Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Radio 2 Top 2000

Kweekie

Aanbevolen berichten

Het is Danny Vera gegund hoor, maar kom op, 'beste song ooit?' Wel voor Radio 2 trouwens, die hebben het stukgedraaid en bijna elke dj heeft het nummer gepromoot. Aan de andere kant: tegen het tijstip van uitzenden lal ik toch al met elk nummer mee, zelfs met Kensington of Django Wagner. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is er nou vreselijk aan Danny Vera? Niets mis mee, gewoon al jarenlang een vrij oprechte americanazanger. Het is ook best een mooi nummer. Fijne is ook dat het toch redelijk pretentieloos is en dat het juist door de radiostations nogal is opgepakt. Zie je niet vaak bij iemand die geen doorsnee popmuziek maakt. En sowieso is het al snel beter dan dat wanstaltige musicalnummer van Queen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sluit me bij Zeus aan dat Roller Coaster een prima nummer één is. Dit jaar is natuurlijk voor veel mensen ook een rollercoaster, dus kan me voorstellen dat het mensen flink aanspreekt. En dat stukgedraaid worden, ik luister dagelijks naar Radio 2, maar kan me niet voor de geest halen dat ze Roller Coaster dit jaar vaak hebben gedraaid.

Boycotten zou sowieso een beetje onnozel zijn, aangezien er naast Roller Coaster om en nabij de 1999 andere nummers instaan. Dan had vorig jaar heel Nederland de lijst wel kunnen boycotten na die stunt van de boeren met het slechtste nummer dat ooit in een lijst ter wereld in een top tien heeft gestaan.

bewerkt door Tim'
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Zeus:

Wat is er nou vreselijk aan Danny Vera? Niets mis mee, gewoon al jarenlang een vrij oprechte americanazanger. Het is ook best een mooi nummer. Fijne is ook dat het toch redelijk pretentieloos is en dat het juist door de radiostations nogal is opgepakt. Zie je niet vaak bij iemand die geen doorsnee popmuziek maakt. En sowieso is het al snel beter dan dat wanstaltige musicalnummer van Queen. 

Het nummer is niet mijn smaak, maar dat interesseert me weinig. Ik ken hem persoonlijk en vind het een vreselijke arrogante dwalm. Soort Paskal Jakobsen maar dan met meer talent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sowieso is 'beste song ooit?' een vraag die je bij elk nummer uit die top tien wel kan stellen en die nogal subjectief is. Rollercoaster is imo zeker niet de beste song ooit, maar als ik met mijn persoonlijke smaak naar de rest kijk wat hoog scoort is het zo'n beetje de enige oprechte, muzikale en enigszins eigenzinnige optie. De rest heeft imo vaak niet eens zoveel met muziek te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet helemaal met jullie eens, maar dat hoeft natuurlijk niet. Smaak blijft persoonlijk. Kan me goed voorstellen dat men hierop stemt. Denk tegelijkertijd dat het zo'n nummer is dat heel veel mensen toegevoegd hebben 'omdat het wel lekker klinkt en het ergens aanspreekt', niet omdat ze het de beste song ooit vinden. Cumulatief komt zo'n nummer dan wel bovenaan. Uiteindelijk toch de gemeenschappelijke deler van een heel stemvolk. En ja, er zijn veeeeel betere liedjes, en gelukkig komen die ook gewoon voorbij. 

De grote verschrikking komt denk ik nog: Miss Montreal ergens op plek 17 door die emo-tv van de Tros. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 5-12-2020 om 16:45 zei Zeus:

Een gewaagde vraag: als Danny Vera vorig jaar als nieuwkomer al meteen vierde kon worden, waarom zou hij dan nu niet eerste kunnen worden en dat wanstaltige nummer van Queen van de troon kunnen stoten? Nu kan je het nummer ook direct selecteren ipv dat je hem zelf moet toevoegen. Nu weet ik niet hoe groot die verschillen zijn, maar toch.

Poh, maar goed dat ik de muziekkenner voor de MU Bokaal nog niet had ingevuld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De volledige top tien is ook bekend. Belangrijkste verschuivingen naast Danny Vera: David Bowie maakt een flinke sprong naar de tiende plek. Normaal is gelukkig weg. Op de radio hadden ze het over een flinke daling. Is er in elk geval iets sowieso goed gegaan. Ik hoop op een plekkie of 3000 lager, maar hij stond er helaas nog wel in.

1 (4) Danny Vera - Roller Coaster
2 (1) Queen - Bohemian Rhapsody
3 (2) Eagles - Hotel California
4 (3) Billy Joel - Piano Man
5 (5) Led Zeppelin - Stairway to Heaven
6 (7) Pearl Jam - Black
7 (6) Boudewijn de Groot - Avond
8 (8) Coldplay - Fix You
9 (10) Pink Floyd - Wish You Were Here
10 (27) David Bowie - Heroes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Tim':

De volledige top tien is ook bekend. Belangrijkste verschuivingen naast Danny Vera: David Bowie maakt een flinke sprong naar de tiende plek. Normaal is gelukkig weg. Op de radio hadden ze het over een flinke daling. Is er in elk geval iets sowieso goed gegaan. Ik hoop op een plekkie of 3000 lager, maar hij stond er helaas nog wel in.

1 (4) Danny Vera - Roller Coaster
2 (1) Queen - Bohemian Rhapsody
3 (2) Eagles - Hotel California
4 (3) Billy Joel - Piano Man
5 (5) Led Zeppelin - Stairway to Heaven
6 (7) Pearl Jam - Black
7 (6) Boudewijn de Groot - Avond
8 (8) Coldplay - Fix You
9 (10) Pink Floyd - Wish You Were Here
10 (27) David Bowie - Heroes

He gadver, Coldplay ('the most bland sound ever') en Boudewijn de Groot. 2 t/m 4 ook allemaal typische populaire quatsch. Black van Pearl Jam en Stairway to Heaven van Led Zeppelin zijn nog wel begrijpelijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Titan:

Als volbloed Achterhoeker ook zeer blij dat dat boerenlied weg is uit de top. Eén van de slechtste nummers van Normaal, en dat zegt veel. Ach, gelukkig heeft het zorg- of onderwijspersoneel geen specifiek 'eigen nummer' :D

Dat was Heroes toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk dat er weer eens een ander nummer op 1 staat. Tuurlijk, het is hier ook al aangegeven, het is niet per se het beste nummer ooit gemaakt, maar we kunnen gelukkig ook nog naar 1999 andere nummers luisteren. Ik kijk er in ieder geval weer naar uit om lekker te luisteren tijdens de Kerst, is de laatste jaren ook een beetje onderdeel geworden van die vakantieperiode. Lekker uitzoeken wanneer de nummers waar je op gestemd hebt gedraaid worden, en eventuele opvallende nummers noteren voor volgend jaar. Als je de hele lijst gaat veroordelen op het nummer wat op 1 staat heb je in mijn ogen niet het doel van de Top 2000 begrepen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei Tim':

Inderdaad mooi van David Bowie, maar had hem liever op 11 gehad en dan Africa weer terug in de top tien. Ach ja, volgend jaar beter. En zolang Pink Floyd daar maar niet het slachtoffer van wordt.

Misschien kunnen we Boudewijn de Groot lozen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Chiemel:

Mooi dat Heroes zo hoog staat, ben David Bowie de laatste jaren meer en meer gaan luisteren. Nummer van Danny Vera is prima, maar nummer 1 een beetje too much. Valt me tegen dat Black van Pearl Jam niet kan doorpakken naar de absolute top. 

Veel mensen met love-or-hate richting Pearl Jam vanwege de stem ofc, maar had van mij ook gewoon op 1 gemogen. Zo is het ook vreemd dat Radiohead niet hoog staat gezien de kwaliteit, maar zit wat dat betreft in hetzelfde schuitje.

bewerkt door Juca
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi, Exit Music van Radiohead staat er opeens in. Heb dan toevallig ook net op dat nummer gestemd dit jaar, terwijl ik voorgaande jaren altijd op een ander nummer van Radiohead stemde. 

Ook andere mooie nieuwkomers waarvan het mij verbaasd dat ze nieuwkomers zijn (of site is niet up to date zou ook heel goed kunnen) 

- Eddie Vedder - Guaranteed 

- Bill Withers - Lean on Me

- Di-rect - Soldier On vind ik ook een erg sterk nummer. Staat wel heel erg hoog trouwens. 

- Kendrick Lamar - King Kunta

- Norah Jones - Come Away

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites