Jump to content
Moser

Algemeen Wedstrijdnieuws

Recommended Posts

3 uur geleden zei Gert:

Krijg er iig wel honger van.

Als je maar wel thuis gaat eten.

7 uur geleden zei Pino:

Maar die sporter is de enige die weet hoeveel heeft hij heeft gegeten, en hoe het allemaal voelde. Daar kunnen wij toch niet over oordelen? Hoe intelligent sommige users hier ook denken te zijn.....

En als je nou eens hwb's posts daadwerkelijk zou lezen, dan zou je zien dat hij ook helemaal niet ontkent dat Van der Poel zegt dat hij te weinig gegeten heeft. Dat hoeft - zonder dat het een leugen is - alleen niet waar te zijn. 

5 uur geleden zei PJHoutman:

Akkoord, maar als je deze definitie van hongerklop pakt, dan zijn posts als die van Viktor "Hij was op door het gebrek aan eten en drinken" dus niet juist. Het heeft wel degelijk met zijn niveau van inspanning te maken; Mathieu heeft zichzelf de pleuris gefietst omdat hij dat in kortere ritten gewend is en tot nu toe eigenlijk nooit echt tegen een probleem is aangelopen met die koersstijl. Mijn punt is dat hij een gigantische inspanning heeft geleverd, en dat hij díe moest bekopen met een 'hongerklop', niet dat dat een gevolg was van slecht eten. 

Het is, denk ik, niet voor niets dat júist Trentin meeglipte. Trentin heeft in dit veld de meeste ervaring met Van der Poel als concurrent door hun ritten in de ToB en wist dat hij er op kon rekenen dat Mathieu alles zelf ging doen. 

Nouja, het is natuurlijk altijd een combinatie van factoren. In dit geval (voornamelijk):

1) Voeding

2) Inspanning

3) Omstandigheden

Waarschijnlijk als hij tijdig meer voeding had ingenomen, was dit niet gebeurd. Idem als het droog was geweest, 7 graden warmer of hij zich beter gekleed had. Als hij pas een ronde later was gegaan, had hij het mogelijk ook tot de streep vol kunnen houden.

Ik krijg ook het idee dat Mathieu vrij eigenwijs is en niet wil/kan toegeven dat het een hongerklop was. Ongeacht de exacte oorzaak hiervan impliceert het toch ook vooral dat hij op dat vlak een grote en vooral lompe fout heeft begaan. Dus dan eromheen lult. 

Zojuist zei Erwin.:

Zal ik Hwb maar mentionen nu? ;) 

:uhoh:

Staat toch waarschijnlijk. Kan ook net zo goed zijn van niet he!!1

18 uur geleden zei Erwin.:

Zal ik Hwb maar mentionen nu? ;) 

Was van plan het niet zelf te posten, maar hoopte wel al dat iemand anders het zou doen ;-) Scheinhijlig boontje dat ik ben.

Prachtig! 

Heeft mij zelf ook nog wat opgeleverd, niet slecht voor iemand die niets van de koers weet. 

Mooi man, is hem gegund ook (y)

Had nog getwijfeld om hem kopman te maken in de prono hier, was al vrij goed bezig in Italiaanse voorbereidingskoersen.

Op 12-10-2019 om 18:21 zei 007mark:

Mooi man, is hem gegund ook (y)

Had nog getwijfeld om hem kopman te maken in de prono hier, was al vrij goed bezig in Italiaanse voorbereidingskoersen.

Ik had hem niet eens overwogen ;c Omdat hij in Lombardije eigenlijk nooit goed is, maar klopt dat hij de rest vd week al wel goed op dreef was ja.

Echt zo mooi voor Bauke dit. Hopelijk gaat hij in zijn laatste jaren nu nooit meer voor het klassement met puur voor etappezeges nog. Kan nog zoveel mooie ritten pakken.

Zucht, jammer dat hij toch weer een klassement wil rijden. Lekker aanklampen. Jammer :(

Dat hij zich meer op de Klassiekers gaat richten juich ik toe, klassement in de Tour niet. Zou dan nog eerder voor de Vuelta kiezen om daar alle focus op te gooien (als je dan toch een grote ronde moet kiezen).

Edited by 007mark

Gelijk ook de enige tijdrit. 

Etappe 17 wordt er ook eentje hoor. Volgens mij 5 bergop finishes ook

EG6dKduXUAED8hH?format=jpg&name=4096x409

De keuze voor Jumbo is bij dezen gemaakt, omtrent het programma voor Groenewegen. Zal wel Giro - Vuelta, of één van beiden worden, afhankelijk van het parcours wat daar voorgeschoteld wordt. 

Roglic - Dumoulin - Kruijswijk/Bennett - Gesink - de Plus -  Teunissen - v Aert -  Martin is toch wel om van te smullen.