Jump to content

Radio 2 Top 2000

Recommended Posts

26 minuten geleden zei Chiemel:

Bijzondere top 10 na de top 3. Child In Time zakt snel weg. Was lang Nr 3 of 4 als ik het goed heb en staat nu niet meer in de top 10.

1. Bohemian Rhapsody - Queen (1)

2. Hotel California - Eagles (2)

3. Piano Man - Billy Joel (3)

4. Roller Coaster - Danny Vera (-)

5. Stairway To Heaven - Led Zeppelin (4)

6. Avond - Boudewijn de Groot (10)

7. Black - Pearl Jam (7)

8. Fix You - Coldplay (9)

9. De Boer Dat Is De Keerl - Normaal (-)

10. Wish You Were Here – Pink Floyd (5)

Waar haal je deze informatie vandaan? Op de Top 2000 site kan ik niks vinden daar staat publicatie 12 december. 

• Replies 589
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik verlies er zelfs een beetje mijn sympathie mee richting hen. Het heeft een devaluerend effect. Ik word gewoon in het algemeen moe van het feit dat politieke onderwerpen zich in alles lijken te m

Ook weer een lijstje ingeleverd. Voor mijn doen iets 'nieuwer' dan voorgaande jaren.  Al zijn uiteraard de gebruikelijke klassiekers weer terug te vinden.    ABBA Gimme Gimme Gim

Spinvis! Held @Christian.

Posted Images

1 uur geleden zei 007mark:

Voornamelijk bizar dat die twee nummers binnenkomen op 4 en 9. Bedoel, Rollercoaster is een prima nummer hoor, maar dit is wel echt veel en veel te hoog. Over die andere nog maar te zwijgen.

Toto van Africa stond laatste jaren ook wel in de top 10 toch?

Die nummer 9 hebben ze mooi gedaan haha

56 minuten geleden zei Copywriter:

Waar haal je deze informatie vandaan? Op de Top 2000 site kan ik niks vinden daar staat publicatie 12 december. 

Stond op ongeveer elke nieuwssite.

1 minuut geleden zei komodo25:

Die nummer 9 hebben ze mooi gedaan haha

Tsja, leuk voor ze. Maar hoop dat het geen trend wordt dat ieder jaar dat soort belachelijke acties de top-10 halen. Is ook zo'n jaar geweest dat er een actie was om de Pokémon Theme Song erin te stemmen. Kwam toen niet super hoog dacht ik, maar je snapt het idee.

11 minuten geleden zei 007mark:

Stond op ongeveer elke nieuwssite.

Tsja, leuk voor ze. Maar hoop dat het geen trend wordt dat ieder jaar dat soort belachelijke acties de top-10 halen. Is ook zo'n jaar geweest dat er een actie was om de Pokémon Theme Song erin te stemmen. Kwam toen niet super hoog dacht ik, maar je snapt het idee.

Of het belachelijk is het een tweede . Zo'n themesong dan weer wel , maar Normaal is toch wel 1 van de betere Nederlandse bands vind ik . Hebben ook voldoende fans in het land . Geen idee of ze als eens eerder in de top2000 gestaan hebben . En een 9e plek is ook wel te veel van het goede . Maar een aantal nummers mogen van mij er best in . ( al zie ik dat ik zelf ook niet op gestemd heb ) Maar ben het verder wel met jou eens dat het niet zomaar een trend moet gaan worden . Maar voor bepaalde vergeten nummers mag dit best vaker voorkomen

Edit

Zie dat ze met Oerend hard al eens 82e hebben gestaan maar is inmiddels wel aan het afzakken . Benieuwd of deze nu ook weer gaat stijgen . Deurdonderen er sinds 3 jaar in en goed aan het stijgen . En ook Alie er in . 

Edited by komodo25

Ik verlies er zelfs een beetje mijn sympathie mee richting hen. Het heeft een devaluerend effect.

Ik word gewoon in het algemeen moe van het feit dat politieke onderwerpen zich in alles lijken te mengen (en ja, ik weet dat het voor de top 2000 specifiek niet de eerste keer is). Elke manier van communicatie moet maar worden aangegrepen tegenwoordig. 

Op 9-12-2019 om 09:39 zei Chimpa:

Ik verlies er zelfs een beetje mijn sympathie mee richting hen. Het heeft een devaluerend effect.

Ik word gewoon in het algemeen moe van het feit dat politieke onderwerpen zich in alles lijken te mengen (en ja, ik weet dat het voor de top 2000 specifiek niet de eerste keer is). Elke manier van communicatie moet maar worden aangegrepen tegenwoordig. 

Heeft Radio 2 natuurlijk ook beetje aan zichzelf te danken, in het jaar van de aanslagen in Parijs zaten ze zelf flink te pushen om Imagine in de top te krijgen en dit jaar werd Danny Vera je door de strot geduwd. Die hele Top 2000-stemweek is overigens een gedrocht.

• 2 weeks later...

Veel van mijn nummers hebben de lijst der lijsten gehaald.

8 Coldplay - Fix You

58 Amy Winehouse - Back To Black

67 Michael Kiwanuka - Cold Little Heart

86 Paolo Nutini - Iron Sky

206 Editors - Papillon

207 Sting - Englishman In New York

234 Stromae - Formidable
304 Bløf - Omarm

324 Arctic Monkeys - Do I Wanna Know?

378 Imagine Dragons - Believer

423 Lana Del Rey - Video Games

440 Foo Fighters - Learn To Fly

559 Billie Eilish - bad guy

570 London Grammar - Strong

682 Tame Impala - Let It Happen (Albumversie)

691 Nothing but Thieves - Sorry

771 Elbow - Lippy Kids

786 Marco Borsato - De Bestemming

833 Franz Ferdinand - Take Me Out

932 Typhoon - Zandloper

1002 Moby - Porcelain

1113 Lewis Capaldi - Someone You Loved

1344 The Killers - Somebody Told Me

1357 Michel Sardou - Les Lacs Du Connemara

1530 Twenty One Pilots - Heathens

1600 Sam Smith - Stay With Me

1691 Dua Lipa & Chris Martin - Homesick

1753 Kings of Leon - Pyro

1811 KALEO - Way Down We Go

En zijn nog 6 nummers uit mijn stemlijst niet in de Top 2000 gekomen.

Eefje de Visser - Bitterzoet

alt-J - Taro

KONGOS - Come With Me Now

The National - You Had Your Soul With Me

Parov Stelar - Booty Swing

Tamino - Indigo Night

Edited by 007mark
  • 2 weeks later...
40 minuten geleden zei Rogier.:

Props voor Parov Stelar @007mark, naar z'n concert geweest maandje geleden?

Nee helaas kon ik niet. Wel een keer live gezien op Sziget 2018.

Edited by 007mark