Lenstra Gepost April 21, 2023 Share Gepost April 21, 2023 20 uur geleden zei Zawisza: Nou lekker de auto in en naar AZ. Zaterdag Spakenburg derby en zondag Charleroi - Genk. Lechia - Legia is zelfde dag als Zawisza - Grudziadz, dus die moet ik helaas missen. Als cadeau wel Elana - Zawisza en hopelijk bekerfinale tegen Chemik op t schema. Derby jest nasze! Wel waar voor je geld gekregen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zawisza Gepost April 21, 2023 Share Gepost April 21, 2023 Goed. Ik loop een paar potjes achter dus bij deze de mooie trip naar Luik. Derde keer dit jaar in Luik en zowel de stad als de club blijven me verbazen. Ik heb de wedstrijd dan ook niet voor niks als favoriet aangemerkt, in ieder geval van dit seizoen. De dag begon met het computertje aanzetten om 8 uur 's ochtends. Een beetje werk verrichten en om 15:00 in de auto naar Luik. Daar kwam ik ruim 3 uur later aan door file. Bijna in m'n broek gepist, maar toen was daar mijn reddende engel in de vorm van een tankstation. Aangekomen de shop van de harde kern binnen gegaan. Stickers gekocht en een shirtje wat me wat meer tokkie maakt. Buiten in mijn beste Frans ( wat een kut taal) een patatje besteld met "sauce américaine". Mijn verwachting naar een geel sausje à la Mcdonalds was helaas onjuist. Daarnaast een frikandelletje. Prima vertieren. De sfeer was gemoedelijk. Ik liep nog even naar de auto toe om me om te kleden en ruim een uur van te voren was ik in het stadion. De doeken hingen al klaar. Het enige wat ontbrak was het uitvak. Deze kwamen pas om 2030 aan vanwege logistiek, dus werd de wedstrijd uitgesteld. 20:45 vlogen de fakkels al voorbij vanuit het uitvak. Later kwamen daar nog dode ratten bij. Charleroi dacht dat de optocht om 20:45 was gok ik, want een volledige pyroshow ging toen los. De spelers waren toen nog binnen. Wel bijzonder, twee losse groepen, twee losse acties. En dat in 1 klein uitvak. Aan Standard kant gingen de doeken ook omlaag/omhoog en vervolgens ook aan twee kanten een prima pyro. Ultras Inferno maakte het weer eens duidelijk dat ze één van de betere groepen zijn in België, danwel in de Benelux. Publik Hysterik Kaos had ook een prima actie. De wedstrijd was gunstig voor Luik. Ze wonnen met 3-1, verdient in mijn ogen. Tweede helft nog een kleine pyro aan Luik kant en wat losse rookbommen aan Charleroi kant. Echter ben ik ergens te moe om er over te lullen. Hier nog 1 foto. Drie uur 's nachts kwam ik thuis, lekker man. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bas huijsmans Gepost April 23, 2023 Share Gepost April 23, 2023 Op 20-4-2023 om 14:48 zei Zawisza: Zaterdag Spakenburg derby Ah zie dit nu pas. Waar stond/zat je? Ik was er zelf ook Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zawisza Gepost April 23, 2023 Share Gepost April 23, 2023 3 minuten geleden zei bas huijsmans: Ah zie dit nu pas. Waar stond/zat je? Ik was er zelf ook overal en nergens. Begon bij de hoofdtribune ervoor. Toen naast t uitvak, toen overdekte statribune. Beetje rondgelopen door t kut weer haha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bas huijsmans Gepost April 23, 2023 Share Gepost April 23, 2023 6 minuten geleden zei Zawisza: overal en nergens. Begon bij de hoofdtribune ervoor. Toen naast t uitvak, toen overdekte statribune. Beetje rondgelopen door t kut weer haha Hahah wat een hel het weer hè. Eerste helft bijna niets van kunnen zien omdat er een oud omaatje met een paraplu vooraan stond. Stond zelf aan de kant van de sporthal. Tweede helft was het wel een leuke pot en ook wel een leuke sfeer vond ik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zawisza Gepost April 23, 2023 Share Gepost April 23, 2023 44 minuten geleden zei bas huijsmans: Hahah wat een hel het weer hè. Eerste helft bijna niets van kunnen zien omdat er een oud omaatje met een paraplu vooraan stond. Stond zelf aan de kant van de sporthal. Tweede helft was het wel een leuke pot en ook wel een leuke sfeer vond ik Ja die mensen mrt paraplu waren dodelijk vermoeiend. Vooral gezien ze een capuchon hadden en die paraplu dus totaal niet nodig was. Vond het makjes, zeker voor de zelfbenoemde „grootste amateurderby”. Leek vooral een kinderspeeltuin haha. Denk dat een Quick Boys interessanter kan zijn. Maar geef hem volgend jaar nog wel een kasn, bij Spakenburg dan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bas huijsmans Gepost April 23, 2023 Share Gepost April 23, 2023 Zojuist zei Zawisza: Ja die mensen mrt paraplu waren dodelijk vermoeiend. Vooral gezien ze een capuchon hadden en die paraplu dus totaal niet nodig was. Vond het makjes, zeker voor de zelfbenoemde „grootste amateurderby”. Leek vooral een kinderspeeltuin haha. Denk dat een Quick Boys interessanter kan zijn. Maar geef hem volgend jaar nog wel een kasn, bij Spakenburg dan Begin van het seizoen was die bij Spakenburg inderdaad wel veel beter qua sfeer. Toen was de gehele sfeer wat grimmiger met ook opstootjes in het publiek en op het veld. Denk dat het door het weer kwam dat die een beetje tammetjes was. Een vriend van me speelt dit seizoen IJsselmeervogels dus vandaar dat ik hem twee keer gezien heb dit seizoen. Daarom was het feestje deze keer ook zeker niet verkeerd met een goede sfeer. Logisch wel na zo'n resultaat haha Volgend jaar vertrekt die naar GVVV dus dan maar de Veenendaalse derby gaan bekijken 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zawisza Gepost April 23, 2023 Share Gepost April 23, 2023 16 minuten geleden zei bas huijsmans: Begin van het seizoen was die bij Spakenburg inderdaad wel veel beter qua sfeer. Toen was de gehele sfeer wat grimmiger met ook opstootjes in het publiek en op het veld. Denk dat het door het weer kwam dat die een beetje tammetjes was. Een vriend van me speelt dit seizoen IJsselmeervogels dus vandaar dat ik hem twee keer gezien heb dit seizoen. Daarom was het feestje deze keer ook zeker niet verkeerd met een goede sfeer. Logisch wel na zo'n resultaat haha Volgend jaar vertrekt die naar GVVV dus dan maar de Veenendaalse derby gaan bekijken ja voetbal zelf is niet interessant. Kom puur voor alles eromheen. Dat ze scoren is een mooie plus. Geef mij maar lekker op t randje. Veenendaalse derby staat hier ook nog op t lijstje. Meen dat @Urbeto ook van Dovo wa stoch? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Urbeto Gepost April 23, 2023 Share Gepost April 23, 2023 37 minuten geleden zei Zawisza: ja voetbal zelf is niet interessant. Kom puur voor alles eromheen. Dat ze scoren is een mooie plus. Geef mij maar lekker op t randje. Veenendaalse derby staat hier ook nog op t lijstje. Meen dat @Urbeto ook van Dovo wa stoch? Uitstekend onthouden hoor. Vroeger jarenlang bij DOVO gespeeld inderdaad, maar inmiddels ook al jaren niet meer. Heb ook niets met de club verder, enge kliek. Het is meer dat GVVV nóg minder aantrekkelijk is Bij de derby ging het er dit seizoen twee keer lekker hard op. Ik moest helaas allebei de keren zelf op die tijdstippen voetballen, maar de beelden en verhalen waren goed. Hij was ook veel te lang weggeweest wat dat betreft; de vorige keer was een jaar of 13 geleden. Het is ook maar weer de vraag of hij voor volgend seizoen op het programma blijft; GVVV heeft nog goede kansen om te promoveren (en DOVO via hun periodetitel eventueel ook). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bas huijsmans Gepost April 24, 2023 Share Gepost April 24, 2023 (edited) 9 uur geleden zei Urbeto: Uitstekend onthouden hoor. Vroeger jarenlang bij DOVO gespeeld inderdaad, maar inmiddels ook al jaren niet meer. Heb ook niets met de club verder, enge kliek. Het is meer dat GVVV nóg minder aantrekkelijk is Bij de derby ging het er dit seizoen twee keer lekker hard op. Ik moest helaas allebei de keren zelf op die tijdstippen voetballen, maar de beelden en verhalen waren goed. Hij was ook veel te lang weggeweest wat dat betreft; de vorige keer was een jaar of 13 geleden. Het is ook maar weer de vraag of hij voor volgend seizoen op het programma blijft; GVVV heeft nog goede kansen om te promoveren (en DOVO via hun periodetitel eventueel ook). Klopt. Beide kunnen nog promoveren dus de derby zou zelfs in de tweede divisie kunnen plaatsvinden Denk ook dat de derby van Spakenburg de vorige keer ook grimmiger was omdat die ook al een tijdje niet gespeeld was dacht ik. Daarnaast merkte je ook wel dat Spakenburg hun piek al heeft gehad met het bekeravontuur en dat zij in principe wel uitgevoetbald zijn. Edited April 24, 2023 by bas huijsmans Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zawisza Gepost April 24, 2023 Share Gepost April 24, 2023 wilde deze foto even met jullie delen. Charleroi - Genk 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lennard95 Gepost April 25, 2023 Share Gepost April 25, 2023 Op 24-4-2023 om 08:50 zei bas huijsmans: Klopt. Beide kunnen nog promoveren dus de derby zou zelfs in de tweede divisie kunnen plaatsvinden Denk ook dat de derby van Spakenburg de vorige keer ook grimmiger was omdat die ook al een tijdje niet gespeeld was dacht ik. Daarnaast merkte je ook wel dat Spakenburg hun piek al heeft gehad met het bekeravontuur en dat zij in principe wel uitgevoetbald zijn. Moet je Quick boys - Katwijk van vorig jaar zien, toen zag ik meerdere nitraten mijn kant op komen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djurovski Gepost April 25, 2023 Share Gepost April 25, 2023 Programma 5/5 Roda - Eindhoven 6/5 Patro - Olympic Charleroi 7/5 Fortuna - Vitesse 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sophomore Gepost April 26, 2023 Share Gepost April 26, 2023 Veel plezier! Oh btw; Ondanks de dikke nederlaag van Eupen, kon je toch flink juichen afgelopen zondag zeker. Moest nog aan je denken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djurovski Gepost April 26, 2023 Share Gepost April 26, 2023 Thnx Denk dat de hele flat het kon horen haha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zawisza Gepost April 30, 2023 Share Gepost April 30, 2023 Wat is het hier stil joh. Paar potjes gepakt, niks noemenswaardig. Dinsdag de bekerfinale, dus dan wil ik best wel wat ervan maken, als @Mansveldme niet voor is. Vrijdag ŁKS - Wisła. Zawisza i ŁKS zawsze razem 😎 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mansveld Gepost May 2, 2023 Share Gepost May 2, 2023 Mooi tripje gehad naar de Poolse bekerfinale en een geweldige uitslag. Verslag volgt door @Zawisza 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zawisza Gepost May 3, 2023 Share Gepost May 3, 2023 7 uur geleden zei Mansveld: Mooi tripje gehad naar de Poolse bekerfinale en een geweldige uitslag. Verslag volgt door @Zawisza wel pas volgende week maandag. Eerst nog paar daagjes vrij 😁 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djurovski Gepost May 6, 2023 Share Gepost May 6, 2023 Gister naar Roda JC - FC Eindhoven geweest. Zoon had een vrij kaartje via school en werd ik dus gedwongen om mee te gaan. Gelukkig is mijn werk niet ver van het stadion vandaan dus de auto bij het werk veilig achter het hek geparkeerd en dan 5-10 minuutjes lopen naar nu nog het grootste stadion in de JL. Kaarten waren trouwens op de familietribune ,wat een verschrikking is dat zeg. Het plaatselijke nijlpaardjong was blijkbaar fan van de uitclub ( of was op ruzie uit ) Maar goed zoon ging bij zijn klasgenoten staan en ik nam maar plaats op mijn zitje. Erg vol was het niet. Hoewel de harde kern wel wat lawaai maakte , al hoorde in de uitfans meer. Na de 0-1 kwam er zowaar een vlag te voorschijn in het uitvak. Overigens kwam de zoon in de rust melden dat een klasgenoot een bericht had ontvangen dat er in de rust was geschoten bij de sportschool wat in het stadion is gevestigd. Jaja in Kerkrade is altijd wel wat te beleven. Want van het voetbal werd je niet erg gelukkig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zawisza Gepost May 7, 2023 Share Gepost May 7, 2023 Programma: 14 mei Rot Weiss Essen - 1860 Munchen 17 mei Elana Torun - Zawisza Bydgoszcz (zolang er verkoop aan stadion is en er geen voorverkoop is) 19 mei Chojniczanka - Arka Gdynia 20 mei Zawisza Bydgoszcz - Olimpia Grudziadz 21 mei ŁKS Łódź - CWKS Resovia (promotiepot) 27 mei Arka Gdynia - ŁKS Łódź (titelpot) 4 juni Polonia Warszawa - Motor Lublin (titelpot) 10 juni Zawisza Bydgoszcz - Solec Kujawski Meters maken 🥵 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djurovski Gepost May 7, 2023 Share Gepost May 7, 2023 Lekker in de pislucht bij Polonia 28e misschien nog maar eens naar Sittard Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djurovski Gepost May 7, 2023 Share Gepost May 7, 2023 In tegenstelling tot onze Poolse vriend hoefde ik weinig kilometers te maken dit weekend. Gister was het na een auto ritje van 20-25 min al zo ver om te parkeren in Maasmechelen. Route ken ik maar al te goed omdat de bioscoop daar ook in de buurt ligt. Het 1e het beste verkooppunt binnen gelopen om er daarna achter te komen dat het het uitvak was. Niet want op de planning stond maar goed het zij zo. Bij de tapwagen waren ze enigszins verbaast dat ik Nederlands praatte geloof ik en kreeg het hele verhaal mee dat deze last minute nog moest worden aangesloten omdat de vorige tap vernield was in de vorige wedstrijd. Lange tijd zat er maar 1 uitsupporter op ons 2 na. En dat was een vriendin van 1 van de spelers. Vlak voor aanvang kwam de "harde kern" van Olympic Charleroi dan toch binnen Zowel Xavi Simmons en neefje van Haaland genaamd Haarland waren er ook. De eerste in het publiek en de tweede als wisselspeler bij Olympic De spandoeken werden opgehangen en twee ontsnapte Jostiband leden waren met de trommel gekomen. Toch wisten de 10 "ultra's " voor meer sfeer te zorgen dan er bij Roda was. Ook de thuisclub was lekker bezig maar gezien de hekken tussen beide vakken daar weinig foto's van kunnen maken. Patro kwam voor rust op 2-0 waarvan de 2-0 wel een zeer mooie goal was hoor. Na rust kwam Olympic nog terug tot 2-1 maar daar bleef het dan ook bij. Henkie Dijkhuizen live in actie zien was wel leuk. Volgend seizoen maar een terugkomen voor een potje op het tweede niveau en dan wel in het thuisvak. Oh in de tweede helft kwam 1 van de trommel mannen ook nog eens vlakbij staan. Hoor het gebonk nog steeds in mn oren 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mansveld Gepost May 9, 2023 Share Gepost May 9, 2023 Op 7-5-2023 om 21:28 zei Zawisza: Programma: 14 