Jump to content
Pre-order FM25 nu. Steun MU & ontvang korting! ×

Awaydays / Groundhops

Crouch

Recommended Posts

5 uur geleden zei Djurovski:

Ik heb Standard Luik , RWDM , Union en Sint Truiden omcirkeld. Alleen afhankelijk op welke dag en tijdstip ze spelen

40 minuten geleden zei Lensherr:

Sint-Truiden raad ik je eigelijk aan om in het thuisvak te zitten. Bij het uitvak hebben ze daar precies een kooi en dat is echt niet leuk om in te zitten.

image.png.e35b0b9fa25d9a76060a6c9da1911c11.png

Staat inderdaad bekend als slechtste uitvak van België. Thuisvak is wel gezellig trouwens. 

• Like 1

5 uur geleden zei FlyD:

Staat inderdaad bekend als slechtste uitvak van België. Thuisvak is wel gezellig trouwens. 

Ik wil er vooral heen omdat ik met mn save er een jaar heb gespeeld. En geloof best dat thuisvak gezellig is en misschien als ik dat weekend de zoon heb en kaarten voor thuisvak is makkelijk te krijgen dat ik er voor kies. Maar liefst toch uitvakkie al ziet het er niet gezellig uit idd

• Like 1

Gooi hem er hier ook maar in. Iemand belang bij om Eupen - Standaard Luik te bekijken? Heb 1 seizoenskaart over. Normaal gesproken gaat zoon of iemand anders me maar zondag kan heb ik zoon pas in de avond en is de rest op vakantie of kunnen niet. Kaart is al betaald en als je tot mn woonplaats komt is vervoer naar Eupen ook nog eens gratis 

Na m'n vuurdoop in de Friends Arena bij Zweden - Oostenrijk ben ik afgelopen zondag voor het eerst naar AIK Solna geweest. Ze speelden de stadsderby tegen Djurgårdens IF, dus dat beloofde een mooie sfeer te worden. Ik had in m'n planning geen rekening gehouden met de Klassieker, dus dat was wel matig; al viel dat op m'n telefoon ook prima te volgen. Ik heb denk ik nog nooit een Klassieker in Amsterdam met zo'n luide sfeer gekeken ;)

Anyway, in tegenstelling tot de sfeeracties was de wedstrijd hier was niet om aan te gluren. AIK vecht tegen degradatie - een strijd die het de laatste weken lijkt te gaan winnen - en de opponent lijkt bovenin overal naast te gaan grijpen. Uiteindelijk won AIK met 2-0 en droop de eliteclub uit Djurgardens beteuterd af. Jättebra!

20230924-145048.jpg

20230924-145333.jpg

20230924-145527.jpg

20230924-160211.jpg

• Like 7

Zin in een hopje. Kon naar Groningen Den Bosch maar dan wel op en neer toch net ff te veel van het goede. Mvv den haag dan? Op papier wel interessant maar goed zowel collega als ik hebben Mvv al gezien. Wat is er dan nog meer behalve amateur wedstrijden in de buurt. Jong Luik tegen Patro. De verrassende nummer 3 als promovendus tegen de nummer laatst. Doelpunten incoming. Wat maakt Patro leuk. Henk Dijkhuizen, Stef Peeters.  Maar goed verplichte bus combi. In het " thuis " vak kan wel id is voldoende. Met Collega op tijd vertrokken waren de eerste thuis bezoekers. Registratie en hoppa kaarten waren daar aan de kassa. Op naar tankstation voor bier en sigaretten. Kut hek ineens dicht omdat de fans van Patro er ook zijn. Omlopen dan maar. Patro gevolg daar leuk aantal fans. Wie zaten er in het thuisvak 4 Hoppers van Carl Zeis Jena. Wat doen die daar? Jong Luik spelen de meeste duels in het stadion van URSL VISE. Met sjaaltje en aardige teksten maakten de 4 Hoppers want dat waren ze. De sfeer voor de thuisploeg was ruk kon het niet laten om het ale kaiserstadt AC in te zetten wat mij behalve boze Franse blikken op 4 duimpjes uit Jena opleverden. Die Fransen snapten het niet meer. Duitstalige fans met Duitse nummers Engels onderling spraken. Kortsluiting. In de rust ff gepraat met de Jena fans. Ook groundhoppers die toevallig een weekend België Nederland hebben. Zijn morgen ( vandaag voor de taal puristen ) bij Feyenoord GAE. Als er een beker het veld op vliegt kijk hun als 1e aan.. was de wedstrijd top nee! Ondanks aardige vocale steun van Patro. Ik heb genoten van die 4 Jena fans die iets te veel bier op hadden. Maar wel voor sfeer zorgden. Patro leuk wat mensen mee en 90 minuten vocale steun. Dit is waarom ik hop. Kut wedstrijden maar die enkele supporters maken het 

En Stef Peeters natuurlijk 

IMG-20230929-WA0019.jpeg

IMG20230929200238.jpg

IMG20230929201334.jpg

IMG-20230929-WA0027.jpeg

Edited by Djurovski
  • Like 4

Op 28-9-2023 om 10:43 zei Urbeto:

Na m'n vuurdoop in de Friends Arena bij Zweden - Oostenrijk ben ik afgelopen zondag voor het eerst naar AIK Solna geweest. Ze speelden de stadsderby tegen Djurgårdens IF, dus dat beloofde een mooie sfeer te worden. Ik had in m'n planning geen rekening gehouden met de Klassieker, dus dat was wel matig; al viel dat op m'n telefoon ook prima te volgen. Ik heb denk ik nog nooit een Klassieker in Amsterdam met zo'n luide sfeer gekeken ;)

Anyway, in tegenstelling tot de sfeeracties was de wedstrijd hier was niet om aan te gluren. AIK vecht tegen degradatie - een strijd die het de laatste weken lijkt te gaan winnen - en de opponent lijkt bovenin overal naast te gaan grijpen. Uiteindelijk won AIK met 2-0 en droop de eliteclub uit Djurgardens beteuterd af. Jättebra!

20230924-145048.jpg

20230924-145333.jpg

20230924-145527.jpg

20230924-160211.jpg

Vet hoor,

Zweden is echt mooi om een wedstrijdje te pakken.

• Like 1

Het was weer een heerlijk ( zwaar ) weekendje. Qua uitslagen was het wel is waar niet top maar wel heerlijk genoten. In mijn hoofd zou Eupen dit weekend thuis spelen en wist dat ik gister naar Groningen zou gaan. Vrijdag op het werk vroeg collega tegen wie moet Eupen. Uh spelen thuis dacht ik zaterdag of zondag, Snel kijken. Oei Union uit. Die had ik eigenlijk niet willen missen. Snel kaarten regelen ( werken is minder belangrijk ) Collega dat lukt je nooit op de wedstrijddag. Paar appjes later was het geregeld. Bus zou om 17:30 vertrekken. Hier samen met zoon on 16:30 vertrokken richting Eupen. Vijf minuten voor vertrek in de bus ( eerste keer met de bus , voor mij 2e keer Eupen uit , voor zoon 1e keer ) Om 20:20 dan eindelijk aangekomen in Brussel. Het Joseph Marienstadion oftewel Dudenpark stond hier heel hoog op het lijstje om te bezoeken en hoe mooi is het dan om het te doen met een awayday. De busreis was erg leuk ( engelbewaarder en vuile huichelaar is inmiddels ook bekend in Duitstalig België ) En dat ik deze mee kon zingen was vreemd. Paar keer mogen uitleggen hoe ik bij Eupen ben terecht gekomen. Na een lange rit waren we dan eindelijk daar

wNd35sH.jpg

DV2g1q4.jpg

oCnjKth.jpg

Snel naar binnen en wat te eten en drinken halen. Twee bier en 1 cola 9 euro dat is prima te doen. Een stokbrood knakworst 6 euro wtf. Mja je moet er wat voor over hebben. Heerlijk ouderwets stadion i love it. Eten en drinken bij een houten kraampje waar zie je dat nog? 

2MlOp2S.jpg

ssZXVIp.jpg

TWSfwmo.jpg

YS0Lt0D.jpg

Het uitvak... Voor er mensen waren

O4xX6SB.jpg

zagnBcN.jpg

Goed dan de wedstrijd. Lekkere sfeer van Union. Lekker vol ook. Mijn geliefde Eupen trekt niet zo veel mensen mee maar deden hun best om er wat van te maken. Union was beter. Eupen kreeg wat kleine kansen maar maakten die niet af. Union de koploper was beter en effectiever en won verdiend. Kan gebeuren. Terug reis was best gezellig en om kwart voor drie in de nacht waren de zoon en ik weer thuis. In die nacht kreeg ik nog een appje of ik twee kaarten voor Roda - Willem II wou overnemen. Pyro gegarandeerd zoon knikte heftig ja dus wie ben ik dan om nee te zeggen.

Korte nacht en dag erna dus de auto geparkeerd bij het werk om lopens verder te gaan naar het stadion van Roda

9U80Ril.jpg

Een echte topper in de KKD. En ja wel er was Pyro dus niet voor niets er naar toe gegaan

ZbnELvF.jpg

NfXK7uh.jpg

Wedstrijd op zich viel niet tegen. Ook nog oud ploeggenoot tegengekomen en ff bij gekletst. Roda was beter maar Willem II pakte de punten. Leuk aanvallend voetbal vooral van Roda. Zie je een @chrisje1993 minuten voor het laatste fluitsignaal snel het stadion verlaten. Maar als neutrale groundhopper een leuk potje om mee te pakken

giudsM0.jpg

T7KtTWu.jpg

WqHlK9W.jpg

Daarna ff FM , Zondag beetje uitslapen , zoon wegbrengen , naar scharrel ( voor laatste keer ) maandag ochtend vroeg naar Drenthe ff familie bezoek. En daarna door te gaan naar de mooiste club van allemaal. Voor de Hondsrugderby tegen Emmen

Voor het eerst in jaren weer met een gezonde spanning richting een stadion want ja je bent een Groninger voor altijd. 

Eindelijk weer eens thuis

qCY4d1o.jpg

iS3xDm2.jpg

3Z0MpnQ.jpg

Cds0S17.jpg

Helaas 0-0 wel beter. Nadat we de parkeergarage uit zijn gereden 3 uur terug knallen naar Limburg. 3,5 uur slaap om vervolgens te werken met een rit van 700 km . Was het het allemaal waard jazeker

• Like 6

Ik was erbij. De Belgische klassieker. Standard die de weg omhoog had ingezet tegen een Anderlecht dat voor het eerst in jaren weer om de titel kan strijden.  Wedstrijd op Sclessin.

In de eerste helft was Anderlecht een stuk beter en maakte makkelijk 2 goals, onder andere 1tje van Dolberg :D Ook de 0-3 viel al vlak voor rust en de wedstrijd was wel gespeeld. Buiten de VAR omgerekend, want die keurde de 0-3 af.

2de helft begon met een fantastische sfeeractie en spandoek van Standard met als tekst (Viola Merde) of terwijl schijt Paars, uiteraard gericht op het Paars-Wit van Anderlecht.  Ik dacht nog, is dat wel zo handig als je 0-2 voorstaat en wordt weggetikt?

Maar dit was buiten Standard gerekend en dit maakt voetbal ook het mooiste spelletje wat er is. Binnen 15 minuten maakte Standaard 3 goals en stond het 3-2 voor. Dit nadat Anderlecht de eerste helft afsloot met een rondje rondo van 3 minuten balbezit waar het uitvak bij elk balcontact ''ole'' ''ole'' schreeuwde. 

Wat volgde was een uitzinnige menigte en een geweldige wedstrijd en sfeer. Plus de overwinning voor Standard.

Ik werd er ook boos van. Dat in België gewoon de grootste wedstrijd wordt gespeeld met een bomvol uitvak naast de Standard fans en dat ook prima kan. We zijn hier in Nederland gewoon een stelletje laffe honden die geen fuck durven met onze gemeenten en politie. We kunnen een voorbeeld aan de Belgen nemen. Of aan Galatasaray - Besiktas die in dezelfde stad spelen maar waar ook gewoon uit fans zijn.

@Djurovski bedankt voor de parkeerplek.

Hier wat foto's:

sta 1.jpg

sta 2.jpg

sta 3.jpg

• Like 3

25 minuten geleden zei cimbomcu:

Zeker bedankt, was ook goed geregeld allemaal. Belgen mogen wel stoppen met die clubpasjes voor eten en drinken, was bij Brugge ook al zo.

Volgens mij heel België. Eupen is het ook. OHL ook.. Of je maakt er een hobby van van elke club een pasje sparen haha. Had die parkeerplek van onze Poolse vriend @Zawisza vond het ideaal. Vind ook die eet drink tentjes om het stadion heen super daar

• Like 1