Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Het concept is als volgt: Hiphoppurist en bekend hater in MU-scene: Ik, _Pjotr_, zal albums gaan reviewen op aangeven van een muzieksnob ten top, die hier bekend is onder de naam Hansje. Hansje, zal op zijn beurt hiphopalbums gaan reviewen, die door mij worden aangeraden (gecommandeerd te luisteren, akelige Hans, ik laat je bloeden). Het project zal beginnen met het eerste album dat ik Hans aanraadt, en Hans zal (hopelijk vandaag) een album voor mij verzinnen om te luisteren (let op, Hans mag mij geen hiphopalbums laten luisteren, aangezien ik daar al de alwetende en beste smaak in heb). Het album dat ik heb verzonnen voor [MENTION=13248]Hansje[/MENTION] is Beat Bop Scholar - Authentic Minded, dat hij gratis en voor niks kan beluisteren op bandcamp. Hij mag het ook downloaden, of beter nog: kopen! Support echte artiesten, ja toch. Beetje wazig intro tot dit topique, maar ik hoop dat jullie het kunnen waarderen en dat Hansje en ik dit niet alleen doen voor onze eigen oren en ego's te bevredigen.

bewerkt door MrMHB

• Antwoorden 52
  • Weergaven 40
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur

Het concept is als volgt: Hiphoppurist en bekend hater in MU-scene: Ik, _Pjotr_, zal albums gaan reviewen op aangeven van een muzieksnob ten top, die hier bekend is onder de naam Hansje. Hansje, zal op zijn beurt hiphopalbums gaan reviewen, die door mij worden aangeraden (gecommandeerd te luisteren, akelige Hans, ik laat je bloeden). Het project zal beginnen met het eerste album dat ik Hans aanraadt, en Hans zal (hopelijk vandaag) een album voor mij verzinnen om te luisteren (let op, Hans mag mij geen hiphopalbums laten luisteren, aangezien ik daar al de alwetende en beste smaak in heb). Het album dat ik heb verzonnen voor [MENTION=13248]Hansje[/MENTION] is Beat Bop Scholar - Authentic Minded, dat hij gratis en voor niks kan beluisteren op bandcamp. Hij mag het ook downloaden, of beter nog: kopen! Support echte artiesten, ja toch. Beetje wazig intro tot dit topique, maar ik hoop dat jullie het kunnen waarderen en dat Hansje en ik dit niet alleen doen voor onze eigen oren en ego's te bevredigen.

bewerkt door MrMHB

Geplaatst

Zou dit het eerst idee van Peter zijn dat hij ook daadwerkelijk uit gaat voeren? ;c

Geplaatst

Moeten jullie het wel beiden op een lekker elitaire cynische manier schrijven. Wordt heerlijk dan. :mrgy:

Geplaatst
  • Auteur
Zou dit het eerst idee van Peter zijn dat hij ook daadwerkelijk uit gaat voeren? ;c

Ik heb al eens een hiphopalbumverkiezing uitgevoerd :cab: En afgemaakt zelfs :o

en een paar projectjes die niet helemaal strak waren uitgevoerd :cab:

bewerkt door MrMHB

Geplaatst

Ziet er een leuk topic uit van jullie beiden. Succes heren, ik ga het zeker volgen!

Geplaatst
  • Auteur

Kuthansje laat het nu al in de soep lopen, ik dacht, dit wordt net zo'n succes als jouw adminperiode op FMF :( Waarschijnlijk heb ik je overschat :cab:

Geplaatst
Kuthansje laat het nu al in de soep lopen, ik dacht, dit wordt net zo'n succes als jouw adminperiode op FMF :( Waarschijnlijk heb ik je overschat :cab:

Dat gepraat over FMF steeds. :S Bah. Kliekjes.

Succes mannen. Maak er een mooi topic van.

