ging er vooral om dat de basiself altijd vast stond en de wisselspelers pas na dik een uur eens een keer werden gebracht. En dan steeds dezelfde spelers.

Veerman voor Reza was inderdaad wel een dingetje, maar dan omdat hij ze nooit samen liet spelen. 2-0 achter tegen Fortuna? Reza in minuut 71 eruit voor Veerman. Want stel je voor dat we met twee spitsen gaan spelen en 3-0 achter komen...

• 2 weeks later...
  • 1 month later...
12 uur geleden zei NicoHaak:

Wie gaat de vaste keeper worden? Ik vraag dit voor een vriend (scorito).

Hoop Novakovic, want die wil ik wel als keeper selecteren.

Novakovic is vertrokken, ergens naar Servië. Hoekstra zou eerste keeper worden, maar die is geblesseerd geraakt. De reservekeeper is een oud-leerling van me, Loek Hamers. Daarnaast heeft Roda een transfervrije keeper aangetrokken, afkomstig van Jong PSV; Youri Roulaux. Geen idee wie voorlopig eerste keeper wordt, maar Novakovic zeker niet.