Zawisza Geplaatst 14 maart 2023 Share Geplaatst 14 maart 2023 Goed. Tripje nummer 2 viel niet in de smaak. Anti-Poznan hier? Nee grapje. Eigenlijk is potje 3 geen awayday, want het betreft mijn eigen club. Zawisza. Echter, telt het toch niet ergens als awayday als ik ruim 12 uur in de auto heb gezeten om hier te komen? Ik vind van wel. En anders sturen jullie maar een klacht in bij ons @neva. Van hem mocht ik geen eigen topic maken. Boee! Goed. Dagje na Lech - Lechia. Een middagpotje op het 4e niveau van Polen. De nummer 7 tegen de nummer 16, om 12 uur. Met kut weer. Moet ik nog meer negatieve dingen zeggen? We hadden er dus zin in. En voor Zawisza liep het redelijk vol. Er mogen maar 999 man in vanwege veiligheidsredenen, echter wordt dit natuurlijk nooit gehandhaafd. Normaal komen er niet meer dan 400 man, vandaag waren het er voor mijn gevoel mee. Het zonnetje kwam door, de temperatuur kwam boven de nul. Zou het dan toch een mooi voetbaldagje worden? Om 11 uur bij de Lidl naast het stadion naar binnengelopen. Daar stond de volledige harde kern bedekt in White Power logo's in combinatie met anti-communisme truien in de rij. Gezellig. Ik nam in tegenstelling tot mijn gezellige medefans een colaatje. De soplica was immers al uitverkocht. Goh. Goed, 5 minuten lopen en door het poortje naar binnen. Scant die ticket niet. Das jammer. Uiteindelijk gewoon twee keer "tak" gezegd (dit betekent ja in het Nederlands, heeft niks te maken met een boom) en ik mocht er doorheen. Nou goed, dat ik zo goed Pools kan. De wedstrijd begon klokslag 12 uur en de gebruikelijke handjes gingen omhoog. Za-wi-sza Byd-goszcz! Ik deed maar mee, what else u gonna do on a saturday 12 o'clock? Vanuit de overkant kwam ook geluid. Twaalf heuze Vineta Wolin supporters namen de trip vanuit omgeving Szczecin om op zaterdag hun lokale club aan te moedigen. Mijn respect hebben ze. Ook van een groepje van Blonie (wijk in Bydgoszcz). Die gingen, tot angst van de twee volwaardige stewards even verhaal halen. Nou is mijn Pools niet zo goed, en op 50 meter afstand zal het niet veel beter worden, maar volgens mij vonden ze het leuk. Ze lachen immers op de foto. Let vooral even op de dikkere man op de trap ( @Djurovski ?) die een flinke fles wodka mee naar binnen heeft genomen. Side note; vijf minuten na dit onderonsje waren er wel twee man van Vineta weg. Hmm zeggen we dan. Goed de wedstrijd, ja. Slecht voetbal, weinig vechtlust. Zawisza is bezig met het tweede seizoen op het vierde niveau en de promotiewensen moeten een jaartje gekoesterd worden. Met 9 punten achterstand in 17 wedstrijden is het gat met de nummer 1 te overzien. Echter, het voetbal is gewoon niet goed genoeg. Voor rust werd een 1-0 voorsprong in eenvoudige wijze omgedraaid naar een 1-2 achterstand. Een prachtige vrije trap overigens in de 5e minuut van de blessuretijd. Kurwa. De tweede helft besloot ik kant te wijzigen. Ik ging rechts naast de ultras staan. Voor jullie beeldgeving. De mensen die naast de ultras staan, geven geen fuck om voetbal. Zij zijn er puur om bier/soplica te drinken en te rellen. Ik ging staan bij deze gezellige mannen, waar ik een ferme handdruk van kreeg. Een vriendelijke weliswaar. Zouden ze me al herkennen? Ik heb geen flauw idee. Ik voelde me in ieder geval welkom. Op bovenstaande foto zien jullie de rug van de meneer in kwestie. Hij miste 4 tanden en trok 4 Tyskie biertjes weg in 5 minuten. Halve liters uiteraard. Zawisza heeft normaal gesproken twee capo's. 1 komt uit Inowroclaw, dus die is er niet elke pot. De ander komt naar mijn weten uit Bydgoszcz zelf en is één van de meest angstaanjagende mannen die ik ooit gezien heb. Formaatje Rico Verhoeven met een kop er bovenop die niet zou misstaan in de gevangenis. Ik heb hem sinds maart vorig jaar niet gezien (goed hierna slechts 3 potjes meegemaakt van Zawisza), maar het zal me niks verbazen als hij in de cel zit. PDW Capo zeggen we dan. Pozdrowienia do wiezienia! Oftewel, groetjes aan de mensen die vast zitten. De huidige capo's (als we ze zo mogen noemen) zijn twee oudere gasten die het volgens mij vooral leuk vinden. Niks angstaanjagends en een stuk minder georganiseerd. Echter was de sfeer prima. Veel hetzelfde, maar op het vierde niveau kom je ze niet snel zo tegen. Rond de 60e minuut kwam Zawisza gelijk. En het drukken ging door. De 93e minuut scoorden we (mag ik we zeggen?) de 3-2. Echter werd deze overruled door de grensrechter. Ik keek niet echt mee, omdat er om me heen weer de nodige liters werd weg geat, maar ik vind hem nu al een hondenlul. 