mei Rot Weiss Essen - 1860 Munchen 17 mei Elana Torun - Zawisza Bydgoszcz (zolang er verkoop aan stadion is en er geen voorverkoop is) 19 mei Chojniczanka - Arka Gdynia 20 mei Zawisza Bydgoszcz - Olimpia Grudziadz 21 mei ŁKS Łódź - CWKS Resovia (promotiepot) 27 mei Arka Gdynia - ŁKS Łódź (titelpot) 4 juni Polonia Warszawa - Motor Lublin (titelpot) 10 juni Zawisza Bydgoszcz - Solec Kujawski Meters maken 🥵 Jammer dat ze op 4 juni niet allebei kunnen verliezen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zawisza Gepost May 9, 2023 Share Gepost May 9, 2023 3 uur geleden zei Mansveld: Jammer dat ze op 4 juni niet allebei kunnen verliezen hehe. Mij maakt het allemaal niet uit. Zawisza moetnop woensdag 20:00 bij Elana. Wordt echt een teringzooi. Maar wordt wss alleen voorverkoop 🥲 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zawisza Gepost May 12, 2023 Share Gepost May 12, 2023 Dames, heren, genderneutralen en @Kyrill (grapje natuurlijk). Het was alweer een tijdje geleden, en ik had de belofte gedaan om een klein verslagje te schrijven. Bij deze! De bekerfinale, 2 mei te Warszawa. Het weekend ervoor was ik aangekomen in het beloofde land. Dinsdagmorgen vroeg, 2 mei, besloten te auto aan te trappen richting de Poolse hoofdstad. Het was nog vroeg, dus dit ging zonder problemen. Rond een uurtje of 12 kwamen we aan, auto geparkeerd bij de AirBNB en te voet naar het centrum. Hier een lekker Aziatisch tentje gepakt, welke ik nog kende van de keren ervoor. Hier een lekker eendje gegeten met wat rijst wat een heel weeshuis in de krochten van de gemiddelde Afrikaanse stad kan voeden. Lekker! Tijdens het eten gingen de geruchten al weer rond dat het bij Legia niet goed zou komen met de oprawa (tifo/doek/choreo). Ze moesten via ingang 1 naar binnen, maar weigerden dit. Ingang 2 was de enige optie, god moge weten waarom. Nee grapje, ging natuurlijk over het meesmokkelen van zoveel mogelijk in een zo klein mogelijke gang zodat het fouilleren amper kon. Slimme jongens die Polen! Hond achtergelaten in de AirBNB, waar ze denk ik 2 uur heeft lopen blaffen. Arm ding. Sorry Hannibal! Rond een uurtje van te voren in het stadion waar ik afsprak met een maatje uit Litouwen. Trouwe volgers van de serie kunnen hem herkennen van avonturen in Luik, maar ook in Lódz en Bytom. Vriend van de show die het liefst op de meest gure plaatsen komt. Geef die gast een volg op IG @rwilkowski1. En mij ook @crouch010. Gratis shout-outs. Grote vriend @Mansveld kon ik helaas niet meeten, ander vak en andere planningen. Wel via de camera gespot, maar die foto zet ik hier uiteraard niet neer. In het stadion was de grote verkleedshow al aan de gang. Onderstaand een kleine impressie van gezellige mannen die zich om hebben gekleed. Let vooral op de papiertjes. Een actie in Polen gaat gepaard met precieze. Het zijn echt geen domme jongens die dit doen. Zitten rustig in alle lagen van de maatschappij. Onderstaand wat beeldjes als het los gaat: Legia heeft natuurlijk een veel grotere fanbase. Dit resulteerde in 2 tifo's, waarvan nummer 1 wel een hoogtepunt was. Raków is klein en kon niet de 10.000 allocatie vullen. Wel twee prima doeken, maar qua pyro eromheen is het het gewoon net niet. Hadden in mijn ogen ook gewoon rook moeten doen. Stadion is groot, en als mensen gaan staan bij de glazen wanden zie je niks. Mijn vriendin was dus pittig chagrijnig, maar ze heeft het toch de volle 120 minuten volgemaakt. De verlenging vond ze overigens wel leuk. Meer spanning enzo natuurlijk. Onderstaand nog 2 foto's die ik leuk vind. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts