Spring naar bijdragen

Kerft's Catchy Neusfluitmuziek en Oezbeekse Folkrocktopic

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Nou, daar ben ik weer. Wederom met een blog, waar de vorige ongelukkig stukliep omdat ik vrijwel meteen stopte met intensief Hip-Hop luisteren verwacht ik dat deze het veel langer volhoudt. Ik maak het mezelf makkelijker door het gewoon bij losse nummertjes te houden die ik met jullie zal delen. Ik schrijf dus een stukje eens in de zoveel tijd met een hoop Youtube vids erin met bekende of onbekende muziek die ik jullie graag aanraad. Dit kan van allerlei genres zijn, het genre zet ik er ook bij zodat je niet je tijd hoeft te verdoen met dingen luisteren die je toch niets interesseren.

Wat ik graag ook zou willen zien, is dat mensen hier zelf nummertjes komen plaatsen die ik behandel in de rubriek 'Kerft luistert:' Het maakt niet uit wat voor muziek het is, ik zal het luisteren en een eerlijk oordeel erover geven en een stukje erover schrijven. Iedereen is vrij om nummertjes in dit topic te zetten, ik heb liever juist dat er veel nummertjes hier geplaatst worden dan weinig, dus kom maar op met jullie aanraders.

Nu begin ik zelf met mijn eerste stukje. Zoals jullie weten heb ik niet zo lang geleden het licht gezien. Ik kwam tot inzien dat mijn koppige muziekhouding mij niet bepaald leuke muziek zou opleveren en dat ik altijd in het zelfde hoekje zou bljiven wachten, puur anticiperend op nieuwe albums van de 3, 4 artiesten die ik afwachtte. Ik begon allerlei dingen te proberen en kwam tot de conclusie dat er in vrijwel elk genre wel goede en leuke muziek gemaakt wordt. Verder ben ik nog steeds zeer veel aan het orienteren en heb ik bij lange na nog niet een grote muziekbibliotheek in mijn hoofd zitten. Dit is uiteindelijk wel mijn doel, dat ik constant op zoek blijf gaan naar obscure muziek of naar klassiekers die ik nog nooit heb gehoord om de een of andere reden. Het motto van deze post is 'Around the World' en dat is precies wat we gaan doen. We beginnen in Frankrijk:

Nummer: Daft Punk - Around The World

Genre: Dance/House oid

[YOUTUBE]s9MszVE7aR4[/YOUTUBE]

Dit nummer kent vrijwel iedereen, ik vraag me echter af of iedereen de tijd heeft genomen om dit nummer echt goed te luisteren. Er zijn maar weinig nummers in dit genre die zo goed in elkaar zitten als de nummers van Daft Punk. Verder hoef ik hier niet lang bij stil te staan, kwam goed uit door de titel.

Nummer: Phoenix - 1901

Genre: Indie Rock

[YOUTUBE]pe4gQTABqNA[/YOUTUBE]

Nog een zeer bekend nummertje, nogmaals Frans. Grote kans dat vrijwel iedereen dit kent, maar toch wilde ik deze erbij zetten. Ten eerste omdat dit een live versie is en deze bijna net zo goed klinkt als de studio versie zelf. Ten tweede omdat dit echt een geniaal nummer is, alles klopt hier, en het allerleukste is misschien wel het overduidelijke Franse accent van de zanger.

Nummer: Kakkmaddafakka - Dro So

[YOUTUBE]PF1re33msDA[/YOUTUBE]

We gaan door naar Noorwegen, dit bandje ken ik ook dankzij jullie MU'ers, maar dit nummertje vind ik er zwaar bovenuitspringen. Hartstikke vrolijk en de Noorse tekst die erin voorkomt, ook erg leuk is dat je een soort van imperfectie in dit lied hoort, kan het niet bepaald uitleggen maar juist dat trekt me zo aan naar dit lied.

Nummer: Bei The Fish - Living in a Box

Genre: ElectroIndie

[YOUTUBE]ZBm1xPzxLrI[/YOUTUBE]

Het wordt al obscuurder. We zitten in Macedonie nu. Ik weet totaal niet hoe ik dit lied ben tegengekomen maar dat doet er niet toe. Het klinkt zeer lekker en dat is het belangrijkste, om de een of andere reden doet dit lied me heel lichtjes denken aan de hit van Gotye. Misschien door de zangstemmen.

Nummer: Bratya Grim - Leto

Genre: Akoestisch

[YOUTUBE]HGta09OYjZw[/YOUTUBE]

Dit nummer heb ik te danken aan onze grote Russische kameraad Kirill. De eeneiige (hoe de fuck spel je dit) tweeling Bratya Grim heeft een waar meesterwerk afgeleverd welke zeer ondergewaardeerd is, het gaat over de zon, voor de rest weet ik niet waar het over gaat maar het klinkt zeer goed en het lijkt me ideaal om dit nummertje te luisteren zittend in je tuin met een Desperadosje in je hand.

Nummer: Koblizci - Uz Me Nenajdou

Genre: Poppunk

[YOUTUBE]VqTm9HrVltQ[/YOUTUBE]

Tsjechische pop muziek met een grote punkrand eromheen, deze gasten zijn muziek gaan maken omdat ze chicks wilden versieren. Geniaal vind ik dat, het klinkt iig verre van slecht, al is het misschien wel een beetje standaardmuziek.

Als je verder aan punkmuziek denkt, komt er een bandnaam al zeer gauw naar boven, dat zijn de Ramones:

Nummer: Ramones - Today Your Love, Tomorrow The World

Genre: Punk

[YOUTUBE]z6Xae9jsqxU[/YOUTUBE]

Deze iconen hebben hier een typisch punklied afgeleverd, een hele ruwe sound met zang die erg slecht klinkt voor de leek. Verder zijn de controversiele lyrics ook kenmerkend voor punkrock. Zelf heb ik een tijdje geprobeerd into de Ramones te komen qua muziek maar dat lukte niet echt, echter vind ik dit nummer wel zeer lekker, dus ik zeg probeer het maar.

Nummer: Sergent Garcia - Yo Me Voy Pa La Cumbia

Genre: Cumbia/Dub/Latin

[YOUTUBE]-CwGyGZHNyY[/YOUTUBE]

Ik ben een ware lurker als het op muziek aankomt en via het last.fm profiel van Daniel kwam ik terecht op Sergent Garcia. Deze Franse band is zeer experimenteel en geeft een heerlijke zomerse sound af. Beetje Manu Chao maar dan meer uptempo genres.

Nummer: Danny Fornaris - Estoy Enamorado

Genre: Latinrock

[YOUTUBE]nm6nJR12Sgk[/YOUTUBE]

Dit nummer stond op het Don Omar album waar ook Danza Kuduro op stond. Puur op shuffle kwam ik dit nummer tegen en ik was meteen verkocht. Heerlijk simpel lied, maar zo catchy. Ik verbaasde me over het feit dat er niks over deze artiest te vinden valt want ik vind hem zeker talent hebben. Leuke clip ook trouwens.

Nummer: Guess Who - Tot Mai Sus

Genre: Poprap

[YOUTUBE]iXvkhA2WBQI[/YOUTUBE]

Beetje de Roemeense versie van alle Gers Pardoel figuren, enige verschil is dat dit verre van amateuristisch klinkt, al kan ik de tekst niet verstaan natuurlijk die voor hetzelfde geldt erg slecht kan zijn. Maar dat maakt niet uit want het nummer zelf is zeer catchy.

Nummer: Luan Santana - Voce de Mim Nao Sai

Genre: Sertanejo/Pop

[YOUTUBE]xW_3pTR7cuw[/YOUTUBE]

We kennen Michel Telo en Gusttavo Lima al, Luan Santana is de laatste van het trio populaire sertanejozangers/tieneridolen die ook nog eens goede muziek maakt. Echter geloof ik niet dat dit nummer populair wordt in Nederland, iets wat het in Brazilie wel al is. Dat maakt het nummer trouwens niet minder lekker.

Nummer: Bacilos - Caraluna

Genre: Latin

[YOUTUBE]5Jyc16LxZqA[/YOUTUBE]

Deze Amerikaanse band met members van Latijns-Amerikaanse afkomst is een tijd geleden zeer populair geweest, nu hoor je er echter niets meer van en dat is zeer zonde. Dit nummer is namelijk heerlijk.

Nummer: Dubioza Kolektiv - Kokuz

Genre: Dub/Reggae/Conscious

[YOUTUBE]Z1qFBVIFzUE[/YOUTUBE]

Ik vroeg deze week aan Zokipfc of hij mij wat goede muziek uit de voormalige Yugo-landen kon geven, dit deed hij met succes want ik vind dit echt een heerlijk bandje. Je hoeft de taal niet te kunnen verstaan om te weten dat het maatschappijkritisch is, maar het allerbelangrijkste: Het zit goed in elkaar en is goede muziek.

Nummer: Epik High - Fly

Genre: Hip-Hop/K-Pop

[YOUTUBE]caqnOJ8cQjk[/YOUTUBE]

1 woord: FIFA07!

Nummer: Inna Modja - French Cancan

Genre: Pop/Neo-Soul

[YOUTUBE]hdnGfzzk18k[/YOUTUBE]

Dat Malinezen goede muziek konden produceren hoef ik je niet te vertellen met Amadou & Mariam. Dit is echt een heerlijk nummer welke rustig opbouwt en dan vanaf het niets een zeer catchy hook eringooit. Ik betrap me erop dit nummer hard mee te zingen telkens.

Nummer: Roll Deep - The Avenue

Genre: Grime/Hip-Hop

[YOUTUBE]K5jkgt9H9oE[/YOUTUBE]

Dit waren jaren geleden mijn helden, tegenwoordig zijn het slechts sellouts die een beetje dance muziek maken waar ze over rappen maar dit was echt heerlijke hip-hop muziek. Zeer catchy ook, je herkent wss de sample 'Heartache Avenue'.

Nummer: The Weeknd - DD

Genre: Neo-Soul/R&B

[YOUTUBE]FXT1oKrgq0o[/YOUTUBE]

Tijd voor een cover, en een steengoede. De Canadese Abel Tesfaye laat eens zien dat Michael Jackson niet de enige is die Dirty Diana kan zingen. The Weeknd laat verder ook zien dat hij wel met experimentele muziek weet om te gaan, iets wat hij op zijn 3 zeer geslaagde mixtapes ook deed.

Nummer: At The Drive-In - Arcarsenal

Genre: Experimentele Metal

[YOUTUBE]lmTSQZjR3DE[/YOUTUBE]

De bands van Omar Rodriguez Lopez leerde ik kennen door Platina32 en ondanks dat het zeer ontoegankelijk is vind ik het zeer goed klinken en luister ik naar deze muziek met een bepaalde regelmaat. Dit is overigens ook het enige nummer waar in geschreeuwd wordt dat ik kan waarderen.

Nummer: Reik - Tu Mirada

Genre: Funkrock/poprock

[YOUTUBE]79D4CCyFcSY[/YOUTUBE]

Zeer toegankelijk, en zeer lekkere muziek. Als het Engelstalig was geweest had het een grote hitpotentie gehad hier.

Nummer: Train - 50 Ways To Say Goodbye

Genre: Poprock/Mariachi

[YOUTUBE]GSBFehvLJDc[/YOUTUBE]

Ik had eigenlijk nooit wat met Train, vond het maar irritante muziek die overrated was. Dit nummer veranderde mijn mening. Dit is ronduit geniaal. Het experimenteren met de mariachi's is heerlijk, de hook is catchy. En de tekst, de tekst is echt geniaal. Had ik er nooit achter gezocht nadat ik het voor het eerst luisterde. De video is overigens ook hilarisch, een aanrader dus.