2-2 dus de eindstand. Gaan we ratings geven? Weer: het was koud, maar goed te doen. 4 sterren Sfeer: Het was drukker dan normaal, maar minder luid. 3 sterren Wedstrijd: Boeit mij die kut wedstrijd nou. 5 sterren. Mensen: Ach, het was leuk om tokkies te spotten. Verder respect voor iedereen die op zijn zaterdag naar het 4e niveau komt. 5 sterren uiteraard. Op naar Lech - Djurgardens en Chojnice - Ruch. En dan is het weer tijd voor Zawisza. Puur omdat het kan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zawisza Geplaatst 15 maart 2023 Share Geplaatst 15 maart 2023 Goed, de mooiste trip tot nu toe. Ik heb veel Poolse wedstrijden gezien. Welgeteld in 17 stadia. Echter sprong Lech Poznan - Djurgardens ergens toch wel naar een hoogte die tot nu toe nauwelijks bereikt is. Natuurlijk is de Kraków derby een wedstrijd die je gezien moet hebben, maar de sfeer was tam. De bekerfinale zou hoog moeten staan, maar Lech boycotte. Gelukkig deden ze dat niet in de achtste finale van de Conference League. Hierin troffen ze het Zweedse Djurgardens. Op supportersvlak misschien wel de tofste loting (samen met Slovan Bratislava). Ook qua tegenstander op het veld trof Lech één van de gunstigste. Djurgardens kwam namelijk net uit de winterstop en hadden er dit seizoen pas 3 wedstrijden op zitten. De dag begon met wat werk. Ik bedoel, ik moet de tripjes ook kunnen betalen hè. Geld groeit niet aan bomen helaas. Goed, vier uur gewerkt en om 12 uur de auto gepakt naar het ijskoude Poznan. Hier sprak ik af met een maatje uit Litouwen die overkwam voor wat wedstrijden. Trouwe volgers kunnen hem kennen van de trip naar Luik een paar maanden terug. Ok, leuk en aardig. Negen uur voor het begin van de wedstrijd, wat moet je dan in hemelsnaam in een gure stad als Poznan? Het stadscentrum is mooi, maar is opengebroken en het ziet er naar uit dat het nog lang niet klaar is. Restaurants gewijs is er niet veel soeps en qua barretjes is het in de winter ook net niet. Dan maar graffiti spotten. Iets waar Polen heel goed in zijn. Door alle buitenwijken staan verwijzingen naar de lokale trots, of juist de grootste rivaal. Zo zetten ze zonder moeite een grote mural op een appartementencomplex. Fyrtel Polnoc is een combinatie van wijken in het noorden (Pólnoc) van Poznan. Een grote groep aanhangers van Lech woont hier en dit zie je op elke mogelijke plek wel terug. Loop langs wat garages en ze staan vol met verwijzingen naar niebiesko-bialy. Waar ze in Poznan vooral trots op zijn, zijn hun hooligans. Zijn zeg maar geen kleine jongens en eerder op de donderdag wonnen ze een gezellig onderonsje met wat Zweden in het bos. 30 secondes na aanvang konden de biertjes weer ontpopt worden. Ook hebben ze een vriendschap met Spartak Moskva. Ja, het zijn Russen. Ja, Promes speelt er. Dus? Aan het einde van de dag zijn we allemaal voetbalsupporters. Ook Cracovia en Arka Gdynia liggen goed bij Lech. KSZO Ostrowiec is een iets lokalere vriendschap en LKS Lódz is een club die toevallig ook goed bevriend is met Zawisza. Leuk he? Er was één graffiti die er bovenuit springt. In mijn ogen dan, als supporter. Het woord Ultras is bij iedereen die voetbal kijkt wel bekend. Een paar dagen voor we op pad gingen, waren we al aan het uitzoeken wat we wilden zien. Hiervoor moet je zelf locaties zoeken, want de straatnamen geeft niemand bloot uiteraard. Onderstaande graffiti was het hoogtepunt. Een indicatie hoe Lech het woord Ultras zou omschrijven. Gezet op de achterkant van een kleine bloemenwinkel. Toch mooi dat we die met heel veel zoeken op Google Maps hebben kunnen ontcijferen. Uiteraard hebben we er nog meer gespot. Hier een greep van mijn favoriete. Mocht je van graffiti houden, is Poznan een prima stad om te spotten. Mocht je locaties nodig hebben, stuur gerust een DM. Je zou bijna niet weten dat de wedstrijd hieronder nog beschreven gaat worden. Echter kom ik keer op keer graffiti foto's tegen dus ik kan eigenlijk niet beginnen zonder die allemaal te tonen. Sorry jongens.. Ach, waarom eigenlijk sorry. Ik ben door weer en wind gegaan om deze prachtstukken op de foto te zetten voor jullie. Als ik zo vrij mag zijn om nog één graffiti eruit te pakken, kies ik voor onderstaande. En nee, het is niet de mooiste. Nee, het verdient niet de schoonheidsprijs voor taalgebruik. Jebac Kurwy is liefkozend voor "Fuck the bitches/whores". Smierc Konfidentom zeg je als je iemand niet zo lief vindt, en als je ze liever onder een steen ziet. 60 staat voor de communistische jaren. De R is uiteraard van Ruch Chorzów. De verjaarde Skoda er naast heeft zijn beste jaren gezien, met schimmel op het stuur en ongedierte in de auto. Eigenlijk alle elementen om de buitenwijken van Poznan in één glimp te omschrijven. Guur. Goed, tijd voor eten. Ruim drie uur later, dus met nog zes uur speling. We belden de plaatselijke Koreaan op voor een heuse afhaalbestelling. Geen verkeerde luxe. Ik heb hier vaker gegeten en ik raad het iedereen ten zeerste aan. Wel even reserveren of zoals ik deed: afhalen. Het ziet er niet smakelijk uit maar met een 50/50 kip, met links sweet chili en rechts honey garlic heb je een gerecht wat je spijsvertering de komende drie nachten goed aan het werk zet. En belangrijk; de mensen zijn vriendelijk. Even in de auto opeten en naar het stadion Bij het stadion parkeerde ik de auto zoals gebruikelijk aan de zijkant, gratis en voor niks. Echter was het nu voller en moest ik aan de andere kant staan. Hier komen we later op terug. In het stadion zijn we de bar in gedoken waar we twee andere vrienden uit Finland tegen kwamen. Wat een gezelligheid. Multiculti shit enzo. Goed aangestaard, want ja Fins lijkt ergens op Zweeds voor Polen en die twee blonde jongens vallen flink op. Gelukkig kunnen we allemaal een paar woordjes Pools dus is het zo opgelost. Ruim 1,5 uur van te voren namen we plaats in het stadion. Ieder voor zich, want de kaartjes gingen te snel om samen te gaan. Het uitvak stroomde vol, 2000 man uit Zweden. Het thuisvak ernaast zaten ook nog 400 verdwaalde Scandinaviërs en het thuisvak liep ook vol. Drie kwartier voor de wedstrijd begon de harde kern van Lech al. Jazda z kurwami! Uiteraard het klassieke nummertje gebaseerd op de Yellow Submarine aan het begin met traditiegetrouw de sjaaltjes omhoog. Hard galmend. Mocht je foto's willen of filmpjes, je weet me te vinden. Kippenvel wat mij betreft. Later ging het omkleeddoekje omhoog. Een paar minuten later kwamen een groepje met blauwe bivakmuts er onder vandaan. Hoi jongens! Plekje uitzoeken en wachten tot de opkomst. Een van de mooiere doeken die ik heb gezien kwam vervolgens omlaag. Mamy szale po swojej stronie. Vrij vertaald "wij hebben de sjaals aan onze kant". Iedereen op de 1e en 2e ring had een identieke sjaal en tussendoor werden de nodige stroboscoopjes afgestoken. Een mooi effect, alhoewel ik ergens meer verwacht had. Wie weet waren ze bang voor boetes. De ultras van Lech denderden net zo hard door als de spelers op het veld deden. Voor rust viel de 1-0 in de netten en een orkaan van geluid barstte los. De nummers werden harder en steeds meer volk deed mee. De volledige lange zijdes sprongen vaak genoeg bij om de bekende nummers mee te zingen. Er ging wat moois gebeuren vandaag. De tweede helft vonden we onze plek op een andere tribune. Op de eerste ring, waar het meerendeel stond. As close as u want to be to the ultras, zoals we het zelf zeiden. Er tussen staan is nooit handig als buitenlander. Het voelde goed. De ritmische drum die samenging met het harde gejuich van Poznan. In de 7 keer dat ik in Poznan ben geweest, stak Poznan vandaag qua geluid er ver boven uit. Djurgardens was kalm. Zeker vergelijkend met de pyro die ze eerder in de campagne bij Gent afstaken. Geen idee wat daar fout ging, volgens bronnen kwam het door de slechte positie van de losse uitvakken. Ook toen de sjaaltjes omhoog gingen, was het het net niet gewoon. Jammer. Lech voetbalde stukken beter en ergens was het wachten op de 2-0. Skóras kwam dichtbij meen ik en Ishak kon ook twee keer scoren. De