Crouch Gepost January 24, 2012 Author Share Gepost January 24, 2012 Heerlijke post Jarno :<:<_O_ Afgelopen seizoen ben ik geweest naar Vitesse,Utrecht, Nec, Ado, Twente(2x), Feyenoord en VVV. Vetste uitvak van Nederland is toch feyenoord. Helaas was de wedstrijd klote, maar wat was het vet bij de wand.:D Vroeg aan een maat welke kant is het fanatiekst was. Hij zei; Je moet aan de rechterkant zijn. Dus we stonden aan de rechterkant. Heel de wedstrijd begon zo'n bokkito en zijn doorgesnoven maten naar ons zwaaien. Na de wedstrijd begonnen ze stoer te doen bij de wand. Voor ons stonden de ''oude'' kern.. Op een gegeven moment komt zo'n kerel stijf van de cocaïne met zijn kop tegen de wand staan. Nou, die kerel lag verrekes snel 3 rijen beneden met een bebloede kop. :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teklehaymanot Gepost January 24, 2012 Share Gepost January 24, 2012 Dit jaar twee keer Twente en ADO meegepakt. Echt een wereld van verschil vergeleken met de thuiswedstrijden van PSV. Vooral de competitiewedstrijd tegen Twente was echt zo vet. Enige minpunt was natuurlijk de falende Blom. Volgend seizoen ga ik toch wel voor minstens tien uitwedstrijden. Heb dan ook gelukkig veel minder verplichtingen dan dat ik nu heb. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sophomore Gepost January 24, 2012 Share Gepost January 24, 2012 Ben een keer bij de derby Gladbach - Schalke geweest, zat toen in het uitvak van Schalke. Maar in Duitsland is heel die voetbalcultuur anders. Dikke burgers/braadworsten en pullen bier in de rust, supporters lopen door elkaar heen en gaan in dezelfde bus naar het stadion en een HEERLIJKE sfeer. Ook cafe's zitten vol met zowel Schalke als Gladbach supporters. In de trein richting Gladbach kwamen we al heel veel Schalke en Gladbach supporters tegen en dan wordt de ene club ook belachelijk gemaakt, maar aan vechten denken ze niet. Echt een aanrader om daar eens een wedstrijd te bekijken.. Klinkt erg leuk zeg, mijn neef is ook recent naar Gladbach geweest :). Waar ik me wel aan erger is het verheerlijken van de afwezigheid van vijandigheid daar. Waarschijnlijk heb je/de Nederlandse media wel gelijk in het gegeven dat het daar veel gemoedelijker gaat. Maar we moeten nou ook weer niet doen alsof er niets gebeurd. Laatst nog behoorlijk mis gegaan bij 1. FC Köln dacht ik en zo zijn er natuurlijk wel meer voorbeelden. Vraag me wel af he, al die Engelse wedstrijden zijn zaterdag en zondag middag, wanneer voetballen die mensen zelf? Dat vraag ik me ook al een aantal jaar af Ben zelf, jammer genoeg, niet echt fanatiek in het bezoeken van uitwedstrijden. Heb zelfs geen eens een uitkaart. Ben wel naar HSV - PSV geweest (1-0) in 2009/2010 in de Europa League (of was het toen nog UEFA Cup?). Zeker vette stad, weet nog dat we op één of ander plein stonden en dat het behoorlijk los ging. ME (of hoe dat in Duitsland heet) heeft het uiteindelijk een soort van ontruimd, terwijl op wat vuurwerk na niet echt veel bijzonders gebeurde. De wedstrijd zelf was ook nog best oké, volgens mij een onterechte penalty van HSV die ze scoorden. Waar ik me wel aan heb lopen ergeren dat Van Nistelrooij overdreven veel werd toegezongen (maar was aan de andere kant ook wel mooi). Andere wedstrijd waar ik naar toe ben geweest was vlak voor de winterstop tegen FC Twente - PSV. Was zeker leuk, erg mooi stadion al viel me het Twente publiek mij een beetje tegen en liepen er mensen te provoceren naast het uitvak (en deden ze het licht tijdens de wedstrijd in alleen het uitvak uit). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pietert Gepost January 24, 2012 Share Gepost January 24, 2012 Heerenveen en Groningen uit geweest, waren beide heerlijke wedstrijden. Heerenveen uit maakten we in de laatste 10 minuten 2 goals waardoor het 2-2 werd. Groningen uit was nog gekker. Laat in de wedstrijd de 2-2 maken, maar groningen maakte de 3-2 (nog later). Toen al die klotesupporters uitdagen enzo, maakt platje in de laatste minuut de 3-3_O_ Toen wel even gelijk naar die wand toe, machtig mooi om die teleurgestelde koppen te zien:D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raymon. Gepost January 24, 2012 Share Gepost January 24, 2012 Klopt Sophomore. Ik ben zelf bij de derby Gladbach-Koln geweest en toen was het de vorige keer zo enorm uit de hand gelopen. Ik heb echt nog nooit zoveel politiebusjes gezien als toen. Ik ben het wel met Shefke eens dat het er in Duitsland een stuk leuker aan toe gaat, maar er zijn zeker uitzonderingen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vitesse88 Gepost January 24, 2012 Share Gepost January 24, 2012 Heerenveen en Groningen uit geweest, waren beide heerlijke wedstrijden. Heerenveen uit maakten we in de laatste 10 minuten 2 goals waardoor het 2-2 werd. Groningen uit was nog gekker. Laat in de wedstrijd de 2-2 maken, maar groningen maakte de 3-2 (nog later). Toen al die klotesupporters uitdagen enzo, maakt platje in de laatste minuut de 3-3_O_ Toen wel even gelijk naar die wand toe, machtig mooi om die teleurgestelde koppen te zien:D Altijd eigenlijk best zinloos om naar de wand te rennen maar ook zo leuk om te doen :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crouch Gepost January 24, 2012 Author Share Gepost January 24, 2012 Altijd eigenlijk best zinloos om naar de wand te rennen maar ook zo leuk om te doen :D Het blijft mooi als de betreffende persoon heel de wedstrijd stoer zit te doen, en dat je in de laatste minuut dan dat bijna huilende gezicht ziet van dichtbij. Bij Twente beker was er ook zo'n gast in het thuisvak, heel de wedstrijd pijpbewegingen en snijbewegingen naar je toe. Scoorde Matavz de winnende in de verlenging_O_ Bijna heel het uitvak naar de thuisvak rennen, de betreffende persoon kreeg tranen in zijn ogen, zo teleurgesteld was ie:mrgy: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vitesse88 Gepost January 24, 2012 Share Gepost January 24, 2012 Het blijft mooi als de betreffende persoon heel de wedstrijd stoer zit te doen, en dat je in de laatste minuut dan dat bijna huilende gezicht ziet van dichtbij. Bij Twente beker was er ook zo'n gast in het thuisvak, heel de wedstrijd pijpbewegingen en snijbewegingen naar je toe. Scoorde Matavz de winnende in de verlenging_O_ Bijna heel het uitvak naar de thuisvak rennen, de betreffende persoon kreeg tranen in zijn ogen, zo teleurgesteld was ie:mrgy: Haha epic zijn zulke dingen idd. Tijdens de wedstrijd heb je altijd wel enkele personen met wie je constant een soort van contact hebt. Echt grappig :D Ook leuk om altijd vrouwen te spotten naast het uitvak en dan constant aanwijzen :naughty: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scifo Gepost January 24, 2012 Share Gepost January 24, 2012 3 seizoenen vrijwel alle uitwedstrijden gedaan met Anderlecht. Leuke tijden, maar op termijn werd het financieel gezien onbetaalbaar. 25/30 voor een kaartje, 20 busrit, drankje, iets te eten... En ja, de derde keer Westerlo uit gaat ook vervelen. Leukste uitwedstrijd ongetwijfeld de laatste competitiewedstrijd Bergen enkele jaren terug, we waren al kampioen, verloren er 3-1, maar 90' non stop partying. :dance: Later zie ik me wel Europese aways doen, binnenlandse trekken me niet echt meer Qua stadions is het in België niet veel soeps. Zulte Waregem en Roeselare waren DRAMATISCH, Club Brugge maar half overdekt en super winderig. Standard zag je de helft van het veld niet in het bovenste vak, Genk zit je in een visbokaal. Enkel Westerlo, Gent en Charleroi waren de moeite, heerlijke uitvakken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vitesse88 Gepost January 24, 2012 Share Gepost January 24, 2012 Hoe zit bij jullie in Belgie betreft kosten/combi's etc? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raymon. Gepost January 24, 2012 Share Gepost January 24, 2012 Pff als ik al na het uivak van Club Brugge kijk dan ril je er al over, zeker in de winter/herfst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scifo Gepost January 24, 2012 Share Gepost January 24, 2012 Voor Anderlecht was bijna elke verplaatsing buscombi. Treincombi bestaat hier niet. Moet je dus een uitgestippeld traject volgen en mag je maar 1 keer (en soms helemaal niet bij risicowedstrijden) stoppen om te plassen, wat problematisch is voor Brugge, Luik, Genk of Eupen :cab: Enkel Westerlo & Molenbeek uit (ook een Brusselse club, onze buren dus) was bij mijn weten geen buscombi, konden we te voet heen :mrgy: Kosten: zoals dus gezegd minstens 23 euro voor een kaartje, in toppers tot 35 (Genk uit was het duurste dat ik ooit geweten heb). Maar dan moet je wel beseffen dat je in gedrochten als dit terechtkomt ;e (hokje aan de overkant is dus het uitvak) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raymon. Gepost January 24, 2012 Share Gepost January 24, 2012 Zelf ga ik volgend seizoen ook uitkaart nemen en dan alleen de wedstrijden met vrij vervoer naar een bepaald punt. Als we telkens eerst naar Amsterdam moeten dan zijn we gewoon eeuwen onderweg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simonsav Gepost January 24, 2012 Share Gepost January 24, 2012 Ben je nog in Moeskroen geweest? Das pas drama :cab: @Leroy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scifo Gepost January 24, 2012 Share Gepost January 24, 2012 Ben je nog in Moeskroen geweest? Das pas drama :cab: @Leroy Ja, het beruchte kippenhok :mrgy: Duivenstront a volenté ook damn :cab: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pietert Gepost January 24, 2012 Share Gepost January 24, 2012 Altijd eigenlijk best zinloos om naar de wand te rennen maar ook zo leuk om te doen :D Het blijft mooi als de betreffende persoon heel de wedstrijd stoer zit te doen, en dat je in de laatste minuut dan dat bijna huilende gezicht ziet van dichtbij. Bij Twente beker was er ook zo'n gast in het thuisvak, heel de wedstrijd pijpbewegingen en snijbewegingen naar je toe. Scoorde Matavz de winnende in de verlenging_O_ Bijna heel het uitvak naar de thuisvak rennen, de betreffende persoon kreeg tranen in zijn ogen, zo teleurgesteld was ie:mrgy: Hartstikke zinloos inderdaad, maar zo'n heerlijk gevoel om die ene gast die net nog zo stoer deed nu even lekker terug te pesten:D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crouch Gepost January 24, 2012 Author Share Gepost January 24, 2012 Voor Anderlecht was bijna elke verplaatsing buscombi. Treincombi bestaat hier niet. Moet je dus een uitgestippeld traject volgen en mag je maar 1 keer (en soms helemaal niet bij risicowedstrijden) stoppen om te plassen, wat problematisch is voor Brugge, Luik, Genk of Eupen :cab: Enkel Westerlo & Molenbeek uit (ook een Brusselse club, onze buren dus) was bij mijn weten geen buscombi, konden we te voet heen :mrgy: Kosten: zoals dus gezegd minstens 23 euro voor een kaartje, in toppers tot 35 (Genk uit was het duurste dat ik ooit geweten heb). Maar dan moet je wel beseffen dat je in gedrochten als dit terechtkomt ;e (hokje aan de overkant is dus het uitvak) *plaatje* Maat van mij met wie ik altijd naar uitwedstrijden van PSV ga is Belgisch en een grote fan van Royal Standard de Liège HIj heeft het vaak over het verschil tussen het bezoeken van de uitwedstrijden in Belgie en Nederland. Hierop heeft ie mij uitgenodigd om binnenkort een uitwedstrijd te bezoeken van Royal Standard de Liège. Hij had het ook over dat er bij Royal Standard de Liège verschillende supportersgroepen zijn die van de club zelf kaarten krijgen en zelf mogen verdelen aan fans. Ook aan mensen zonder uitkaart of seizoenskaart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pinolero Gepost January 24, 2012 Share Gepost January 24, 2012 Ik ben geweest naar: - Volendam - NAC - Zwolle - Cambuur En volgens mij mis ik er nog 1. NAC bij far 't vetste. Eerst 2,5 uur in bus heen, driekwartier voor wedstrijd in stadion, volledig leeg. Langzaamaan loopt 't vol en stond naast het thuisvak. Op gegeven moment kwamen we voor, en toen ging 't helemaal los. Thuisvak helemaal naar, en begon van alles door die netten te gooien. Gevolg, wij terug gooien met alles wat we konden vinden. Toen kwamen we nog weer op 2-1 (na 1-1), en nogmaals gekkenhuis. Iedereen helemaal gek. Na wedstrijd moesten we ivm met opwachtende NAC'ers nog 1 uur in stadion wachten. Spelers telkens opnieuw veld op, en non stop losgaan. Terugweg te horen krijgen dat je ajax-thuis loot in halve finale. 0Uv9z6aqVQw Xjr4lK0aYQo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scifo Gepost January 24, 2012 Share Gepost January 24, 2012 Maat van mij met wie ik altijd naar uitwedstrijden van PSV ga is Belgisch en een grote fan van Royal Standard de Liège HIj heeft het vaak over het verschil tussen het bezoeken van de uitwedstrijden in Belgie en Nederland. Hierop heeft ie mij uitgenodigd om binnenkort een uitwedstrijd te bezoeken van Royal Standard de Liège. Hij had het ook over dat er bij Royal Standard de Liège verschillende supportersgroepen zijn die van de club zelf kaarten krijgen en zelf mogen verdelen aan fans. Ook aan mensen zonder uitkaart of seizoenskaart. Ja zo is het bij ons ook Uitkaarten bestaan niet meer, tickets worden verdeeld door de club zelf. Er zijn verschillende supportersclubs in heel het land, die verdelen de tickets dan onder hun leden. Groot voordeel ook dat je vanuit je stad kunt vertrekken. Voor mij maakt het niet echt uit ik woon op 20 minuutjes van Brussel, maar als je bijvoorbeeld in Limburg een supportersclub hebt kan die meteen naar Genk rijden zonder eerst naar Brussel te moeten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dante Gepost January 24, 2012 Share Gepost January 24, 2012 Zelf ga ik volgend seizoen ook uitkaart nemen en dan alleen de wedstrijden met vrij vervoer naar een bepaald punt. Als we telkens eerst naar Amsterdam moeten dan zijn we gewoon eeuwen onderweg. Vrij vervoer. Heb je vriend die rijbewijs heeft dan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pinolero Gepost January 24, 2012 Share Gepost January 24, 2012 Met vrij vervoer kun je lang wachten op je eerste uitwedstrijd dan bij Ajax haha. Bij ons overigens ook:P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jj1 Gepost January 24, 2012 Share Gepost January 24, 2012 AZ, Dgs, SCH, Roda en RKC zijn het dit jaar. wel autocombi natuurlijk, vrij vervoer is niks meer:cab: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michael16 Gepost January 24, 2012 Share Gepost January 24, 2012 Sinds ik een aantal jaar geleden voor het eerst in Engeland een wedstrijd heb bezocht, vind ik andere Europese landen maar sfeerloos. In Duitsland is ook nog wel redelijk wat sfeer, maar het voetbal is alleen maar balletjes breed geven waardoor zelfs de Eredivisie nog leuk lijkt. Op 4 maart staat alweer de volgende trip gepland naar Engeland, ditmaal gaan we met 10 man naar Tottenham - Man United. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vitesse88 Gepost January 24, 2012 Share Gepost January 24, 2012 AZ, Dgs, SCH, Roda en RKC zijn het dit jaar. wel autocombi natuurlijk, vrij vervoer is niks meer:cab: Mja bij ons is ook zelden wat vrij vervoer, eigenlijk ook niets. Bij sommige wedstrijden snap ik dat het combi is maar bij enkele denk ik ook echt, moet dat nou combi zijn.. Maar ja, laten we er maar aan wennen dat er niets meer vrij vervoer is.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raymon. Gepost January 24, 2012 Share Gepost January 24, 2012 AZ, Dgs, SCH, Roda en RKC zijn het dit jaar. wel autocombi natuurlijk, vrij vervoer is niks meer:cab: Haha ja autocombi bedoel ik :oops: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts