Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Geen idee of dit aanslaat en of het eerder is geprobeerd, maar het leek me wel een goed plan om, net als in het film topic, een topic aan te maken voor albums die je net hebt geluisterd. Waar zeg maar iets meer de tijd wordt genomen om een album te raten en om erover te praten dan in het Ik luister nu topic, waar je binnen 20 minuten 20 nieuwe posts erbij hebt. Mocht er een mod zijn die het echt een heel erg overbodig topic vindt dan mag hij het natuurlijk sluiten, maar ik denk dat het wel iets toevoegt en zo niet dan zakt het vanzelf weg .(Y)

exile.jpg

Heb net Exile voor de tweede keer geluisterd in twee dagen en ik heb het idee dat dit een album is dat groeit naarmate je hem vaker luistert. Eerste keer vond ik het goed, maar niet boven de andere Stones-albums uitstijgend. Maar het is natuurlijk wel zo'n klassieker dat ik hem gewoon nog een keer opzette, en dan hoor je gelijk al andere dingen. Klinkt tot zo ver als een nogal intelligent rockalbum, constanter dan andere albums van de Stones. Geef hem voorlopig 4*.

• Antwoorden 71
  • Weergaven 25
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur

Geen idee of dit aanslaat en of het eerder is geprobeerd, maar het leek me wel een goed plan om, net als in het film topic, een topic aan te maken voor albums die je net hebt geluisterd. Waar zeg maar iets meer de tijd wordt genomen om een album te raten en om erover te praten dan in het Ik luister nu topic, waar je binnen 20 minuten 20 nieuwe posts erbij hebt. Mocht er een mod zijn die het echt een heel erg overbodig topic vindt dan mag hij het natuurlijk sluiten, maar ik denk dat het wel iets toevoegt en zo niet dan zakt het vanzelf weg .(Y)

exile.jpg

Heb net Exile voor de tweede keer geluisterd in twee dagen en ik heb het idee dat dit een album is dat groeit naarmate je hem vaker luistert. Eerste keer vond ik het goed, maar niet boven de andere Stones-albums uitstijgend. Maar het is natuurlijk wel zo'n klassieker dat ik hem gewoon nog een keer opzette, en dan hoor je gelijk al andere dingen. Klinkt tot zo ver als een nogal intelligent rockalbum, constanter dan andere albums van de Stones. Geef hem voorlopig 4*.

Geplaatst

Exile On Main St. is het beste Stones album dat er is. Eerste keer vond ik 'm mwah, maar hij groeit op je en nu staat ie zelfs op #2 in mijn Album Top 50, net achter OK Computer.

Geweldige mix van verschillende stylen, favo nummers: Tumbling Dice, Torn And Frayed, Loving Cup, Rocks Off, Let It Loose en Shine A Light.

5*

Geplaatst
  • Auteur

Over OK Computer gesproken, die heb ik nog nooit geluisterd :whistle:

Geplaatst

Grrr Bene... :D!:

Net The Eraser Rmxes geluisterd van Thom Yorke. Nu Best of The Kinks.

Geplaatst

Net En T'attendant van Mélanie Laurent geluisterd.

Normaal houd ik niet zo van die actrices die ineens een album uit gaan brengen, maar dit klinkt erg goed. Ook leuk dat het deels samen is met Damien Rice, wel een kleine aanrader.

Geplaatst
  • Auteur
Grrr Bene... :D!:

Heb 'm gelijk binnengehaald, binnenkort eens luisteren.

Geplaatst

Gisteravond Fear Of A Blank Planet opgezet, lekker hoor. Luister nu Lonerism van Tame Impala.

@Bene; Top! Exit Music (For A Film) is een van de mooiste nummers ooit :) Als concept album wel minder dan Kid A. Maar daarin blijft In Rainbows sws onovertroffen.

Geplaatst
  • Auteur

Kid A... Ook die ga ik dan maar eens binnenhalen ;)

Geplaatst

Nog nooit de grote Radiohead albums geluisterd..

Er gaat een wereld voor je open jongen :m:

Geplaatst

Albums van 10cm een aantal keer geluisterd. Koreaans indie duo. Spelen de akoestische gitaar, mondharmonica en jembe. Heerlijke rustige muziek, op het tweede album hebben ze wat meer elektronische productie gebruikt, eerste album bevalt me daarom beter. Mocht er iemand ondanks het feit dat ze Koreaans zijn (schrikt 99% van het volk al af, ik weet het) het toch willen proberen zal ik hier mijn favo nummers van ze posten.

umKqqXT6pB0

f8WAQCLL0rI

V0Nkck0NUVM

Deze week veel voor school doen, dus dan gaan er nog wat albumpjes doorheen. Wil oa. het tweede album van Prince Royce eens doen en wat Hip-Hop albums meepakken. Alles van Black Milk nog eens luisteren, kan van Tronic niet genoeg krijgen. Een van mijn favoriete albums ooit.

Geplaatst
Net En T'attendant van Mélanie Laurent geluisterd.

Normaal houd ik niet zo van die actrices die ineens een album uit gaan brengen, maar dit klinkt erg goed. Ook leuk dat het deels samen is met Damien Rice, wel een kleine aanrader.

Ja mooi album, de betrokkenheid van Damien Rice hoor je over de hele plaat wel terug. En over Damien Rice gesproken, die mag ook wel weer eens met een nieuwe plaat komen. Twee jaar terug leek hier er al te komen, maar inmiddels lees ik er nooit meer iets over.

Heb 'm gelijk binnengehaald, binnenkort eens luisteren.

Heb je al iets beluisterd? Ben benieuwd wat je er van vind. :)

Geplaatst
  • Auteur
Heb je al iets beluisterd? Ben benieuwd wat je er van vind. :)

Nope, heb ze al wel in iTunes staan maar heb nog geen tijd gehad om te luisteren. Maar don't worry, zodra ik ze heb geluisterd zet ik het hier neer ;)

Geplaatst

Weet niet of er mensen naar Emancipator luisteren, maar hij heeft een nieuw album uit: Dusk to Dawn

ben benieuwd. :) Laat straks wel wat horen.

Geplaatst
Weet niet of er mensen naar Emancipator luisteren, maar hij heeft een nieuw album uit: Dusk to Dawn

ben benieuwd. :) Laat straks wel wat horen.

Aight thanks voor de info. Emancipator tijd geleden per toeval ontdekt. Nu direct even luisteren

Geplaatst

Kakkmaddafakka - Hest deze week voor het eerst geluisterd. Lekker vrolijke afro-indie. Blijft goed hangen, lekker catchy.

Geplaatst
Kakkmaddafakka - Hest deze week voor het eerst geluisterd. Lekker vrolijke afro-indie. Blijft goed hangen, lekker catchy.

Live ook nice. Lekker druk op het podium.

Geplaatst
Aight thanks voor de info. Emancipator tijd geleden per toeval ontdekt. Nu direct even luisteren

Geen dank. :)

Vond het zelf na een eerste luisterbeurt erg lekker. Net als bij de vorige albums echt van die heerlijke weg droom muziek.

Geplaatst
Geen dank. :)

Vond het zelf na een eerste luisterbeurt erg lekker. Net als bij de vorige albums echt van die heerlijke weg droom muziek.

Eens al heb ik bij emancipator wel dat ik het vaker moet luisteren voordat ik het echt begin te waarderen.

Geplaatst

Net weer Simple Things van Zero 7 geluisterd. Doe ik echt te vaak. Blijft voor mij het chillste album wat er is. Zo'n unieke chille sound, geweldige vocals. Ideaal voor op de zondag ochtend / middag.

Geplaatst

Begin Foals - Holy Fire toch wat minder te waarderen. Toch net iets te catchy en poppy, bij een aantal nummers hoor ik wat dingetjes waarvan het beter was als ze er niet in zaten. Soort synthesizer lijntjes ofzo. Beste nummers nog steeds Late Night (by far), Inhaler en My Number. Vind ik ook vrij jammer, die stonden al een tijd op YT e.d., hou er juist van na zo'n album release/lek nieuwe toffe nummers te ontdekken, maar imo zijn die er niet echt.

Geplaatst
  • Auteur

OK Computer inmiddels geluisterd. Snap best waarom veel mensen er weg van zijn. De vergelijking met Pink Floyd is snel gemaakt, ook daar zijn een hoop mensen weg van dus tot zo ver is het erg logisch. Probleem met Pink Floyd is dat ik de Pink Floyd van Syd Barrett veel beter vind dan de Pink Floyd van David Gilmour met z'n eindeloze gejank. OK Computer lijkt op de Pink Floyd van David Gilmour. De stem van Thom Yorke lijkt veel op die van Matthew Bellamy (of andersom, dat is iets waarschijnlijker) en dat vind ik een van de irritantste zangers die de wereld rijk is, dus dat is niet erg positief. Tot zover de kritiek, want OK Computer is niet hetzelfde als Pink Floyd. Ik vind OK Computer toch een stuk aangenamer en minder saai en natuurlijk is het echt geen kopie van Pink Floyd. Omdat ik dus in het algemeen niet zo'n fan ben van het genre zal ik het nooit 5 sterren, maar er zitten fantastische nummers op het album en ik weet zeker dat het in ieder geval niet saaier wordt als ik het vaker luister. Voorlopig 4*

Geplaatst

Ik vond OK Computer de eerste keer niks aan. Heeft echt op me moeten groeien.

Zelfde met Exile overigens. Nu mijn twee favoriete albums.

Geplaatst

Exile heb ik nog steeds wel moeite mee, goed album maar ik vind het wel gewoon minder interessant dan andere Stones-platen.

Ik heb de afgelopen tijd wat naar de oudere albums van The National geluisterd, vind vooral Sad Songs for Dirty Lovers een prettige plaat, misschien nog wel beter dan High Violet.

Geplaatst

Ken je Cherry Tree ook? EP uit 2004 met onder andere het zalige About Today. Dat vind ik na Boxer het beste wat ze hebben uitgebracht.

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.