Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Awaydays / Groundhops

Crouch

Aanbevolen berichten

''Het is een aparte wereld, de wereld der spandoekenhangers. Ze kennen elkaar. De bekendste zijn Vortum-Mullem, Margraten, Elst en Stadskanaal. De laatste had tegen Ivoorkust een doek met plakletters. Foutje, de ‘k’ was eraf gevallen.''

:mrgy:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Best wel erg ja! Zitten gewoon ook echt ambtenaren bij die denken dat ze stoer zijn, en hun kinderen meenemen. En maar liedjes zingen en schminken. Echt een triest triest zooitje. Als het op klapperij aankomt zijn ze als eerste pleite hoor ;e

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, de hele wereld is blij als de Nederlanders naar hun speelstad komen. Daar valt imo ook wat voor te zeggen. In clubverband wordt de hele stad hermetisch afgesloten.

tuurlijk is da mooi en het hoeft ook niet zo extreem als bijv italie-servie paar jaar terug maar het is net carnaval als je veel supporters ziet...vreselijk imo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tuurlijk is da mooi en het hoeft ook niet zo extreem als bijv italie-servie paar jaar terug maar het is net carnaval als je veel supporters ziet...vreselijk imo.

Klopt, maar we kunnen wel wat leren van de 'jullie zijn allemaal welkom bij ons' mentaliteit van Nederland fans. Dan hadden namelijk een normale Klassieker gehad en geen combi's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RKC is inderdaad een van de beste. Hier in de Jupiler League is het vaak een verschrikking, maar de slechtste is weg.... AGOVV :-D Jeetje wat was dat erg :-D Cambuur en Go Ahead waren kut, maar zijn nu verandert volgens mij.

[spoiler=AGOVV]300312agovvmvv23.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En wat overbleef was ongeveer 30 man in het vak :-D

Ja ze hadden ook nog honk aangevallen tijdens match, door 20 van Ajax weggeslagen terwijl hun met 40 ofzo waren haha.

Ook nog wat dingen gebeurd bij groningne lees ik haha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ingezonden: Verklaring omtrent FC Groningen – Feyenoord

Ik heb een goldcard, maar ik bezoek uitwedstrijden nooit meer in het uitvak. Ik ben een Feyenoorder die de zinloze, veelal idiote, combiregelingen zat is en op een normale manier wedstrijden bezoekt. De groep mensen met wie ik dit doet verandert wekelijks van samenstelling en is nooit hetzelfde. Het is een bonte verzameling van normale Feyenoorders maar ook fanatieke Feyenoorders. Eén ding delen deze Feyenoorders allemaal de slogan: “Normalisatie werkt twee kanten uit”. Wij verblijden dan ook tweewekelijks de supporters op de thuisvakken met grappen, grollen en een gezamenlijke leuke dag: Zoals voetbal in onze optiek hoort te zijn. Op deze manier hebben we dan ook al vele vriendschappen gesloten bij andere clubs. Vandaag was het weer niet anders dan normaal. De Groningers op Vak II zullen beamen dat ondanks de dreigende sfeer van de Z-Side de sfeer op Vak II weer erg leuk en gezellig was! Feyenoorders en Groningers. Door elkaar. Met elkaar.

Gezellig is het helaas niet meer altijd. Door de groeiende groep Feyenoorders die op deze manier de wedstrijden bezoekt is er een vervelende trend ontstaan: Sommige supporters van thuisclubs zijn door jarenlange scheiding dankzij zinloze combi-regelingen deze manier van bezoekende supporters niet meer gewend. Deze kleine groepjes accepteren het niet dat bezoekende supporters op normale wijze naar de wedstrijd willen. Dit is een erg zorgwekkende ontwikkeling, vooral omdat deze supporters hiervoor ook veel schade aanrichten. Terwijl wij als ‘losse kaarten’-bezoekers slechts uit zijn op een leuke voetbalmiddag, en niet op een confrontatie met de thuisclub. Vorig seizoen was het in Groningen helaas niet anders. Diverse normale Feyenoorders werden lastig gevallen door groepen Groningers. Vandaag werd er door een klein groepje Groningers opnieuw getracht de confrontatie te zoeken met Feyenoord-supporters op losse kaarten, ze overtraden hiervoor twee sectors en forceerde een afgesloten-deur in de Euroborg. Alsmede zochten ze de fysieke confrontatie met een aantal veiligheidsmedewerkers in de Euroborg die zichtbaar geschokt waren. Deze actie was geheel kansloos, want de Feyenoord-supporters hadden in de Euroborg tot dat moment wederom een zéér leuke dag. Ook de meeste Groningers in Vak II konden de aanwezigheid van de Feyenoorders meer dan waarderen en er werd dan ook veel gelachen. Geen Groninger verliet het vak. Feyenoorders hielpen zelfs een oud vrouwtje van 80+ jaar naar een goed heenkomen, dat spreekt toch boekdelen!?! Gelukkig is er geen ernstige overlast veroorzaakt voor de Groningen-supporters die wél graag willen normaliseren, hier ben ik erg blij om! Waar ik niet blij mee ben is de stemmingmakerij die FC Groningen dan weer de wereld in helpt ‘een georganiseerde actie’. Ook kansloos! Het enige waar wij op uit waren, was op een leuke dag. Zoals elke uitwedstrijd.

Al een jaar of twee zoeken beide Feyenoord-supportersverenigingen (De Feijenoorder en de FSV) met zowel de overheid als de KNVB de dialoog over ‘het uitvak probleem’. Lokale overheden gesteund door landelijke overheid in samenwerking met de KNVB staan niet open voor een oplossingsgerichte aanpak. Feit is dat Feyenoord te groot is voor de Nederlandse uitvakken, met dit zéér specifieke Feyenoord-probleem als gevolg. Men staat niet open voor vergroting van de vakken. Daarnaast blijft men halsstarrig vasthouden aan zinloze combiregelingen, omdat (zoals vandaag weer duidelijk is geworden) een enkele lokale supporter van de thuisclub zich niet kan vinden in een leuke wedstrijddag met een genormaliseerde situatie (samen, door elkaar naar het stadion). In plaats daarvan opteert de overheid voor hardere strafmaat: Net zo kansloos als de actie van de Groningers vandaag, en net zo effectief: Niet. Groter uitvak (gehele korte zijde tweede ring), en geen combi-regeling maar goed doordacht ontvangst. De Euroborg is er voor ingericht, als nu de beleidsmakers eens wat meer lef tonen en wat minder krampachtig met situaties omgaan komen we er wel!

Normalisatie moet je niet zeggen. Normalisatie moet je doen. Normalisatie begint bij jezelf en ik doe dit al enige tijd. Zolang beleidsmakers niet oplossingsgericht willen werken, zal ik dit ook blijven doen. Dit is mijn strijd tegen de beleidsmakers. En momenteel win ik hem met verve!!! Feyenoord-supporters streven normaal wedstrijd bezoek na. Ik vraag de overheid zich hier eens hard voor te gaan maken! Want ik ben dit mierengeneuk van die paar aanhangers per club wel een beetje zat aan het worden! Politici die het aangaan kunnen contact zoeken met een der beide supportersverenigingen van Feyenoord.

:cab:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:cab:

Ik las het net ook, apart stukje. Ik geloof ook wel dat er goedwillige Feyenoord supporters de wedstrijden bezoeken. Alleen het stukje over uitbreiding van het uitvak, dat is volgens mij iets dat clubs nooit gaan doen. Puur omdat er dan al meer politie ingezet moet worden en volgens mij willen voetbalclubs dat juist minderen. Het is wel enorm bizar hoe Feyenoord leeft buiten Rotterdam, elk stadion zit gewoon vol met groepjes. Weergeeft wel de passie en liefde die ze hebben voor de club.

Link naar opmerking
Deel via andere websites