Zawisza Gepost December 19, 2022 Share Gepost December 19, 2022 Tickets Seraing - Luik binnen . Eerste derby van het jaar met de volgende dag Vitesse - NEC 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orrie Gepost December 19, 2022 Share Gepost December 19, 2022 Zaterdag geluk gehad met de verkoop. 125 tickets en meer dan 9000 wachtende, al zullen er genoeg met diverse schermen tussen hebben gezeten. FC Utrecht - Feyenoord it is. 😁 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FlyD Gepost December 20, 2022 Share Gepost December 20, 2022 Mijn (waarschijnlijk) laatste 2 away-days van het jaar waren speciale wedstrijden. De eerste was Melbourne City - Melbourne Victory. 20 minuten lang een heel leuke wedstrijd met een geweldige sfeer in het stadion. Daarna was het helaas ook afgelopen: https://nos.nl/artikel/2456748-doelman-krijgt-metalen-bak-in-het-gezicht-voetbalderby-in-melbourne-afgelast De dag erna Western United vs Western Sydney. Dit werd een saaie 1-0 met een teleurstellend niveau. De rest van het jaar zal ik nog voldoende voetbal zien, maar er staan geen echte away-days meer op de planning. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zawisza Gepost December 20, 2022 Share Gepost December 20, 2022 3 minuten geleden zei FlyD: Mijn (waarschijnlijk) laatste 2 away-days van het jaar waren speciale wedstrijden. De eerste was Melbourne City - Melbourne Victory. 20 minuten lang een heel leuke wedstrijd met een geweldige sfeer in het stadion. Daarna was het helaas ook afgelopen: https://nos.nl/artikel/2456748-doelman-krijgt-metalen-bak-in-het-gezicht-voetbalderby-in-melbourne-afgelast De dag erna Western United vs Western Sydney. Dit werd een saaie 1-0 met een teleurstellend niveau. De rest van het jaar zal ik nog voldoende voetbal zien, maar er staan geen echte away-days meer op de planning. Nice, wat doe/deed je in Australië als ik vragen mag? Wel twee lekker derby's Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FlyD Gepost December 20, 2022 Share Gepost December 20, 2022 4 minuten geleden zei Zawisza: Nice, wat doe/deed je in Australië als ik vragen mag? Wel twee lekker derby's Werken. Er was hier een Talent Identification Program voor (jonge) voetballers waar ik was uitgenodigd en daar hoorde het bezoek aan deze wedstrijden ook bij. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zawisza Gepost December 20, 2022 Share Gepost December 20, 2022 2 minuten geleden zei FlyD: Werken. Er was hier een Talent Identification Program voor (jonge) voetballers waar ik was uitgenodigd en daar hoorde het bezoek aan deze wedstrijden ook bij. Binnenkort een scoutingswedstrijd bij Chojniczanka dan maar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FlyD Gepost December 20, 2022 Share Gepost December 20, 2022 6 minuten geleden zei Zawisza: Binnenkort een scoutingswedstrijd bij Chojniczanka dan maar? Haha, zal het eens voorstellen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zawisza Gepost December 20, 2022 Share Gepost December 20, 2022 Zojuist zei FlyD: Haha, zal het eens voorstellen Het shirtje heb je al. Beetje a la Njits van Streetlab binnenkomen. Denk dat het qua niveau nog goedkomt ook. Zal dan ook nog de moeite nemen om naar Chojncie te rijden ook. Wil dan wel matchworn shirtje van je. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FlyD Gepost December 20, 2022 Share Gepost December 20, 2022 2 minuten geleden zei Zawisza: Het shirtje heb je al. Beetje a la Njits van Streetlab binnenkomen. Denk dat het qua niveau nog goedkomt ook. Zal dan ook nog de moeite nemen om naar Chojncie te rijden ook. Wil dan wel matchworn shirtje van je. Spelen doe ik niet (meer) Ik zou snel door de mand vallen. Ik houd het liever bij scouten vanaf de zijlijn/tribune. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zawisza Gepost December 20, 2022 Share Gepost December 20, 2022 Zojuist zei FlyD: Spelen doe ik niet (meer) Ik zou snel door de mand vallen. Ik houd het liever bij scouten vanaf de zijlijn/tribune. Als jij Zawisza goede spelers aanlevert, praten we ook nergens meer over. Wil graag Ekstraklasa meemaken, maar 3x promoveren zie ik niet zo snel gebeuren 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lennard95 Gepost December 21, 2022 Share Gepost December 21, 2022 Op 19-12-2022 om 13:19 zei Orrie: Zaterdag geluk gehad met de verkoop. 125 tickets en meer dan 9000 wachtende, al zullen er genoeg met diverse schermen tussen hebben gezeten. FC Utrecht - Feyenoord it is. 😁 Ik heb werkelijk waar nooit geluk met uitwedstrijden, hoogste ooit was 1100 nog wat voor Slavia in de groepsfase, Toen mocht ik 75 euro dokken ipv 35. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orrie Gepost December 21, 2022 Share Gepost December 21, 2022 6 minuten geleden zei lennard95: Ik heb werkelijk waar nooit geluk met uitwedstrijden, hoogste ooit was 1100 nog wat voor Slavia in de groepsfase, Toen mocht ik 75 euro dokken ipv 35. Ah, ja ik zit altijd met een hoop schermen ingelogd en met een aantal vrienden gekoppeld. Vorig jaar meerdere Europese potjes meegepakt en zelfs de finale had ik geluk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cimbomcu Gepost December 26, 2022 Share Gepost December 26, 2022 In januari naar Werder Bremen - Union Berlin, zin in wel. Ook Union die altijd een mooi sfeertje mee neemt. @Tim' was jij niet voor Bremen? Tips? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tim' Gepost December 26, 2022 Share Gepost December 26, 2022 22 minuten geleden zei cimbomcu: In januari naar Werder Bremen - Union Berlin, zin in wel. Ook Union die altijd een mooi sfeertje mee neemt. @Tim' was jij niet voor Bremen? Tips? Klopt, maar ik ben er maar één keer geweest bij een wedstrijd. De enige tip die ik zo kan geven is dat het (mits goed weer) echt top is om je auto verder naar het oosten te parkeren. Dan zit je iets verder weg uit het centrum (dus minder druk als je weer gaat en je kunt daar gemakkelijk de snelweg op) en de wandeling langs de Weser naar het stadion is echt top. Dan natuurlijk op tijd komen want rond het stadion was het erg gezellig met een hoop fans toen wij daar aankwamen. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zawisza Gepost December 30, 2022 Share Gepost December 30, 2022 Kleine update van deze voetballiefhebber. 14 januari: Seraing - Luik 14 januari: KRC Genk - Zulte Waregem 15 januari: Vitesse - NEC 17 januari: Luik - Mechelen 22 januari: Mönchengladbach - Leverkusen 27 januari: Düsseldorf - Magdeburg 28 januari: Hannover - Kaiserslautern 29 januari: Leverkusen - Dortmund 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orrie Gepost January 12, 2023 Share Gepost January 12, 2023 Zondag Groningen uit. Voor de internationale reiziger valt het reuze mee, maar 3u in de auto vind ik toch wel flink 😂 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zawisza Gepost January 16, 2023 Share Gepost January 16, 2023 Een nieuwjaar, een nieuwe groundhop. Of drie, want op één wedstrijd per weekend valt niet te leven. We beginnen de trip in het prachtige Rotterdam, waar de oudvertrouwde Ford Fiesta weer volgetankt werd voor een nieuw avontuur. Maatje in Dordt opgehaald en naar Seraing. Een tussenstop in het oude stadion van Tilleur (aanrader), en door. Royal Seraing 1-1 Standard de Liège Hier hadden de opgetrommelde Luik supporters een ware corteo georganiseerd naar het stadion (ter ongenoegen van de agent links). Elke minuut ontpopte wel iets van pyrotechnisch materiaal, gepaard met een goed galmende straat. Mooie beelden al zeg ik het zelf. Snel naar het stadion waar het vak langzaam vol liep voor deze derby. Ook het uitvak stroomde vol, ondanks de stromende regen. De wedstrijd begon en al snel ontpopten zich wat meer fakkels (en rookbommen). Jammer van de wind, want binnen 10 secondes stond het veld blank en was er weinig van de show te zien. Dit verdiende meer kijktijd. Luik kwam op achterstand, maar wist zich voor rust terug te vechten. Na één buitenspel doelpunt, werd de 1-1 toch snel gemaakt. Een paar rookbommen ontpopten zich, en het werd gevierd. De wedstrijd verder was zaad, maar goed wel gelachen zeggen we dan. KRC Genk 1-0 Zulte Waregem Doorweekt naar de auto en door naar KRC Genk. Frietje (het is patat, Zawisza; ja ik weet het) gehaald en zeiknat de auto bereikt hierna. Parkeren is hier een drama, dus ik zal het niet aanraden om per auto te gaan. Goed, 15 min naar het stadion; nog 30 eromheen en net op tijd binnen. Snelle 1-0 en daarna doodgebloed. Genk is saai, nog saaier dan Gent. En dan is het echt erg. Kleine groep die meedoet, ondanks dat je 1e staat; ondanks dat je voor staat. Geef mij Luik maar. Zulte verdiende hier trouwens een puntje, maar het lukte ze niet. Pluspunt was de oude zuurpruim achter me die bij elke bal zat te janken op de scheids. Zaag van Genkspeler; scheids hedde gij uw bril niet op fricandeau. Donkerrood chef, wees blij dat hij geel geeft. Vitesse 0-0 NEC Nijmegen Kut derby zonder sfeer. Wat een dode boel zeg. Speel je de belangrijkste wedstrijd van het jaar, met 1 man meer voor het grootste deel, en kan je een fucking veer laten vallen die meer geluid geeft. Ergens hoop je dan dat NEC hem scoort. Ook niet. Niet de moeite waard Leuk doekje, geen vuurwerk, geen sfeer en geen uitsupport. En dan vergeten we dat het nog steeds halfvol zit daar. Dat is een 0 in het rekenboekje van ome Zawisza. Morgen naar Luik, tering eind maargoed. Maatje uit Litouwen komt over, dus vooruit. Ok groetjes, tot de volgende. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djurovski Gepost January 17, 2023 Share Gepost January 17, 2023 Ook hier de 1e away day er weer opzitten mogelijk gemaakt door @FlyDdie ik bij deze nogmaals bedanken en was leuk om kennis te maken. Ongeveer een uur voor de wedstrijd aangekomen in Leuven. Parkeerplek gezocht. Altijd ideaal in België mooi gratis. Broodje mexicano was prima te doen net als de Stella. 1e helft OHL veel en veel beter en hoewel de goal gelukkig tot stant kwam was de voorsprong zeer verdient. Helaas zat het lang niet vol en qua uitsupporters was het helemaal Triest. De capo die Eupen thuis heeft reist met 20-30 aanhangers iig niet mee. Wel 2 mensen in een zebrapak gespot. Fanatieke deel van OHL is wel grotendeels de hele wedstrijd te horen maar van een imponerende sfeer is geen sprake. Maar goed daar ging het mij niet om. Ik zag weer eens Eupen en dan ook nog eens in het Stadion waar Eupen Europees speelt in mijn savegame. Dus dubbele win. In de rust diverse wissels waaronder N'Dri. Eupen beet iets meer van zich af maar de beste kansen waren voor de thuisploeg. In minuut 84 uit het hoofd overtreding in de 16 en scheids fluit voor strafschop. De Var moest nog uit bed worden gebeld want de klok stond inmiddels op 90 minuten en de extra tijd was al aangegeven voordat de bal dan toch op de stip ging. En werd keurig binnen geschoten door Prevljak Moest mij wel inhouden om niet te juichen. Daarna nog even shirtje gehaald en de basic Fit in gegaan. En wat was het de tweede helft stervens koud zeg 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zawisza Gepost January 18, 2023 Share Gepost January 18, 2023 17-01-2023 Standard dè Liege 2 - 0 KV Mechelen Een doordeweekse dag. Welke idioot rijdt dan naar België voor een wedstrijd? Aangenaam, Zawisza is de naam. Een maatje van me uit Litouwen kwam over voor een week en wilde nog naar luik. Ik ben de moeilijkste niet en was wel in voor een hopje. De laatste keer bij Luik ging het goed los met 5 doeken, en de laatste keer uit bij Seraing kan ik jullie omhoog verwijzen. Goed, België. Luik, één van de meest lelijke steden van België. Maar sfeervol. Om 12u stipt stapten we de auto in en rond 15u kwamen we aan. Ruim 5 uur voor de wedstrijd. Dus tijd om te exploren. Na een beetje zoeken, vonden we dit uitzichtpunt. Goed guur padje. Goed guur uitzicht. Zawisza blij, Mr Guur ook blij. Waarom Mr Guur? Deze vent gaat naar Poolse wedstrijden en bevindt zich de 8 uur ervoor het liefst in de achterstandswijken. Mooie graffiti enzo. Het bloed op de muren, de kapotte ramen en de "kurwa" die om je hoofd vliegen, is bijzaak. Mooi uitzicht. Goed, het was koud. Dus een pubje opgezocht rond het stadion. Dat maakt Luik wel leuk, veel pubjes en hapjes te vinden. Goede frikadel gepakt icm patat (friet voor de Belgische en Brabantse medemens op het forum). Daarna naar binnen gegaan en gaan zitten op de gunstigste plek. Het was toch niet vol. De wedstrijd was drama overigens. Echt verschrikkelijk. Luik heeft gelukkig een goede support. Het uitvak was net zo stil als Gent in thuiswedstrijden. Goed, het werd 2-0 na een kut reis en we keerden huiswaarts. Met één koplamp op de auto. Wel gelachen zeggen ze dan. 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sophomore Gepost January 18, 2023 Share Gepost January 18, 2023 Mooi verhaal weer! Gemiste kans om niet even een kijkje bij het Buraufossestadion te nemen 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djurovski Gepost January 18, 2023 Share Gepost January 18, 2023 Vind Luik wel leuke stad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zawisza Gepost January 22, 2023 Share Gepost January 22, 2023 Groetjes uit Gladbach! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zawisza Gepost January 23, 2023 Share Gepost January 23, 2023 23-01-2023 Borussia Mönchengladbach 2-3 Bayer Leverkusen Goed, een iets uitgebreider verslag. Een regionale derby waarbij er niet heel veel haat tussen de clubs zit. Prima voor een groundhopje, maar je moet er niet met hoge verwachtingen heen gaan. Twee maanden terug tickets weten te regelen voor 49 euro per stuk, prijzig, maar dan heb je wel de meest comfortabele stoelen die ik ooit gevoeld heb in een stadion. 2,5 uur rijden vanaf het prachtige Rotterdam en met 1,5 uur voor de wedstrijd dachten we heel vroeg te zijn. Echter; het was druk. Parkeren was redelijk hectisch, doch goed geregeld. Zes euro en 20 minuten lopen. Ach, je moet er wat voor over hebben. Bij het stadion was het al druk, prima. Leuk. 20 minuten voor een braadworst wachten, en dan erachter komen dat je boven currywürz kon halen. Zonde! In het stadion was er al snel een mooi doekje over het uitvak te vinden, waardoor een klein derbygevoel toch wel omhoog kan. Jammer dat dit alleen bij stroboscoopjes bleef. Gemiste kans met zoveel bivakjes, al zeg ik het zelf. De wedstrijd was prima. Leverkusen was dodelijk op de counter en Gladbach had voor rust niks in te brengen. Desondanks bleef het publiek er redelijk achter staan. Niet geweldig, niet slecht. Beide wilden wel. Gladbach kwam ook nog met twee enkele fakkeltjes, voor een overleden persoon. Ook hier geldt, gemiste kans. Eindstand 2-3. Sfeer was prima, stoelen waren top en de Nederlanders achter me die voor 1x vrij hadden van hun vrouw waren bloedje vervelend. Is Gladbach het waard? Misschien in een topwedstrijd. Voor nu een mager zesje. Currywurz pakken en terug naar de auto. Aankomend weekend vier potjes, do zobaczenia mannen. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djurovski Gepost January 23, 2023 Share Gepost January 23, 2023 1 uur geleden zei Zawisza: 23-01-2023 Borussia Mönchengladbach 2-3 Bayer Leverkusen Goed, een iets uitgebreider verslag. Een regionale derby waarbij er niet heel veel haat tussen de clubs zit. Prima voor een groundhopje, maar je moet er niet met hoge verwachtingen heen gaan. Twee maanden terug tickets weten te regelen voor 49 euro per stuk, prijzig, maar dan heb je wel de meest comfortabele stoelen die ik ooit gevoeld heb in een stadion. 2,5 uur rijden vanaf het prachtige Rotterdam en met 1,5 uur voor de wedstrijd dachten we heel vroeg te zijn. Echter; het was druk. Parkeren was redelijk hectisch, doch goed geregeld. Zes euro en 20 minuten lopen. Ach, je moet er wat voor over hebben. Bij het stadion was het al druk, prima. Leuk. 20 minuten voor een braadworst wachten, en dan erachter komen dat je boven currywürz kon halen. Zonde! In het stadion was er al snel een mooi doekje over het uitvak te vinden, waardoor een klein derbygevoel toch wel omhoog kan. Jammer dat dit alleen bij stroboscoopjes bleef. Gemiste kans met zoveel bivakjes, al zeg ik het zelf. De wedstrijd was prima. Leverkusen was dodelijk op de counter en Gladbach had voor rust niks in te brengen. Desondanks bleef het publiek er redelijk achter staan. Niet geweldig, niet slecht. Beide wilden wel. Gladbach kwam ook nog met twee enkele fakkeltjes, voor een overleden persoon. Ook hier geldt, gemiste kans. Eindstand 2-3. Sfeer was prima, stoelen waren top en de Nederlanders achter me die voor 1x vrij hadden van hun vrouw waren bloedje vervelend. Is Gladbach het waard? Misschien in een topwedstrijd. Voor nu een mager zesje. Currywurz pakken en terug naar de auto. Aankomend weekend vier potjes, do zobaczenia mannen. Vast mn collega die was vandaag ook vervelend Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mansveld Gepost January 24, 2023 Share Gepost January 24, 2023 Op 18-1-2023 om 19:04 zei Djurovski: Vind Luik wel leuke stad. In de achteruitkijkspiegel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts