Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Met het toernooi om beste actrice net achter de kiezen, is het nu alweer tijd om de beste acteur te kiezen. Drie jaar geleden eindigden grootmachten Robert De Niro en Al Pacino op een gedeelde eerste plek. Zouden talentvolle acteurs als Christian Bale, Philip Seymour Hoffman of een oudere garde met Jack Nicholson en Daniel Day-Lewis daar dit jaar misschien wat tegenin kunnen brengen?

Regels

Nomineren doen we met een maximum van 10 acteurs. Als ik de tijd rijp acht komt daar wellicht nog een korte extra nominatieronde achteraan. Daarna volgt er een groepsfase, om vervolgens over te stappen op een knock-outsysteem. Net als bij Beste Actrice. Ook acteurs die niet meer onder ons zijn mogen meedoen, een toernooi om Beste Acteur zonder Marlon Brando is natuurlijk geen echt toernooi.

Let wel: het gaat hier om filmacteurs, dus niet om tv-serieacteurs.

En verder?

Niets. Nomineert u maar!

bewerkt door vinnypassy

• Antwoorden 318
  • Weergaven 132
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur

Met het toernooi om beste actrice net achter de kiezen, is het nu alweer tijd om de beste acteur te kiezen. Drie jaar geleden eindigden grootmachten Robert De Niro en Al Pacino op een gedeelde eerste plek. Zouden talentvolle acteurs als Christian Bale, Philip Seymour Hoffman of een oudere garde met Jack Nicholson en Daniel Day-Lewis daar dit jaar misschien wat tegenin kunnen brengen?

Regels

Nomineren doen we met een maximum van 10 acteurs. Als ik de tijd rijp acht komt daar wellicht nog een korte extra nominatieronde achteraan. Daarna volgt er een groepsfase, om vervolgens over te stappen op een knock-outsysteem. Net als bij Beste Actrice. Ook acteurs die niet meer onder ons zijn mogen meedoen, een toernooi om Beste Acteur zonder Marlon Brando is natuurlijk geen echt toernooi.

Let wel: het gaat hier om filmacteurs, dus niet om tv-serieacteurs.

En verder?

Niets. Nomineert u maar!

bewerkt door vinnypassy

Geplaatst

Ondanks dat ze er de eerste ronde toch uitvliegen:

- Pierre Bokma

- Gijs Scholten van Aschat

Dan nog wat persoonlijke favorieten:

- Marlon Brando

- Steve Buscemi

- Charlie Hunnam

- John Cazale

- Samuel Jackson

- Jim Carrey

- Jeff Bridges

- Ron Perlman

Geplaatst

Liam Neeson

Bruce Willis

Morgan Freeman

Mark Wahlberg

Matt Damon

Geplaatst

Al Pacino

Jason Statham

Will Ferrell

Zach Galifianakis

Denzel Washington

Robert De Niro

zijn de namen die ff in me opkomen.

bewerkt door Ozan

Geplaatst
  • Auteur

Nog een kleine toevoeging: we gaan op zoek naar de beste filmacteur. Nu hebben Ron Perlman en James Gandolfini ook in een aantal leuke films gespeeld, maar Charlie Hunnam is denk ik op basis van SoA? [MENTION=1482]bril_idioot[/MENTION]

Geplaatst

Christian Bale

Joaquin Phoenix

Phillip Seymour Hoffman

William H Macy

Robert Duvall

Michael Caine

Willem Dafoe

Ben Kingsley

Gary Oldman

Paul Giamatti

Geplaatst

Ken hem oorspronkelijk van Green Street Hooligans (en zijn kleine rol in Children of Men) waar ik hem een heldenrol vond spelen. Daarna heb ik hem eigenlijk pas leren kennen als serieacteur in Undeclared en SoA. Al kan ik het begrijpen als je hem te veel een serieacteur vindt.

