Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Roda JC Kerkrade

steijns

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden zei Pino:

Ik doelde ook meer op het goed praten van de actie van de supporters door Del la Vega er op die manier uit te zetten.

Dat is niet goed, maar het is wel (deels) begrijpelijk. Die supporters zien hem als een bedreiging en willen er iets aan doen. De wijze waarop is niet goed, maar het achterliggende sentiment kan ik prima begrijpen en waarderen. Roda rekent op datzelfde sentiment bij Stijn Koster en eerder bij Frits Schrouff om vooruit te komen. Deze mannen uiten hun bezorgdheid door de beurs te trekken en zo te helpen, de supporters hebben hun bezorgdheid en voor mijn gevoel onmacht ook geuit, alleen op een manier die niet okay is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Magikarp:

Wel lastig om er dan een balans in te vinden denk ik. Het zijn net kinderen. Geef één of twee keer toe, en de volgende keer dat je de grens trekt en niet naar ze luistert gaan ze op steeds gekkere manieren aandacht vragen en hun zin forceren. Grenzen vanaf het begin aangeven, maar dat is hier dus volledig misgegaan. Die zijn er nu van overtuigd dat ze wat te vertellen hebben, en dat is dodelijk voor een gezonde bedrijfsvoering.

Overigens ken ik Stijn Koster niet, maar:

Scenario a: Hij heeft niks met die groep in deze zaak te maken, dus hij zal dat gedrag ook wel afkeuren en niet weglopen wanneer Roda (of iemand) ingrijpt tegen deze gasten.

Scenario b: Hij heeft wel met die groep te maken. In dat geval moet je dat als Roda niet eens willen en lekker de stekker eruit trekken.

Helemaal eens. Het is een precaire balans in dit soort situaties. Wanneer luister je wel, wanneer houd je de poot stijf. Al heb ik gezien de steeds verder escalerende situatie wel het idee dat de supporters in dezen een valide punt hebben, hetgeen ze ronduit verkeerd naar buiten brengen zo.

Qua Koster...

https://www.1limburg.nl/potentiele-roda-redder-vergaarde-vermogen-game-industrie

https://www.1limburg.nl/multimiljonair-wil-roda-jc-redden-maar-niet-alleen

https://www.quotenet.nl/sport/amp29315048/geen-game-over-voor-roda-jc-dankzij-internetmiljonair-stijn-koster/

Klinkt zo als een redelijke man, deels met een clubhart maar ook een zakenman.

Mijn punt was vooral dat het afschrijven van de supporters als factor van belang door welke club dan ook niet terecht is. In deze casus hoopt de club zelfs op een vermogende supporter die de beurs trekt uit liefde voor zijn club.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal mee eens hoor. 

In dat artikel van VI wat ik hierboven postte, denken ze dat Del la Vega dit zelf heeft uitgelokt:

Citaat

Binnen Roda JC leeft het sterke vermoeden dat Garcia de la Vega het incident van vrijdag aanwendt om er zelf zijn voordeel mee te doen. De Mexicaan had zelf supporters uitgenodigd voor een gesprek in de rust van de thuiswedstrijd tegen De Graafschap, maar zag op het laatste moment af van de ontmoeting. Hij had kunnen weten dat de gemoederen daarmee nog verder verhit zouden raken.

Het kantoorpersoneel van Roda JC heeft zich vandaag ziek gemeld. De werknemers doen dit uit onvrede over de komst van Mauricio Garcia de la Vega. 

De aanhang van Roda zette de beoogde nieuwe eigenaar afgelopen vrijdag het stadion uit.

Bovendien hadden burgemeester en politie in Kerkrade, evenals veiligheidsmensen van Roda JC, hem vooraf al aangeraden weg te blijven bij de wedstrijd. Dat de aspirant-eigenaar die waarschuwing in de wind sloeg, voedt de interne verdenking dat hij uit was op een escalatie. En op een manier om te kunnen vertrekken met een schadeclaim. Hij zou een bedrag van 250 duizend euro eisen van Roda in ruil voor zijn vertrek, al heeft Roda die eis formeel nog niet ontvangen. Onduidelijk is ook waar het bedrag op gebaseerd zou moeten zijn.

bewerkt door Pino
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Nom de Guerre:

Qua Koster...

https://www.1limburg.nl/potentiele-roda-redder-vergaarde-vermogen-game-industrie

https://www.1limburg.nl/multimiljonair-wil-roda-jc-redden-maar-niet-alleen

https://www.quotenet.nl/sport/amp29315048/geen-game-over-voor-roda-jc-dankzij-internetmiljonair-stijn-koster/

Klinkt zo als een redelijke man, deels met een clubhart maar ook een zakenman.

Mijn punt was vooral dat het afschrijven van de supporters als factor van belang door welke club dan ook niet terecht is. In deze casus hoopt de club zelfs op een vermogende supporter die de beurs trekt uit liefde voor zijn club.

Ja dit lijkt een betere investeerder, hij schijnt al eerder te hebben willen investeren, maar toen koos Roda voor Del la Vega :moop:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is Roda dag vandaag:

Citaat

'Chelsea overweegt Ugbo terug naar Londen te halen'

Chelsea overweegt om Iké Ugbo terug naar Londen te halen. De Engelse grootmacht heeft er lucht van gekregen dat Roda het geld dat de Londense club maandelijks overmaakt, gebruikt voor financiële tekorten.

Dat meldt het Engelse Express.

Sterkhouder
Ugbo maakte afgelopen zomer de overstap van Stamford Bridge naar het Parkstad Limburg Stadion. De 21-jarige Engelsman is op schot in Kerkrade. Tot dusver was hij vier keer trefzeker in zeven duels voor de noodlijdende club.

Salaris
De 21-jarige Engelsman verdient een veelvoud van zijn teamgenoten bij Roda. Chelsea, zijn eigenlijke werkgever, maakt daarom iedere maand 43.000 euro over naar Kerkrade. Dat geld was bedoeld om de aanvaller van te betalen. De NRC meldde maandag dat Roda dit geld voor andere doeleinden gebruikt.

Geen salaris
Volgens de krant kan Roda JC de salarissen van spelers niet langer betalen. Daarom is besloten het 'Ugbo-potje' te gebruiken om andere spelers te betalen. Zo zou slechts één iemand ontevreden zijn, in plaats van een grote groep spelers.

Onderzoek
De Londense grootmacht heeft deze signalen nu ook opgevangen en is een onderzoek gestart, zo meldt de Engelse krant. Mogelijk overweegt Chelsea om de speler terug te halen.

Problemen
De Kerkraadse club verkeert in financiële problemen. Mauricio Garcia de la Vega, de beoogde nieuwe eigenaar, is vrijdag door de aanhang van de Koempelclub uit het stadion gezet. Ook het kantoorpersoneel is klaar met de Mexicaan. Ze hebben maandag het werk neergelegd. De club wil dat de in opspraak geraakte geldschieter vertrekt.

Complot
De Mexicaan zelf denkt daar anders over. Hij wil de Kerkraadse club graag trouw blijven. De la Vega heeft een advocaat in de arm genomen en laat onderzoeken of de acties tegen hem een complot zijn.

bewerkt door Pino
Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Ik hoop niet dat Roda een Veendam/Haarlem gaat doen... 

Je bedoelt als in failliet gaan?

Lijkt me niet, aangezien er toch echt investeerders klaar staan. Er moet gewoon een capabel bestuur komen, daar zijn wel al 15 jaar naar op zoek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Pino:

Je bedoelt als in failliet gaan?

Lijkt me niet, aangezien er toch echt investeerders klaar staan. Er moet gewoon een capabel bestuur komen, daar zijn wel al 15 jaar naar op zoek.

Yep. Ze moeten voor het eind van de maand oktober een sluitende begroting hebben ingediend, inclusief bankgaranties. Een van de sancties kan het intrekken van de licentie zijn. Ik hoop voor de club dat het niet zover komt. Rivaliteit is minder leuk zonder rivaal, zelfs als die rivaal uit Kerkrade komt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Nom de Guerre:

Yep. Ze moeten voor het eind van de maand oktober een sluitende begroting hebben ingediend, inclusief bankgaranties. Een van de sancties kan het intrekken van de licentie zijn. Ik hoop voor de club dat het niet zover komt. Rivaliteit is minder leuk zonder rivaal, zelfs als die rivaal uit Kerkrade komt. 

Ik denk dat dat toch wel moet lukken. Wellicht krijgen ze uitstel vanwege al die perikelen. De KNVB laat een club als Roda natuurlijk niet zomaar failliet gaan.

Overigens houdt onze Mexicaanse vriend momenteel een persconferentie, benieuwd wat hij te zeggen heeft.

Afbeelding

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De KNVB is al jaren bezig dat er te veel clubs in Zuid-Limburg spelen... Ze hebben Fortuna diverse keren de nek om willen draaien, waaronder het afnemen van de licentie, hetgeen later door de rechter is teruggedraaid. Misschien wordt Roda nu het kind van de rekening. Als de KNVB een kleine(re) club kan naaien, dan doen ze dat eigenlijk altijd wel. Ze hebben in Zeist nog niet helemaal door dat er zonder clubs (en dat gaat verder dan het linkerrijtje van de Eredivisie) geen bond nodig is. Alors, succes de komende maand. Dat jullie het mogen overleven (en daarna nog heel lang mogen herstellen in de knusse KKD).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Hwb:

Schijnt dat De la Vega wel op wil stappen, maar dat kost dan €250.000. Wil natuurlijk niemand, maar misschien is het uiteindelijk wel de goedkoopste optie. Dus wordt het overwogen.

Nee dat wordt helemaal niet overwogen. Hij heeft namelijk geen poot om op te staan om geld te eisen. 

@komodo25ik heb de hele situatie intens gevolgd en ook mensen die dichtbij Roda staan gesproken. Het was echt de bedoeling om het gesprek aan te gaan, maar toen onze Mexicaanse vriend dat op het laatste moment afzegde is deze heisa ontstaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei Nom de Guerre:

De KNVB is al jaren bezig dat er te veel clubs in Zuid-Limburg spelen... Ze hebben Fortuna diverse keren de nek om willen draaien, waaronder het afnemen van de licentie, hetgeen later door de rechter is teruggedraaid. Misschien wordt Roda nu het kind van de rekening. Als de KNVB een kleine(re) club kan naaien, dan doen ze dat eigenlijk altijd wel. Ze hebben in Zeist nog niet helemaal door dat er zonder clubs (en dat gaat verder dan het linkerrijtje van de Eredivisie) geen bond nodig is. Alors, succes de komende maand. Dat jullie het mogen overleven (en daarna nog heel lang mogen herstellen in de knusse KKD).

Waarom zou de KNVB dit willen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Nom de Guerre:

3 profclubs binnen een straal van 30 kilometer, in een relatief dunbevolkt deel van het land.

Dat is geen antwoord op de vraag. Wat heeft de KNVB eraan om energie te steken in het kapotmaken van een club? Wat jij zegt is enkel een reden waarom clubs in die regio misschien niet levensvatbaar zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

48 minuten geleden zei PJHoutman:

Dat is geen antwoord op de vraag. Wat heeft de KNVB eraan om energie te steken in het kapotmaken van een club? Wat jij zegt is enkel een reden waarom clubs in die regio misschien niet levensvatbaar zijn.

Dat is wat de KNVB destijds aangaf als reden waarom ze achter FC Limburg stonden. Ik kan er niet meer van maken. De KNVB probeerde al jaren het aantal profclubs te verminderen, wat uiteindelijk ook gelukt is. FC Limburg zou in één klap twee clubs minder betekenen en een mogelijk Racing Genk scenario.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Dat is wat de KNVB destijds aangaf als reden waarom ze achter FC Limburg stonden. Ik kan er niet meer van maken. De KNVB probeerde al jaren het aantal profclubs te verminderen, wat uiteindelijk ook gelukt is. FC Limburg zou in één klap twee clubs minder betekenen en een mogelijk Racing Genk scenario.

Nou én? Als je nu ziet dat Fortuna en Roda de laatste jaren tegen een faillisement aanzitten, dan heeft de KNVB toch gelijk met het steunen van een fusie?

Minder profclubs? Volgens mij is vrij recent de amateurtop op de schop gegooid met als doel een vloeiendere transitie tussen amateur en prof, waardoor er juist een gelijk aantal (semi-)profclubs kan blijven mocht er een club Haarlem, Veendam, RBC of AGOVV achterna gaan. 

Dat je niet wil fuseren moet je zelf weten hoor, is emotie en moet je vooral aan vasthouden, maar doen alsof dit een of andere samenzwering binnen de KNVB is, is absurd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och, het is een lokaal Calimero trekje. Nom zegt zelf al dat er drie profclubs op een postzegel spelen, maar die postzegel heeft Belgisch, Duits en Nederlandse wortels. De kans op een fusie is 0, de kans dat er één omvalt dus veel groter. En dat is dan ook de wens wel hier, liever dood dan samen met één of twee anderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei PJHoutman:

Nou én? Als je nu ziet dat Fortuna en Roda de laatste jaren tegen een faillisement aanzitten, dan heeft de KNVB toch gelijk met het steunen van een fusie?

Minder profclubs? Volgens mij is vrij recent de amateurtop op de schop gegooid met als doel een vloeiendere transitie tussen amateur en prof, waardoor er juist een gelijk aantal (semi-)profclubs kan blijven mocht er een club Haarlem, Veendam, RBC of AGOVV achterna gaan. 

Dat je niet wil fuseren moet je zelf weten hoor, is emotie en moet je vooral aan vasthouden, maar doen alsof dit een of andere samenzwering binnen de KNVB is, is absurd. 

Editie: laat maar zitten, let's agree to disagree.

bewerkt door Nom de Guerre
Link naar opmerking
Deel via andere websites