handen op Kociol (de fanatieke tribune van Lech) gingen omhoog. Ze voelden dat er meer mogelijk was en met elke aanval die er kwam, ging het geluid omhoog. Normaal gesproken weet je dat hij aan de andere kant gaat vallen als het goed gaat. Vandaag was echter een dag waar alles mee zat. Lech kwam in de omschakeling en tikte de 2-0 binnen. Chaos om me heen. Kinderen sprongen vijf meter naar voren, volwassenen vlogen elkaar in de armen. Spelers juichten voor het fanatieke vak. Zoals voetbal hoort te zijn. Even later kwam de kans op 3-0, echter ging die niet over. De scheids floot af. Een goede uitgangspositie voor de return in Stockholm. Ko-le-jo-wy Klub Spor-to-wy Lech Poz-nan! Na de wedstrijd even gedag gezegd en de auto in gekomen. Dit duurde 20 minuten over een stuk van 300 meter. Leuk die politie die de wegen goed wil regelen. Auto in en vervolgens na een uur was ik de andere 300 meter verder. Normaal gesproken zou ik om half 1 thuiskomen. Ruim anderhalfuur later parkeerde ik de auto in het o zo mooie Bydgoszcz. 6 uur ging de wekker. Moe, maar voldaan.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 15 maart 2023 Share Geplaatst 15 maart 2023 Ga het vanavond eens helemaal lezen; markeer het alvast. Heb je btw geen blog oid? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zawisza Geplaatst 15 maart 2023 Share Geplaatst 15 maart 2023 1 uur geleden zei Sophomore: Ga het vanavond eens helemaal lezen; markeer het alvast. Heb je btw geen blog oid? Heb niet het gevoel dat alles wat ik schrijf zo interessant is 😁. Twitter over nagedacht, maar begin je echt vanaf 0 zegmaar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 15 maart 2023 Share Geplaatst 15 maart 2023 Hier op MU met -100, aangezien je er enkel (actieve) users mee bereikt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 16 maart 2023 Share Geplaatst 16 maart 2023 16 uur geleden zei Zawisza: Heb niet het gevoel dat alles wat ik schrijf zo interessant is 😁. Twitter over nagedacht, maar begin je echt vanaf 0 zegmaar Er zijn mensen die er hun geld er mee verdienen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zawisza Geplaatst 16 maart 2023 Share Geplaatst 16 maart 2023 54 minuten geleden zei bas huijsmans: Er zijn mensen die er hun geld er mee verdienen Ik ben een hobbyist. Ik geniet van de sfeer/voetbal, hoef daarvoor geen vlog op te nemen oid. Plus ik vind het ergens wel fijn dat je zelf je wedstrijden grotendeels kan uitkiezen en het dus niet elke keer spectaculair hoeft te zijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zawisza Geplaatst 16 maart 2023 Share Geplaatst 16 maart 2023 Goed. De vierde en we zijn weer up to date. Chojniczanka Chojnice tegen Ruch Chorzów. David tegen Goliath op het tweede niveau van Polen. Chojniczanka promoveerde vorig jaar, Ruch ook. Chojniczanka vecht tegen degradatie, Ruch staat op een promotieplek. Een koude gure zaterdagavond. De dagen ervoor had het flink gesneeuwd en flink gevroren. Het wegennetwerk in Polen is goed te noemen tussen de grote steden. Chojnice is echter een uit de hand gelopen dorp. 40.000 inwoners voor een Pools plaatsje is niet zo groot. Dit resulteert erin dat je het meerendeel over de provinciale moet reizen. Nou is dit geen probleem, gezien de wegen zelf prima zijn. Echter is er geen verlichting en rijdt er geen hond. Geen probleem zou je zeggen? Jawel, de dieren lopen hier vrij rond. Als je niet op let zit opeens de achterneef van bambi in de gril van je Ford Fiesta. Avondeten zou je zeggen? Klopt, maar mocht er wat met je auto gebeuren ben je aan je lot overgelaten. Daarentegen lopen er genoeg wolven rond in de Poolse bossen, wat een solo uitstapje geen goede beslissing maakt. Normaal gesproken duurt de rit 45 minuten, deze beruchte vrijdag deed ik daar ruim 1,5 uur over. De wegen waren spekglad, pikdonker en bijna onbegaanbaar. Echter, dit zijn de mooiste tripjes toch? Chojnice ligt in de buurt van Gdansk. Dit betekent dat een groot deel hier aanhanger is van Lechia. Dat Chojniczanka een vriendschap heeft met Lechia is dan natuurlijk vanzelfsprekend. Daarnaast kunnen ze het ook goed vinden met de Starogard Gdanski. Het waren echt LKS Brda Przechlewo en Gryf Slupsk