Mr. Eko Posted April 2, 2012 Share Posted April 2, 2012 Peking Express 2012 Met 1 euro op zak liften en slapen bij vreemden: de kandidaten van Peking Express 2012 doen het. Zeven stellen vertrekken half januari naar Zuid-Korea voor het avontuur van hun leven. Nederland gaat op dat moment gebukt onder een ijzig koudefront, maar de veertien kandidaten van Peking Express weten dat zij pas echt een buitengewoon avontuur tegemoet gaan. Vooral de eerste etappes in Zuid-Korea, waar de thermometer op dat moment min-20 graden aangeeft, zijn bitterkoud . En dan kan urenlang zoeken naar een lift uitlopen op een klein drama. Later in het programma komen ze terecht in de hitte op de Filipijnen. Grotere extremen zijn bijna niet denkbaar. Maar dat zijn omstandigheden die horen bij Peking Express.   Route De route loopt dit jaar van Seoul in Zuid-Korea naar Manilla op de Filipijnen. De zeven duo’s moeten negen etappes liftend afleggen en zelf hun eten en een slaapplek bij de lokale bevolking zien te regelen.Het enige wat ze krijgen is één euro per dag. Maar daar kom je zelfs op de Filipijnen niet ver mee tegenwoordig. Het stel dat een etappe het langszaamst aflegt, loopt kans naar huis te worden gestuurd.  Een ton De kandidaten hebben dus geen keus; om ver te komen in het programma moeten ze creatief, vindingrijk en brutaal zijn, maar vooral over veel doorzettingsvermogen beschikken. Want het is heus niet altijd leuk om een dag zwetend rond te lopen met een zware rugzak om, onderwijl hopend dat je ’s avonds een slaapplek weet te regelen. En dan de volgende dag weer met frisse moed, maar zonder douchebeurt, vertrekken. De kandidaten doen het wel ergens voor. Het stel dat een etappe het snelst aflegt, krijgt een amulet ter waarde van 10.000 euro. In totaal worden er 10 amuletten verdeeld. In de finale is dus een ton te verdelen.  Comeback Dit is de comeback van Peking Express dat eerder van 2004 tot 2008 te zien was, toen nog gepresenteerd door Art Rooijakkers. De allereerste keer liep de route van Moskou naar Peking, de oude route van de Transsiberië Express. Kandidaat Reinier verwierf in die editie faam met zijn tekst: ‘Come on drive, you klootzak!’ gericht tegen een goedwillende local die hem een lift aanbood. In de jaren daarna volgden routes door zo’n beetje alle werelddelen.  Marokko Express Maar wat maakt een route nu tot een echte Peking Express-route? Volgens Karl Martens, het meesterbrein achter Peking Express en al vanaf seizoen 1 verbonden aan het programma, is een aantal zaken onontbeerlijk: 1) kandidaten moeten zich ontheemd voelen, 2) er moet interactie mogelijk zijn met de lokale bevolking en 3) alle etappes moeten zich in een ander landschap afspelen. Die drie zaken zorgen voor mooie televisie. En die succesformule werd een hit in heel Europa; er is zelfs een Marokkaanse versie van Peking Express. Avontuur verkoopt.  Yeah, Peking Express is terug. Eén van mijn favoriete TV-programma's. Gisteren was de eerste aflevering op Net5 :) Die Robin is een irritant mens zeg, jemig :-D Verder heb ik nog geen favoriet, komt nog wel. Ik vind die Quinten maar een kneus in ieder geval, maar die vriendin daarentegen :< Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr. Eko Gepost April 2, 2012 Author Share Gepost April 2, 2012 Peking Express 2012 Met 1 euro op zak liften en slapen bij vreemden: de kandidaten van Peking Express 2012 doen het. Zeven stellen vertrekken half januari naar Zuid-Korea voor het avontuur van hun leven. Nederland gaat op dat moment gebukt onder een ijzig koudefront, maar de veertien kandidaten van Peking Express weten dat zij pas echt een buitengewoon avontuur tegemoet gaan. Vooral de eerste etappes in Zuid-Korea, waar de thermometer op dat moment min-20 graden aangeeft, zijn bitterkoud . En dan kan urenlang zoeken naar een lift uitlopen op een klein drama. Later in het programma komen ze terecht in de hitte op de Filipijnen. Grotere extremen zijn bijna niet denkbaar. Maar dat zijn omstandigheden die horen bij Peking Express.   Route De route loopt dit jaar van Seoul in Zuid-Korea naar Manilla op de Filipijnen. De zeven duo’s moeten negen etappes liftend afleggen en zelf hun eten en een slaapplek bij de lokale bevolking zien te regelen.Het enige wat ze krijgen is één euro per dag. Maar daar kom je zelfs op de Filipijnen niet ver mee tegenwoordig. Het stel dat een etappe het langszaamst aflegt, loopt kans naar huis te worden gestuurd.  Een ton De kandidaten hebben dus geen keus; om ver te komen in het programma moeten ze creatief, vindingrijk en brutaal zijn, maar vooral over veel doorzettingsvermogen beschikken. Want het is heus niet altijd leuk om een dag zwetend rond te lopen met een zware rugzak om, onderwijl hopend dat je ’s avonds een slaapplek weet te regelen. En dan de volgende dag weer met frisse moed, maar zonder douchebeurt, vertrekken. De kandidaten doen het wel ergens voor. Het stel dat een etappe het snelst aflegt, krijgt een amulet ter waarde van 10.000 euro. In totaal worden er 10 amuletten verdeeld. In de finale is dus een ton te verdelen.  Comeback Dit is de comeback van Peking Express dat eerder van 2004 tot 2008 te zien was, toen nog gepresenteerd door Art Rooijakkers. De allereerste keer liep de route van Moskou naar Peking, de oude route van de Transsiberië Express. Kandidaat Reinier verwierf in die editie faam met zijn tekst: ‘Come on drive, you klootzak!’ gericht tegen een goedwillende local die hem een lift aanbood. In de jaren daarna volgden routes door zo’n beetje alle werelddelen.  Marokko Express Maar wat maakt een route nu tot een echte Peking Express-route? Volgens Karl Martens, het meesterbrein achter Peking Express en al vanaf seizoen 1 verbonden aan het programma, is een aantal zaken onontbeerlijk: 1) kandidaten moeten zich ontheemd voelen, 2) er moet interactie mogelijk zijn met de lokale bevolking en 3) alle etappes moeten zich in een ander landschap afspelen. Die drie zaken zorgen voor mooie televisie. En die succesformule werd een hit in heel Europa; er is zelfs een Marokkaanse versie van Peking Express. Avontuur verkoopt.  Yeah, Peking Express is terug. Eén van mijn favoriete TV-programma's. Gisteren was de eerste aflevering op Net5 :) Die Robin is een irritant mens zeg, jemig :-D Verder heb ik nog geen favoriet, komt nog wel. Ik vind die Quinten maar een kneus in ieder geval, maar die vriendin daarentegen :< Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dost Gepost April 2, 2012 Share Gepost April 2, 2012 Hmm wist niet dat het gister was, kan je het ergens terugkijken? En wie presenteert het? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr. Eko Gepost April 2, 2012 Author Share Gepost April 2, 2012 Klik! ;) Â Presentator is Sol Wortelboer: Â Â Nog nooit van gehoord :cab: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niels Gepost April 8, 2012 Share Gepost April 8, 2012 Yeah, Peking Express is terug. Eén van mijn favoriete TV-programma's. Gisteren was de eerste aflevering op Net5 :) Die Robin is een irritant mens zeg, jemig :-D Verder heb ik nog geen favoriet, komt nog wel. Ik vind die Quinten maar een kneus in ieder geval, maar die vriendin daarentegen :<  De teeeeering, niet zo'n klein beetje. Zet nog net niet het geluid uit wanneer Robin 'Hansie-pansie' in beeld is. Die Quinten is ook echt een kneus en die twee vrienden (Semih en nog 1) vind ik ook maar tjappies. Vind die Groningse vrouwen wel tof :-D Lekker lomp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FC-Breda Gepost April 9, 2012 Share Gepost April 9, 2012 Ik vind Hansie en Robin wel vet.;c En die vriendin van Quinten natuurlijk ook. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr. Eko Gepost April 9, 2012 Author Share Gepost April 9, 2012 Die Quinten lijkt ook heel onzeker. En dan zo'n vriendin hebben :cab: Op zich vind ik die Robin ook wel vet, maar die stem gaat door merg en been ;c Op zich logisch dat die twee broers eruit zijn, die konden er niet zo veel van. Ik vind die dochter trouwens ook irritant, hele tijd schelden en vloeken. Doe rustig, mens. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niels Gepost April 9, 2012 Share Gepost April 9, 2012 Ik vind haar echt zo'n studentje uit de randstad. Grote bek en lekker hard geloven in zichzelf. Kennelijk stoort Hansie Pansie zich er niet aan, mij had ze het al niet eens hoeven flikken me heel de tijd Nielsie Pielsie te noemen, laat staan als ik nog 30 jaar ouder was. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr. Eko Gepost April 18, 2012 Author Share Gepost April 18, 2012 Okay, ik ben me nu wel te ergeren aan Robin :cab: Hopelijk vliegen die er straks uit. Ik heb niet echt een favoriet duo eigenlijk, vind ze allemaal mwah. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FC-Breda Gepost April 29, 2012 Share Gepost April 29, 2012 Kunnen die verschrikkelijke enveloppen alsjeblieft uit het spel? Spel wordt gewoon vooraf bepaald zo. Was echt voorspelbaar dat ze erin mochten blijven. En als ze dan zo graag met die dingen willen werken, neem er dan 2 (een rode en een groene) en laat de afvallers er dan één trekken. Dit is niet echt leuk zo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr. Eko Gepost May 1, 2012 Author Share Gepost May 1, 2012 Ik heb de aflevering van zondag nog niet gezien, maar die enveloppen zijn wel dom inderdaad. Het is nu gewoon om de week een rode. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FC-Breda Gepost May 27, 2012 Share Gepost May 27, 2012 Zwaar terechte winnaars._O_ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr. Eko Gepost May 28, 2012 Author Share Gepost May 28, 2012 Absoluut, vond het wel een beetje jammer hoe Sol ze toesprak met z'n 'helaas' ;e Ik had als ik Quinten en Annabeth was ook gewoon een dealtje gesloten met de jongens, gewoon € 10.000 beloven als zij hun laten winnen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niels Gepost May 28, 2012 Share Gepost May 28, 2012 Ja dat was een beetje sneue sensatie van Net5 :cab: Maar wel geweldige winnaars hoor. Eerst vond ik Quintin maar als een tjap overkomen, maar die heeft het toch mooi gespeeld uiteindelijk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts