Jump to content

Algemeen Wedstrijdnieuws

Recommended Posts

1 minuut geleden zei Zeus:

Vooral ook erg jammer. Pogacar en Landa zijn mooie klassementsrenners. Balen.

In mijn lijst bevinden zich inderdaad ook vaak wat persoonlijke favorieten, waaronder deze :D

Maar misschien levert dit vanuit hun wel vuurwerk op komend weekend.

• Replies 3.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De Speld

Dat iedereen daar in past.

Ja echt verschrikkelijke rit weer vandaag. Laat het maar snel morgen zijn.

Posted Images

Toch leuk als een paar favorieten op achterstand staan. Hoeveel was het uiteindelijk? 1:20? Dat valt nog te overbruggen. Hopelijk zorgt dit er juist voor dat ze in de aanval gaan in de komende bergetappes. 

Pogacar en Landa hadden vroeg of laat toch wel wat geprobeerd. Zijn aanvallend ingestelde renners. Was leuker geweest mochten Bernal, Roglic, Dumoulin, Uran, Buchmann etc op achterstand geraken. Die controle van met name Ineos en Jumbo blijft nu gewoon hetzelfde.

Klopt. Maar dan moet hij er wel nog bijzitten op de top van de Peyresourde. Vraag ik me af, omdat het toch meerdere opeenvolgende serieuze klimmen zijn. Lijkt niet de vorm van vorig seizoen te hebben én draagt de gele trui niet.

17 uur geleden zei Hwb:

Ik vermoed dat Roglic morgen wel wat gaat proberen. Paar kilometer onder de top demarreren, in de afdaling extra tijd pakken.

Denk niet dat Roglic gaat demarreren vandaag. Het zal vooral tempo maken zijn tot er nog een man of 7 over is waarschijnlijk. En tussendoor wat prikjes van de mannen net onder de topfavorieten of de renners die gisteren tijd verloren.

Alles ligt er ook aan hoe hard ze koers gaan maken op de Port de Balès. Als dat tegenvalt, verwacht ik uiteindelijk gewoon nog een redelijk omvangrijke groep. Ik zie Jumbo en Ineos ook nog wel de controle houden. Het zal van een andere ploeg (Bahrain, UAE, Astana) moeten komen op de Port de Balès om de boel eens flink uit te dunnen en dan hopelijk op de Peyresourde wat aanvallen te zien. 

Dit was dan ook niet de bedoeling van de ploeg. Fout van Dumoulin dus. Kort staan was niet alleen een mogelijkheid voor hem om te winnen, maar had ook een tactische reden, je kan prima uitspreken dat Roglic nummer 1 is in de bus en daarna in dat groepje blijven rijden. 

Dan was hij ook gaan lossen. Was gewoon niet goed genoeg. Zakte er op de Port de Balés ook al doorheen. Neemt niet weg dat de actie tactisch nergens op sloeg (vintage Rabo/Blanco/Belkin/Jumbo wat dat betreft), maar het was ook niet alsof hij anders mee was geweest met de favorieten. 

Roglic zat wel met overschot, zo op het oog. Volgde heel makkelijk wie hij wilde volgen (Quintana met name). Reed alleen erg defensief. Moet dit wel gaan verzilveren, anders kan het in de derde week nog lastig worden als anderen er meer doorheen komen. Kijken of hij het vandaag wel wil doen.

Edited by Hwb

Je doelt dan op Dumoulin? Verhaal is dat hij hier zelf toe besloten heeft, omdat hij niet goed genoeg is om mee te doen om de Tourzege. Op zich hou ik wel van renners die zelf initiatief nemen, ipv alles alleen in opdracht doen. Maar dit was niet per se handig.

Zonde van Van Aert. Zat met nog 350 a 400 meter te gaan al vol in de wind en praktisch op kop. Was hij daar iets later geweest, had hij deze misschien wel alweer kunnen pakken. Wat een beest.

Beetje gezichtsbedrog, je ziet sowieso niet vaak iets aan Roglic. Versnelt ook vaak gewoon uit het wiel. Maar wel het idee dat hij zeer economisch aan het rijden is tot nog toe ja. Wil ook niet direct zeggen dat hij dan nog super veel over heeft, maar wel dat hij in elk geval niet met krachten smijt zoals Pogacar en zijn eigen ploeg. 

Pogocar is inderdaad geen nummer twee, Pogacar wel en won nog eens de rit ook. Jumbo tactisch weer eens oerdom en in dienst van Pogacar gereden. Beter wint hij de Tour, afstraffen die boel. 

"Tactisch oerdom gereden" terwijl ze de enige twee serieuze concurrenten naar de galemiezen hebben gefietst. Pogacar is geen enkel gevaar in het klassement, heeft helemaal niet de inhoud om op een langere klim verschil te maken op Roglic, terwijl een goede Bernal en Quintana dat wel hebben. Laat Pogacar lekker nog vier etappes winnen in een sprint van de favorieten, die 16 seconden boni pakt Roglic tienmaal terug in de tijdrit.