die hun vrienden uit Chojnice kwamen ondersteunen. Een ware premars vanaf de plaatselijke supermarkt naar het stadion was het gevolg. Ruim 300 man liepen in een rijtje op een moordend tempo (denk dat ze zich vergisten in de tijd) naar het stadion. Vuurwerk werd afgestoken, er werd gescholden en er werd sneeuw op de massale politiebrigade gegooid. Chojnice is een typisch Pools plaatsje. Dat betekent dat er sprake is van een rynek (centraal plein) met aangrenzend een kerk. Hier werden de laatste groepfototootjes gemaakt. Even laten zien hoe guur en tof je bent met je bivakmuts op. Er werd flink gehyped voor deze pot. De recordkampioen kwam immers op bezoek en gezien Ruch promoveert en Chojnice op degradatie staat is de kans klein dat we nog snel zulke affiches tegen gaan komen in het veredelde Urk. Chojniczanka leek er klaar voor. De tocht werd vervolgd en na 5 hele minuten kwamen we bij het stadion aan. Let op, het foto's maken wordt niet altijd gewaardeerd. Echter kan dit prima, zolang je het niet duidelijk doet. De foto's zijn mede onscherp daarom. Geen zin om in de greppel te belanden. De politie was in zware getalen opgeroepen. Deels door de verwachtingen van vuurwerk bij Chojniczanka, deels door het uitsupportersverbod van Ruch. Ruch kreeg 6 wedstrijden zonder uitsupporters aan de broek na een prima pyroshow in Belchatów. Bij Leczna kwamen er nog 300 sympathisanten van Ruch het stadion binnen. In Chojnice wilde ze dit koste wat het kost voorkomen. Het stadion was sneeuwvrij gemaakt. Op het moment dat het doekje van FZGT (Fanatycy z Groda Tura) niet opgehangen werd, werd ik al angstig. Ook herkende ik niemand die eerder die avond een bivakmuts op had. Qua postuur dan natuurlijk. Mijn angst werd werkelijkheid toen het eerste nummer werd gezongen. "Zawsze i wszedzie, policja jebana bedzie". Vrij vertaald: Altijd en overal, er zal altijd fucking politie zijn. Dit nummer heb ik inmiddels zovaak gehoord, dat ik wist dat een vuurwerk show er niet meer in zat. Dit in combinatie met het uitsupportersverbod van Ruch, maakte me verdrietig. De supporters van Chojnice waren stil. Deels door het gebrek aan uitsupporters, deels door teleurstelling. Het is niet anders. Ruch won door een doelpunt in de 45+4 minuut. Konden er 0-2 van maken in minuut 90+5, echter misten ze. Hoogtepunt was het aantal keer dat het spel werd stilgelegd i.v.m. sneeuw op de scheids. Tja, moet je niet daar staan. Chojnice hield zich warm door geleverde pizza's. Ome Zawisza vroor zijn teelballen eraf. Ik heb het niet snel koud, anders moet je niet in Polen wonen. De 5 minuten loop naar mijn auto was echter de zwaarste in mijn bestaan. IJS en ijskoud kwam ik in de auto aan, waar de verwarming op standje kachel moest. Denk niet dat mijn auto veel verder had moeten staan, anders was ik door mijn hoefijzers gezakt. De rit terug was ouderwets glad en lang, echter hebben we het overleefd. Chojnice een aanrader? Als je @FlyD heet wel. Als je Zawisza heet, moet je hier alleen nog heen tegen Arka Gdynia, de grote rivaal van Lechia. Dat die toevallig 20 mei op het programma staat en ik toevallig dan in Polen ben, is zwaar toeval jongens. Zawsze i wszedzie, policja jebana bedzie! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zawisza Geplaatst 17 maart 2023 Share Geplaatst 17 maart 2023 (bewerkt) 18-03-2023 - Zawisza Bydgoszcz - Pogon Nowe Skalmierzyce 01-04-2023 - Zawisza Bydgoszcz - Baltyk Gdynia 02-04-2023 - Lech Poznan - Pogon Szczecin 13-04-2023 - Bayer Leverkusen - Union Saint-Gilloise 14-04-2023 - Standard de Liège - Charleroi 15-04-2023 - Oberhausen - Wuppertal 15-04-2023 - KFC Uerdingen - Schwarz-Weiss Essen 16-04-2023 - Racing Genk - Anderlecht 20-04-2023 - AZ - Anderlecht 22-04-2023 - IJsselmeervogels - SV Spakenburg 23-04-2023 - Charleroi - KRC Genk 30-04-2023 - Astoria Bydgoszcz - Pierniki Torun (Basketballderby) 03-05-2023 - Bekerfinale Weekend 06-05-2024 - LKS Lodz - Wisla Kraków 13-05-2023 - Fortuna Köln - Wuppertal Weekend 20-05-2023 - Lechia Gdansk - Legia Warszawa / Chojniczanka - Arka / Zawisza - Grudziadz Weekend 27-05-2023 - Lech Poznan - Jagiellonia Bialystok / Arka Gdynia - LKS Lódz Ooo kurwa. 20 maart 2023 bewerkt door Zawisza Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 21 maart 2023 Share Geplaatst 21 maart 2023 Afgelopen zondag de 'awayday/groundhop' waar ik al jaren op hoopte. Nadat mijn baas en Ajax overtuigd waren dat er een scout van OHL aanwezig moest zijn bij de klassieker kon ik zondagmiddag de verplaatsing naar Amsterdam maken. Voor mij was het de eerste keer dat ik een wedstrijd ging kijken in de Arena, toch wel een gemis als Ajax supporter. Organisatorisch en logistiek verliep alles zeer vlot en zo zat ik mooi op tijd op mijn plekje in de hoek van het stadion op een prima plaats. De sfeeractie was prima en werd opgevolgd door het vuurwerk om de sfeer er helemaal in te krijgen. Het verloop van de wedstrijd en de (anti-)climax hebben jullie ongetwijfeld meegekregen. Voor mij was het een geweldige ervaring met een leuke wedstrijd, maar een teleurstellend resultaat. VID_20230319_142912.mp4 Hopelijk kan ik binnenkort de sfeer eens vergelijken met de sfeer in De Kuip. Vanavond eerst naar een wedstrijd van een heel andere niveau: OHL Women vs AA Gent Ladies. Ps. Bassey heeft zijn kans verkeken op een transfer naar OHL Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zawisza Geplaatst 21 maart 2023 Share Geplaatst 21 maart 2023 Poh. De laatste groundhop van maart alweer. Wat vliegt de tijd toch snel. De laatste week was het weer gemiddeld een graadje of 12 overdag met een mooi doorkomend zonnetje. Dat resulteert uiteraard in een flink aantal kilometers lopen met het worstenbroodje. Elke dag na werk even een mooi rondje lopen om het worstje te laten plassen en om zelf een dosis guurheid in te ademen. Mijn wandeling begon in de wijk Wyzyny. Toevallig woon ik hier ook. Of naja, Wyzyny is groot. Wat graffiti spotten wat lang niet zo mooi is als in Poznan. Maar het is de gedachte wat telt. Wyzyny is een woonwijk waar het meerendeel de lokale trots support. Enkelingen hebben een voorkeur voor de speedway, maar graffiti's hiervan ga je niet tegenkomen. Hoogstens een P'tje of een Z doorkruist. Polonia is nou eenmaal niet zo fanatiek. Goed de wedstrijd. Een mooie tijd dit keer, i.pv. dat rotte 12 uur tijdstip. Het was wat voller. De capo's hadden er zelfs zin in. Voor de wedstrijd even naar de wc, waar jongens heel stoer aan t blowen waren. Volwassen mannen van 30+ iig. Toch maar naar de andere wc gegaan, want werd scheef aangekeken. Daar stonden 12 jarige ventjes stiekem te roken. Mooi contrast. De wedstrijd zal was weer barslecht. 2 tegendoelpunten net voor rust. Zonde. Na rust begon Zawisza te drukken, alhoewel dat ook nergens op leek. Misschien nog 1 potje deze periode, dat moet op 1 april tegen Baltyk Gdynia zijn. Eindelijk een club die meer dan 10 man op de been brengt voor een mooi uitje naar Bydgoszcz. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 22 maart 2023 Share Geplaatst 22 maart 2023 17 uur geleden zei FlyD: Afgelopen zondag de 'awayday/groundhop' waar ik al jaren op hoopte. Nadat mijn baas en Ajax overtuigd waren dat er een scout van OHL aanwezig moest zijn bij de klassieker kon ik zondagmiddag de verplaatsing naar Amsterdam maken. Voor mij was het de eerste keer dat ik een wedstrijd ging kijken in de Arena, toch wel een gemis als Ajax supporter. Organisatorisch en logistiek verliep alles zeer vlot en zo zat ik mooi op tijd op mijn plekje in de hoek van het stadion op een prima plaats. De sfeeractie was prima en werd opgevolgd door het vuurwerk om de sfeer er helemaal in te krijgen. Het verloop van de wedstrijd en de (anti-)climax hebben jullie ongetwijfeld meegekregen. Voor mij was het een geweldige ervaring met een leuke wedstrijd, maar een teleurstellend resultaat. VID_20230319_142912.mp4 8 MB · 0 downloads Hopelijk kan ik binnenkort de sfeer eens vergelijken met de sfeer in De Kuip. Vanavond eerst naar een wedstrijd van een heel andere niveau: OHL Women vs AA Gent Ladies. Ps. Bassey heeft zijn kans verkeken op een transfer naar OHL Tadic naar Leuven Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lennard95 Geplaatst 3 april 2023 Share Geplaatst 3 april 2023 Net terug van een mooie dag Wembley met Bolton, geweldige pot. Om 3 uur mn nest uit en fietsen naar Leiden om om 7 uur te vliegen naar