Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Ik nam net een slok van mijn water, maar ik verslikte me door een grapje. Kreeg ineens heel veel water in mijn longen, begon te hoesten, kon niet meer ademen, mijn ogen prikten en ik lag zowat dood op de grond.. Mijn leven schoot me voorbij...

Wat zijn jouw bijna-doodervaringen?

• Antwoorden 77
  • Weergaven 66
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur

Ik nam net een slok van mijn water, maar ik verslikte me door een grapje. Kreeg ineens heel veel water in mijn longen, begon te hoesten, kon niet meer ademen, mijn ogen prikten en ik lag zowat dood op de grond.. Mijn leven schoot me voorbij...

Wat zijn jouw bijna-doodervaringen?

Geplaatst
  • Auteur

Nee, benieuwd naar andere ervaringen. En zag dat dit onderwerp er nog niet was.

Geplaatst

Ik ging bijna dood van het lachen...

Even serieus, zelf geen bijna-dood ervaring maar het ergste wat ik meegemaakt heb is dat op de eerste dag van mijn vakantie 4 jaar geleden wel iemand heb dood zien gaan aan een hartaanval(die gast was rond de 22) en zie je gewoon dat het leven soms kort kan zijn.

Geplaatst

Toen ik 14 weken oud was zagen mijn ouders mijn leven bijna voorbij gaan met een hersenvliesontsteking, verder heb ik geen bijna dood ervaringen.

Geplaatst

Rinus, wat een post ook weer :r

Ben zelf een keer bijna verdronken in een vijver al kan ik me er niks van herinneren. Was toen 2 of 3 jaar.

Geplaatst

Ik werk met banden, en dan ook vrachtwagenbanden. En op zaterdagen vervang ik vaak hele wielen bij een bedrijf met veel vrachtwagens, en dat kan natuurlijk niet als je de wielen niet omhoog krikt. Nou gebruik je soms een verlengstuk bij zo'n krik, omdat je er anders niet bijkomt. Een keer, had ik alleen die krik onder de verkeerde plek gezet, onder een remtrommel oid die op luchtdruk stond. Dat ding knapte uit elkaar en het verlengstuk van de krik (20 centimeter massief staal vloog echt recht langs m'n gezicht heen met een enorme snelheid. Toen had ik wel ff een wtf momentje en realiseerde ik me later pas dat als dat ding 10 cm meer naar mijn kant was geschoten, mijn hersenpan ff goed ingedeukt was. :cab:

Laatst reed ik trouwens ook op een zaterdag naar een maat van me toe. Op een weg waar je 80 mag, reed ik 100, de telefoon naast me liggend op de passagiersstoel. Ik zag dat ik een berichtje had, keek ff snel en toen weer terug naar de weg, om vervolgens in een schrikreactie een auto, die plots stil stond, op een paar centimeter na net te ontwijken, de berm in. Kon nog grip krijgen en op tijd remmen voor de lantaarnpaal, maar toen wist ik ook weer ff dondersgoed dat het zomaar voorbij kan zijn. En dat wil ik nog niet aangezien Malta op me wacht. ;c

Verder sta ik er niet echt lang bij stil, hooguit een paar minuten. Leven is te mooi om je druk te maken om zoiets. (d)

Geplaatst

Ooit een keer op vakantie aan het voetballen met m'n vader en broer. Wij waren een jaar of zes en ik botste tegen m'n broer. Hij viel boven op me, maar stond blijkbaar gelijk weer op. Ik lag daar nog bewusteloos en had door die botsing 'm'n tong ingeslikt'. Dat ding lag dus achter in m'n keel en blokkeerde de boel. Vader in paniek, wist niet wat er aan de hand was en dus al helemaal niet wat hij moest doen, broer was ook 6 dus die snapte het ook niet helemaal, terwijl ik daar lag te stikken. Gelukkig toen man langs gekomen die EHBO-cursussen en alles gedaan en precies wist wat hij moest doen. Wil er niet aan denken als die man iets later langs gekomen was, of er helemaal niet was geweest. :cab:

Geplaatst

Heftig Martijn, ik zou dus ook echt totaal niet weten wat ik op zo'n moment zou moeten doen. Wellicht toch eens een EHBO-cursus volgen ;c.

Geplaatst

Kwestie van diegenes mond open trekken, tong vastpakken en die gewoon normaal leggen. Geloof dat ik een half uur later weer bij bewustzijn was. Geen spectaculaire handelingen dus, maar je moet het inderdaad maar net weten.

Geplaatst

Zoiets heb ik ook een keer gezien op voetbal, er is zelfs zo'n speciaal klemmetje waarmee je de tong terug kan halen, want als je het met de handen verkeerd doet kan je hem ook nog verder duwen.

Geplaatst

Aangereden geweest door een auto 3 jaar terug. Direct bewusteloos door de klap, ook het enigste wat ik als letsel had overgehouden behalve een blauwe plek over heel mn been :cab:

Geplaatst
Zoiets heb ik ook een keer gezien op voetbal, er is zelfs zo'n speciaal klemmetje waarmee je de tong terug kan halen, want als je het met de handen verkeerd doet kan je hem ook nog verder duwen.

Dan ben ik helemaal blij dat die man wist wat die deed. :mrgy:

Geplaatst
Aangereden geweest door een auto 3 jaar terug. Direct bewusteloos door de klap, ook het enigste wat ik als letsel had overgehouden behalve een blauwe plek over heel mn been :cab:

Ik was ook een keer aangereden. Was opzich niet veel aan de hand, beetje pijn aan mn been ofzo, maar jaar erna werd iemand op onze school doodgereden. Dan sta je daar toch ook wel even extra bij stil...

Geplaatst

Ongeveer een half jaar geleden reed ik met ongeveer 40 km per uur in een afdaling toen mijn voorband compleet uit elkaar spatte. Gelukkig kon ik met alle kracht mijn racefiets nog net onder controle te krijgen. Had toen wel weken last van mijn schouder simpelweg door de reflex die ik maakte. Sindsdien ook niet meer op een racefiets gezeten, want als je op zo'n snelheid in een afdaling naar beneden gaat maakt het niet uit hoe duur je helm is want je ligt dan he-le-maal open. Natuurlijk geen doodervaring, maar fijn was het niet. ;c

Geplaatst

Hmm, moet ik voortaan misschien oppassen. Vandaag nog de 70 km/uur gehaald :cab: Al lijkt het me niet dat je helm zo makkelijk kapot gaat. /badass

Geplaatst
Ongeveer een half jaar geleden reed ik met ongeveer 40 km per uur in een afdaling toen mijn voorband compleet uit elkaar spatte. Gelukkig kon ik met alle kracht mijn racefiets nog net onder controle te krijgen. Had toen wel weken last van mijn schouder simpelweg door de reflex die ik maakte. Sindsdien ook niet meer op een racefiets gezeten, want als je op zo'n snelheid in een afdaling naar beneden gaat maakt het niet uit hoe duur je helm is want je ligt dan he-le-maal open. Natuurlijk geen doodervaring, maar fijn was het niet. ;c

Lijkt me bullshit, kijk elke dag maar naar de tour ;)

Geplaatst

Johann Vogel had dat eerst ook, liep volgens mij tegen Regilio Vrede aan toen, niet zo gek dus haha.

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.