Jump to content

Muziek topic

Richarð.
 Share

Recommended Posts

• 3 weeks later...
  • 1 month later...

8595293bfd4091d2afa8c6ae5bf278a6.png

https://kink.nl/voting/d30ce9b6-9533-4ccb-b3ab-424d773ff7fc

Ook even gedaan. Top 5 is denk ik wel redelijk accuraat, verder vooral albums gekozen die ik heel fijn vind. Zijn niet direct allemaal de beste albums van de desbetreffende artieste. Merk ook dat ik bepaalde artiesten heel chill vind, maar dat ik niet echt een voorkeur heb qua album (Editors, Muse, Foals, Blur etc).

• 2 weeks later...

Dat is zeker balen ja, al moet ik ook wel zeggen dat ik ze steeds minder ben gaan luisteren. 

Overigens zag ik volgens mij paar weken geleden nog een interview waarin hij over een nieuw album sprak, ik mag hopen dat ze die niet zonder hem gaan doorzetten.

Op 6-7-2020 om 13:15 zei Christian.:

Zanger Tom Meighan van Kasabian is uit de band gestapt wegens persoonlijke omstandigheden. Lijkt mij (voorlopig) het einde van de band, zie ze niet met een andere zanger verder gaan. Enorm zonde. 

https://www.theguardian.com/uk-news/2020/jul/07/former-kasabian-frontman-tom-meighan-admits-assaulting-ex-fiancee

You're in Love With a Psycho krijgt een andere lading zo

24 minuten geleden zei Erwin.:

Las het net ja, toch wel wat meer aan de hand dus. Vond het statement van gisteren al opvallend geformuleerd, nu blijkt dus waarom. Bah.

Ben oprecht benieuwd hoe de band zijn afwezigheid wil gaan opvullen nu een terugkeer uitgesloten lijkt. 

• 2 months later...

Mocht iemand trouwens aanraders hebben voor Youtube accounts die zich focussen op het verhaal achter een nummer, interessante verhalen uit de muziekwereld, feitjes over nummers o.i.d. etc., let me know. Ben namelijk groot fan van Middle 8, die niet vaak upload maar wel altijd kwaliteitsvideos maakt. Zoals;

Zoiets zoek ik dus.

Ik vind de serie van Bart Arens op radio 2 ook altijd wel interessant. Gaat niet zo zeer over het verhaal achter het nummer, maar hij haalt vaak de nummers uit elkaar om dan uitleg te geven over de verschillende delen vaak wel ook met achtergrondinfo.

Edited by Erwin.

Om te beginnen moet je altijd kijken hoe je hem aan wilt sluiten:

• Gaat de speler direct op de boxen, dan heb je een platenspeler met een ingebouwde voorversterker nodig.
  • Sluit je hem aan op een versterker, is dat natuurlijk geen probleem, maar check dan wel even met welke type aansluiting de platenspeler moet worden aangesloten en of je versterker die aansluiting ook heeft. Die van mij gaat namelijk nog via phono en dat hebben niet alle versterkers meer.

Vervolgens zit het hem in de kwaliteit van de verschillende onderdelen:

• De naald en arm zijn vooral zeer bepalend voor de kwaliteit van het geluid.
  • Stevige behuizingen en stevige draaischijf zorgen voor stabiliteit en dus minder storing op het geluid.
  • Type aandrijving van de schijf kan bepalend zijn voor de stabiliteit en dus de storing.

En zo zijn er dus platenspelers van 50 tot 10.000 euro. Ik ben zelf met een vrij goedkope begonnen, maar merkte al snel dat ik toch dat stapje extra kwaliteit wilde hebben. De "betere" merken zijn dan Project (mijn Music Hall is voornamelijk uit Project onderdelen gemaakt), Denon en Audio Technica. Maar er zijn genoeg andere ook nog te vinden. Een vriend van mij is bijvoorbeeld erg tevreden over de House of Marley platenspeler die rond de 200 euro kost. Hij voelt op een aantal onderdelen wat goedkoper aan, maar het geluid is gewoon goed als de platenspeler op een stabiele ondergrond staat.

Wat ik in ieder geval iedereen met een beetje muziekhart afraadt: een platenspeler met ingebouwde boxen. Die zien er leuk uit, maar de geluidskwaliteit is bagger over het algemeen. Dan ben je meestal nog beter af met een gewone platenspeler met voorversterker die je dan aansluit op een paar redelijk goedkope (computer)boxjes.

• 2 weeks later...
Citaat

Eddie van Halen, medeoprichter en gitarist van de band Van Halen, is dinsdag op 65-jarige leeftijd overleden. Dat meldt zijn zoon Wolfgang op Twitter.

De Nederlands-Amerikaanse gitarist stierf aan de gevolgen van keelkanker. Van Halen overleed in een ziekenhuis in de Amerikaanse stad Santa Monica in het bijzijn van zijn familie.

De muzikant wordt gezien als één van de invloedrijkste gitaristen aller tijden. Zijn solo's op nummers als Jump, Runnin' With the Devilen zijn gitaarsolo Eruption beïnvloeden vandaag de dag veel andere gitaristen.

Van Halen kampte al lange tijd met gezondheidsproblemen, maar het laatste jaar verslechterde zijn situatie. Naast behandelingen in de Verenigde Staten ging hij ook regelmatig naar Duitsland voor hulp.

Van Halen werkte ook aan muziek van andere bekende artiesten, waaronder op het nummer Beat it van Michael Jackson. Hij werd door lezers van het tijdschrift Guitar World in 2012 uitgeroepen tot beste gitarist ooit.

Weer een grootheid in de muziek overleden. 

• 1 month later...