Dat was mijn eerste post, gelijk een hele grote, vergeet niet te reageren, te zeggen wat je ervan vindt, wat je wil dat ik je aanraad en vergeet ook niet nummertjes hier te plaatsen die ik kan beoordelen. (d)

Geplaatst
  • Auteur

Nou, daar ben ik weer. Wederom met een blog, waar de vorige ongelukkig stukliep omdat ik vrijwel meteen stopte met intensief Hip-Hop luisteren verwacht ik dat deze het veel langer volhoudt. Ik maak het mezelf makkelijker door het gewoon bij losse nummertjes te houden die ik met jullie zal delen. Ik schrijf dus een stukje eens in de zoveel tijd met een hoop Youtube vids erin met bekende of onbekende muziek die ik jullie graag aanraad. Dit kan van allerlei genres zijn, het genre zet ik er ook bij zodat je niet je tijd hoeft te verdoen met dingen luisteren die je toch niets interesseren.

Wat ik graag ook zou willen zien, is dat mensen hier zelf nummertjes komen plaatsen die ik behandel in de rubriek 'Kerft luistert:' Het maakt niet uit wat voor muziek het is, ik zal het luisteren en een eerlijk oordeel erover geven en een stukje erover schrijven. Iedereen is vrij om nummertjes in dit topic te zetten, ik heb liever juist dat er veel nummertjes hier geplaatst worden dan weinig, dus kom maar op met jullie aanraders.

Nu begin ik zelf met mijn eerste stukje. Zoals jullie weten heb ik niet zo lang geleden het licht gezien. Ik kwam tot inzien dat mijn koppige muziekhouding mij niet bepaald leuke muziek zou opleveren en dat ik altijd in het zelfde hoekje zou bljiven wachten, puur anticiperend op nieuwe albums van de 3, 4 artiesten die ik afwachtte. Ik begon allerlei dingen te proberen en kwam tot de conclusie dat er in vrijwel elk genre wel goede en leuke muziek gemaakt wordt. Verder ben ik nog steeds zeer veel aan het orienteren en heb ik bij lange na nog niet een grote muziekbibliotheek in mijn hoofd zitten. Dit is uiteindelijk wel mijn doel, dat ik constant op zoek blijf gaan naar obscure muziek of naar klassiekers die ik nog nooit heb gehoord om de een of andere reden. Het motto van deze post is 'Around the World' en dat is precies wat we gaan doen. We beginnen in Frankrijk:

Dit nummer kent vrijwel iedereen, ik vraag me echter af of iedereen de tijd heeft genomen om dit nummer echt goed te luisteren. Er zijn maar weinig nummers in dit genre die zo goed in elkaar zitten als de nummers van Daft Punk. Verder hoef ik hier niet lang bij stil te staan, kwam goed uit door de titel.

Nummer: Phoenix - 1901

[YOUTUBE]pe4gQTABqNA[/YOUTUBE]

Nog een zeer bekend nummertje, nogmaals Frans. Grote kans dat vrijwel iedereen dit kent, maar toch wilde ik deze erbij zetten. Ten eerste omdat dit een live versie is en deze bijna net zo goed klinkt als de studio versie zelf. Ten tweede omdat dit echt een geniaal nummer is, alles klopt hier, en het allerleukste is misschien wel het overduidelijke Franse accent van de zanger.

Nummer: Kakkmaddafakka - Dro So

[YOUTUBE]PF1re33msDA[/YOUTUBE]

We gaan door naar Noorwegen, dit bandje ken ik ook dankzij jullie MU'ers, maar dit nummertje vind ik er zwaar bovenuitspringen. Hartstikke vrolijk en de Noorse tekst die erin voorkomt, ook erg leuk is dat je een soort van imperfectie in dit lied hoort, kan het niet bepaald uitleggen maar juist dat trekt me zo aan naar dit lied.

Nummer: Bei The Fish - Living in a Box

Genre: ElectroIndie

[YOUTUBE]ZBm1xPzxLrI[/YOUTUBE]

Het wordt al obscuurder. We zitten in Macedonie nu. Ik weet totaal niet hoe ik dit lied ben tegengekomen maar dat doet er niet toe. Het klinkt zeer lekker en dat is het belangrijkste, om de een of andere reden doet dit lied me heel lichtjes denken aan de hit van Gotye. Misschien door de zangstemmen.

Nummer: Bratya Grim - Leto

Genre: Akoestisch

[YOUTUBE]HGta09OYjZw[/YOUTUBE]

Dit nummer heb ik te danken aan onze grote Russische kameraad Kirill. De eeneiige (hoe de fuck spel je dit) tweeling Bratya Grim heeft een waar meesterwerk afgeleverd welke zeer ondergewaardeerd is, het gaat over de zon, voor de rest weet ik niet waar het over gaat maar het klinkt zeer goed en het lijkt me ideaal om dit nummertje te luisteren zittend in je tuin met een Desperadosje in je hand.

Nummer: Koblizci - Uz Me Nenajdou

Genre: Poppunk

[YOUTUBE]VqTm9HrVltQ[/YOUTUBE]

Tsjechische pop muziek met een grote punkrand eromheen, deze gasten zijn muziek gaan maken omdat ze chicks wilden versieren. Geniaal vind ik dat, het klinkt iig verre van slecht, al is het misschien wel een beetje standaardmuziek.

Als je verder aan punkmuziek denkt, komt er een bandnaam al zeer gauw naar boven, dat zijn de Ramones:

Nummer: Ramones - Today Your Love, Tomorrow The World

Genre: Punk

[YOUTUBE]z6Xae9jsqxU[/YOUTUBE]

Deze iconen hebben hier een typisch punklied afgeleverd, een hele ruwe sound met zang die erg slecht klinkt voor de leek. Verder zijn de controversiele lyrics ook kenmerkend voor punkrock. Zelf heb ik een tijdje geprobeerd into de Ramones te komen qua muziek maar dat lukte niet echt, echter vind ik dit nummer wel zeer lekker, dus ik zeg probeer het maar.

Nummer: Sergent Garcia - Yo Me Voy Pa La Cumbia

Genre: Cumbia/Dub/Latin

[YOUTUBE]-CwGyGZHNyY[/YOUTUBE]

Ik ben een ware lurker als het op muziek aankomt en via het last.fm profiel van Daniel kwam ik terecht op Sergent Garcia. Deze Franse band is zeer experimenteel en geeft een heerlijke zomerse sound af. Beetje Manu Chao maar dan meer uptempo genres.

Nummer: Danny Fornaris - Estoy Enamorado

Genre: Latinrock

[YOUTUBE]nm6nJR12Sgk[/YOUTUBE]

Dit nummer stond op het Don Omar album waar ook Danza Kuduro op stond. Puur op shuffle kwam ik dit nummer tegen en ik was meteen verkocht. Heerlijk simpel lied, maar zo catchy. Ik verbaasde me over het feit dat er niks over deze artiest te vinden valt want ik vind hem zeker talent hebben. Leuke clip ook trouwens.

Nummer: Guess Who - Tot Mai Sus

Genre: Poprap

[YOUTUBE]iXvkhA2WBQI[/YOUTUBE]

Beetje de Roemeense versie van alle Gers Pardoel figuren, enige verschil is dat dit verre van amateuristisch klinkt, al kan ik de tekst niet verstaan natuurlijk die voor hetzelfde geldt erg slecht kan zijn. Maar dat maakt niet uit want het nummer zelf is zeer catchy.

Nummer: Luan Santana - Voce de Mim Nao Sai

Genre: Sertanejo/Pop

[YOUTUBE]xW_3pTR7cuw[/YOUTUBE]

We kennen Michel Telo en Gusttavo Lima al, Luan Santana is de laatste van het trio populaire sertanejozangers/tieneridolen die ook nog eens goede muziek maakt. Echter geloof ik niet dat dit nummer populair wordt in Nederland, iets wat het in Brazilie wel al is. Dat maakt het nummer trouwens niet minder lekker.

Nummer: Bacilos - Caraluna

Genre: Latin

[YOUTUBE]5Jyc16LxZqA[/YOUTUBE]

Deze Amerikaanse band met members van Latijns-Amerikaanse afkomst is een tijd geleden zeer populair geweest, nu hoor je er echter niets meer van en dat is zeer zonde. Dit nummer is namelijk heerlijk.

Nummer: Dubioza Kolektiv - Kokuz

Genre: Dub/Reggae/Conscious

[YOUTUBE]Z1qFBVIFzUE[/YOUTUBE]

Ik vroeg deze week aan Zokipfc of hij mij wat goede muziek uit de voormalige Yugo-landen kon geven, dit deed hij met succes want ik vind dit echt een heerlijk bandje. Je hoeft de taal niet te kunnen verstaan om te weten dat het maatschappijkritisch is, maar het allerbelangrijkste: Het zit goed in elkaar en is goede muziek.

Nummer: Epik High - Fly

Genre: Hip-Hop/K-Pop

[YOUTUBE]caqnOJ8cQjk[/YOUTUBE]

1 woord: FIFA07!

Nummer: Inna Modja - French Cancan

Genre: Pop/Neo-Soul

[YOUTUBE]hdnGfzzk18k[/YOUTUBE]

Dat Malinezen goede muziek konden produceren hoef ik je niet te vertellen met Amadou & Mariam. Dit is echt een heerlijk nummer welke rustig opbouwt en dan vanaf het niets een zeer catchy hook eringooit. Ik betrap me erop dit nummer hard mee te zingen telkens.

Nummer: Roll Deep - The Avenue

Genre: Grime/Hip-Hop

[YOUTUBE]K5jkgt9H9oE[/YOUTUBE]

Dit waren jaren geleden mijn helden, tegenwoordig zijn het slechts sellouts die een beetje dance muziek maken waar ze over rappen maar dit was echt heerlijke hip-hop muziek. Zeer catchy ook, je herkent wss de sample 'Heartache Avenue'.

Nummer: The Weeknd - DD

Genre: Neo-Soul/R&B

[YOUTUBE]FXT1oKrgq0o[/YOUTUBE]

Tijd voor een cover, en een steengoede. De Canadese Abel Tesfaye laat eens zien dat Michael Jackson niet de enige is die Dirty Diana kan zingen. The Weeknd laat verder ook zien dat hij wel met experimentele muziek weet om te gaan, iets wat hij op zijn 3 zeer geslaagde mixtapes ook deed.

De bands van Omar Rodriguez Lopez leerde ik kennen door Platina32 en ondanks dat het zeer ontoegankelijk is vind ik het zeer goed klinken en luister ik naar deze muziek met een bepaalde regelmaat. Dit is overigens ook het enige nummer waar in geschreeuwd wordt dat ik kan waarderen.

Nummer: Reik - Tu Mirada

Genre: Funkrock/poprock

[YOUTUBE]79D4CCyFcSY[/YOUTUBE]

Zeer toegankelijk, en zeer lekkere muziek. Als het Engelstalig was geweest had het een grote hitpotentie gehad hier.

Nummer: Train - 50 Ways To Say Goodbye

Genre: Poprock/Mariachi

[YOUTUBE]GSBFehvLJDc[/YOUTUBE]

Ik had eigenlijk nooit wat met Train, vond het maar irritante muziek die overrated was. Dit nummer veranderde mijn mening. Dit is ronduit geniaal. Het experimenteren met de mariachi's is heerlijk, de hook is catchy. En de tekst, de tekst is echt geniaal. Had ik er nooit achter gezocht nadat ik het voor het eerst luisterde. De video is overigens ook hilarisch, een aanrader dus.

Dat was mijn eerste post, gelijk een hele grote, vergeet niet te reageren, te zeggen wat je ervan vindt, wat je wil dat ik je aanraad en vergeet ook niet nummertjes hier te plaatsen die ik kan beoordelen. (d)

Geplaatst

Lekker topic hoor Jordi (d) Zo kan je achter allemaal lekkere muziekjes komen hehe. Zal ook een paar posten, sommigen zullen ze wel kennen, voor anderen misschien totaal iets nieuws;

Nummer: Sine your life away

Artiest: Ima Robot

Genre: Eletronic?

[YOUTUBE]LoO3FK4lYCM[/YOUTUBE]

Voor mij zelf een totaal onbekende artiest, tot ik zag dat een van mijn vrienden hier naar luisterde. Ben het daarna ook gaan luisteren met dit liedje als enige echte uitschieter imo. Heerlijk catchy deuntje waar je heerlijk op kan chillen. Gewoon een fijn liedje.

---------------------------------------------------------------------

Naam: Scattered Diamonds

Artiest: Hungry Kids of Hungary

Genre: Indie

X6dvCWylHSY

Ook een bandje die ik uit het niks ontdekte. Kwam ze toevallig ergens tegen en vond het wel lekker klinken, vandaar.

Naam: Dreamlike

Artiest: Vacationer

KrGg_SUBVdg

Lekker relaxt deuntje, had tot voor kort nog nooit van "Vacationer" gehoord, luister het nu regelmatig. Gewoon muziek die lekker flot afspeelt. Het hele album "Gone" is sowieso een aanradertje.

Naam: Love love love

Artiest: Avalanche City

YWzzbuJJYQc

Catchy refreintje

Geplaatst

Held _O_ Daft Punk is inderdaad ontzettend knappe muziek en er zijn denk ik maar weinig mensen die het geduld hebben om ORL te waarderen :P Ken je zijn 3 nieuwste albums al? Vind dit echt een heerlijk nummer van een van de drie albums:

[YOUTUBE]X6Uk5mPdezg[/YOUTUBE]

Geplaatst

KrGg_SUBVdg

Lekker relaxt deuntje, had tot voor kort nog nooit van "Vacationer" gehoord, luister het nu regelmatig. Gewoon muziek die lekker flot afspeelt. Het hele album "Gone" is sowieso een aanradertje.

Heb ze live gezien in het voorprogramma van The Naked And Famous in New York, toffe muziek maken ze inderdaad :)

Hieronder ook een paar nummertjes die ik zelf wel tof vind.

Nummer: 77 Bombay Street - 47 Millionaires

Genre: Indie/Folk

[YOUTUBE]NQPPksXpeRo[/YOUTUBE]

Lekker een beetje een rustig nummertje, hele album van hun is wel chill.

Nummer: Negrita - Che Rumore Fa La Felicità ?

Genre: Funkrock

[YOUTUBE]Za0MWILUQcM[/YOUTUBE]

Een Italiaanse band, maken wel toffe muziek. Een aantal zullen dit nummer ook kennen omdat het mijn inzending was voor het MU Songfestival.

Nummer: Dirty Vegas - Human Love

Genre: House

[YOUTUBE]9xpy3bpQOko[/YOUTUBE]

Vooral bekend uit de film 'Goal!'.

Nummer: Now, Now - Thread

[YOUTUBE]yfi_WUxfKP4[/YOUTUBE]

Zat ook in het voorprogramma van The Naked And Famous, vind het wel wat hebben.

Geplaatst

Heerlijke muziek ja, wel vet dat je ze live hebt gezien. [MENTION=15369]Christian.[/MENTION]

Geplaatst

Kerft, aangezien je zo in to de Koreaanse shizzle bent zal je dit ook wel leuk vinden.

9bZkp7q19f0

Geplaatst
  • Auteur

Ja Gangnam Style lekker zeg. Tijdje geleden in dbt gepost maar was iedereen sceptisch. Heel de week komt ie al hier voorbij. Altijd met een groep dat dansje doen.

Geplaatst

Het is ook een verschrikkelijk slecht nummer, maar omdat ie zo slecht is maakt t weer leuk

Geplaatst
  • Auteur

Heb eindelijk wat tijd gevonden om jullie ingezonden tracks te luisteren, iets wat ik met plezier ga doen. Ik ga snel ook nog een update maken met Kerft's favorieten, maar voor nu jullie songs

Let op, alles wat ik zeg is mijn mening:

Nummer: Sine your life away

Artiest: Ima Robot

Eerste seconden zijn voor mij altijd belangrijk, want meestal bepaal ik via shuffle welk nummer ik wil luisteren door het horen van de eerste seconde. Bij deze is dat erg misleidend want het lied wordt gaandeweg steeds vrolijker en lekkerder. Ik ga deze zeker downloaden, lekker liedje.

Naam: Scattered Diamonds

Artiest: Hungry Kids of Hungary

Deze begint lekker, karakteristieke Indiesound. Goede stem, redelijk apart maar dat maakt het goed. Net als je trouwens denkt dat er geen verdere opbouw komt, komt er een lekker hookje. Downloaden dus, nice lied!

Begint wat rustigjes, wat saai voor mijn begrippen. Bouwt snel alweer op. Ik mis echter wel de echte knaller in de hook. Desalniettemin lekker nummertje, ga hem wel binnenhalen.

Naam: Love love love

Artiest: Avalanche City

Doet me meteen aan Mumford & Sons denken, en dat is een goed teken, ik ga hem binnenhalen. Volle score voor Joery dus!

Omar Rodriguez Lopez - Home Lost

Meteen de karakteristieke Omar sound, zeer experimenteel, je weet dan ook dat er een dikke gitaarsolo aan zit te komen, is die stem trouwens gewoon Bixler of een sample? Verder blijf ik hopen op een dikke solo, iets wat hard knalt en dat komt helaas niet, vind ik persoonlijk jammer. Maar hij heeft gigantischt veel muziek dus ik kom wel aan mijn trekken.

Nummer: 77 Bombay Street - 47 Millionaires

77 Bombay Street kende ik al een nummertje van door de Eurovision Songfestival op MU en vond het ook zeer aangenaam. Ook dit lied begint erg lekker, goede smooth sound, hij blijft lekker rustig en dat is met deze sound niks mis mee. Downloaden dus!

Nummer: Negrita - Che Rumore Fa La Felicità ?

Twijfelde eerlijk gezegd even of ik het iets vond, niet erg toegankelijk, maar kwam tot de conclusie dat het een nice nummertje was, zeker even binnenhalen.

Dirty Vegas - Human Love

Tja niet echt mijn muziek, gebeurt vrijwel niks, niks dat ik zeg van dat het me aantrekt aan het lied.

Now, Now - Thread

Begint veelbelovend, zakt daarna ver weg met het eerste couplet en maakt het daarna ook niet echt goed. Val bijna in slaap van de zang haha.

PSY - Gangnam Style

Tja wat kan ik hier over zeggen, versta geen donder van het lied maar het is gewoon pure cult. Supercatchy, fucking vette video en geniaal dansje. Verder is PSY gewoon de Def Rhymz van Korea als het ware. Gewoon een maffe rapper die gewoon toevallig een hitje scoort, dus stel je voor dat Schudden van Def Rhymz wereldberoemd was geworden, had je eenzelfde effect gehad, fucking grappig.

Geplaatst
Omar Rodriguez Lopez - Home Lost

Meteen de karakteristieke Omar sound, zeer experimenteel, je weet dan ook dat er een dikke gitaarsolo aan zit te komen, is die stem trouwens gewoon Bixler of een sample? Verder blijf ik hopen op een dikke solo, iets wat hard knalt en dat komt helaas niet, vind ik persoonlijk jammer. Maar hij heeft gigantischt veel muziek dus ik kom wel aan mijn trekken.

Hij zingt hier zelf :) Doet hij de laatste tijd steeds meer.

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.