Londen. Compleet gesloopt konden we nog niet het hotel in om de tassen te dumpen maar we konden gelukkig wel ontbijten. Daarna door naar Wembley om het stadion in volle glorie te zien keihard te zuipen. De pints vloeide rijkelijk en smaakte goed en we genoten van de sfeer en ook hoe de fans gewoon door elkaar lopen. Het stadion zelf is geweldig en we hadden mooie plaatsen bovenin. Wedstrijd zelf was heel eenzijdig en Bolton speelde onwijs goed, De sfeer was ook mega. In ieder geval prachtig om te zien hoe Bolton 4 jaar na bijna niet meer te bestaan nu op Wembley te staan en de beker te winnen voor 35.000 Trotters waaronder mijzelf. Vrijdag weer naar Engeland voor Exeter - Bolton, een nader te bepalen wedstrijd in Londen, Bolton - Cambridge, Ff snel naar Nederland voor Feyenoord - Roma en daarna nog Oxford - Bolton. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 13 april 2023 Share Geplaatst 13 april 2023 @Zawisza leef je nog? Is zo rustig hier Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zawisza Geplaatst 13 april 2023 Share Geplaatst 13 april 2023 5 uur geleden zei Djurovski: @Zawisza leef je nog? Is zo rustig hier Zal morgen eens wat proberen te schrijven. Potje Chemik en potje Zawisza waren het schrijven niet extra waard. Dat kennen jullie wel. deze week 5 potjes op t schema. Hier een sneakpreview van de eerste pot 😉 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zawisza Geplaatst 14 april 2023 Share Geplaatst 14 april 2023 Goed. Zoals beloofd aan ome @Djurovski. Gister was het weer tijd voor een tripje die wat verder ging dan de eigen stadsgrenzen. Om 15 vetrokken vanuit het zonnige Rotterdam om rond 18 aan te komen in het zonnige Leverkusen. Kraker op de planning voor een plek in de halve finale van de Europa League. Auto geparkeerd in Q-Park City Center (aanrader als je naar Lev gaat, kost je 7,50 en je bent op loop afstand. Heb je geen problemen met pendelbussen enzo). Buiten stond het plein al vol met Belgen. Man man man, wat een clowns waren dat. Leek net of het Nederlands elftal een groundhop gepland had staan zonde. Beetje gechilld, beetje rondgelopen en naar het stadion gelopen. Spot je af en toe nog iets van graffiti. Joehoe! Uur van te voren in het stadion en ruim 45 minuten van te voren begon de omkleedshow. Een zestal grote vlaggen bedekte de tribune en ruim 30 man besloten wat anders aan te trekken. Speaker niet blij, maar Zawisza heel blij. Langzaam kwamen de witte bivakmutsjes onder het doek vandaan. Ik snap nog steeds de tactiek niet om vervolgens het doek weg te doen, want volgens mij is het dan kopjes tellen maar goed. Prima, ik krijg geen stadionverbod ervoor. Dan krijg je dus zulke praktijken waar redelijk duidelijk kan zijn wie er nou onder zaten en wie niet, maar goed. Wel mooi om te zien dat ze zelf geen spanning voelden, want ze kletsten gewoon lekker verder met hun vriendjes. De stokken werden voorbereid en het feest kon beginnen. Gezien er enorme zwaaivlaggen voor mijn camera zaten, moest ik voor de 4e keer in 5 minuten een ander plekje zoeken. Vervelend. De spelers kwamen het veld op, en alhoewel je van Leverkusen echt niet veel hoeft te verwachten, verbaasden ze me redelijk. Het doek was simpel, de pyroshow eromheen werkte echter als een perfecte aanvulling. Het geluid was ook goed te noemen. De Duitsers hadden er zin in. Ondertussen aan de kant van de Belgen, waar een vol uitvak was met zelfs enkele honderden in de thuisvakken eromheen, kwam een klein doekje omlaag. Lelijk doek wel, maar goed ze zetten de woorden i.i.g. daad bij. Union on fire. En dat zonder bivakmutsen, voor zover ik kon zien. De wedstrijd was zaaddodend. Union kwam in de eerste helft tweemaal dichtbij. Echter bleef de brilstrand op de borden staan bij rust. Op de tribunes ging het redelijk los. Bij vlagen galmde het goed door. Geen Poolse sfeer, maar het kon er zeker mee door. Leverkusen vond het vooral fijn om met de handen omhoog te staan. Eigenlijk heel de wedstrijd. Na rust wist Boniface snel de 0-1 te maken. Knap doelpunt en hij hing al even in de lucht. Nu kon de wedstrijd echt beginnen. Leverkusen ging pushen en eigenlijk kwam Union er na een tijdje niet meer uit. In het uitvak ging het volume bij vlagen omhoog "Allez Union". Meer nummers kennen ze niet denk ik. Net voor het einde besloten ze een kleine pyroshow nog te starten. Wit-gele rook i.c.m. fakkels. Helaas voor de Belgen, die blijkbaar vrienden zijn met RFC Liège, viel precies op dit moment de gelijkmaker. Niet gezien, want maakte deze foto. Geniet er dus extra van namens mij. Eindstand 1-1, prima uitgang voor beide clubs en volgende week kan heel interessant worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mansveld Geplaatst 14 april 2023 Share Geplaatst 14 april 2023 1 uur geleden zei Zawisza: Auto geparkeerd in Q-Park City Center (aanrader als je naar Lev gaat, kost je 7,50 en je bent op loop afstand Naast het stadion kan je onder/rondom het viaduct gratis parkeren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zawisza Geplaatst 14 april 2023 Share Geplaatst 14 april 2023 1 uur geleden zei Mansveld: Naast het stadion kan je onder/rondom het viaduct gratis parkeren dat was vol 🥲 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 15 april 2023 Share Geplaatst 15 april 2023 (bewerkt) Aangezien het weer niet geweldig was besloten om alleen de wedstrijd mee te pakken ipv hele dag Keulen. Dus rond 1 uur in de auto maar hoe dichter bij Keulen hoe later de aankomst tijd werd bij Waze. Uiteindelijk zo'n 50 minuten vertraging gehad voor we ( zoon en ik ) geparkeerd stonden dan lopend naar het stadion Hyme van Köln vooraf is altijd wel leuk om mee te maken. Vooral wanneer de sjalen worden rond gedraaid. Köln had wel een leuke sfeeractie en Mainz had aardig wat mensen mee Köln begon erg slecht en slordig. En het was dan ook niet vreemd dat de bezoekers op voorsprong kwamen. Hierna werd Köln sterker en sterker. In de rust stond ik ( kwam er te laat achter ) bij de verkeerde kassa ( mobiele telefoon kassa ) Dus maar weer aansluiten in een andere rij en mis je ook nog eens de 1-1. Ook in het restant was Keulen de betere hoewel Mainz wel heel dicht bij de 1-2 was. De 2-1 was eigenlijk niet te missen maar ook die kans werd zeer vakkundig om zeep geholpen. Al met al een prima potje met leuke sfeer. Mainz liet zich ook goed horen. Oh en Ronaldo was er ook 15 april 2023 bewerkt door Djurovski Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 15 april 2023 Share Geplaatst 15 april 2023 Nice. Ik was zelf gisteren een keertje random naar PEC-Telstar. Leuke groundhop 🙂 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 15 april 2023 Share Geplaatst 15 april 2023 1 uur geleden zei Gert: Nice. Ik was zelf gisteren een keertje random naar PEC-Telstar. Leuke groundhop 🙂 Dat geloof ik. In Zwollywood ooit eens jeugdinterland van Nederland Italië bijgewoond. Nog geen competitie wedstrijd. Wel leuk clubje mooi dat het beviel Ik wil wel proberen om kaarten te krijgen voor Telstar Groningen komend seizoen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mansveld Geplaatst 15 april 2023 Share Geplaatst 15 april 2023 1 uur geleden zei Djurovski: Dat geloof ik. In Zwollywood ooit eens jeugdinterland van Nederland Italië bijgewoond. Nog geen competitie wedstrijd. Wel leuk clubje mooi dat het beviel Ik wil wel proberen om kaarten te krijgen voor Telstar Groningen komend seizoen Gewoon op de Telstar site een kaartje kopen, kan je zitten waar je wil Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 15 april 2023 Share Geplaatst 15 april 2023 20 minuten geleden zei Mansveld: Gewoon op de Telstar site een kaartje kopen, kan je zitten waar je wil Top Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 18 april 2023 Share Geplaatst 18 april 2023 Op 15-4-2023 om 19:54 zei Djurovski: Hyme van Köln vooraf is altijd wel leuk om mee te maken. Pff kippenvel. Zelfs als ik voor de TV zit bij een samenvatting. Jaloers! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zawisza Geplaatst 20 april 2023 Share Geplaatst 20 april 2023 Nou lekker de auto in en naar AZ. Zaterdag Spakenburg derby en zondag Charleroi - Genk. Lechia - Legia is zelfde dag als Zawisza - Grudziadz, dus die moet ik helaas missen. Als cadeau wel Elana - Zawisza en hopelijk bekerfinale tegen Chemik op t schema. Derby jest nasze! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten