Djurovski Geplaatst 24 januari 2023 Share Geplaatst 24 januari 2023 29 minuten geleden zei Mansveld: In de achteruitkijkspiegel? Nee hou wel van dat gure industriële. Duisburg heeft dat ook Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mansveld Geplaatst 24 januari 2023 Share Geplaatst 24 januari 2023 1 uur geleden zei Djurovski: Nee hou wel van dat gure industriële. Duisburg heeft dat ook Ik ken alleen de Vulkanstraße daar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 24 januari 2023 Share Geplaatst 24 januari 2023 7 minuten geleden zei Mansveld: Ik ken alleen de Vulkanstraße daar Kom ik voor het werk regelmatig door heen gereden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zawisza Geplaatst 30 januari 2023 Share Geplaatst 30 januari 2023 Ein wochenende fusball. Van Rotterdam naar Düsseldorf, naar Soest, naar Paderborn, naar Hannover naar Rotterdam en weer naar Leverkusen (en terug). Kilometers machen noemen we dat. En dat hebben we er allemaal voor over. 27-01-2023 Fortuna Düsseldorf 3-2 FC Magdeburg De nummer 7 tegen nummer 17 in de tweede Bundesliga. Deze wedstrijd was op het (klant)vriendelijke tijdstip van 18:30 gepland. Vrijdag dus gewoon vrij genomen en in de auto gestapt. Net zoals 30.000 andere mensen. Hiervan kwam ruim 10% uit Magdeburg wat toch een goede vier uur rijden is. Dat voor een club die tegen degradatie vecht. Mooi. Ost-Deutschland! Het voetbal was best grappig, niet teveel van verwachten. Luc Castaignos mocht opnemen tegen Jordy de Wijs. Mooi Nederlands onderonsje. Na een gemiste penalty van Düsseldorf nam Magdeburg onverwacht de leiding. Kwaliteit kwam echter bovendrijven, alhoewel een gelijkspel echt niet onverdiend zou zijn. Geen pyro of tifo, maargoed. Had niks verwacht ook, dus dat scheelt. 28-01-2023 SC Verl 2-0 FC Saarbrücken Slapen in het Duitse Soest, anderhalfuur naar Paderborn. In het stadion van SC Paderborn maakt de club uit de derde liga zijn opwachting. Ruim 1000 man kwamen opdagen voor de topper tegen de nummer 3. Hiervan zat de helft in het uitvak. De sfeer kwam vooral uit het uitvak. Heel mooi sfeertje ook. Niet echt Duits te noemen. Het was strijdkrachtig. Geen sjalala als jullie begrijpen wat ik bedoelde. Het team kwam echter niet om te voetballen en werd afgetroefd door de middenmoter. Na een vermeende handsbal waarvoor de bal niet op de stip ging, kwam Verl er venijnig uit en maakte de openingstreffer. Hierna was het eigenlijk klaar, Saarbrücken kwam er niet doorheen. Mede dankzij een uitstekende keeper kon Verl winnen en waren de 20 ultras (mag je die zo wel noemen?) uitzinnig van vreugde. Geen aanrader verder, tenzij een mooie club hier speelt. Saarbrücken was leuk. Op naar de volgende. 28-01-2023 Hannover 96 1-3 FC Kaiserslautern Eigenlijk was dit de wedstrijd waar ik het meest naar uitkeek. Van te voren was duidelijk dat er 8000 man in het uitvak zou zitten. Ook de harde kern van Hannover was volledig uitverkocht. Dit zou hem worden. Na 1,5 uur in de auto gezeten te hebben vanaf Paderborn, even snel een goede wok to go gegeten. Goeie eend. Heerlijk. Even een joekel van een drol gelegd en naar het stadion waar het 1,5 (!!) uur van te voren al vol te noemen was. De spanning stond er goed op. Bij het begin van de wedstrijd lieten zowel het uitvak als het thuisvak een tifo zien. Al snel volgde een tweede in het uitvak en een derde stond ook op de planning. Echter scheurde dit doek op de weg omhoog, zonde! De pot zelf zat vol met spanning. Hannover kwam voor, Kaiserslautern maakte gelijk in de tweede helft en ging er overheen. Uitzinnige vreugde uiteraard. Top pot. En dan 4,5u naar huis rijden hehe. 29-01-2023 Bayer Leverkusen 0-2 Borussia Dortmund Met dank aan de baas 2 kaartjes voor op de lange zijde kunnen scoren. Qua sfeer is het leuk, niet bijzonder zoals de nacht ervoor. Maar goed, hey, dat hoort er soms bij. Het uitvak