Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Tennis Topic

FC-Breda

Aanbevolen berichten

Wel potverdikkie lekker dat Djokovic in ieder geval dit jaar nog niet alle 4 de toernooien gaat winnen :< Zit er dik in dat hij in ieder geval dat record van meeste Grand Slams pakt, maar vind Federer en Nadal toch wel echt grootsere spelers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 29-7-2023 om 20:00 zei 19CH98:

Bizar zeg dat je een WTA toernooi kan winnen met maar 1 tegenstander uit de top 100. Maar goed, je kan alleen verslaan wie er tegenover je staat.

Blijf ik ook apart vinden. Heeft het te maken met de timing v/d ondergrond? Dat het voor veel speelsters nu niet logisch is om van gras (Wimbledon) naar gravel (Hamburg) te gaan voor ze naar hardcourt (US Open) moeten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Lenstra:

Blijf ik ook apart vinden. Heeft het te maken met de timing v/d ondergrond? Dat het voor veel speelsters nu niet logisch is om van gras (Wimbledon) naar gravel (Hamburg) te gaan voor ze naar hardcourt (US Open) moeten?

Klopt. Die wisseling is voor velen niet zo gunstig. Er is in de States tot aan de US open ook een hele rits hardcourt toernooien dacht ik. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Lenstra:

Denk dat dat er deels mee te maken heeft. Daarnaast is het natuurlijk het laagste WTA niveau en zijn er sowieso veel verrassingen in het damestennis. Er stonden namelijk wel een aantal "top"speelsters aan de start aangezien Rus als 7e geplaatst was. 

Misschien wel de belangrijkste oorzaak is dat de top 10 van de wereldranglijst maar 2 WTA 250 toernooien mag spelen per jaar. Dan is de kans wel zeer klein dat je dat soort spelers gaat treffen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was gisteren naar de Libema Open. Helaas is die dag flink verregend, dus geen tennis gezien... Nu heeft de organisatie mij twee gratis (economy) kaarten aangeboden om vandaag, morgen of donderdag langs te komen. Helaas kan ik niet, omdat ik moet werken, maar als iemand interesse heeft om te gaan, stuur me even een PM. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinner doet weer bizarre dingen :D Echt mn favo tennisser van de afgelopen jaren. 

Uitschakeling van Alcaraz zegt veel over Nadal, Federer en Djokovic he. Die stonden bijna systematisch in de halve finale, jaar op jaar. Wat een niveau hadden en haalden die drie joh. Leuk dat die Spanjool wat Grand Slams heeft, maar het speelveld nu is wel een stuk zwakker natuurlijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat was Nadal en een halve finale voor Nederland in de Davis Cup, 20 jaar geleden zou dat groots zijn geweest, zeker met de uitschakeling van Nadal erbij. Nu is het een enorm gedevalueerd toernooi. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen vanaf 16:00 Daviscupfinale tegen Italië. :t:

Eerste pot wordt waarschijnlijk direct beslissend. Gelukkig was Berrettini vandaag niet top, dus heb je een kans. Normaal gesproken tegen Sinner op het niveau van vandaag niet. Dubbel geeft Nederland een goede kans, volgens de kenners. 

bewerkt door MetalMichael
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk dat we er na twee potjes afliggen, maar inderdaad eerste wedstrijd is de sleutelwedstrijd. En de Italianen hebben een dag minder rust.

bewerkt door himan
Link naar opmerking
Deel via andere websites