Jump to content

Awaydays / Groundhops

Crouch

Recommended Posts

17 uur geleden zei FlyD:

Afgelopen zondag de 'awayday/groundhop' waar ik al jaren op hoopte. Nadat mijn baas en Ajax overtuigd waren dat er een scout van OHL aanwezig moest zijn bij de klassieker kon ik zondagmiddag de verplaatsing naar Amsterdam maken. Voor mij was het de eerste keer dat ik een wedstrijd ging kijken in de Arena, toch wel een gemis als Ajax supporter. Organisatorisch en logistiek verliep alles zeer vlot en zo zat ik mooi op tijd op mijn plekje in de hoek van het stadion op een prima plaats. De sfeeractie was prima en werd opgevolgd door het vuurwerk om de sfeer er helemaal in te krijgen.

Het verloop van de wedstrijd en de (anti-)climax hebben jullie ongetwijfeld meegekregen. Voor mij was het een geweldige ervaring met een leuke wedstrijd, maar een teleurstellend resultaat.

Hopelijk kan ik binnenkort de sfeer eens vergelijken met de sfeer in De Kuip. Vanavond eerst naar een wedstrijd van een heel andere niveau: OHL Women vs AA Gent Ladies.

Ps. Bassey heeft zijn kans verkeken op een transfer naar OHL 

Tadic naar Leuven:classic_dry:

• 2 weeks later...

Net terug van een mooie dag Wembley met Bolton, geweldige pot.

Om 3 uur mn nest uit en fietsen naar Leiden om om 7 uur te vliegen naar Londen.

Compleet gesloopt konden we nog niet het hotel in om de tassen te dumpen maar we konden gelukkig wel ontbijten.

Daarna door naar Wembley om het stadion in volle glorie te zien  keihard te zuipen.

95217c0d6025865543055fe85bf4b27a.jpg

4c87a837c2756760ff70720cd5dfeb9e.jpg

De pints vloeide rijkelijk en smaakte goed en we genoten van de sfeer en ook hoe de fans gewoon door elkaar lopen.

Het stadion zelf is geweldig en we hadden mooie plaatsen bovenin.

cb040a3b755f18012a09e1eca69f7250.jpg

Wedstrijd zelf was heel eenzijdig en Bolton speelde onwijs goed, De sfeer was ook mega.

ca07ba9496ba13aae73f38274aae4725.jpg

In ieder geval prachtig om te zien hoe Bolton 4 jaar na bijna niet meer te bestaan nu op Wembley te staan en de beker te winnen voor 35.000 Trotters waaronder mijzelf.

Vrijdag weer naar Engeland voor Exeter - Bolton, een nader te bepalen wedstrijd in Londen, Bolton - Cambridge, Ff snel naar Nederland voor Feyenoord - Roma en daarna nog Oxford - Bolton.

• 2 weeks later...

Goed. Zoals beloofd aan ome @Djurovski. Gister was het weer tijd voor een tripje die wat verder ging dan de eigen stadsgrenzen. Om 15 vetrokken vanuit het zonnige Rotterdam om rond 18 aan te komen in het zonnige Leverkusen. Kraker op de planning voor een plek in de halve finale van de Europa League. Auto geparkeerd in Q-Park City Center (aanrader als je naar Lev gaat, kost je 7,50 en je bent op loop afstand. Heb je geen problemen met pendelbussen enzo). Buiten stond het plein al vol met Belgen. Man man man, wat een clowns waren dat. Leek net of het Nederlands elftal een groundhop gepland had staan zonde. Beetje gechilld, beetje rondgelopen en naar het stadion gelopen. Spot je af en toe nog iets van graffiti. Joehoe!

image.thumb.png.06b9c761e7ae1f519bb803d100308f30.png

Uur van te voren in het stadion en ruim 45 minuten van te voren begon de omkleedshow. Een zestal grote vlaggen bedekte de tribune en ruim 30 man besloten wat anders aan te trekken. Speaker niet blij, maar Zawisza heel blij. Langzaam kwamen de witte bivakmutsjes onder het doek vandaan. Ik snap nog steeds de tactiek niet om vervolgens het doek weg te doen, want volgens mij is het dan kopjes tellen maar goed. Prima, ik krijg geen stadionverbod ervoor.

image.thumb.png.6c2d745dbe398f32070d84c391016c25.png

Dan krijg je dus zulke praktijken waar redelijk duidelijk kan zijn wie er nou onder zaten en wie niet, maar goed. Wel mooi om te zien dat ze zelf geen spanning voelden, want ze kletsten gewoon lekker verder met hun vriendjes. De stokken werden voorbereid en het feest kon beginnen. Gezien er enorme zwaaivlaggen voor mijn camera zaten, moest ik voor de 4e keer in 5 minuten een ander plekje zoeken. Vervelend.

image.thumb.png.799f90f5792a1878073a87a5a07ad84e.png

De spelers kwamen het veld op, en alhoewel je van Leverkusen echt niet veel hoeft te verwachten, verbaasden ze me redelijk. Het doek was simpel, de pyroshow eromheen werkte echter als een perfecte aanvulling. Het geluid was ook goed te noemen. De Duitsers hadden er zin in.

image.thumb.png.e07166c8bd8bfbed107690b9303e5467.png

Ondertussen aan de kant van de Belgen, waar een vol uitvak was met zelfs enkele honderden in de thuisvakken eromheen, kwam een klein doekje omlaag. Lelijk doek wel, maar goed ze zetten de woorden i.i.g. daad bij. Union on fire. En dat zonder bivakmutsen, voor zover ik kon zien.

image.thumb.png.ead58f9860ef2f81a8eee02184d5489c.png

image.thumb.png.aeecccb502443fd49d11b5008c125d9a.png

De wedstrijd was zaaddodend. Union kwam in de eerste helft tweemaal dichtbij. Echter bleef de brilstrand op de borden staan bij rust. Op de tribunes ging het redelijk los. Bij vlagen galmde het goed door. Geen Poolse sfeer, maar het kon er zeker mee door. Leverkusen vond het vooral fijn om met de handen omhoog te staan. Eigenlijk heel de wedstrijd.

image.thumb.png.74e573bd7ea688e8aa0228cb8091663e.png

Na rust wist Boniface snel de 0-1 te maken. Knap doelpunt en hij hing al even in de lucht. Nu kon de wedstrijd echt beginnen. Leverkusen ging pushen en eigenlijk kwam Union er na een tijdje niet meer uit. In het uitvak ging het volume bij vlagen omhoog "Allez Union". Meer nummers kennen ze niet denk ik. Net voor het einde besloten ze een kleine pyroshow nog te starten.  Wit-gele rook i.c.m. fakkels.

image.thumb.png.ebb699272de3d62433a9cf7583ea5fcb.png

Helaas voor de Belgen, die blijkbaar vrienden zijn met RFC Liège, viel precies op dit moment de gelijkmaker. Niet gezien, want maakte deze foto. Geniet er dus extra van namens mij. Eindstand 1-1, prima uitgang voor beide clubs en volgende week kan heel interessant worden. 

image.thumb.png.463dce9a330a8b19659f70073d716277.png

Aangezien het weer niet geweldig was besloten om alleen de wedstrijd mee te pakken ipv hele dag Keulen. Dus rond 1 uur in de auto maar hoe dichter bij Keulen hoe later de aankomst tijd werd bij Waze. Uiteindelijk zo'n 50 minuten vertraging gehad voor we ( zoon en ik ) geparkeerd stonden dan lopend naar het stadion

otX0Q50.jpg

Hyme van Köln vooraf is altijd wel leuk om mee te maken. Vooral wanneer de sjalen worden rond gedraaid.

Köln had wel een leuke sfeeractie en Mainz had aardig wat mensen mee

wjvGbnt.jpg

17g1gTy.jpg

O2xDkI7.jpg

Köln begon erg slecht en slordig. En het was dan ook niet vreemd dat de bezoekers op voorsprong kwamen. Hierna werd Köln sterker en sterker. In de rust stond ik ( kwam er te laat achter ) bij de verkeerde kassa ( mobiele telefoon kassa ) Dus maar weer aansluiten in een andere rij en mis je ook nog eens de 1-1. Ook in het restant was Keulen de betere hoewel Mainz wel heel dicht bij de 1-2 was. De 2-1 was eigenlijk niet te missen maar ook die kans werd zeer vakkundig om zeep geholpen. Al met al een prima potje met leuke sfeer. Mainz liet zich ook goed horen. Oh en Ronaldo was er ook

1Xg1gwU.jpg

mkzeL9q.jpg

Edited by Djurovski

1 uur geleden zei Gert:

Nice. Ik was zelf gisteren een keertje random naar PEC-Telstar. Leuke groundhop 🙂

Dat geloof ik. In Zwollywood ooit eens jeugdinterland van Nederland Italië bijgewoond. Nog geen competitie wedstrijd. Wel leuk clubje mooi dat het beviel :classic_smile:

Ik wil wel proberen om kaarten te krijgen voor Telstar Groningen komend seizoen 

1 uur geleden zei Djurovski:

Dat geloof ik. In Zwollywood ooit eens jeugdinterland van Nederland Italië bijgewoond. Nog geen competitie wedstrijd. Wel leuk clubje mooi dat het beviel :classic_smile:

Ik wil wel proberen om kaarten te krijgen voor Telstar Groningen komend seizoen 

Gewoon op de Telstar site een kaartje kopen, kan je zitten waar je wil

Nou lekker de auto in en naar AZ. Zaterdag Spakenburg derby en zondag Charleroi - Genk.

Lechia - Legia is zelfde dag als Zawisza - Grudziadz, dus die moet ik helaas missen. Als cadeau wel Elana - Zawisza en hopelijk bekerfinale tegen Chemik op t schema. Derby jest nasze! :classic_ninja:

20 uur geleden zei Zawisza:

Nou lekker de auto in en naar AZ. Zaterdag Spakenburg derby en zondag Charleroi - Genk.

Lechia - Legia is zelfde dag als Zawisza - Grudziadz, dus die moet ik helaas missen. Als cadeau wel Elana - Zawisza en hopelijk bekerfinale tegen Chemik op t schema. Derby jest nasze! 

Wel waar voor je geld gekregen. 

Goed. Ik loop een paar potjes achter dus bij deze de mooie trip naar Luik. Derde keer dit jaar in Luik en zowel de stad als de club blijven me verbazen. Ik heb de wedstrijd dan ook niet voor niks als favoriet aangemerkt, in ieder geval van dit seizoen. De dag begon met het computertje aanzetten om 8 uur 's ochtends. Een beetje werk verrichten en om 15:00 in de auto naar Luik. Daar kwam ik ruim 3 uur later aan door file. Bijna in m'n broek gepist, maar toen was daar mijn reddende engel in de vorm van een tankstation.

Aangekomen de shop van de harde kern binnen gegaan. Stickers gekocht en een shirtje wat me wat meer tokkie maakt. Buiten in mijn beste Frans ( wat een kut taal) een patatje besteld met "sauce américaine". Mijn verwachting naar een geel sausje à la Mcdonalds was helaas onjuist. Daarnaast een frikandelletje. Prima vertieren.

image.thumb.png.54f2628fc4baa458cb1f176a3b397989.png

De sfeer was gemoedelijk. Ik liep nog even naar de auto toe om me om te kleden en ruim een uur van te voren was ik in het stadion. De doeken hingen al klaar. Het enige wat ontbrak was het uitvak. Deze kwamen pas om 2030 aan vanwege logistiek, dus werd de wedstrijd uitgesteld. 20:45 vlogen de fakkels al voorbij vanuit het uitvak. Later kwamen daar nog dode ratten bij. Charleroi dacht dat de optocht om 20:45 was gok ik, want een volledige pyroshow ging toen los. De spelers waren toen nog binnen. Wel bijzonder, twee losse groepen, twee losse acties. En dat in 1 klein uitvak.

image.png.2dae5f618963967b5c8bfcb9e17a634c.png

Aan Standard kant gingen de doeken ook omlaag/omhoog en vervolgens ook aan twee kanten een prima pyro. Ultras Inferno maakte het weer eens duidelijk dat ze één van de betere groepen zijn in België, danwel in de Benelux. Publik Hysterik Kaos had ook een prima actie.

image.thumb.png.f94c79986996cef08f49d65aab790f28.png

image.png.f794a31113b6649f6d05db665cb7f083.png

De wedstrijd was gunstig voor Luik. Ze wonnen met 3-1, verdient in mijn ogen. Tweede helft nog een kleine pyro aan Luik kant en wat losse rookbommen aan Charleroi kant. Echter ben ik ergens te moe om er over te lullen. Hier nog 1 foto. Drie uur 's nachts kwam ik thuis, lekker man.

image.thumb.png.ea2ed9e9ff1a0b17d0d1541946253f35.png

6 minuten geleden zei Zawisza:

overal en nergens. Begon bij de hoofdtribune ervoor. Toen naast t uitvak, toen overdekte statribune. Beetje rondgelopen door t kut weer haha

Hahah wat een hel het weer hè. Eerste helft bijna niets van kunnen zien omdat er een oud omaatje met een paraplu vooraan stond. Stond zelf aan de kant van de sporthal. Tweede helft was het wel een leuke pot en ook wel een leuke sfeer vond ik

44 minuten geleden zei bas huijsmans:

Hahah wat een hel het weer hè. Eerste helft bijna niets van kunnen zien omdat er een oud omaatje met een paraplu vooraan stond. Stond zelf aan de kant van de sporthal. Tweede helft was het wel een leuke pot en ook wel een leuke sfeer vond ik

Ja die mensen mrt paraplu waren dodelijk vermoeiend. Vooral gezien ze een capuchon hadden en die paraplu dus totaal niet nodig was. Vond het makjes, zeker voor de zelfbenoemde „grootste amateurderby”. Leek vooral een kinderspeeltuin haha. Denk dat een Quick Boys interessanter kan zijn. Maar geef hem volgend jaar nog wel een kasn, bij Spakenburg dan

Zojuist zei Zawisza:

Ja die mensen mrt paraplu waren dodelijk vermoeiend. Vooral gezien ze een capuchon hadden en die paraplu dus totaal niet nodig was. Vond het makjes, zeker voor de zelfbenoemde „grootste amateurderby”. Leek vooral een kinderspeeltuin haha. Denk dat een Quick Boys interessanter kan zijn. Maar geef hem volgend jaar nog wel een kasn, bij Spakenburg dan

Begin van het seizoen was die bij Spakenburg inderdaad wel veel beter qua sfeer. Toen was de gehele sfeer wat grimmiger met ook opstootjes in het publiek en op het veld. Denk dat het door het weer kwam dat die een beetje tammetjes was. Een vriend van me speelt dit seizoen IJsselmeervogels dus vandaar dat ik hem twee keer gezien heb dit seizoen. Daarom was het feestje deze keer ook zeker niet verkeerd met een goede sfeer. Logisch wel na zo'n resultaat haha

Volgend jaar vertrekt die naar GVVV dus dan maar de Veenendaalse derby gaan bekijken

16 minuten geleden zei bas huijsmans:

Begin van het seizoen was die bij Spakenburg inderdaad wel veel beter qua sfeer. Toen was de gehele sfeer wat grimmiger met ook opstootjes in het publiek en op het veld. Denk dat het door het weer kwam dat die een beetje tammetjes was. Een vriend van me speelt dit seizoen IJsselmeervogels dus vandaar dat ik hem twee keer gezien heb dit seizoen. Daarom was het feestje deze keer ook zeker niet verkeerd met een goede sfeer. Logisch wel na zo'n resultaat haha

Volgend jaar vertrekt die naar GVVV dus dan maar de Veenendaalse derby gaan bekijken

ja voetbal zelf is niet interessant. Kom puur voor alles eromheen. Dat ze scoren is een mooie plus. Geef mij maar lekker op t randje. Veenendaalse derby staat hier ook nog op t lijstje. Meen dat @Urbeto ook van Dovo wa stoch?

37 minuten geleden zei Zawisza:

ja voetbal zelf is niet interessant. Kom puur voor alles eromheen. Dat ze scoren is een mooie plus. Geef mij maar lekker op t randje. Veenendaalse derby staat hier ook nog op t lijstje. Meen dat @Urbeto ook van Dovo wa stoch?

Uitstekend onthouden hoor. Vroeger jarenlang bij DOVO gespeeld inderdaad, maar inmiddels ook al jaren niet meer. Heb ook niets met de club verder, enge kliek. Het is meer dat GVVV nóg minder aantrekkelijk is ;) 

Bij de derby ging het er dit seizoen twee keer lekker hard op. Ik moest helaas allebei de keren zelf op die tijdstippen voetballen, maar de beelden en verhalen waren goed. Hij was ook veel te lang weggeweest wat dat betreft; de vorige keer was een jaar of 13 geleden. Het is ook maar weer de vraag of hij voor volgend seizoen op het programma blijft; GVVV heeft nog goede kansen om te promoveren (en DOVO via hun periodetitel eventueel ook). 

9 uur geleden zei Urbeto:

Uitstekend onthouden hoor. Vroeger jarenlang bij DOVO gespeeld inderdaad, maar inmiddels ook al jaren niet meer. Heb ook niets met de club verder, enge kliek. Het is meer dat GVVV nóg minder aantrekkelijk is  

Bij de derby ging het er dit seizoen twee keer lekker hard op. Ik moest helaas allebei de keren zelf op die tijdstippen voetballen, maar de beelden en verhalen waren goed. Hij was ook veel te lang weggeweest wat dat betreft; de vorige keer was een jaar of 13 geleden. Het is ook maar weer de vraag of hij voor volgend seizoen op het programma blijft; GVVV heeft nog goede kansen om te promoveren (en DOVO via hun periodetitel eventueel ook). 

Klopt. Beide kunnen nog promoveren dus de derby zou zelfs in de tweede divisie kunnen plaatsvinden ;)

Denk ook dat de derby van Spakenburg de vorige keer ook grimmiger was omdat die ook al een tijdje niet gespeeld was dacht ik. Daarnaast merkte je ook wel dat Spakenburg hun piek al heeft gehad met het bekeravontuur en dat zij in principe wel uitgevoetbald zijn.

Edited by bas huijsmans