Geplaatst 19 februari 201312 jr. Ik kon zo gauw niet echt een geschikt topic vinden voor dit soort problemen/vragen, dus leek het mij verstandiger om zelf een topic aan te maken. Beste Exceltechneuten, ik heb jullie hulp nodig! Voor mijn profielwerkstuk heb ik enquêtes gehouden en de uitslagen daarvan staan allemaal genoteerd in een Excelbestand met allerlei kruisjes. Ik weet wel hoe ik dat moet optellen, dus daar ligt het probleem niet. De formule is namelijk als volgt: =AANTALARG(Blad1!B2;Blad194!B2) Het is echter zo dat je in dat geval alle losse bladen moet invullen tussen die haakjes en als je 194 bladen hebt is dat wel ontiegelijk veel werk. Het lijkt mij dus dat het makkelijker kan, doormiddel van het invoeren van een 'tot en met' ofzo. Daarom is mijn vraag aan jullie hoe je het zodanig in kunt voeren dat je alleen het eerste en het laatste blad hoeft in te vullen tussen de haakjes en hij alle tussenliggende bladen er automatisch bij optelt.
Geplaatst 19 februari 201312 jr. Auteur Ik kon zo gauw niet echt een geschikt topic vinden voor dit soort problemen/vragen, dus leek het mij verstandiger om zelf een topic aan te maken. Beste Exceltechneuten, ik heb jullie hulp nodig! Voor mijn profielwerkstuk heb ik enquêtes gehouden en de uitslagen daarvan staan allemaal genoteerd in een Excelbestand met allerlei kruisjes. Ik weet wel hoe ik dat moet optellen, dus daar ligt het probleem niet. De formule is namelijk als volgt: =AANTALARG(Blad1!B2;Blad194!B2) Het is echter zo dat je in dat geval alle losse bladen moet invullen tussen die haakjes en als je 194 bladen hebt is dat wel ontiegelijk veel werk. Het lijkt mij dus dat het makkelijker kan, doormiddel van het invoeren van een 'tot en met' ofzo. Daarom is mijn vraag aan jullie hoe je het zodanig in kunt voeren dat je alleen het eerste en het laatste blad hoeft in te vullen tussen de haakjes en hij alle tussenliggende bladen er automatisch bij optelt.
Geplaatst 19 februari 201312 jr. [MENTION=6764]Kelvin[/MENTION]; en [MENTION=9675]vinnypassy[/MENTION]; hebben volgens mij wel verstand van Excel, misschien kunnen die je helpen. :)
Geplaatst 19 februari 201312 jr. =aantalarg('blad1:blad194'!B2) is het volgens mij Dacht ook dat het dit was inderdaad.
Geplaatst 19 februari 201312 jr. Auteur =aantalarg('blad1:blad194'!B2) is het volgens mij Ja, dat is het. Ontzettend bedankt! :)
Geplaatst 22 februari 201312 jr. Iemand die weet of je grafieken kan maken van functies met een onbekende? Of moet ik daarvoor een ander programma gebruiken.
Geplaatst 22 februari 201312 jr. Onbekende als in een formule die geen of een verkeerd resultaat geeft? Ik ondervang dat meestal met een als.fout > als.fout((FORMULE);""). Dan krijg je alleen wel een leeg vlak in je grafiek, dus een doorlopende lijn wordt onderbroken. Verder doe ik vrij weinig met grafieken, die houd ik meestal vrij eenvoudig.