Jump to content

In concert!

Richarð.

Recommended Posts

Op 31-3-2023 om 23:46 zei Vitesse88:

Vanavond bij The Vices geweest, heerlijk zeg. Wat een energie, wat een top muziek zeg. Die gaan nog hoge ogen gooien dit jaar! Onze aftrap van de concert-reeks de komende maanden! 

Zeker, The Vices is echt een heerlijke band!

Net terug uit Zwolle, eerste keer Hedon voor ons. Voorprogramma was Alex Vargas, die komt in onze top 3 beste voorprogramma’s met The Vices en Lewis Capaldi. Wat een stem. Daarna Ronde, zeer goed concert. 3 liedjes volledig akoestisch met haar band op alleen een gitaar. Mooie avond gehad! 

Eerstvolgende concert is Arctic Monkeys. 

8 minuten geleden zei ElMarcos:

Waarom gaat mijn schoonvader dan helemaal naar f*cking Berlijn :classic_blink:

Misschien omdat het snel uitverkocht was. Ze stonden in eerste instantie alleen 5 mei in de Ziggo Dome en hebben later 6 mei nog toegevoegd, maar beide waren snel uitverkocht.

Ik ben, uiteraard, ook aanwezig bij de Aapjes. :D

• Like 2

20 uur geleden zei Kyrill:

Begrijp me niet verkeerd, de Monkeys zijn zeker niet slecht... 

Maar voor mijn gevoel hebben ze status alsof soort God - like band is en dat vind ik echt overdreven.... 

Ik denk te weten hoe dit komt. Hier volgt een verhaal over mijn liefde voor Arctic Monkeys en hoe ze aan de bakermat van mijn muzieksmaak stonden.

We gaan terug naar het jaar 2006. Een puberige Bolderbast luisterde alles wat los en vast zat. Op zijn zolderkamertje haalde hij alle obscure indie-tracks binnen via Limewire, Kazaa en andere krochten van the webs. Tien minuutjes wachten en die downloadbalk steeds een paar procentjes verder zie gaan. Beetje die voortgang volgen met je muiscursor omdat je geen zin had om te leren voor je Frans proefwerk. Vervolgens die muziekjes eerst op een mp3-speler van een paar mb rammen. En dan twijfelen welke tracks je moest verwijderen. Daarna had ik nog een Creative Zen Touch. Daar konden veel meer albums op, mooi man.

In die dagen luisterde ik dan ook intenser (weet niet echt een beter woord ervoor) naar muziek. Je moest echt moeite doen om meuk binnen te halen. Lekker Last.fm doorscrollen en vervolgens een uur wachten voordat je die plaat binnen haalde. Reken maar dat 'ie werd grijsgedraaid.

Tegenwoordig ligt de muziekwereld aan mijn voeten. Met twee klikjes kan ik alles horen wat ik wil horen. Ik ben een verwende muzieksnob geworden die ongeïnteresseerd naar de volgende pokoe tikt als deze hem niet bevalt. 

Daarnaast vormt de muziek die je in je tienerjaren luistert je verdere muzieksmaak, althans dat heb ik eens gelezen.

Whatever People Say I Am, That's What I Am Not staat voor mij symbool voor die prachtige periode. Die albumtitel, de hoes, de tracks. Aan alles van dat album zit een enorme vleug dat me met weemoed terug doet denken aan een onbezonnen periode.

Ik was Arctic Monkeys eigenlijk een beetje uit het oog verloren, maar ze blijven als mijn eerste jeugdliefde, een eerste zoen, een eerste dronken avond met je maten, een eerste onhandige vrijpartij.

Ik heb ze nooit zien optreden, maar volgende week is het zover. En ik weet, het kan ook alleen maar tegenvallen. Het is een trip down memory lane en volgende week ben ik ontgoocheld dat dit het dan was. Maar ik moet gaan. Het moet.

Tot zover.

• Like 6

Ik zou er in ieder geval wel van uit gaan dat het een tempo-tje of 10 lager ligt dan op WPSIA,TWIN. 

Verder herken ik me grotendeels in je verhaal. Bij mij is het ook begonnen bij de Arctic Monkeys. En daarbij kan ik ook nog Franz Ferdinand, Kaiser Chiefs en Maxïmo Park voegen. Ook allen bands met een aardige reputatie. Al zij het uiteraard een stuk minder dan de aapjes.

9 uur geleden zei Richarð.:

Ik zou er in ieder geval wel van uit gaan dat het een tempo-tje of 10 lager ligt dan op WPSIA,TWIN. 

Verder herken ik me grotendeels in je verhaal. Bij mij is het ook begonnen bij de Arctic Monkeys. En daarbij kan ik ook nog Franz Ferdinand, Kaiser Chiefs en Maxïmo Park voegen. Ook allen bands met een aardige reputatie. Al zij het uiteraard een stuk minder dan de aapjes.

Ook de oudere nummers inderdaad, maar goed dat gaat de pret niet drukken.

Ik ben pas net iets later aangesloten bij de aapjes. Toen kon ik gelijk de eerste 2 albums helemaal grijs draaien. Plus een vage ep die meekwam in de 'complete discography'. In het begin dacht ik ook dat When the Sun Goes Down, Scummy heette want zo had iemand die track genoemd die ik gedownload had. 

• Like 1

1 uur geleden zei Erwin.:

In het begin dacht ik ook dat When the Sun Goes Down, Scummy heette want zo had iemand die track genoemd die ik gedownload had. 

Haha ohja, dit had ik ook. Toen nog tijdje moeten wachten tot het eerste album uitkwam. 

10 uur geleden zei Richarð.:

Jep, weet ik. Maar ook een track als Body Paint vind ik al wel een klassieker in wording. Ga ik erg lekker op. 

Dit vond ik overigens wel tof:

• Like 2

Op 25-4-2023 om 20:45 zei Bolderbast:

Ik denk te weten hoe dit komt. Hier volgt een verhaal over mijn liefde voor Arctic Monkeys en hoe ze aan de bakermat van mijn muzieksmaak stonden.

We gaan terug naar het jaar 2006. Een puberige Bolderbast luisterde alles wat los en vast zat. Op zijn zolderkamertje haalde hij alle obscure indie-tracks binnen via Limewire, Kazaa en andere krochten van the webs. Tien minuutjes wachten en die downloadbalk steeds een paar procentjes verder zie gaan. Beetje die voortgang volgen met je muiscursor omdat je geen zin had om te leren voor je Frans proefwerk. Vervolgens die muziekjes eerst op een mp3-speler van een paar mb rammen. En dan twijfelen welke tracks je moest verwijderen. Daarna had ik nog een Creative Zen Touch. Daar konden veel meer albums op, mooi man.

In die dagen luisterde ik dan ook intenser (weet niet echt een beter woord ervoor) naar muziek. Je moest echt moeite doen om meuk binnen te halen. Lekker Last.fm doorscrollen en vervolgens een uur wachten voordat je die plaat binnen haalde. Reken maar dat 'ie werd grijsgedraaid.

Tegenwoordig ligt de muziekwereld aan mijn voeten. Met twee klikjes kan ik alles horen wat ik wil horen. Ik ben een verwende muzieksnob geworden die ongeïnteresseerd naar de volgende pokoe tikt als deze hem niet bevalt. 

Daarnaast vormt de muziek die je in je tienerjaren luistert je verdere muzieksmaak, althans dat heb ik eens gelezen.

Whatever People Say I Am, That's What I Am Not staat voor mij symbool voor die prachtige periode. Die albumtitel, de hoes, de tracks. Aan alles van dat album zit een enorme vleug dat me met weemoed terug doet denken aan een onbezonnen periode.

Ik was Arctic Monkeys eigenlijk een beetje uit het oog verloren, maar ze blijven als mijn eerste jeugdliefde, een eerste zoen, een eerste dronken avond met je maten, een eerste onhandige vrijpartij.

Ik heb ze nooit zien optreden, maar volgende week is het zover. En ik weet, het kan ook alleen maar tegenvallen. Het is een trip down memory lane en volgende week ben ik ontgoocheld dat dit het dan was. Maar ik moet gaan. Het moet.

Tot zover.

Mooi omschreven en bijna 1:1 op mij toe te passen, zelfs inclusief de Creative Zen Touch (legendarisch apparaat). Ik zeg bijna omdat ik wel het genoegen heb gehad ze live te hebben gezien, zelfs in hun beginjaren (Lowlands 2006).

Toen hun eerst plaat uitkwam moest ik niet zoveel hebben van de aapjes. Hun tweede plaat vond ik wel heel goed, ben daarna ook weer de eerste gaan luisteren en toen viel het kwartje wel. Heb ze in die tijd ook een aantal keer live gezien. Een van mijn favoriete bands is het nooit geworden. Ken van hun derde en verdere albums enkel de 'hitjes' en heb nooit echt de motivatie gehad om die hele albums te luisteren. De eerste twee luister ik ook zelden meer.