Geplaatst
  • Auteur

Ik kan zijn rollen in de films eigenlijk niet eens herinneren, maar als jij het zegt geloof ik het. En omdat hij in SoA zo fantastisch speelt vind ik het geen probleem hem mee te laten doen. ;)

Geplaatst

Robert Downey Jr.

Mark Ruffalo

Ray Liotta

Vincent Cassel

Colin Firth

Joseph Gordon-Levitt

George Clooney

Jean Dujardin

Javier Bardem

Bill Murray

Ervan uitgaande dat de bekendere namen toch wel worden genoemd, ben ik gegaan voor dit lijstje. Deze zijn ook redelijk bekend though.

Geplaatst
  • Auteur

Dit zijn inderdaad ook nog bekende namen hoor ;sm; Op Dujardin na, die heeft maar 'één' film op zijn naam.

Geplaatst

Leonardo DiCaprio

Michael Madsen

Joe Pesci

Brad Pitt

Kevin Spacey

Jack Nicholson

Tom Hardy

Clint Eastwood

Jamie Foxx

John Travolta

Als ik iets dubbel heb hoor ik het wel, dan vervang ik die. ;)

Geplaatst

Ik nomineer Ryan Gosling. Daarnaast Zac Efron, die me gewoon echt positief aan 't verrassen is en na zijn High School Musical rol, prima rollen heeft gespeeld in The Lucky One en New Year's Eve. En als laatste doe ik; Tom Sturridge.

Geplaatst
  • Auteur

Je moet echt wat meer mannenfilms gaan kijken Dans. (d)

Gosling wel duimpje omhoog natuurlijk.

Geplaatst

Waarschijnlijk wel. Je hebt bij het vrouwentoernooi kunnen zien hoever de favoriet van de organisator het kan schoppen.;c

Geplaatst

Without a doubt: Tom Hanks. Die man is wat mij betreft de beste acteur ter wereld. Werkelijk elke film waarin ik hem tot nog toe gezien heb, haalt hij het niveau van de film omhoog. En van eigen bodem natuurlijk Matthias Schoenaerts.

Verder nog:

Edward Norton

Johnny Depp

Heath Ledger

Daniel Craig

John Malkovich

Koen De Graeve

En ik vergeet er allicht nog wel enkelen.

Geplaatst

Michael Fassbender

Philip Seymour Hoffman

Daniel-Day-Lewis

Humphrey Bogart

James Stewart

Cary Grant

Peter Lorre

Christopher Waltz

Min-Sik Choi(I Saw the Devil, Oldboy <3, Lady Vengeance)

Andy Lau

Ik vertrouw er op dat sommigen van mijn namen die nu weg zijn als Dustin Hoffman, Gene Hackman , Ben Kingsley e.d nog door anderen genomineerd worden ;)

bewerkt door Kyrill

Geplaatst

Ik heb het niet precies geteld, maar als ik dit zo schat zijn het er meer dan 10.;)

Als ik de namen zo zie kun je er ook wel veel weglaten.

Geplaatst

36 hahhaha ja ik lees nu pas dat er 10 mogen :( :'( Ga later vandaag aanpassen....

Geplaatst

Zijn niet allemaal 'de beste' want de meeste zijn al genoemd, maar in mijn ogen wel het vermelden waard:

Adrien Brody

Benicio Del Toro

Christopher Walken

Viggo Mortensen

Clive Owen

Ethan Hawke

Hugh Jackman

Mark Ruffalo

Jean Reno

Ik zie overigens net dat ik een aantal zelfde acteurs heb staan als Kyrill, maar dan kan jij ze er uit laten. ;)

Geplaatst
Je moet echt wat meer mannenfilms gaan kijken Dans. (d)

Gosling wel duimpje omhoog natuurlijk.

Hehe kijk ik ook. Maar alle anderen worden toch wel genoemd. Kan ik er beter 3 kiezen uit de romance afdeling. ;)

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.