Jump to content
Moser

Algemeen Wedstrijdnieuws

Recommended Posts

Als je ook ziet waarvoor hij die DQ krijgt. Je schouder uit de kom rijden, hem zelf weer terugzetten en dan tussen de auto's terugkomen - meer is het echt niet, als ik op de beelden af mag gaan - vind ik het heel zwaar bestraft. Plus, had hem dan meteen uit koers gehaald... Nu probeert de UCI een punt te maken, maar dit is echt niet de manier. 

Geen idee hoe ik een tweet moet embedden op m'n mobiel, maar Eurosport heeft een tweet geplaatst met beelden van de terugkomst van Nils.

Edited by tdogg16

2 uur geleden zei Hwb:

Ben ik het wel mee eens, maar als je bedenkt dat in deze sport 8 jaar later uitslagen nog worden aangepast, is dit een prima tijdsspanne.

Was dit een poging tot een grap of ben je echt zo onnozel? 

2 uur geleden zei Hwb:

Ben ik het wel mee eens, maar als je bedenkt dat in deze sport 8 jaar later uitslagen nog worden aangepast, is dit een prima tijdsspanne.

Was dit een poging tot een grap of ben je echt zo onnozel? 

Verhaal lijkt nu wel iets anders te zijn dan tot nog toe gedacht werd. Na zijn val zat hij niet meer tussen de auto's. Hij is achter de ploegleidersauto teruggekeerd tot de staart van de volgauto's, waarna hij zelf naar het peloton is gereden. Volgens de UCI reed hij een halve tot een hele minuut achter zijn ploegleidersauto, volgens de ploegleider een minuut of 2. Dit is door de commissarissen in koers niet gezien, maar door een commissaris met beelden (die niet op tv zijn uitgezonden) wel. Dit is na de koers beoordeeld door de commissarissen en dat leidde tot de DSQ. Een beetje afhankelijk van het tempo dat de ploegleidersauto ontwikkelde in die periode, valt daar best iets voor te zeggen.

-edit- Lees net, maar niet zelf kunnen checken, dat hij in die achtervolging op een vlak stuk weg 500 meter lang 100 per uur gereden zou hebben. Zou blijken uit GPS-data. Als dat klopt kun je imo kritiek hebben op de timing van de beslissing, maar niet op de inhoud van de beslissing.

Edited by Hwb

Verhaal over de ploegleider staat op cyclingnews. Andere dingen weet ik niet meer precies, maar ook van artikelen op wielersites. Mijn edit zag ik in een twitter-reactie onder een bericht hierover. Zag er niet trollerig uit, maar betwijfel wel of die informatie überhaupt beschikbaar is. Behoorlijke slag om de arm daar.

Nouja, de uitspraken van de jury en de ploegleider zelf natuurlijk wel. Alleen die snelheid is onbetrouwbaar.

Verklaring van de UCI:

EFjL3i_W4AA8sne?format=jpg&name=medium

En inmiddels zijn er beelden:

Dat lijkt op een juiste beslissing. Is zeer de vraag of hij zonder terug was gekomen én helemaal of hij dan nog in staat was geweest een sprint te winnen op de macht.

lekker gaatje toch wel

hopelijk kan hij die Italianen aftroeven

edit: Moscon eraf, één tegen één dus wel zo fijn

lol te vroeg gejuicht, hij is terug :classic_ninja:

Edited by D.J.

Dan wordt Trentin nu wereldkampioen. Zonde dit erg zonde. Het was zo'n mooi weekend qua wereldkampioenen voor Nederland.

2 minuten geleden zei Sophomore:

VDP heeft toch nog niets gezegd? Hongerklop aannemelijk, maar heb nog niets gehoord. 

Veel aannemelijker dat ie gewoon op was. Deed alles zelf de 30 km voor zijn terugval. 

Was dit dan toch wat onervarenheid?

Op de belg zeiden ze het nog.

Spiegel jezelf aan Trentin die aan het eten was op 1 ronde van het einde.

Hij is natuurlijk jong,wild en denkt de hele wereld aan te kunnen.

(wat hij vaak ook kan overigens ;))

5 uur geleden zei PJHoutman:

Veel aannemelijker dat ie gewoon op was. Deed alles zelf de 30 km voor zijn terugval. 

Ja, hij was op door het gebrek aan eten en drinken.