Geplaatst

Toen [MENTION=44]_Pjotr_[/MENTION] het idee van dit topic aan me voorstelde, was ik meteen verkocht. We hebben al lang genoeg contact om af en toe eens iets uitgewisseld te hebben, maar voor de twee grootste kenners van MU wat betreft muziek bleef het toch een beetje weinig, dus dit is wel een ideale manier om daar verandering in te brengen. Daarenboven, niet alleen beschik ik over een fenomenale muzieksmaak en dito kennis, maar zoals de mensen die me kennen wel weten ben ik ook een verschrikkelijk begenadigd schrijver, die binnen een paar jaar ongetwijfeld op de shortlist staat voor elke grote literaire prijs. Om dit talent te stimuleren leek het ons een goed idee om dit topic ook te gebruiken om elkaars aanbevelingen van een review te voorzien. Een leuke bijkomstigheid is uiteraard dat het een gemakkelijke manier is om m'n ego door jullie lofzang te laten verwennen. En last but certainly not least, hopen we dat de users die denken dat ze smaak hebben als ze de nieuwste van Colplay hebben geluisterd, in te laten zien dat buiten de paar vierkante meter waar ze zich nu in bevinden, een enorm weiland vol verschillende soorten kwaliteitsmuziek ligt te smeken om ontdekt te worden.

Terwijl ik dankzij Peter ben binnengeleid in de wereld van Beat Bop Scholar, is het na lang nadenken mijn beurt om een plaat voor te gaan stellen. Na een tijdje nadenken heb ik toch maar besloten om misschien wel mijn favoriete album aller tijden aan Peters kritische blik te laten onderwerpen, zijnde Agalloch - Ashes Against The Grain. Ik moet opletten dat ik hier niet zelf een review begin te schrijven, maar Agalloch is een band die amper onder één genre te classificeren valt. Zoals zovele jeugdige kerels zijn ze begonnen als Black Metal-band, maar steeds verder evoluerend maken ze momenteel een mix van Black, Death en Folk Metal. En wat Doom. En Post-rock, en Progressive Metal, en zelfs ambient. Niet te classificeren dus.

Ashes Against The Grain is hun derde worp en voor mij persoonlijk hun beste. Ik wou hier nog een heleboel dingen schrijven, maar dat lijkt me geen goed idee, en dat kan altijd nog na de review van Peter als we beiden nog even gaan napraten over deze twee albums. Hier hou ik het dus voorlopig bij.

Maar stay tuned dames en heren, voor binnenkort de echte start van dit topic.

Geplaatst
  • Auteur
Prachtig stukkie Hans. Benieuwd naar Peet. :cab:

Het zal zo volgen, ik heb absoluut geen schrijftalent. Heb al in jaren geen verhalende of recenserende stukjes geschreven... Hoop dat het bevalt... Maar hou het er maar op dat ik erin moet groeien.

Geplaatst
  • Auteur

Insteek: Ik dacht, wat gaan we krijgen, het is iets met metal, 8 nummers...dat zal doorbijten worden.

Het eerste album dat ik ga luisteren, erg benieuwd: Agalloch met Ashes Against The Grain is het album wat ik moet luisteren... Hansje kennende, een stel brulapen begeleid met snerpende gitaren en snijdend harde drums. Dit viel ten zeerste mee, het is zelfs zeer melodieus. Het begon met het nummer limbs, wat wel aangenaam begon. Ietwat ruw, maar te doen. Tenminste geen brulapen tussendoor, iets wat ik had verwacht. Wat me al vrij snel opviel was de zang, het leek wel alsof de zanger een beetje schor was en een fishermans friend nodig had. Maar dit nam ik in dit geval op de koop toe. Ik kan me ook voorstellen dat mensen het leuk vinden, vooral als ze een IQ hebben wat overeen komt met Hans schoenenmaat, dat is dus wel degelijk boven het iq van Bonnie St. Claire. Ik zou zeggen, vrijwillig naar deze pulp luisteren bewijst dat je geestelijk niet veel beter af bent dan ik. Het klinkt op het eerste gehoor wel aardig, maar die stem die (gelukkig) niet overal aanwezig is verpest het voor mij. Ik ben danwel geen brulrockkennert, maar dit is lelijk. Bij het 4de nummer (Fire Above, Ice Below), is de zanger heel bedeesd bezig. Ik kan dan ook zeker genieten van de eerste 4 minuten waarin hij niet zijn keel niet gebruikt alsof hij door Shaq's hand anaal wordt verkracht. Toch is dit nummer zeker iets voor de friet om eens wat vaker te gaan proberen, zoals het hele album, misschien dat ooit het kwartje valt. Het 5de nummer deed me een beetje aan de oude Hardrock denken, zoals ik het vroeger wel eens hoorde.

Biohazard, Prong en nog wat van dat soort bands. Totdat er een gezang klinkt, het geluid begint vertrouwd te raken, alhoewel deze keer niet Shaq's hand in de buurt lijkt te zijn. Maar dit blijkt een misvatting te zijn, ineens hoor ik gebrul. Maar dit duurt dus maar even, fijn, niet weer die hel. In ieder geval: zoals ik inmiddels weet, ik focus te veel op de stem. Mja, dit is een geheel nieuw genre voor me. Vroeger had ik wel eens uitstapjes naar de hardrock. Maar dit was meer de crossoverkant op. Nu het 'drieluik": Our Fortress Is Burning, het eerste deel wat mij overigens prima bevoel luisterde heel makkelijk weg. Niet echt ruig, ik zou het bijna nog echt gaan waarderen. Deel 2, begint ook uiterst kalm, maar doet me teveel denken aan een kruising tussen Metallica en Pink Floyd, ook al lijkt het er in de verste verte niet op. Totdat die lelijke stem weer komt, gelijk ben ik op mijn hoede, het zijn toch niet stemmen in mijn hoofd?? Ik ben niet voor niks schizofreen, maar het is een plezierige bijkomstigheid dat ik geen stemmen hoor. Dit lijkt er echter wel een te zijn. Een duivels gebrul. Deel 3 van de trilogie: Ik voel het niet, ik heb het niet op dit soort gebrul. Ik hoop dan ook van harte dat dit stuk rustiger is, en niet weer met die ondertussen bijna vertrouwd rakende brulstem.

Het derde deel begint met een stuk wat op een electroplaat zou kunnen staan of op het nieuwe Sigur Ros does rock project. Na zo'n 5 minuten wordt het wat rustiger, de chaos is wat minder. Zou ik dan toch dit album overleven, iets wat ik vooraf niet had verwacht, en in 2 takes uitgeluisterd. Immers ik dacht, dit projectje zal me toch wel meer brengen dan die schijtherrie. Nee dus, ik vind het nog steeds een interessant album, al zal het niet gauw mijn favoriet worden. Ik begrijp deze muziek (nog) niet...

Eindconclusie: Dit soort hardrock moet je kunnen luisteren, om dit te kunnen moet je echter wel een getrained gehoor hebben (niet lullig bedoelt).

Ik kan het uitstekend hebben, het is nergens te ruig, de stem is voor mij wel een nadeel, maar ik moet daar dan ook niet zo op focussen.

Als hoogtepunt van het album zou ik het nummer Fire Above, Ice Below willen noemen.

In ieder geval krijgt dit album van mij een ... 6.1/10

bewerkt door MrMHB

Geplaatst

Mooi stukje en sowieso wel een leuk idee dit.;sm;

Op het gedeelte over de stem na maak je me eigenlijk nog best benieuwd naar de muziek.

Geplaatst
  • Auteur

Na een rumoerige tijd, hebben Hans en ik besloten een herstart te maken. Ik heb al een reviewtje gedaan, dus nu mag Hans een album gaan reviewen. Dat het niet hetzelfde album als oorspronkelijk is, spreekt voor zich lijkt mij. Het album dat Hans mag reviewen is wat minder gangbaar, zelfs voor hiphopliefhebbers. Het is een van de eerste volledige Horrorcore albums, en ik ben erg benieuwd wat Hansje ervan gaat vinden. Het is: Grim Reality van Insane Poetry.

bewerkt door MrMHB

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.