en thuisvak bleven gaan, maar ergens hoop je op wat bijzonders. Dat kwam niet. Was het dan het reizen wel waard? Zeker. Currywürz was lekker, voetbal was top en de sfeer was wel oké. Stewards wel heel streng, zeker voor de lange zijde. Waren bang? Geen idee. 0-2 voor Dortmund, baas blij, ik doelpunten gezien. Prima joh. Op naar huis, en nu maar een nieuw weekend plannen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zawisza Geplaatst 5 februari 2023 Share Geplaatst 5 februari 2023 Op een wedstrijd in Roosendaal na geen hopje dit weekend. Komend weekend ook niet ivm Pools bezoek. Week erna nog in Nederland en dan weer naar Polen voor een maandje en een half. Vooralsnog is dit de planning: Union - Standard de Liege Zawisza - Vineta Wolin / Lech Poznan - Lechia Gdansk (afhankelijk van wanneer Lech speelt, hopelijk zondag dan beide). z Chojniczanka - Ruch Chorzow ( @FlyD !!) / Jarota Jarocin - Zawisza Zawisza - Pogon Nowe Skalmierczy Lech Poznan - Pogon Szczecin / Lechia Gdansk - Slask Wroclaw (met geluk beide) Lech Poznan - Warta Poznan Wat een kut leven jongens! En wil ergens Arka Gdynia en LKS ook ff tussenplannen. Idem met Chemik en Wloclawia Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 6 februari 2023 Share Geplaatst 6 februari 2023 Dagje Keulen. Dom , Lego store , Kingdom of Sweets. Love it. Früh am Dom. En dan nog potje voetbal. Leuke sfeer kut pot. Maar was het wel waard Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mansveld Geplaatst 6 februari 2023 Share Geplaatst 6 februari 2023 Technisch gezien is dit groundhopping en geen awaydays. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 6 februari 2023 Share Geplaatst 6 februari 2023 10 uur geleden zei Zawisza: Op een wedstrijd in Roosendaal na geen hopje dit weekend. Komend weekend ook niet ivm Pools bezoek. Week erna nog in Nederland en dan weer naar Polen voor een maandje en een half. Vooralsnog is dit de planning: Union - Standard de Liege Zawisza - Vineta Wolin / Lech Poznan - Lechia Gdansk (afhankelijk van wanneer Lech speelt, hopelijk zondag dan beide). z Chojniczanka - Ruch Chorzow ( @FlyD !!) / Jarota Jarocin - Zawisza Zawisza - Pogon Nowe Skalmierczy Lech Poznan - Pogon Szczecin / Lechia Gdansk - Slask Wroclaw (met geluk beide) Lech Poznan - Warta Poznan Wat een kut leven jongens! En wil ergens Arka Gdynia en LKS ook ff tussenplannen. Idem met Chemik en Wloclawia Die Chojniczanka - Ruch Chorzow ben ik jaloers op, leuke affiche! Union - Standard kan ook een hele mooie worden trouwens! Eerste keer dat je naar Union gaat? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zawisza Geplaatst 6 februari 2023 Share Geplaatst 6 februari 2023 6 uur geleden zei Mansveld: Technisch gezien is dit groundhopping en geen awaydays. Heb ooit om een topicnaamwijziging gevraagd, maar die is genegeerd 5 uur geleden zei FlyD: Die Chojniczanka - Ruch Chorzow ben ik jaloers op, leuke affiche! Union - Standard kan ook een hele mooie worden trouwens! Eerste keer dat je naar Union gaat? Yes 1e keer Union. Als kaarten lukken uiteraard.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vitesse88 Geplaatst 11 februari 2023 Share Geplaatst 11 februari 2023 Vanavond met Pa en broer naar Schalke - Wolfsburg geweest. Zeer toffe sfeer meegemaakt, 61k publiek bij de nummer laatst van de Bundesliga Zaten in de buurt van het uitvak, dat viel tegen met 640 man. 0-0 als uitslag is wat jammer. Wolfsburg pingel gemist, Schalke 2 buitenspelgoals afgekeurd. Mooie avond gehad. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mansveld Geplaatst 17 februari 2023 Share Geplaatst 17 februari 2023 Woensdag Dortmund - Chelsea geweest. Geen hoogstaande partij, maar wel een mooie ervaring. Mooie sfeeractie, een Gelbe Wand die 90 minuten lang bleef gaan en veel bier. Chelsea (en hun support) viel me echt enorm tegen. 'S middags in de stad al, was allemaal wat tammetjes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zawisza Geplaatst 17 februari 2023 Share Geplaatst 17 februari 2023 5 minuten geleden zei Mansveld: Woensdag Dortmund - Chelsea geweest. Geen hoogstaande partij, maar wel een mooie ervaring. Mooie sfeeractie, een Gelbe Wand die 90 minuten lang bleef gaan en veel bier. Chelsea (en hun support) viel me echt enorm tegen. 'S middags in de stad al, was allemaal wat tammetjes. Das Engeland tegenwoordig. Leven nog steeds in de waan dat ze de meest luidruchtige grote jongens zijn. Beetje Feyenoord in het kwadraat in dat opzicht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mansveld Geplaatst 17 februari 2023 Share Geplaatst 17 februari 2023 8 minuten geleden zei Zawisza: Das Engeland tegenwoordig. Leven nog steeds in de waan dat ze de meest luidruchtige grote jongens zijn. Beetje Feyenoord in het kwadraat in dat opzicht. Ja viel me echt tegen. Deze actie was het hoogtepunt van de wedstrijd samen met de toch wel mooie goal van Adeyemi. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zawisza Geplaatst 19 februari 2023 Share Geplaatst 19 februari 2023 Op parkeerkosten van 20 euro na was het weer prima vertoeven in Brussel. De derde profclub ook afgevinkt. Union is een beetje overrated imo. Leuk stadion, maar doet de akoestiek niet ten goede. Zeker niet als het maar een klein groepje is wat zingt. Standard was daarentegen luid. Leuke vuurwerkshow aan het begin en gedurende de wedstrijd af en toe een verdwaalde fakkel. Moet toch zeggen dat ik ergens een zwak heb voor ze en misschien dat ik ze nog wat meer uit wil gaan spotten. Hopelijk in de kampioensplayoffs. We will see he. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zawisza Geplaatst 20 februari 2023 Share Geplaatst 20 februari 2023 Dubbelpost. Vrijdag vertrekken we naar Polen, dus tijd voor een schema. Helaas te laat voor Legia - Widzew. 25-02-2023 - Lechia Gdansk - Radomiak Radom 03-03-2023 - Lech Poznan - Lechia Gdansk 04-03-2023 - Zawisza Bydgoszcz - Vineta Wolin 10-03-2023 - Chojnice Chojniczanka - Ruch Chorzów (@FlyD; je kan meerijden!!) 18-03-2023 - Zawisza Bydgoszcz - Pogon Nowe Skalmierzyce 19-03-2023 - Warta Poznan - Lechia Gdansk / Widzew Lodz - Lech Poznan (hopelijk de tweede, maar kaarten zijn schaars) 01-04-2023 - Lech Poznan - Pogon Szczecin 01-04-2023 - Lechia Gdansk - Slask Wroclaw (hopelijk beide als planning goed is gedaan) 08-04-2023 - Lech Poznan - Warta Poznan 15-04-2023 - Standard de Liège - Charleroi (hopelijk) 22-04-2023 - IJsselmeervogels - SV Spakenburg 29-04-2023 - Unia Janikowo - Zawisza Bydgoszcz (awaydays!) 03-05-2023 - Bekerfinale 13-05-2023 - Arka Gdynia - Ruch Chorzów (onder voorbehoud) 20-05-2023 - Lechia Gdansk - Legia Warszawa / Chojniczanka - Arka (@FlyD; meerijden mag) / Zawisza - Grudziadz 27-05-2023 - Lech Poznan - Jagiellonia Bialystok / Arka Gdynia - LKS Lódz (awaydays!!) Oeps Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CrisChivu Geplaatst 20 februari 2023 Share Geplaatst 20 februari 2023 Weet iemand wanneer de playoffs starten van de de champinship? Zie dat Millwall nu een grote kans maakt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mansveld Geplaatst 21 februari 2023 Share Geplaatst 21 februari 2023 14 uur geleden zei CrisChivu: Weet iemand wanneer de playoffs starten van de de champinship? Zie dat Millwall nu een grote kans maakt Vermoed het weekend na de laatste speelronde aangezien de finale eind mei is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 5 maart 2023 Share Geplaatst 5 maart 2023 Wat doe je wanneer 3 mensen zeggen niet doen , het is het niet waard , er zijn leukere wedstrijden die dag. Wat ik dan doe? Ik ga dan toch haha. Ik had zin om weer eens een wedstrijdje te bezoeken in de buurt. Patro Maasmechelen speelde afgelopen zaterdag maar helaas was de zoon op de verjaardag van zijn moeder en moet Patro dus nog even wachten. Gezien de tegenstander ( een U23 team ) ook niet direct een wedstrijd waar ik op sta te wachten. Sint Truiden - Genk was een optie ( zeker omdat ik met Eupen nu in het stadion van STVV speel. Ook de derby Antwerpen - Mechelen werd genoemd maar de aanvangstijd plus afstand was niet ideaal. Dus was de wedstrijd die ik wou zien nog de enigste optie. URSL Vise tegen Royal Knokke FC. Een ritje van 35 minuten van mijn huis dus ideaal. Minder ideaal is dat het in Wallonië is en mijn Frans net zo goed is mijn Latijns. Niet best dus. Parkeren was geen probleem en een kaartje was snel gehaald omdat de beste man achter de kassa behalve Frans ook een klein beetje Nederlands kon praten. De entree was nog best pittig ( als ik het dan vergelijk met Eupen of de Bundesliga , maar ligt weer lager dan een wedstrijd in de regionalliga. ) Wat al opviel toen wij het kleine stukje van de sporthal naar het stadion liepen is dat de verkooppunten van eten en drinken dicht waren. De kantine ( ineens heb je dat gevoel van de kelderklasse ) was wel open Goed maar snel wat drinken bestellen. Deux Cola. Al snel werd er een oudere dame bij gehaald die ook gebrekkig Nederlands sprak dat ik eerst muntjes moest halen bij de automaat. Uiteindelijk voor 10 euro 9 muntjes wat resulteerde in drie blikjes cola 1 bier en 1 zakje chips. Dat valt dus reuze mee. We hadden de keuze uit zit of staan plaatsen. Waar het laatste mijn voorkeur heeft maar niet die van zoonlief. Dus zitplaatsen. Vlak voor de wedstrijd telde ik wel geteld 28 mensen op de staantribunes en 56 op de zittribune. Uitvak was leeg. Maar bij de aanvang van de wedstrijd kwam er toch nog wel wat mensen bij. Sommige bleven gezien het weer netjes in de kantine of de eretribune boven de kantine. Al met al denk dat er misschien een mannetje of 300 aanwezig waren. Ook waren er fans van Knokke aanwezig want die zaten gewoon op dezelfde tribune waar wij ook zaten. Zat ik dan per toeval op het uitvak? Nee want bij de 1-0 werd er gejuicht op de tribune. Direct erna ging de keeper van Vise gruwelijk in de fout en stond het al weer 1-1. Wat voor de Statler en Waldorf naast mij met hun Knokke sjaals de reden was om te kunnen juichen. Ook de mensen naast de mn zoon en achter ons juichten dus wij zaten midden tussen de Knokke fans. Bij de 2-1 dus maar even goed geklapt. Wat best rare blikken opriepen omdat wij gewoon Nederlands spraken maar wel juichen voor Vise. Had ik voor dit geld een betere wedstrijd kunnen zien? Ja. Had ik voor dit geld een wedstrijd met meer sfeer kunnen zien? Ja. Hadden de 3 mensen dan gelijk? Deels. Had ik dit willen missen? Nee absoluut niet. Ik vind dit juist heerlijk. Soort van profvoetbal maar in de rust lekker de kantine in. Met fans van beide clubs. Op de tribunes lekker door elkaar heen. Voor mijn gevoel is dit wat nu ook in Roosendaal is. Amateur voetbal in een echt stadion. Vise is grauwe stad/dorp het weer was lekker grauw. Raad ik jullie aan om er naar toe te gaan? Nee niet als je gaat voor sfeer , mooi of goed voetbal. Wel als je net als ik gewoon kunt genieten van een stadion af te vinken. Van het kneutigere in plaats van het moderne voetbal. Ik zie mij hier nog wel eens terug keren wanneer het weer een stuk beter is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 6 maart 2023 Share Geplaatst 6 maart 2023 10 euro voor 9 muntjes valt echt heel erg mee @Djurovski ik was laatst 3,60 per munt kwijt haha Ziet er goed uit, leuk hoor! Toffe foto's ook. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zawisza Geplaatst 6 maart 2023 Share Geplaatst 6 maart 2023 Brr. sfeerloos stadion Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mansveld Geplaatst 6 maart 2023 Share Geplaatst 6 maart 2023 Volle bak wel. Gelukkig heb je kaarten kunnen scoren @Djurovski haha. Zo te zien een leuke dag met die kleine, das het belangrijkste. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zawisza Geplaatst 7 maart 2023 Share Geplaatst 7 maart 2023 Hoi dames. Afgelopen twee weken heb ik drie wedstrijden gezien. Er gaan er nog meer komen, maar ik wil het wel overzichtelijk houden ipv 1 lap tekst. Zal komende dagen even alles updaten, zodat jullie van mijn geweldige foto's kunnen genieten. Hoop dat jullie het leuk vinden om te lezen. Op woensdag 23 februari maakte ik een examen voor werk. Om dit te vieren ben ik op donderdag gaan rijden richting het mooie Polen. Ruim 11 uur later kwam ik aan in het pittoreske Bydgoszcz. Een weekend met de vriendin naar Gdynia stond op de planning. Op vrijdagochtend zijn we gaan rijden en binnen twee uurtjes kwamen we aan in de koude havenstad. De stad van Arka Gdynia, de grootste rivaal van Lechia Gdansk. Gezien we het appartement nog niet in konden, zijn we een hapje gaan eten bij Honolulu. Een soort hipstertentje waar ze verrukkelijke calamari serveren. Garnalen in een pankojasje met een soort KFC-achtige spice ook. Lekker. Goed te doen. Ingecheckt en wat later avondeten om een uurtje of 17. Vroeg voor mijn doen, want normaal eet ik pas om 19. Echter, er stond een kraker van jawelste op het programma. Na een beetje overhalen, kreeg ik mijn vriendin zo ver om mee te gaan naar Lechia Gdansk - Radomiak Radom. Halfuurtje rijden vanuit Gdynia, parkeren voor het stadion. Parkeermeters waren gecoverd met ijs en er stond een godsgruwelijk koude wind. Goed begin. Even opwarmen in de auto en het stadion in. Een warm gluhweintje voor de vrouw, een koud colaatje voor ondergetekende. Het uitvak stroomde langzaamvol met ruim 400 fanatiekelingen uit Radom die de 5 uur durende treinrit hebben gemaakt door een zelfgeregelde trein. Beetje piwo, beetje weed, beetje kurwa roepen. Je kent het wel. Het vak van Lechia stroomde niet vol, wegens onvrede met de bestuurder. Er zou een goede 5000 man naar het stadion zijn gekomen. Voor de vergelijking, er passen er 41260 in. Het stadion is verreweg te groot en de tweede ring wordt dan ook niet gebruikt. Echter wordt de onderste ring ook langzaam leger en leger, deels door onvrede met het bestuur, deels door de slechte resultaten. De witte shirtjes met rode tekst zijn kreten richting het bestuur. Mandziara Raus! Het voetbal was leuk. De sfeer was goed vanuit het uitvak. Het thuisvak was tammetjes, deels door een nieuwe capo. Het werkt nog niet helemaal goed. Gedurende de eerste helft werd het doek "Lechia To My" uitgerold. Vrij vertaald "Lechia zijn wij". Raar dat ze dat nog niet eerder hadden gedaan, maar goed. Prima doekje. De tweede helft kwam het vaak vertoonde shirt te voor schijn. Dit doek wordt normaal gebruikt om om te kleden voor vuurwerk, echter paste het nu ook prima bij de tekst. Vlaggetjes erbij en het effect ziet er prima uit. Van het thuisvak had ik niks verwacht, echter was dit een leuke toevoeging. Ruim twintig man kwamen verkleed onder het doek vandaan en na het traditionele tot 10 tellen werden de stroboscoopjes afgestoken. Vooral doordat het donker was, gaf het een leuk tafereel. Onderste stond het 3-0 voor Radomiak Radom en barstte de wolken open. Het begon te hagelen. Het uitvak vond het warm worden en besloot hun goddelijk afgetrainde lichamen te laten zien. De kale man rechtsvoor vertoont gelijkenissen met @Mansveld, @Djurovski durfde zijn lichaam niet te laten zien. Boe! Het werd uiteindelijk 1-3 voor Radomiak. Ergens had ik vuurwerk vanuit het uitvak verwacht, echter viel dat tegen. Lechia staat op het randje van degradatie en de wedstrijd die de week erna plaats zou vinden in Poznan zou dat niet beter maken. Lechia - Wisla op het tweede niveau? Zou goed kunnen. Of misschien de eeuwige derby tegen Arka. Hoe je het wendt of keert, Lechia hoort qua alles in de Ekstraklasa. En Radomiak? Die zongen door. Ra-do-miak Ra-dom! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 7 maart 2023 Share Geplaatst 7 maart 2023 Ik zie mij toch wel hoor @Zawiszazwarte muts naast die rode muts Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zawisza Geplaatst 13 maart 2023 Share Geplaatst 13 maart 2023 Goed. Ik zou jullie wat meer tripjes vertellen in Polen. Ondertussen zit ik op 5 potjes. Dit worden er nog maximaal 9. We gaan gewoon vrolijk verder bij het tweede potje wat ik bezocht heb in Polen. Mooi in de baas zijn tijd, zoals we dat dan zeggen. Na de week ervoor Lechia Gdansk gezien te hebben, kon ik het niet laten om ze nog een keer te aanschouwen. Ditmaal tegen de regerend landskampioen Lech Poznan. Poznan ligt op 1,5 u van Bydgoszcz, dus is ergens mijn tweede club. Ben er dan ook meer geweest dan bij Zawisza, maar dat komt meer door ongunstige speelschema. Als Lech tegen Raków speelt in een vol stadion, is dat gewoonweg net wat interessanter dan Zawisza tegen een veredeld amateurteam waar geen uitsupporters komen. We beginnen de reis bij 21 za Rogiem. Een Pools restaurant op een kilometer van het stadion. Ik bedoel, als we de vriendin meesleuren, moeten we zorgen dat zij gelukkig is toch? Het eten hier was goddelijk, echter duur. Voor Poolse begrippen dan. 4 Pierogi voor 59 zloty is aan de prijzige kant. Was het dan niet lekker? Jawel. Was de sfeer er gewoon ruk? Dat ook. Begrijp me niet verkeerd, ik zou niemand de kans op goede pierogi willen ontnemen, maar dan moet de bediening niet voelen als je leidinggevende in de Kruidvat die op de camera controleert of je alles al gevuld hebt. Het eten was verder een dikke voldoende, alhoewel ik wel beter heb gegeten. Goed, ruim anderhalfuur over en het stadion was op 15 minuten lopen. De auto gepakt en nog dichterbij geparkeerd. Aanrader voor Poznan. Stonden binnen 5 minuten in het stadion, en binnen 5 minuten ben je weg uit de drukte. Mocht je aan de goede kant parkeren, daar zou ik later nog wel achterkomen. Voor de Zabka (soort 24/7 winkel) stonden de Chuligani van Poznan al lekker in te drinken. Mini soplica's en Lech bier stonden op het menu. Ruim een uur van te voren gingen we door de poorten naar het stadion. De opkomst was barmatig. Van Lechia vooral die slecht een kwart van het uitvak vulden. Mede door slechte resultaten en een slecht beleid, zoals eerder verteld. De club uit de havenstad staat op dit moment op een degradatieplek. Dat zal redelijk het einde betekenen, kijkend naar de grotere clubs die dit eerder hebben meegemaakt. Desalniettemin maakte het uitvak wel geluid. Doping noemen ze dit in Polen. Mooi volk, niet waar? Net voor de aftrap speelt het mooie lied van Lech Poznan. W góre serca, i niech zwycieza Lech! Gebaseerd op het Yellow Submarine van The Beatles. Deze staat toch wel bovenaan de intro-nummers voor mij. Gedeeld met het strijdkrachtige nummer van Arka Gdynia. Luister ze gerust even. Leuke voor Kraak t of Smaak t gok ik. Sjaaltjes omhoog en meezingen, Kolejorz! Goed de wedstrijd was prima. 5-0 werd het. Met elk doelpunt ging Lech wat harder, echter kwam het verre van dichtbij het Lech wat ik gewend was. Natuurlijk, Lech keek uit naar Djurgardens. Donderdag zou dan ook de historische pot gespeeld worden tegen de Zweden in de Conference League. Het verbaasde me dan niet dat er niks werd afgestoken in deze pot. Normaal gesproken staat Lech - Lechia garant voor vuurwerk. Op de tribunes en op het veld. Vandaag was het een walkover door de club uit Poznan. Up next, Zawisza. Terug in t mooiste stadion van Polen. En misschien wel een mooie contender voor Europa/de wereld. Uniek is het iig wel. Groetjes i do zobaczenia! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lennard95 Geplaatst 13 maart 2023 Share Geplaatst 13 maart 2023 Ook nog naar Bolton - Plymouth op Wembley, 2 x die week naar Engeland Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten