Jump to content
Richarð.

In concert!

Recommended Posts

Zo, 'limited edition' wordt dus even naar een hoger niveau getild hier!

Donderdag naar een concert van pianist Michiel Borstlap geweest. Het contrast met Jett Rebel kon niet groter. Geen bombastische muziek van een energieke, onvermoeibare zanger die de zaal massaal aan het dansen en zingen krijgt hier, maar een ingetogen concert vol met luistermuziek voor een klein publiek. Zo klein zelfs, dat we met 28 mensen rondom de pianist op het theaterpodium zaten. Heel knus en intiem dus. Echte muziek om even je ogen bij te sluiten en helemaal nergens aan te denken en alleen maar opgaan in de muziek.

Waarschijnlijk heeft iedereen het allang ergens gezien maar voor de mensen die het gemist hebben, hier kan je het concert van The War on Drugs (2 nov.) in de Afas terugkijken:

[YOUTUBE]X_GHRh1mfKY[/YOUTUBE]

Heel sterk optreden gister van TWOD, echt genoten. Al vond ik het gister overigens relatief meevallen met het gehalte pratende mensen. Gelukkig ook maar.

Twijfelde ook wel een tijdje hoor, was vooral bang dat ze heel veel van het nieuwe album gaan spelen. Maar op de setlist van de afgelopen dagen zie ik toch aardig wat classics voorbij komen, dus ben wel blij dat ik kaarten heb. Al is het volgens mij nog niet uitverkocht, dus mocht je je bedenken. ;c

Wat vond je ervan? Vond het toch wel vet hoor, blij dat ik geweest ben.

Laten we het verder maar niet over de treinreis heen en terug hebben..

Mwa ik weet niet man. Gorillaz is een van die bands waarvan ik me af vraag of ik ze live wel goed ga vinden. Al zou ik eigenlijk wel moeten, izjn al jaren m'n nummer 1 op Last.fm.

Nog geweest Justin?

Wat vond je ervan? Vond het toch wel vet hoor, blij dat ik geweest ben.

Laten we het verder maar niet over de treinreis heen en terug hebben..

Nog geweest Justin?

Ja erg tof hoor, muzikaal best prima en de visuals waren wel erg strak :<

Haha, de trein was niet zo'n succes he? Was zelf gelukkig rond kwart voor 1 weer in Zwolle, viel me nog mee.

Ben helaas niet geweest.. Had een concert van Fink staan, was ik eigenlijk vergeten maar ging met een goede vriendin die heel graag wilde. Maar was gelukkig ook een erg goed concert. :)

Queen + Adam Lambert komen naar Nederland (Ahoy). Kaartverkoop start zaterdag, wel leuk om een keer mee te maken. Denk dat ik daar wel een kaartje voor ga halen samen met een vriend van mij. Lukt dat niet, dan is Köln ook nog een optie. Dat is voor ons allebei 2 uur rijden, dus dat maakt geen zak uit.

Net bij The Killers geweest. Spelen ze Mr. Brightside niet. :cab: Verder goed concert maar dit is wel een bummer hoor.

Net bij The Killers geweest. Spelen ze Mr. Brightside niet. :cab: Verder goed concert maar dit is wel een bummer hoor.

Haha ja ik was er ook. Ik vond het eigenlijk wel hilarisch, ondanks dat ik zelf het nummer ook graag gehoord had. Scheen ook pas de 1e keer oit geweest te zijn dat ze die niet gespeeld hebben. Overigens was dit het excuus:

[h=6]The Killers[/h] 1 March at 06:31 ·

Hate doing this. Doctors orders...risking a sprained throat box, we’ve had to postpone Luxembourg. Date tba.

Ja beetje pech dat dat dan notabene nu moet gebeuren. :-D Had het nummer graag gehoord, voor mij toch een klein smetje.

Gisteravond in AFAS Live geweest bij concert van Lil Kleine. Was een mooi feestje en hij was dus live echt goed.

Afgelopen dinsdag bij Greta van Fleet geweest in Doornroosje. Speelden erg lekker die jongens. Echte rock met een zanger met een bijzonder geluid. Eerste Europese show ooit en deze tour is direct helemaal uitverkocht! Zegt misschien ook wel genoeg.

Mensen die naar Pinkpop of Rock am Ring gaan, schrijf de naam maar alvast op!

Edited by bas2204

Gisteren bij Down by the River geweest. Achtereenvolgens Jerry Leger & The Situation (leuke opener, niet heel speciaal verder), Kacy & Clayton (niets voor mij, te weinig energie erin), Twain (ook minder, nauwelijks verstaanbare zang, veel te hoog), Maurice van Hoek (bracht het leuk, voldoende afwisseling in de nummers), The Deep Dark Woods (grotendeel hetzelfde als Kacy & Clayton, maar door de toevoeging van de andere zanger en iets andere nummers een stuk leuker), Andrew Combs (erg goede singer songwriter met zeer mooie stem) en Blitzen Trapper (goede afsluiter, net wat steviger dan de rest) gezien.

Meteen ook maar even een CD van Maurice van Hoek en Blitzen Trapper meegenomen, net als een LP van Andrew Combs.

Ik vond ze echt heel goed! Wat een vette show. Ook de nummers van het laatste album zijn live echt een toevoeging. Over Ahoy ben ik wat minder te spreken maar dat mocht de pret niet drukken.

Ik vond ze echt heel goed! Wat een vette show. Ook de nummers van het laatste album zijn live echt een toevoeging. Over Ahoy ben ik wat minder te spreken maar dat mocht de pret niet drukken.

Eens. Vond het wel jammer dat de echte knallers al op het begin zaten, maar geweldig concert. Ahoy is inderdaad niet echt wat. Mist karakter.

Mijn vrouw stond vooraan (kwam pas om 18.00 aan, best opmerkelijk dan) en vond het ook fantastisch. Ze vond het alleen wat schaamtelijk hoe leeg Ahoy was. Complete vakken waren leeg.

En dan heeft Arcade Fire het al niet zo op Nederland (en ons publiek).

Mijn vrouw stond vooraan (kwam pas om 18.00 aan, best opmerkelijk dan) en vond het ook fantastisch. Ze vond het alleen wat schaamtelijk hoe leeg Ahoy was. Complete vakken waren leeg.

En dan heeft Arcade Fire het al niet zo op Nederland (en ons publiek).

Aan de ene kant niet gek dat het leeg was, omdat het maandagavond was en net na BKS. Maar het is natuurlijk wel Arcade Fire.. Bijna de hele 2e ring was leeg.

Komt ook doordat maandag en Ahoy.

Zelf absoluut genoten, stond op de perfecte plek aangezien ze 5x precies voor mijn neus langskwamen lopen. Heel vet concert.