Spring naar bijdragen
Big Mike

The Last of Us

Aanbevolen berichten

250px-Last_of_Us_cover.jpg

The Last of Us is an upcoming post-apocalyptic third-person survival action-adventure video game developed by Naughty Dog for the PlayStation 3.

Cast

The main characters in the game, Ellie and Joel, are played by Ashley Johnson and Troy Baker, respectively. Joel is a "ruthless" survivor and Ellie is a 14-year-old girl who is wise beyond her years, but is too young to remember the world as it once was.

]Setting

The game will start in post-apocalyptic Pittsburgh, Pennsylvania and slowly move its way out of the city to other unannounced areas. It is suggested that survival will involve both killing and scavenging.

Gameplay

It's been confirmed by Naughty Dog that the player will take control of Joel, while Ellie will be controlled by the AI. The game will involve both gunfighting and melee combat and it will also have a cover system. Unlike Uncharted, the players will have to find health packs to recover health. In the first two trailers two types of enemies can be seen: The Infected - former humans who were infected by the virus, and The Survivors - other humans that are not infected by the virus but still hostile towards Joel and Ellie for reasons unknown.

At Sony’s Press Conference at E3 2012 the first game play of the game was shown, receiving huge praise from spectators. The game play shows you playing as Joel trying to get to a bridge. The player brings Joel and Ellie into a flooded hotel where they hear other people. When the other people are heard Joel’s ammo and health finally appear showing four bullets in his revolver, and he and Ellie quickly go into cover mode. A violent fight soon ensues taking the player through several areas of the hotel - showing the different styles of fighting and weaponry in the game. The fighting gameplay shows Joel putting a man in the sleeper hold, some hand-to-hand combat, and the aiming system for a pistol and shotgun. The AI in the game was shown for the human survivors, with several enemies using cover and one enemy recognizing the sound of an empty magazine. An inventory system was also demonstrated, in which Joel creates a Molotov cocktail. Joel's limited number of rounds also suggests that supplies will be limited, a typical mechanic in the end-of-the-world genre of games.

For Ellie, it shows her assisting Joel when needed such as distracting a man by yelling at him and throwing a brick at him when Joel’s out of rounds. In another scene, Ellie stabs a man in the back when he jumps Joel, allowing Joel to free himself. Ellie’s health was not shown or noted in the demo, so it is unknown as to whether or not she will need to be healed when she is injured.

:< :< :<

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

250px-Last_of_Us_cover.jpg

The Last of Us is an upcoming post-apocalyptic third-person survival action-adventure video game developed by Naughty Dog for the PlayStation 3.

Cast

The main characters in the game, Ellie and Joel, are played by Ashley Johnson and Troy Baker, respectively. Joel is a "ruthless" survivor and Ellie is a 14-year-old girl who is wise beyond her years, but is too young to remember the world as it once was.

]Setting

The game will start in post-apocalyptic Pittsburgh, Pennsylvania and slowly move its way out of the city to other unannounced areas. It is suggested that survival will involve both killing and scavenging.

Gameplay

It's been confirmed by Naughty Dog that the player will take control of Joel, while Ellie will be controlled by the AI. The game will involve both gunfighting and melee combat and it will also have a cover system. Unlike Uncharted, the players will have to find health packs to recover health. In the first two trailers two types of enemies can be seen: The Infected - former humans who were infected by the virus, and The Survivors - other humans that are not infected by the virus but still hostile towards Joel and Ellie for reasons unknown.

At Sony’s Press Conference at E3 2012 the first game play of the game was shown, receiving huge praise from spectators. The game play shows you playing as Joel trying to get to a bridge. The player brings Joel and Ellie into a flooded hotel where they hear other people. When the other people are heard Joel’s ammo and health finally appear showing four bullets in his revolver, and he and Ellie quickly go into cover mode. A violent fight soon ensues taking the player through several areas of the hotel - showing the different styles of fighting and weaponry in the game. The fighting gameplay shows Joel putting a man in the sleeper hold, some hand-to-hand combat, and the aiming system for a pistol and shotgun. The AI in the game was shown for the human survivors, with several enemies using cover and one enemy recognizing the sound of an empty magazine. An inventory system was also demonstrated, in which Joel creates a Molotov cocktail. Joel's limited number of rounds also suggests that supplies will be limited, a typical mechanic in the end-of-the-world genre of games.

For Ellie, it shows her assisting Joel when needed such as distracting a man by yelling at him and throwing a brick at him when Joel’s out of rounds. In another scene, Ellie stabs a man in the back when he jumps Joel, allowing Joel to free himself. Ellie’s health was not shown or noted in the demo, so it is unknown as to whether or not she will need to be healed when she is injured.

:< :< :<

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nu ben ik toch wel jaloers als xbox speler hoor, ziet er een heerlijk spel uit :

bewerkt door Arnout`

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Af en toe heb ik het idee dat ik die man-meisje combo beetje te eng vind. Straks dikke rape-scene of relatie ofzo. Had beter vader-zoon moeten zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zucht, kan ook echt alleen van jou af komen. De band word trouwens omschreven als vader-dochter.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Uncharted is zelf ook een ripoff, en om nou elke third person action game als rip off van Uncharted te omschrijven is wat kort door de bocht. De hele insteek van het verhaal is anders, wat dus al een groot verschil is. Dat de gameplay overeenkomt is zoals ik al zei niet gek als het genre hetzelfde is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben erg benieuwd naar deze game zeg. Lijkt me een potentieel toppertje. Vergelijking met Uncharted is enorm onnodig want deze game staat op een heel ander onderwerp.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

En dat is ie er eindelijk! Nog mensen die het al hebben? Kan vertellen dat het er werkelijk fantastisch uitziet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
En dat is ie er eindelijk! Nog mensen die het al hebben? Kan vertellen dat het er werkelijk fantastisch uitziet.

Ik ben nog met smacht aan het wachten!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ok, eerste glitch te pakken. De autosave liep vast en daardoor ben ik nu ongeveer anderhalf uur teruggezet, nice!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Laat maar weten of het spel wat is boys. Ben zelf ook aan het twijfelen namelijk. :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@GKJJ 2m

En Last of Us heeft serieuze savebug. Wordt geheid snel opgelost, dus laat het je niet weerhouden deze vrijwel perfect game te spelen.

Heb helaas geen playstation, had deze game graag gespeeld:(

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gisteren dus gehaald, maar helaas eerst wachten totdat ze die autosavebug hebben opgelost. Eerste uurtje dat ik heb gespeeld was al veelbelovend, Naughty Dog blijft gewoon fantastische games afleveren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lijkt me mooie game, maar hoeveel uur gameplay is het? Ga geen game kopen die ik binnen een luie zondag heb uitgespeeld.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vanmiddag even twee uurtjes gespeeld, toch wel een stuk vetter dan de Uncharted reeks tot dus ver.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden