Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Age of Empires series

Pinolero

Aanbevolen berichten

AoE II DE bestaat nu ongeveer zo'n jaar en daarom zijn ze met een grote patch gekomen. Dat bestaat onder andere uit een battle royale game mode.

Wat ik er van begrepen heb, is dat het heel anders werkt dan andere game modes. Er is ook echt sprake van een kleiner wordende cirkel waar binnen je moet blijven, omdat je units anders dood gaan etc.

Zijn hier al mensen die daar ervaring mee hebben?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is inderdaad de beste manier om te spelen om uiteindelijk ook gelijkwaardige tegenstanders te krijgen. Eerste paar games zul je veel rating winnen of verliezen, maar daarna kom je waarschijnlijk op een stabiele rating uit en speel je ook tegen dat soort tegenstanders over het algemeen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meestal speel ik rond de 1050 elo. Als ik full try hard modus zou gaan, zou ik denk ik pieken rond de 1200-1300 elo, maar dat zou ten koste gaan van mijn plezier. Toen Quick play net uit was (ik raad niemand die manier om te spelen aan) heb ik wel een spannend potje gespeeld tegen iemand met 1700 elo. Hoger dan de 1200-1300 elo ga ik sowieso niet halen. Daarvoor ben ik gewoon te traag. 

Team games speel ik eigenlijk zelden tot nooit.  Geen idee wat mijn rating daar is, maar die rating schijnt volgens mij ook best onbetrouwbaar te zijn als ik verhalen moet geloven.

bewerkt door MisterX
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De nieuwe civs. Maar een klein beetje OP :-D Maar ja, dat is standaard. Deden ze in het verleden bij HD ook, en ook de nieuwe DE civs waren enorm OP. Die zullen in de eerste maanden enorme nerfs ontvangen.

Twee nieuwe civs zijn wel een beetje magertjes. In het verleden waren het er vaak 4-5. Ik vraag me af waarom ze trouwens voor deze twee zijn gegaan. Europa heeft toch al veel civs vergeleken met andere regio's. Ik was voor andere regio's gegaan daarom. Heel Noord- en Zuid-Amerika hebben maar drie civs (Aztecs, Mayans en Incans, of vergeet ik er nu 1?).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 13-12-2020 om 05:44 zei PJHoutman:

695 1v1. Denk een punt of 200 onder waar ik qua niveau zou zitten als ik weer helemaal er in ben en een muis heb (nu trackpad). 

Econ en raiden gaat goed maar ik ben altijd enorm slecht geweest onder hevige druk.

Met een touchpad? De tering, heb dat vroeger ook wel gedaan, maar zou ik nu echt niet meer doen, wat een verschil maakt een muis bij een spel als dit.

Ik speel alleen teamgames online, eigenlijk altijd met Bart en wat irl vrienden van me, 3v3 of 4v4. Spelen niet heel vaak dus word eerder slechter dan beter de laatste maanden, maar vind het prima zo. 1v1 kan ik ook echt niet, mn Dark Ages zijn altijd wel goed, maar Feudal en early Castle ben ik altijd een zwakke schakel, helemaal als ik weer eens voor een te langzame rush wil gaan. Als er wat meer met grote legers gevochten wordt, lig ik meer in mijn kracht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou heerlijk zijn als dit op de MacBook uitkwam en nog fatsoenlijk te draaien was, wat een spel was dit vroeger. Zoveel gespeeld! Met name het bouwen van een mooi dorp/stad had altijd mijn voorkeur, gewoon tegen de AI. 

Ook weleens een netwerk game met vrienden gedaan, dat was ook lachen. Ik denk oprecht nog steeds het nr1 spel in mijn lijst. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei The Kerfts:

1v1 kan ik ook echt niet, mn Dark Ages zijn altijd wel goed, maar Feudal en early Castle ben ik altijd een zwakke schakel, helemaal als ik weer eens voor een te langzame rush wil gaan.

8 uur geleden zei PJHoutman:

Ondertussen omhoog naar 800-850. Met muis, maar ben nog steeds niet normaal traag ;c 

Is dit niet gewoon van heel veel mensen de zwakheid? Ik ben zelf ook enorm traag. Dat zie ik ook als mijn zwakke punt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Valt allemaal wel mee. Die recharge is 40 sec ook. Check de video van Spirit of the Law maar. Gisteren 2x met ze gespeeld in een team game, early Castle Cavaliers zijn wel geinig, maar aangezien je geen Bloodlines hebt zijn je Paladins ook minder dan ander Paladins later in de game. Lijkt dus een beetje vergelijkbaar met Cumans, dat je Feudal/Castle tactieken dodelijk kunnen zijn, maar dat het daarna wel weer lastiger wordt.

Al maken de gunpowder bonus (werd tijd dat die ergens gebuffed werden) en die food voor gold bonus nog wel een verschilletje, maar ook niet zodanig groot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de DLC nog niet gekocht (de laatste tijd wat minder tijd om te spelen, dus ik denk dat ik hem later nog wel een keer koop), maar op papier ziet het er in ieder geval OP uit. Ook die tech dat als je 5 town centers hebt en dan via een tech meteen 50 military krijgt. Hoe valt dat te stoppen?! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei MisterX:

Ik heb de DLC nog niet gekocht (de laatste tijd wat minder tijd om te spelen, dus ik denk dat ik hem later nog wel een keer koop), maar op papier ziet het er in ieder geval OP uit. Ook die tech dat als je 5 town centers hebt en dan via een tech meteen 50 military krijgt. Hoe valt dat te stoppen?! 

Zijn vrij matige infantry units, daarnaast ben je dan wel meteen al je villagers kwijt. Dus hoe valt dat te stoppen? Met arbalests of cav archers bijvoorbeeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 13-8-2021 om 09:28 zei Erwin.:

Was niet op de hoogte dat er een nieuwe versie aankwam. Ik ben wel benieuwd, altijd fan geweest van AoEII en AoM

Als je fan bent van Age of Empires 2 dan is Age of Empires 4 zeker interessant. Ik vond de gameplay (ondanks dat sommige dingen nog niet helemaal lekker werkten) erg lijken op Age 2 met toffe toevoegingen. In oktober komt ie uit volgens mij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb tot nu toe eigenlijk alleen maar wat tegenvallende geluiden gehoord, dat game waarschijnlijk niet kan tippen aan AoE 2. Geen idee hoe de game daadwerkelijk gaat zijn, want ik volg het niet echt. 

Ik hoorde wel dat er komende weekend een open beta is, dus voor iedereen toegankelijk. Misschien toch maar eens proberen als ik tijd heb. En meteen een tip voor de rest. 

Age of Empires IV alvast kopen op Steam (steampowered.com)

Deelnemen aan Age of Empires IV Technical Stress Test

Link naar opmerking
Deel via andere websites